Lyssna på det som skaver och gör om!

Egentligen hade jag bestämt mig för att inte ta några större beslut idag eftersom jag fortfarande är lite trött efter resan. Men ibland skriker intuitionen så högt (framför allt efter att jag började meditera efter vinterns privata kaos) så jag var tvungen att lyssna in den och göra action. Jag hade klurat så mycket på alla våra projekt under resan som jag skrev igår (bästa med att resa – ny inspiration) och igårkväll när jag jobbade hemma föll mycket på plats i magen on vad som behövdes göras.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

…. LCC är inte 100 % rätt.

Mina kollegor tyckte nog att jag var fruktansvärd omständig i början av mötet men sedan landade vi i något väldigt bra. LCC skavde och kan förbättras ännu mer. Under tiden i Australien och Kina såg jag ju så många andra varumärken samt att jag fick sitta i många införsäljningsmöten och då ställs alltid allt på sin spets. Jag sålde ju inte in LCC där och då men i huvudet låtsades jag göra det samtidigt och svarade på frågorna.

Helt plötsligt insåg jag då att LCC måste byta namn. Vi kan inte heta LCC.

I Sverige vet många av mina följare att Löwengrip hette LCC innan och det kan bli naturligt att LCC föds som en lillasyster. Men hur förklarar jag det för en kinesisk inköpare? Helt irrelevant. Dessutom vill jag ha en annan design. Jag vill börja om för det behöver bli mer wow. Varenda bolag och varumärke vi släpper måste ha en Hermine Hold-effekt. Man ska känna ”vill ha” och vilja dela det. Hermine Hold hade en halv miljon besökare första dygnet och köp gjordes från 14 länder. Inte så kul för vår byrå att höra efter mycket jobb med LCC men jag tror att dom har blivit vana att jag ändrar mig efter våra år tillsammans. Det jag alltid är tacksam över är hur vår varumärkeschef Hannah och VD Pingis alltid lyssnar in och tror på mig fastän jag är som en levande kreativ tornado. De litar på min magkänsla och det är inget jag tar för givet.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Så nu har LCC alltså fått byta namn till något HELT fantastiskt! Det avslöjar vi senare. Dessutom blir det en design-vända till. Men målet är att bygga ett globalt budgetmärke som är roligt, doftar fantastiskt, gör dig glad och är snäll mot hud och hårbotten. Yey!

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Sascha var iväg idag så jag fick gå loss i jobb-garderoben och välja själv. Stickad tröja från & Other Stories, kjol Stylein och klackar Jennie Ellen. Helt fel eller okej?

  1. Hurra för att du lyssnar på magkänslan! Det låter mycket bättre. Ska bli spännande att se vad det blir!
    Tjusig outfit 👌

  2. Ser du inte vilken skillnad det är i färg på dina ben, ansikte och händer/armar? Eller är det tänkt att det ska vara så?

    Kommer ni att byta ut dofterna på LCC också? Jag är rätt säker på att pannkaka osv blir en flopp..

    Vad hände med Gabrielle?

  3. Lyssnar på magkänslan efter att ha fått 10 000 negativa kommentarer om hur barnsligt LCC verkar, både i utseendet som ni tagit fram samt barnsliga namn… tacka dina läsare för all konstruktiv kritik!!

  4. Wow bra val! Väntade lite på detta. Helt rätt att tänka om kring namn samt utseende. Det ska kännas lyxigt trots ”budget”

    Ser fram emot resultatet;)

  5. Rätt beslut, känns märkligt att ta tillbaka ett gammalt namn till helt nya produkter. Det har både jag och flera kommenterat här på bloggen tidigare. Bra val med nytt och fräscht!

  6. Det var ju precis det en läsare kommenterade, att ni inte kan heta LCC. Tacka henne istället för att ta åt dig äran!

      1. Enig här. Kommentarsfältet svämmade ju över av åsikter från ev köpare och nu har hon själv kommit på att det inte är rätt. Tillåt mig småle.
        Dock bra att ni gör om, gör rätt! Skippa banana pancake och godis.

    1. Sofia
      ”precis det en läsare kommenterade”
      ”Tacka henne istället för att ta åt dig äran!”

      Menar du på fullt allvar att Isabella ska förändra ett helt produktkoncept pga EN KOMMENTAR PÅ BLOGGEN?
      Då kommentarerna spretar åt alla upptänkliga håll skulle alltså Isabella tacka kommentatorerna hela tiden då det alltid finns någon som skrivit ‘rätt’.

      Herre Gud så korkat.

