Nya kontoret, LCC och kvinnligt nätverk

Först och främst kärare läsare, jag ber om ursäkt för få inlägg. En om dagen är alldeles för dåligt! Det har varit back to back meetings och det är för att jag ska vara ledig torsdag-söndag. Jag har valt att ta semester men då innebär det att allt annat trycks in. Igår när jag kom till kontoret så hände så mycket roligt, Axel på Nordic Tech House gick igenom nya kontoret med mig.

Alltså wow:

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Äntligen kommer alla bolag i vår koncern att rymmas under samma tak. Alla i Nordic Tech House, Löwengrip Beauty, Löwengrip Invest, Hermine Hold och så LCC när det drar igång. Tanken är ju med Nordic Tech House att vara ett venture builders så fler varumärken kommer att startas på löpbande band. Målet med Nordic Tech House att att bygga flera Daniel Wellingtons i olika nischer. Hermine Hold är det första egna märket som vi rullar ut. Om en vecka går vi live. Fantastiskt kul. Vi tar in kapital för diverse projekt så finns det intresse går det alltid bra att slänga iväg ett Mail till linus@nordictechhouse.com

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Såhär kommer den enorma ytan att se ut!

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Ett annat roligt möte som jag hade igår var med vår superbyrå GLHF. Vi är ju i en fas att ta fram Löwengrips lillasyster LCC. Ett tryggt, skonsamt märke i budgetpris som fokuserar på att skönhet ska vara lekfullt och roligt. Det finns inga regler mer att min kärlek till desserter ska genomsyras. Jag vill ta fram ett riktigt tonårsmärke. När jag var tonåring sprang alla till Victoria Secret och köpte deras kroppsprodukter men med mina allergier och eksem så gick aldrig det. För att inte tala om hur min hårbotten alltid var röd och irriterad efter alla dåliga billiga märken. Därför kommer LCC så bra till hands, bra priser men skonsamma produkter som ger en upplevelse!

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

… Ni ska höra hur Hannah och jag ropar Ååhhhh tusen gånger per möte nu. Så mycket glädje.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Första design-förslaget. Kom gärna med feedback! Vad är er spontana tanke?

Sett från Ralph Lauren

Under kvällen så väntade ett event med Consid och Nordic Tech House. Vi vann ju deras pris Årets Equalizer i Blå hallen förra året för att vi är ett jämställt tech-bolag. Igår bjöd vi in 50 kvinnor till Hillenberg för att nätverka. Det var så roligt att få vara där tillsammans med många av mina kollegor. Dels var Katarina Roger en av gästerna, VD till Hermine Hold som lämnade Gant för oss (!) även Stina Force som blivit en del av NTH. Bredvid mig under kvällen hade jag Carolin Solskär (på bild ovan). Caroline är NTH:s Head of Innovation. Mitt mål är att axla över rollen och att Nordic Tech House en dag blir förknippat med henne. Jag sa det igår, ”Ta NTH-bollen nu och spring på, jag backar upp dig i alla beslut. Hade jag inte trott på din förmåga att greja det hade du ju inte varit här idag”. Det är jättesvårt att våga ta för sig och göra på sitt sätt när man har starka ägare, därför kan det vara bra att påminna om att det är faktiskt så vi vill bygga vår kultur.

Nu väntar möten efter alldeles för lite sömn men tur att jag har en duktig make up artist och att det finns kaffe. Livets dryck….

  1. Produkterna ser ut att passa målgruppen, tonåringar.
    Dock så är språket felaktigt. Man kan inte säga Makes me balancing eller Makes me soft texture. Kanske Gives me funkar bättre?

  2. – Den röda texten ser ut som Åhlens typsnitt. Känns som en reklam för varuhuset! Med den lekfulla texten ser det ut som en plojreklam, vilket jag inte tror är känslan ni är ute efter.

    + Gillar förpackningarnas design! Formgivningen känns perfekt för målgruppen.

  3. Verkar vara väldigt många bollar uppe i luften samtidigt.
    Vore det inte bättre att försöka satsa på några få idéer och jobba igenom dessa grundligt? In i kaklet som man säger.
    Jag får intryck av att ni inte riktigt vet vad som har möjlighet att lyckas och därför drar igång väldigt mycket utan att det som redan är igång fått tillräckligt med uppmärksamhet.
    Men visst, det kommer säkert att finnas några guldkorn att vaska fram bland alla uppstarter. Lycka till.

  4. Bra att ni smalar ner LCC till tonårssegmentet, då blir det mer logiskt med de barnsliga dofterna. Ni kanske ska fundera lite kring namnet LCC en vända till.

