Vevey i Schweiz

God morgon på er!

Vi landade i Genéve igår vid tolv. Vi tog en taxi in till stan för att äta lunch och hämta vår hyrbil. Det var nästan vår i luften, så skönt.

Copyright 2022. All rights reserved.

En pojkvän med bruten axel

Jag försöker få honom att sluta bära, jag är ju väldigt stark – Men gentleman-sidan i honom vägrar.

Jag har haft turen att träffa män som är väldigt mycket så, håller upp dörrar, låter mig gå in först, bär väskorna etc. Det är fint. (Och har jag träffat en man som inte är så har jag drillat dom, nästa flickvän får tacka mig..).

Copyright 2022. All rights reserved.

Vi kom fram till Vevey vid fyra tiden, då checkade vi in på Grand Hotel du lac. Vi var senare iväg och kikade på en lägenhet som ligger mellan Vevey och Lausanne. Men mer om det senare.

När vi kom tillbaka var det en väldigt fin solnedgång

Vi fick en svit som som låg i hotellets ena torn. Så det var en snirklig liten trappa att ta sig upp från när man skulle komma till rummet.

Copyright 2022. All rights reserved.

Här ser ni trappan. Vid dörren där borta är det garderober och ett så en trappa ner till ett badrum. Ingen svit för gamla människor. Men vi trivs jättebra.

Hotellet ville visa oss deras balrum, det var så vackert. Jag tänkte direkt på en scen från Disneyfilmen Anastasia. Hotellet är ifrån 1868 men det har såklart byggts på och renoverats många gånger.

Det fanns dock något hemligt med denna sal, för att komma in i köket  så..

Copyright 2022. All rights reserved.

… Drog man ut en del av väggen och där fanns det en dörr till ett enormt restaurangkök. Coolt! Vid åtta gick vi iväg och åt middag på en restaurang i närheten av hotellet. Vi åt fort för vi var rätt trötta (vi hade gått upp 04 samma dag innan vi skulle med flyget).

Dusch och sedan blev det Netflix-serien Messiah. Den är så bra! Ett stort tips!

Utsikt från badrummet imorse. Överallt ser man bergen.

Copyright 2022. All rights reserved.

Frukost-outfit. Nu ska vi iväg på en till visning och sedan ska vi träffa ett bolag som hjälper till när man vill köpa något här, det är krångligt för oss svenskar att få stanna i landet. Kanske blir det Schweiz, kanske blir det Frankrike. Oavsett vill vi ha ett andra-boende. Jag står inte ut med att vara i Sverige på heltid. Det passar inte mig. Jag drömde om NYC men den drömmen sprack så jag får hitta något annat. Det är en väldigt rolig process att åka runt och kika och drömma sig bort.

Vi hörs senare, hoppas att ni får en fin fredag!