    1. Läste att den blev nedlagd/pausad. Vem vill förresten interagera med en chatrobot? Jag undrar det inte för att nedvärdera utan för att förstå trenden. Vad driver folk för att t ex svara på sms från en dejting robot? Vart har människorna tagit vägen? Läskigt!

  7. Tänk över dofterna också! Har köpt flera Löwengrip produkter som är alldeles för sötsliskiga! En lätt fräsch doft är enklare att använda och är mer exklusivt!

  8. Designbyrån blir säkert inte ledsna. De får väl betalt för den tid de lägger ned?
    Är beställaren inte nöjd så är det beställarens ansvar att processen blir längre och dyrare. Annars är det bara att byta byrå.

  9. Hur ofta surfar man inte in på sidor utan att köpa något? Hur kan antalet besök räknas som positivt.
    Om du är osäker på din magkänsla avseende klädval kan du väl be om klädpaket så som man gör matpaket för den som inte lagar mat.

  10. Hade ni inte kunnat göra nya LCC helt veganskt? Speciellt om ni riktar in er till en yngre målgrupp!

  11. Om jag själv vore i skönhetsbranschen hade jag satsat på fräscha dofter av skog och sjö och blommor.Hur bestämde du dig för att godis och matdofter är vad du vill sälja? tror det är dofter man antingen älskar eller hatar.

  12. Jag skulle också skippat sliskdofterna. Köpte lcc hårspray som luktade kola (innan nån annan doft fanns) och hade lust att kasta flaskan efter första användningen 😛

    Antar att jag inte tillhör målgruppen för nya lcc (32- årig snart 3- barnsmamma). Men jag är inte så hudvårdsfrälst så jag tycker att det är värt att köpa Löwengrips produkter (även fast de är toppenbra). Lägger hellre de pengarna på annat!

    Däremot hade jag mer än gärna köpt ett budgetmärke OM produkterna inte luktat godis!

  13. Fundera gärna ett varv till över dofterna, känns inte ”i tiden” med dessa sötsliskiga dofter. Har svårt att förstå hur någon vill dofta så kolasås etc.

  14. Åh! Jag förstår precis! Och håller med, LCC låter för oglammigt, nästan som ett företag inom vatten och ventilation eller liknande. Tror det kommer bli on point nu. Lycka till!

  15. Modigt att följa magkänslan fast än man är så långt in i processen!! Även fast många läsare redan hade påpekat det haha. Men det är verkligen något jag borde bli bättre på i mitt ledarskap och projekt. Våga stoppa när det inte känns rätt och inte tänka ”nu är det redan bestämt och försent” bara för att någon annan påverkas. Om resultatet blir bättre är det bättre att dra i handbromsen! Tufft! Ser fram emot resultatet:)

  16. Outfiten är jättesnygg! Helt rätt att följa din magkänsla, ska bli kul att höra mer framöver 🙂

  17. Är det kommentarerna som stoppade och gav dig dålig magkänsla, sa dina medlöpare nej med alla de negativa kommentarerna. Kanske satsa på en riktig marknadsundersökning först för att få reda på vad marknaden vill ha. Nu slutade ni med att ha den sist i form av ett blogginlägg och fick då reda på vad publiken tyckte.

  18. Bästa beslutet du kunde göra. Fattade aldrig varför du ville använda LCC. Det kändes som om ni tog ett namn som inte mera dög er tidigare, en ”second hand” namn.

  19. Jag tycker att det är sååååå fett att du vågar ändra dig och gå efter vad som känns bäst. Och precis som du säger så kommer man ofta i kontakt med det i meditation. Ofta ser vi inte skogen för alla träd men when we do!

    Kudos!

  20. O så bra att namnet ändras från LCC. Jag hade just den reaktionen, att associationen skulle gå till gamla märket, inte en utveckling FRAMÅT. Blir spännande att få veta vad ni hittat på! ❤🍡

  21. Tror att du gör helt rätt i det beslutet! Strongt att våga gör en helvändning bara sådär. Kände inte riktigt att LCC tilltalade mig på samma sätt som Löwengrip och Hermine Hold gör. Jag skulle föredra en lillasyster till Löwengrip som utstrålar mer mogenhet än vad LCC var tänkt, jag är förbi dem där söta dofterna med färgglada förpackningar. En budgetversion av Löwengrip men ändå med klass och stil är vad jag är ute efter helt enkelt. Jag ser fram emot att få reda på vad du har tänkt!

