ANNONS

Lake Garda

… Vi åkte till Gardasjön i Italien. Ingen av oss har varit här tidigare så det kändes roligt att testa något nytt i vårt favoritland. Vi checkade in på Grand hotel Falsano, det är som ett mini Grand hotell. Hotellet ligger precis vid vattnet och har en fantastisk utsikt. Comosjön har dock en vackrare vy tycker jag. Mer maffigt och filmiskt. Idag åkte vi in till deras lilla stad Sirmione, väldigt gulligt ställe. Vi åt lunch på en restaurang som precis hade fått en Michelinstjärna i år. Det låg också precis vid vattnet och maten var typisk stjärnkrog, allt tar lång tid och det är många rätter men allt var supergott. Därefter blev det shopping. Jag köper alltid doftpinnar i Italien, varje stad har olika butiker med olika dofter. Idag blev det en tobak & vanilj. Den kändes perfekt höstig. Jag kände mig lyckligt lottad att få strosa runt i solen med någon jag älskar.

Här kommer dagens bildskörd:

DC804189-8379-425B-8772-BAF8538AB988

3A4828B6-C730-4B10-A23F-79640D1D97C5

Foto: Copyright 2020. All rights reserved.

Om man ändå ska bära mask kan den lika gärna se ut såhär…: – ) Här behöver man ha mask när man är inomhus. Annars är Italien som vanligt. Vi stannar här till på söndag. På måndag hämtar jag barnen som vanligt. Imorgon åker vi vidare till ett nytt ställe. Stressigt för vissa, perfekt för oss. (Vi hade inte ens bokat hotell när vi kom till Arlanda igår hehe. Vi gjorde det under mellanlandningen).

Kram!

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Dags för värme!

Måndag! Idag fyller min bästis Sheila år! Vi blev kompisar när vi började rulla barnvagn ihop. Jag hade precis fått Gillis och jag visste inte hur man skulle kliva upp på bussen eller vad man gjorde när han bara skrek i vagnen mitt i vintern och jag var en kvart ifrån lägenheten. Hon var den som lärde mig precis allt. Idag några år senare har vi startat vår podd Isabella Söker Sheila, där Sheila fortsätter ge mig råd i livet. Hon är klok som en bok.

Foto: Copyright 2020. All rights reserved.

Imorse fick hon vita rosor och så åt vi lunch på Teatergrillen. Vi bestämde att vi ska bila ner till Köpenhamn om några veckor. Vi har nämligen en årlig weekend tillsammans. Under åren har vi varit i NYC, London, Marbella och Barcelona.

Dagens outfit – flyg casual. Tröja Nathalie Schuterman, jeans Jeanerica och skor Chanel. Som ni vet gillar Paul och jag att röra på oss och nu väntar ytterligare en resa en vecka när barnen är hos min exman. Det blir sol och god mat i vårt favoritland. Jag ser väldigt mycket fram emot det.

Kram!

158

Falu Gruva

Tällberg är verkligen vackert. Det är som en liten sagoby med utsikt över Siljan. Det är väldigt litet, enligt personalen på hotellet bor det cirka 250 personer där permanent men det är många Stockholmare som kommer på besök. Green Hotell var ett väldigt mysigt hotell som jag rekommenderar. Det låg väldigt vackert till, fina rum, god mat och trevlig personal. När Paul och jag åt middag på kvällarna (vi sitter ju kvar längre än barnen) kunde barnen springa runt själva och spela spel i salongen eller försöka sig på biljard. Imorse efter frukosten gick vi ner till inomhuspoolen, det var populärt hos barnen.

Utsikt från hotellet

Här hade jag kunnat bo

Det som fick mig mest berörd var dock besöket till Falu Gruva:

Processed with VSCO with b1 preset

Jag går fortfarande runt och tänker på allt guiden sa. Barnen började jobba som 6-7 åringar i tolv timmar i gruvan. Hur arbetsförhållandena var. Vi fick gå ner i gruvan men efter en bit tyckte Sally att det var läskigt och jag fick klaustrofobi så vi två avbröt men killarna fortsatte nedåt. Jag trodde inte att det skulle vara så tufft men efter några meter kändes det som att taket sjönk neråt, bröstet började dunka så det var bara att gå upp igen innan paniken skulle komma. När jag får panik går det snabbt över till ångest.

Foto: Copyright 2020. All rights reserved.

Det är ett måste att besöka Falu Gruva om man bor i Sverige. Det är intressant både för barn och vuxna. Det finns även ett interaktivt museum (som tekniska museet i Stockholm) på plats som barnen älskade. Vi besökte museet i 1,5 timma och så valde vi guidad tur efteråt som också höll på en timma. Alldeles perfekt.

Processed with VSCO with b6 preset

Lycklig son som älskade besöket.

Foto: Copyright 2020. All rights reserved.

Under eftermiddagen idag bilade vi hem igen. Glada efter en trevlig helg. Väl hemma har vi ätit pyttipanna och ritat. Imorgon ska barnen väg till skolan/förskolan och sedan väntar Arlanda för Paul och mig.