Lyssna på det som skaver och gör om!

Egentligen hade jag bestämt mig för att inte ta några större beslut idag eftersom jag fortfarande är lite trött efter resan. Men ibland skriker intuitionen så högt (framför allt efter att jag började meditera efter vinterns privata kaos) så jag var tvungen att lyssna in den och göra action. Jag hade klurat så mycket på alla våra projekt under resan som jag skrev igår (bästa med att resa – ny inspiration) och igårkväll när jag jobbade hemma föll mycket på plats i magen on vad som behövdes göras.

Copyright 2019. All rights reserved.

…. LCC är inte 100 % rätt.

Mina kollegor tyckte nog att jag var fruktansvärd omständig i början av mötet men sedan landade vi i något väldigt bra. LCC skavde och kan förbättras ännu mer. Under tiden i Australien och Kina såg jag ju så många andra varumärken samt att jag fick sitta i många införsäljningsmöten och då ställs alltid allt på sin spets. Jag sålde ju inte in LCC där och då men i huvudet låtsades jag göra det samtidigt och svarade på frågorna.

Helt plötsligt insåg jag då att LCC måste byta namn. Vi kan inte heta LCC.

I Sverige vet många av mina följare att Löwengrip hette LCC innan och det kan bli naturligt att LCC föds som en lillasyster. Men hur förklarar jag det för en kinesisk inköpare? Helt irrelevant. Dessutom vill jag ha en annan design. Jag vill börja om för det behöver bli mer wow. Varenda bolag och varumärke vi släpper måste ha en Hermine Hold-effekt. Man ska känna ”vill ha” och vilja dela det. Hermine Hold hade en halv miljon besökare första dygnet och köp gjordes från 14 länder. Inte så kul för vår byrå att höra efter mycket jobb med LCC men jag tror att dom har blivit vana att jag ändrar mig efter våra år tillsammans. Det jag alltid är tacksam över är hur vår varumärkeschef Hannah och VD Pingis alltid lyssnar in och tror på mig fastän jag är som en levande kreativ tornado. De litar på min magkänsla och det är inget jag tar för givet.

Copyright 2019. All rights reserved.

Så nu har LCC alltså fått byta namn till något HELT fantastiskt! Det avslöjar vi senare. Dessutom blir det en design-vända till. Men målet är att bygga ett globalt budgetmärke som är roligt, doftar fantastiskt, gör dig glad och är snäll mot hud och hårbotten. Yey!

Copyright 2019. All rights reserved.

Sascha var iväg idag så jag fick gå loss i jobb-garderoben och välja själv. Stickad tröja från & Other Stories, kjol Stylein och klackar Jennie Ellen. Helt fel eller okej?