  22. Hade jag fått bestämma skulle ja döpa märket till ”Gillis & Sally”
    Där har vi framtidens märke.

  23. Snyggt tycker jag men det syns att det är någon annan än vanligt som valt 🙂 Lite coolare stil när du väljer själv, vanligtvis är det väääldigt klassiskt och kvinnligt. Det är fint men gränsar till damigt ibland så jag tycker det är roligt om du blandar upp med lite kaxigare stil ibland! Det kan ju vara klassiskt ändå… (tänker typ emilia de poret som känns väldigt stilig och klassisk men kan rocka till det med skinnbyxor och något stark färg emellanåt)

  24. Här kommer ett ”vinnande” förpackningsförslag 😉 skojar lite…

    Ledord: ”Keep it simple”

    Tubformad förpackning där det passar, typ get-a-grip. Snygg att ställa på handfatet etc.
    Randig på snedden, d v s diagonalt, med olika tjocklek på ränderna. En tunn pennsmal och en lite tjockare. Färgmatchad kork. Detta tror jag kan sticka ut bland förpackningar på hyllan, men också hålla ihop med din nya serie och även Hermine Hold. Kanske varierat med små mörkla blommor på ljus botten i samma nyans för att blanda in en mer romantisk look. Skippa bilder på frukter, sandstränder och palmer etc. Finns redan. Inte stilrent.
    Färger i dova pasteller.
    T ex Plommondoft i i två dova plommonlila nyanser. Mörkare nyansen på ränderna.
    Namnet: ”Isabella” i handskriven stil av dig. Lite ungt och kaxigt. På snedden el dyl som om du skrivit en autograf i all hast.
    Dofter: Frukt och bär, hav och sommarvind etc som många andra skrivit!
    Eller annat gott som du kan komma på. Matchande färg till innehåll.
    Så lite text som möjligt! En bra produkt säljer sig själv!
    Material: Gillar get a grip-materialet. Snygg även när man klämt på den. Gissar plast måste finnas med i övrigt… kanske man kan variera med ”matt” plast. Te x matt till hudlotionen och blank till duschkrämen. Men samma färg, förstås.

    Säkert många som skrivit saker som ovan, inte läst allt, så det finns nog andra som bidragit med liknande synpunkter. Inte meningen att göra anspråk med att vara först med allt! Alla synpunkter lika viktiga och värdefulla, förstås!
    🍇🌸🍇🌸. 💙❄️💙❄️. ☀️🥂☀️🥂. 🍏🦎🍏🦎

  25. Hoppas du även tänker om gällande dofterna. Jag köpte Löwengrips hårspray häromdagen och var så nöjd med själva hårsprayet MEN avskydde doften. Alldeles för söt, tog över helt. Mådde illa av doften och kan inte använda det mer. Tråkigt om du endast tänker köra på söta dofter.

    Förstår att inte alla tycker som mig, men jag hoppas att åtminstone några av produkterna doftar fräscht istället för sliskigt sött.

  26. Bella vore väl ett passande namn – ditt namn och betyder vacker på italienska, lätt att säga och snyggt i skrift. Eller Bella Beauty kanske.
    Så snygg i håret på bilden, snyggt med rakt, fräscht.

  27. Kommer den nya LCC innehålla parabener, sulfater mm? Eller kommer det fortfarande vara ett märke som har bra ingredienser i sig?

  28. Tror dofterna på produkterna inte kommet slå något vidare , sötsliskiga som godis känns inte fräscht. White cotton och fresh linnen är mina favoriter möjligen lite vanilj eller aprikos.

  29. Det där var en väldigt fin bild på dig. Utgå ifrån den vettja när ni skapar Gabriella (både kropp och ansikte). 👍

  30. Helt rätt tänkande för LCC. Jag är en utav dem som har hört gott om dina produkter men endast köpt en produkt, torrshampoo:t som ligger gömt i mitt badrumsskåp. Det fungerar fint men mitt problem är:

    1. Namnet, det är inte ett snyggt stilsnitt som är coolt, namnet LCC är inte heller något som rullar lätt på tungan. Något stämmer inte.

    2. Förpackningen, den ser ganska alldaglig ut och inte heller så kul att ha framme, det ser liksom billigt ut när produkten i sig känns ”dyrt” Färgerna, och formen ger känslan av ”Mehh…” jag vill ha produkten framme och jag vill kunna fota det. Just nu ser det ut som något jag bara hade gått förbi om jag inte hade vetat att kvalitén är bra.

    3. Er marknadsföring är inte så stark. Det känns för ”pryd” inte hippt och känns oftast som det riktas till småorts mammor eller alldagliga tjejej. OBS inget fel på denna målgrupp alls!! men en produkt som är snygg och bra ska passa bra och se bra ut hos alla målgrupper.

    Så när du släpper något som är lika snyggt och coolt som kvalitén på produkten, bättra på marknadsföringen så ska du se att det kommer finnas på allas vanity bord inte bara gömt i ett skåp!

    Lycka till och kram, L

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..