Jag är som oftast inne i långa läsperioder och slukar det mesta. Här kommer några senaste favoriter. Vissa har jag redan läst men det är även några som jag väntar på ska komma ut.
1. Klubben, Matilda Gustavsson
2. Maken, Gun-Britt Sundström
3. Den högsta kasten, Carina Rydberg
4. Madame Bovary, Gustave Flaubert
5. Min fantastiska vännina, Elena Ferrante
6. Att slå rot, Simone Weil
7. Främlingen, Albert Camus
8. Den sista grisen, Horace Engdahl
9. K, Katarina Frostensson
10. Husmordens Död, Sara Danius
11 Jag vill sätta världen i rörelse : en biografi över Selma Lagerlöf. Anna-Karin Palm
12. I allmänhetens tjänst
AV EDWARD SNOWDEN
13. Ålevangeliet : berättelsen om världens mest gåtfulla fisk. Patrik Svensson.