Jag har många knep för att få vardagen att gå ihop

Det är söndag och här kommer en lista:

Veckans bästa: Det är så mycket att välja på. För en vecka sedan flög vi ju från Sydney till Melbourne och sedan har vi ju Shanghai. Men jag måste ändå summera med veckans bästa har varit dagarna med mitt team. Vi jobbar ihop varje dag och nu levde vi på varandra i två veckor men ändå så har vi haft så roligt tillsammans. Bästa stunden under hela resan var i tisdags och vi såg på utomhusbio. På tal om att trivas ihop, Pingis och jag har ju aldrig haft ett enda tjafs på sju år för att vi alltid är så raka mot varandra. På planet hem från Dubai så kände vi att vi var färdigpratade och bad flygvärdinnan placera oss på olika ställen för att få lite space ha ha. Men det slutade ändå med att vi sprang i mellan varandra för att berätta om saker. Radarpar.

Processed with VSCO with b1 preset

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Veckans sämsta: Jag undviker att tänka på negativa saker eller att något ens skulle vara negativt. Det låter klyschigt men jag försöker alltid se till de positiva i allt som sker. Istället för att se moln så försöker jag höja blicken och tänka på att solen alltid skiner ovanför molnen. Med det sagt så är livet så mycket större (och fantastiskt) än att fokusera på saker som problem. Jag lär mig av allt och jag har för mycket att vara tacksam över för att fastna i småsaker.

Veckans inspiration: Åh, jag letar inspiration varje dag. Men denna vecka var det en dokumentär om Ruth Balder Ginsburg som gav mest, jag såg den på flyget. Sedan såg jag dokumentären om Lady Gaga igår för att hålla mig vaken samtidigt som jag letade klädinspiration. Den gav mig dock inte så mycket eftersom hon mådde så dåligt större delen av dokumentären. Den där ensamheten är det många som kämpar med, offentlig eller ej. Det är en ständig kamp i mig men just nu mår jag bra så passar på att njuta.

Processed with VSCO with a4 preset

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Vad jag ser fram emot nästa vecka: Jag ser fram emot att träna med min PT Pontus – Han är mitt lyckopiller. Att få komma till kontoret och träffa alla kollegor efter ha varit borta i evigheter. Få en dos av Frankrike (bästa inspirationen) och träffa mina vänner på lördag över en middag.

Ledord för nästa vecka: Call to action! Så mycket ideér och nya insikter som jag fick med mig hem. Nu ska det förvandlas till handling, det kan vara min starkaste gren livet. Ett annat ledord är rutiner. Jag älskar att resa men jag mår som bäst (pga min ADHD) när vardagen har fasta rutiner och jag ser i schemat exakt vad jag ska göra och jag känner igen allt. Som i veckan kommer jag äta i princip samma frukost och lunch varje dag. Sådant blir jag trygg av. När man reser flyttas kalendern ofta om på grund av ombokningar etc och jag får kämpa psykiskt med det. Under åren har jag och teamet lärt oss hur vi ska förhålla oss till det och det är att jag får en dag i taget att ta mig igenom, resten ”ser jag inte”. Dessutom står det i kalendern när jag ska duscha, äta etc. Det är mitt sätt att behålla energin till att prestera på alla möten och offentliga events. Min ADHD förstör annars för mig och all energi kan sippa ut på att tre mötes-adresser ändras.

Det är egentligen märkligt hur jag fixar ett liv som aldrig är still och den andra dagen aldrig ser likadan ut som den andra. Men det är tack vare ett team som hela tiden förbereder allt i det minsta, vi pratar om att se till att förseningar ens på fem minuter aldrig händer mig eller de som jag ska möta. För vi vet att det inte fungerar utifrån hur dagarna ser ut. Jag tror få förstår vilket clockwork mitt team har fått till. Vissa skulle avsky att leva sida vid sida med kalendern som jag gör (står middagstid etc) men jag mår som bäst när jag bara följer dagens alarm. Jag insåg utmaningen redan när jag var 16 år och tog in min första assistent då. Idag har jag en jobb PA och en privat PA för att få ihop allt och dom synkar med varandra konstant. Supersmidigt!

Man ska aldrig skämmas för sina svagheter, tvärtom ska man uppmärksamma allt, hitta en lösning och lägga fokus på det man är bra på. Det är då livet börjar blomstra :- )

  1. kan du inte skriva mer om din adhd? jag är relativt nydiagnostiserad och har så himla svårt att reda ut hur jag ska få min energi att hålla en hel dag. letar efter något som kan inspirera mig och få mig att tro på inte bara ett arbetsliv som funkar, utan ett som också kan vara kul.

  2. L skriver:

    Jag är likadan, är diagnostiserad bipolär och adhd. Jag kunde innan medicinering på riktigt brinna av och bli fly förbannad om en sak förändrades. En sån liten sak som att åka och handla tex om det planeras dagen innan och sen inte blir av. Det fungerar inte i mitt huvud. Jag önskar så att det kunde fungera! Nu med medicinering kan det göra mig ledsen men aldrig sådär riktigt ARG. Minns man har dessutom lärt sig hur han ska hantera det och vet hur viktig planering är för mig, något mina tidigare förhållanden har saknat. För många känns en sån liten sak som att inte åka och handla mjölk som ingen big deal om det inte blir av, kan inte förstå hur en dag kan förstöras för något sådant. Man måste leva i det för att förstå. Det är hemsk.

  3. a skriver:

    Apcoolt att du och Pingis sätter er på olika säten. Så ska man ju alltid göra! Istället för ett påtvingat socialt umgänge. Inte minst med sin älskare – ses när det är läge, inget påtvingat! Med sin livspartner! Coolt och motsatsen till inskränkt.

    1. Kör på, det är väl bara att leva så om det passar dig.

  4. I skriver:

    Vad hender med klonen/avataren du lanserade i USA? Gillar folk att interagera med en sådan? Skapar folk egna avatarer för att interagera med andras? Uppstår det avatarkärlek eller avatarhat på Nätet?

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..