    1. Håller med om att LCC känns fel, ”Löwengrip HAPPY” eller annat med Löwengrip som brand men ett namn till? Det är väl ändå samma företag som tillverkas i samma fabrik? Varför behövs ett helt separat märke? Känns onödigt och otydligt tycker jag.
      Typsnittet borde vara med fylligt och lekfullt. Nu passar det inte färgerna och målgruppen alls.

    1. Verkar inte finnas någon yta för Flattered.
      De vill kanske vara för sig själva nu när det blir flytt från Stureplan?

  5. Hej! Härligt med denna nya LCC serie! Min spontana första tanke är märket LCC vill man ju ha stort, inte bara i ena sidan hörnet! Man vill först se märket och sedan namnet! Sedan tycker jag att alla förpackningar bör hålla en ljusare ton i sin färgskala. Lite mer pastell än popfärger. Känns som de är mer långsiktigt då vi konsumenter kan tröttna på poppiga färgerna! Sedan är ju Löwengrip i mer starka färger så bra för att skilja dem.

    Kram

    1. För att normen är från början män och genom att interagera med fler kvinnor blir det således jämställt. Att tillföra fler män i en redan mansdominerad värld har lite motsatt effekt för jämställdhet.

      Så som vi lever nu kallas ju patriarkat, alltså att män är norm, standard för alla mått samt har fördelar bara av att vara man och som i detta fall ledande i företagande och entreprenörskap. Att få in fler kvinnor i ledande roller är alltså ett sätt att få det jämställt.

      Därför vi feminister ropar ”krossa patriarkatet!” i tid och otid, för att vi vill att det ska bli jämställt där såväl man som kvinna är norm, standardmall och där alla behandlas lika, har samma förutsättningar och får samma belöningar oavsett kön. Ett jämställt samhälle mao 😊.

      1. Har du sett många nätverksmöten där bara män är inbjudna?! Skulle bli ramaskri! Ditt resonemang faller på faktumet att två fel inte gör ett rätt. Medvetna män är jämställda, omedvetna kvinnor går fortfarande självvalt hemma med majoriteten av föräldradagarna och vabbandet t ex. Man får ligga som man bäddar.

  6. Produkterna verkar lite väl barnsliga i sitt färgval och namn för att rikta sig till tonåringar. Mer till 9-åringar. Dagens tonåringar är ju gärna lite mer ”vuxna” i det sätt de vill vara och uttrycka sig. 15-åringar vill nog gärna ha lite mer stilrent och vuxet.

  7. Det första jag tänkte på var att designen påminde om ACOs produkter. Vilket lutar mot att det är något negativt. Annars så var själva produktnamnen (dofterna) väldigt inbjudande så att jag hade kunnat köpa dom pga de. Mvh

  8. Det finns en massa doftallergiker som inte klarar av de dofter som dina produkter planeras innehålla.
    Jag arbetar som lärare i en högstadieklass och har en tjej i klassen som är extremt doftkänslig. Skulle klasskamraterna komma med dessa dofter i hår och på kropp hade hon kunnat packa och gå hem för den dagen (och i värsta fall resten av veckan).
    Varför tänker ni inte skonsamt hela vägen ut? En ärlig fråga som jag hoppas får ett svar.
    Ligger det inte i tidens ideal att marknadsföra miljövänliga produkter?

    1. +1 på det här. Speciellt syntetiska dofter är ju dåliga för de som är kemikalieintoleranta. Det handlar inte om ”riktiga” ige-medierade allergier, så därför tar ingen det på allvar tyvärr. Väldigt tråkigt.

  9. Super bra med pumpflaskor! Det är tio gånger bättre än vanliga, håll er till det tycker jag. Kul med färger också 🙂

  10. Fina förpackningar som känns lekfulla men, viktigt: Se upp med syftningsfelen! ”Makes me shine all day” funkar ju men sen blir det fel (”Makes me soft texture” osv). Lite pinsamt om jag ska vara ärlig och sådana fel får mig att istället välja andra, likvärdiga produkter (då jag köper till en yngre tjej). Drar mao ned helhetsintrycket rejält.

  11. Bara en fundering gällande texten på schampoo-flaskan: på höger sida står det ”makes me”: och första frasen hänger ju ihop med det ”shine all day” men sen då? Makes me soft texture?? Makes me balancing? (Balansera Vad för något??) Makes me long freshness?

    Gör om, gör rätt 🙂

  12. Designen ser bra ut, sticker ut och lockar nog många tweenies.
    Min undran är kommer det att finnas produkter för oss vuxna också i budgetvarianten? (Som inte vill lukta frukt 😂 i arbetet)

    1. +1 Exakt min undran också. Alla vuxna är inte medel eller höginkomsttagare men vill ändå ha bra produkter i budgetvarianten

      1. Hon får ju välja att rikta sina produkter till vem hon vill. Om du önskar produkter med ett lägre pris är det ju bara välja det istället 🙂 Eller måste det absolut vara LCC? Förstår inte riktigt tankesättet där folk känner sig exkluderade, precis som i det tidigare inlägget där hon valde att rikta produkterna till tjejer och folk klagade bara för att dom ”inte identifierar sig som sitt biologiska kön”

  13. Om de nya produkterna är för barn – kör. Om de är tänkt för tonåringar så nej. Både designen och konceptet är alldeles för barnsliga. Tonåringar vill inte ha barnsliga grejer.

