#leadlikeawoman

…. Oj, vilken dag!

Jag kan stolt berätta att jag är en del av Lead like a Woman-kampanjen för Ralph Laurens dofter! Vi är fem kvinnor runt om i världen som blivit utvalda till en kampanj inför morsdag. #leadlikeawoman är ett intiativ som Ralph Lauren startade för ett tag sedan och nu får jag alltså ta vidare facklan. Kampanjen handlar om just förebilder och vad det innebär att jag är Sallys första ledare, därför fick hon såklart vara med. Vi har haft en väldigt rolig dag tillsammans, hon var så stolt över att bli hämtad tidigare och vara med mamma på jobbet. Hon var superduktig men jag behöll mina regler kring inget tydligt ansikte. Ralph Lauren eller ej. Budskapet ligger ändå kring min roll som ledare och mamma och hur rollerna förenas i varandra.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Doften är helt ljuvlig, väldigt feminin. Päron, turkisk ros och sadelträ finns bland noterna.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Gillis var också med under dagen men han var glad att slippa kameran .. :- ) Däremot var han väldigt stöttande med sin syster ”bra Sally!”

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Vi har verkligen varit i fantastiska miljöer idag på Lydmar Hotell. Väldigt mycket Ralph Lauren över hotellet. Tack Interflora för att ni ordnade med så vackra rosor. Resultatet av kampanjen kommer upp senare. När vi var klara blev det fredagsmys med tacos hemma (Lovisa och jag åt shiitake-svamp, tofu, kombu och 64 gradigt ägg, mums). Sally utbrast förresten vid bordet ”när jag bli äldre då vill jag verkligen jobba med dina kollegor mamma. Dom var verkligen så snälla”. Det är dom verkligen. Och så proffsiga. Väldigt skönt med fredagskväll, vi alla i teamet behöver lite helg efter denna vecka. Nästa vecka väntar två stora tal, omslagsplåtning för en stor internationell tidning, Oslo och London. Puh men roligt. Dessutom ska jag få se kontoret för första gången. Det blev ju inte av denna vecka.

Trevlig kväll på er allihopa!

  1. Det var väl Odd som var S första ledare? Du är ju inte så närvarande som Odd med tanke på att du delar Sally med ditt team?

    1. Oj oj.. hon är nog mer närvarande än många andra mammor som t ex sitter med sina mobiler hela tiden.

      1. Hahahahaha, hohohoho, skrattar käken ur led, dagens största skämt, hehehe………………………………….

    2. Hur vet du att O har barnen helt själv under sin vecka, han har sina föräldrar, han har kanske också en barnvakt, han kanske har en ny flickvän, kanske tom. en sambo som delar barnen med honom.

  2. Ledare behöver inte köpa en parfym eller något annat. Det enda den här kampanjen lär kvinnor är att de ska köpa ännu en produkt.

  3. Jag rycker du är väldigt cool mamma. Plåtar för RL på dagen och är hemma för tacomys på kvällen. Strunt samma om du gör maten själv eller inte, du är där! Coolt.

  4. Så underbart att kunna få jobba med sina barn och samtidigt med så stora märken som RL!!! Grattis till den grejen också.
    Tycker du dessutom är cool som faktiskt står fast vid dina principer oavsett vem du jobbar med.

  5. Heja dig! Bara en notering att på bilden där ni high-five:ar är det en bild på en tjej i bakgrunden (se tavla)

        1. J, om det finns en tavla med ansiktet på ett barn på väggen på ett hotell, tror du då att man inte får fota det?

        2. Men J 😂 Vakna. Har man satt sitt face på en tavla påsett hotell är det nig inte prio på att låta ansiktet vara hemligt, fniss.

    1. Förra årets lansering av Ralph Laurens nya parfym Woman och intiativet #leadlikeawoman leddes ju av Isabellas kompis Ebba von Sydow…och Emilia de Poret (i regi av Ralph Lauren) där bland annat Isabella och Pingis var bjudna. Så i mina öron låter det inte så stort…. Kampanjen går ju ut på att så många kvinnor som möjligt ska sprida reklam för parfymen.

    1. 64- graders ägg är ett ägg du kokar antigen i en cirkulator eller i ugn med ånga på 64 grader, ägget blir väldigt krämigt i konsistensen. Både äggulan och äggvitan blir väldigt krämigt, tar ungefär 1-1,5 timme att koka! Det används ofta till olika poke bowls men kallas oftast då 63 graders ägg, men det är samma sak!

    2. Yup! Åt det i förrgår på en restaurang. Tydligen något nytt. Kokas fyra timmar i 64 grader. Spännande konsistens, mer krämig.

    3. Godaste sättet att tillaga ägg på! Brukar finnas på bättre ramenställen, men även på andra restauranger. Krämigt och jättegott!

  6. Tycker detta va jätte härligt inlägg. Och kör på hur du väljer att leva din vardag!
    Men dock reagerade jag på en sak i texten/bilderna.
    Om det är Gillis som syns på 2 bilder så varför står det ej i texten att Han också blev hämtad tidigare och att Han också va med på jobbet?
    Lite undanskuffad känns det som…är med men ändå inte…

  7. Isabella jag är 50 år, en rebell lixom du. Har följt dig sen början och flinat, njutit och gälds till fullo av din framfart… 💕☝️ … DOCK nu sista inlägget med din dotter är under ALL kritik 🙉🙈 Även om inte ansiktet visas så står hon älskande och kramar sin mor i rosa och fin kjol och hennes ben… Snälla Isabella se Ecpat arbete och lär dig hur exploaterade barns bilder blir förvanskade… bilden av ett ansikte är inte värst, men en flickas kropp på detta sätt är EXTREMT ☹️

  8. Fint…. men jag reagerar direkt på varför ”lead like a woman” inte kan visa en mor och son relation likväl? Så tänker jag som har två söner som jag försöker vara en så bra förebild för som möjligt,

  9. Fast ansiktet hennes har du ju visat på insta flera ggr? och hennes röst ännu mer,hur ser du på det att man hör barnen tala där? det är ju verkligen att strunta i integriteten.

  10. Shiit-takesvamp, känns som man kan bli väldigt dålig i magen av det, inget jag skulle vilja testa!

  11. Jag blev så inspirerad att koppa att det kliar i fingrarna. Ved är det nu denne Lauren säljer? Oavsett vad, så blir det min nya favorit.

  12. Jag tycker det är tråkigt att det inte känns som att modevärlden skulle komma på tanken att göra motsvarande kampanj med en framstående pappa och son? Känns indirekt som att barnen fortfarande är kvinnans ansvar. Det är inte lika hett att vara framgångsrik pappa och närvarande pappa?

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..