Williamsburg

Det är två områden som vi vill besöka/besöka mer här borta. Vi hann promenera runt i Chelsea lite tidigare förra veckan men vi måste tillbaka känner vi. Paul har så många gallerier han vill se. Men ett område som ingen av oss har varit i är Williamsburg/Brooklyn så dit åkte vi igår.

Copyright 2022. All rights reserved.

Vi fick en lista av hotellets Concierge. Vi är väl inga stora fan av loppmarknader och sånt men vi tänkte att det kunde vara kul att besöka ändå. Feel free att spara ner tipsen.

Paul Sundvik

Vi började med en lunch på Tabaré – Gott!

Copyright 2022. All rights reserved.

Överallt var det verkligen kläder och prylar som såldes, folk satt och grillade i alla parker. Det låg hela fiskar på grillarna (kanske konstiga iakttagelser men det känns så krångligt att greja med en hel fisk med ögon och allt på en engångsgrill) och hög musik spelades. Jag fattar att många tycker att sådana här kvarter är kul och levande. Men jag ÄR mer stel och Upper East-tillknäppt av mig. Jag kan inte rå för det. Jag tycker om när det är lugnt omkring mig, inga stökiga gator och myller av människor. Men, Williamsburg var absolut värt att besöka såklart! En gång i alla fall … :- )

Vi fortsatte att gå (promenaden blev 30 000 steg igår) och hittade tillslut ett väldigt fint område vid vattet.

Lugnt, ordnat och med en fantastiskt utsikt.

Det blev smoothie-paus. Jag blir helt snurrig när jag får i mig för lite mat. Igår hade jag ätit pannkakor till frukost och latinsk mat (typ som piroger) till lunch men när jag går hela dagarna behöver jag äta mer). Vi slog oss ner och myste på en bänk innan vi promenerade vidare.

Vi gick över en bro och bakom mig (man ser det väldigt suddigt på bild) så låg det segelbåtar. Kanske inte det jag hade trott i NYC.

Plötsligt höll det på att bli mörkt men innan solen gick ner blev det ett väldigt fint ljust mellan husen.

Middagen åt vi nere i SoHo på Lure Fishbar. Det är att av mina favoritställen om man gillar fisk och skaldjur. Som vanligt blev kvällen sen och vi fick in vår mat halv tio. Vi har vänt på dygnet totalt.   Men dagarna här är väldigt roliga så det är väl inte hela världen. Nu är klockan 12 är och vi har jobbat sedan nio med administrativa saker. Strax ska vi plåta resans tredje kampanj (Vi har gjort Chiquelle och Good for me hittills, idag väntar skor). Men efter det får vi se vad dagen har att erbjuda!