Gabrielle saknar ansikte, hjälp sökes!

Igår pratade jag om saker som skaver i bolagen, en annan utmaning som vi har är Gabrielle Löwengrips ansikte. Jag har kämpat med att få till henne, dels med en designer här i Sverige och en byrå i USA men där sprang jag på en nitlott. Dyra pengar bortkastade till ett bolag som är experter på att designa 3D-monster. Jag borde ju listat ut att perfekta bryn och ett vackert hårsvall inte skulle vara deras starkaste gren hehe, men man lär sig av allt. Här är bilder på populära robot-influencers som redan existerar och har miljoner följare världen över. I Sverige har det inte tagit fart på samma sätt än.

Hon ovan är världens första digitala supermodell och gör kampanjer för märken såsom Balmain etc. shudu.gram heter hon på instagram.

Alla ovan är robot-influencers. Det blir som sagt mer och mer vanligt och det är inte konstigt för min trendspaning har länge sagt: Trovärdighet och äkta är påväg bort, det som kommer att slå i framtidens sociala medier (framtiden för mig är alltid sex månader framöver) är det som är 1. Inspirerande 2. Går att relatera till. 3 Är tydligt. När man använder sig av data för att bygga en digital klon har man ju ett enormt underlag på vad som är inspirerande (vad får mest likes/folk sparar ner) samt går att relatera till (vilka ämnen i min blogg under de senaste åren har fått mest kommentarer, jo data visar tydligt: Förlossning, hitta vänner-inlägg, akne etc. listan är tydlig och utifrån det skapar vi Gabrielles content). Det är väldigt enkelt att ta fram material som berör när man har 13 års blogg-data bakom.

Men nu till utmaningen! Vi behöver få till Gabrielles ansikte! Här kommer några rader på vad vi söker: Vi letar efter någon med hög kompetensnivå inom 3D karaktärsskulptering med främst Zbrush eller Modo. Personen ska kunna modellera och texturera en fotorealistisk 3D modell som baseras på referensbilder. Stort plus om personen också kan rigga modellen för antingen 3ds max eller Maya. Lättare förståelse inom shading och ljussättning är också ett plus. Om det är en byrå/person som känner sig manad så maila louise@lowengripinvest.se

Så otroligt roligt … 🙂

  1. Lotta skriver:

    Känns verkligen oebahgligt att vi ska inspireras av en fejkperson. Ännu mer ouppnåeligt än det redan är. Nej vi i Skandinavien går emot att lugna ner och gå bortom ytan. Tror inte det där funkar här.

  2. Jag har svårt att se logiken. Det som intresserar folk verkar i första hand vara förlossning, acne och (riktiga) vänner. Hur går detta ihop med klonen? Ska klonen ha dålig hy för att vi ska kunna relatera? Förstår inte poängen här, men jag är nog för gammal. Verkar i och för sig inte vara ensam om det…

  3. Mia skriver:

    Sex månader framåt, baserat på 13 års bigdata bakåt i tiden. Dessutom en tidv då mycket har hänt inom sociala medier.

  4. S skriver:

    Kill your darlings. Lägg ner klonen och spara pengarna

  5. Lina skriver:

    Ni som skriver att ni aldrig skulle inspireras av detta för att det inte är äkta – Hur tänker ni kring personer som har andra som skriver åt dem? Om företag ni följer och inspireras av? Om reklam? Tänker ni att ni aldrig blir inspirerade och påverkade av det heller?

    1. Emelie skriver:

      Vanlig reklam är ju helt ointressant idag, speciellt den som går på tv för det är nästan endast reklam för bilar och spelbolag.
      Reklam som influencers gör är ju i så fall mer intressant.
      Men ändå ingenting som påverkar mig.
      Pinterest däremot är intressant för då kan man ju välja helt själv vad man vill inspireras av 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..