Ulvön

10.45 idag gick båten till Ulvön från Mjällomslandet. Det var så mycket dimma så man såg ingenting.

Copyright 2022. All rights reserved.

Det var ingen annan familj som hade så mycket packning som oss med på båten men vi är ju borta många dagar och bara en väska är till för hans kameraprylar. När vi reser så är alltid en stor resväska till mig, en stor till Paul, och en medelstor till barnen som dom får dela på. Paul har som sagt med en enorm kameraväska och ska vi till ett tjusigare ställe så tar vi alltid med oss två stora var (då vill jag ha skor för varje kväll etc) … Herregud alltså. Det är ofta som vi skäms när vi går med allt bagage. Paul och jag är dessutom borta så himla ofta så det känns som att livet går ut på att konka på väskorna.

Här kommer båten!

Jag antar att båtresan mot Ulvön är väldigt vacker men nu såg vi ingenting. Äsch, ny chans imorgon.

Copyright 2022. All rights reserved.

Vi tog en promenad runt och allt är så himla gulligt.

Titta så vackert man kan bo!

En riktig sommaridyll

Copyright 2022. All rights reserved.

Vi hittade en lanthandel och loppis. Sådant är alltid kul. Jag har bara en sak som jag alltid spanar och det är porslin.

Vädret blev plötsligt bättre och vi gick ner till bryggan framför hotellet som vi bor på och badade. Gillis testade en sådan där sup tror jag att det heter (bräda som man står på och paddlar). Det var kanske 17 grader i vattnet men när man väl var i så blev det skönt. Under tiden så hann familjen som bodde i segelbåten bakom komma ut och i den familjen fanns det två barn i Sally och Gillis ålder.

Det tog på riktigt fem minuter och sedan blev alla fyra bästisar och hängde tills klockan 22.00 ikväll. Dom rodde en båt runt omkring (den lilla som ni ser på bilden), badade i en pool och sprang runt.

Copyright 2022. All rights reserved.

Utsikt från vårt hotellrum (Ulvö hotell är grymt). Vid 19.00 så fick jag säga till att vi skulle gå till restaurangen och äta, men att barnen kunde leka efteråt. Gillis och Sally åt på fem minuter (först blev jag lite sur men sedan kom jag ihåg hur det kändes när man hittade en vän under semestern så jag lät dom springa iväg fort. Varenda timma är viktig).

Jag har aldrig ätit surströmming i mitt liv men jag när såg att det fanns det på menyn så tänkte jag ”Nu är det dags, hur hemskt kan det vara egentligen”. Jag är verkligen inte kräsen med mat, jag gillar nästan allt. Första tuggan var faktiskt helt okej. Jag hann till och med utbrista ”Men det här var ju gott”. Men sedan vände det helt. Lukten spred sig upp i hjärnan och jag fick kväljningar.

Det blev bara en tugga… Aldrig mer.

Copyright 2022. All rights reserved.

Det finns ett berg här som heter Lotsberget och för att komma dit måste du gå upp 300 trappsteg. Alla fyra barn, jag, Paul och barnens pappa gick upp dit på kvällen och tittade på månen.

Månen syntes fint efter att jag hade tagit denna mobilbild men Paul fick vackra bilder med sin kamera. När barnen hade busat klart på berget så gick vi ner och sa godnatt. Dom seglar iväg imorgon och vi ska ut på äventyr innan lunch men barnen bestämde att de skulle spela minigolf vid hotellet efter frukost. Så kul med nya vänner! Alla har bytt nummer så jag hoppas att dom håller kontakt.