Da Luigi Al Faraglioni

Herregud vad det känns som att det var länge sedan vi hördes, ändå var det bara igår. Men Paul och jag har en tendens att göra tusen saker så att dagarna känns så långa på något sätt. Och samtidigt går allt jättefort. Ja, ja så känner ju de flesta. Vi har det SÅ bra här. Capri är definitivt det vackraste stället i Italien tycker jag om man rankar kusten/öar. I och för sig har jag varken varit på Sicilien eller Sardinien så jag får väl vänta med att uttala mig ordentligt. Får jag välja två favoritställen i Italien är det Capri och Comosjön. Det är helt olika typer av ställen så jag rekommenderar starkt att besöka båda.

Vad har vi gjort sedan vi hördes? Sovit ut, ätit långfrukost, åkt annorlunda taxibilar, varit på havet och en fantastisk Beach club. Inspelning av samarbete, middag och en drink på en uteservering. Ett perfekt dygn. Det kommer ett riktigt bildregn här:

Copyright 2022. All rights reserved.

Igår så började vi dagen med att ta en båt till en Beach club som heter  Da Luigi Al Faraglioni.

Man kan promenera dit från Capris lilla stad men det tar ett tag och är en massa trappor, lägg dessutom på värmen. Så vi bestämde oss för att ta båtvägen. Det är kul att se ön från havet också.

Naturen är fantastisk här, överallt är det stora berg och grottor som man kan åka in i. Killarna vill besöka grottorna men jag vågar inte, min klaustrofobi är i vägen.

Copyright 2022. All rights reserved.

Jag gillar mer att njuta av Capri såhär.

Såhär såg Beachklubben ut. Jag hade fått för mig att deras strandklubbar här skulle vara som Nikki Beach, alltså stora vita solsängar, dj och kvinnor med extremt mycket smycken så man undrar om dom verkligen ska bada med allt. Typ som Mykonos. Men Capri är tydligen väldigt lugnt och lite enklare. Betydligt bättre i min smak. Jag vill ta mina sociala medie-bilder och filma det som ska filmas. Men sedan vill jag bada eller läsa i skuggan till ljudet av vågorna. Jag blir bara störd av Dj-musik. Så trist är jag. Men det som är skönt är att Paul är precis likadan.

Visst är det vackert?

Copyright 2022. All rights reserved.

Jag rekommenderar er verkligen att besöka det här stället.

Paul Sundvik

Självklart skulle dagens instagrambild tas!

Copyright 2022. All rights reserved.

Man glömmer ofta hur det ser ut bakom när en bild ska tas. Paul satte sig här och mannen bakom var först vänd mot Paul men sedan blev han så besvärad att han vände på sig. Som jag skrattade inombords.

Drömlunch. Vongole och trevligt sällskap.

Påväg hem tog vi en taxi från båten. Alla bilar ser ut såhär. Chaufförerna kör som galningar utan bälte.

Copyright 2022. All rights reserved.

Det går att fota varenda hörn här borta.

På kvällen blev det middag på detta ställe

Här har ni Nicho förresten, en av Pauls närmsta vänner. När jag är i Italien äter jag alltid enklast möjligast. Gnocchi med tomatsås och ost, vongole, pizza margaritha eller en dagens fångst (vit fisk).

Paul Sundvik

En bildtrio, jag tycker att bilderna blev fina. Min klänning kommer ifrån Sandro och klackarna från Twist & Tango.

Innan vi gick till hotellet så satte vi oss på en bar och tittade på folk. Jag fick lite dåligt samvete över att en kvinna som snyter sig kom med på bild, men jag tänkte att det kanske inte är hela världen för henne att synas på en blogg i Sverige. Jag vet inte om ni ser men överallt har dom stora modehusen sina butiker, framför ser ni Chanel. Bakom är det Hermes etc. Jag gillar enkla ö-känslan med lite lyx.

Paul och jag somnade megasent för att vi började titta på en film klockan 01 som var väldigt bra, The imitation game. Idag har vi också haft en härlig dag, jag sitter och skriver från en annan beachklubb, men den uppdateringen får ni imorgon får jag håller på att svettas ihjäl och behöver ta mig ett dopp.