  14. Jag skulle säga att dessa flaskor kommer locka en målgrupp på ca 10-13 år.
    Men tyvärr är ju din målgrupp generellt högre än dessa låga åldrar.

  15. Så nu ska namnet LCC komma fram igen som slopades sist?lite förvirrande men säkert bara för mig som inte är insatt i dessa produkter.
    Jag köper inte produkterna för att jag är för gammal för att dofta godis och pannkaka men annars är dom säkert bra.

    1. Antagligen så sålde produkterna betydligt bättre med det lägre prissatta LCC märket. Finns många bra konkurrenter till Löwengrips produkter med den nya prisnivån.

  16. Jag är ledsen men ärligt talat så är min första tanke ’vidrigt’. Jag skulle aldrig någonsin spraya något i mitt hår som luktar bananpannkaka, förstår inte vem som skulle vilja det heller.
    Designen tycker jag ser rätt så barnslig ut, jag får intrycket att både design och dofter riktar sig mer till barn än tonåringar.

  17. Hej!

    Feedback på designen är jättemycket nej. Ungdomar idag är kräsna och är måna om stil och att det ska se bra ut. Exempelvis mobilskal blir som en identitetsmakör. Våga stå fast vid att produkterna ska stå framme på handfatet men kanske något mer streck, mönster för o göra det ”mindre”lyxigt/ungdomligt. Eller ormskinsliknande svart med fin text.

    Ska LCC vara lillasystet så håll fast vid designen. Jag tänker mig att du var mån när du tog fram nya Löwengrip att det skulle se lyxigt ut. Chockrosa känns mest för 5 åringar som ska bada och behöver något kul o kolla på.

    Känns som ni tog gamla kulörpaletten och bad bolaget ändra nyans.

    Eller åk till en skola/UF event och ställ er på för att få verklig uppfattning

    Tack för fantastiska produkter.
    Jag älskar dem! Ha en fortsatt fin dag.

  18. Spontant känner dofterna väldigt barnsliga.
    Jag tror ingen tonåring vill dofta som en pannkaka och tårta, kommer lukta som att man precis kommit hem från ett barnkalas…
    Har svårt att se tonåringar uppskatta dofterna. Kanske borde detta tänkas om?

  19. Utseendet ser barnsligt ut. Passar åldrarna 8-10 men ska det va för 10 och uppåt så borde det va mindre barnsligt. Är en känslig ålder och att köpa sån design på flaskor hade aldrig jag gjort i den åldern även om produkterna är grymma. Gör designen mindre barnslig, lite tuffare så att alla vågar ha de framme och kan stolt visa upp dom. Det kommer ni vinna på!
    Ni borde också ha tydligare vilket märke det är, så att det syns. Det ska va en produkt alla vill köpa och då borde varumärket synas tydligare! Kramar

  20. Känns som lite barnslig design för tonåringar. Jag kan tänka mig att min 9-åriga systerdotter hade älskat dessa, men hon är ju långt ifrån tonåring. 🙂 Tonåringar vill väl snarare att det ska vara lite tufft än gulligt. Iaf jag kände så 🙂

  21. Ett litet CSR tips. Flytta med företagets möbler från det gamla till det nya. Ni behöver inte byta ut allt och köpa nytt vid varje flytt.

  22. Hej!
    Efter att ha tittat på ritningen över kontoret så noterade jag att det inte finns någon (utmarkerad!) matsal. Är det meningen att samtliga anställda ska antingen äta kall mat eller alltid gå ut på lunch? Hur ser ni på det ur ett hållbart perspektiv?

    Gällande produkterna så tror jag det är nödvändigt att se över crueltyfree & möjligheten till att göra produkterna veganska. Tonåringarna idag är väldigt medvetna vid sina val av produkter och lägger en stor vikt på dessa frågor. Som någon annan även nämnde så är inte utformningen av produkterna anpassade till den målgrupp ni påstår vilja sträva efter. Satsa på en mer tonad färg, stilrena produkter som även går i stil som Löwengrip.

  23. Om det är mot ungdomar, YES. Dock ej pecan. Tror ej det kommer sälja, även om man ej äter krämer är många allergiska mot just pecan och peanut. Då tror jag mer på almond eller shea åt det hållet. Många kommer bli rädda och ej våga. Jobbar själv i beauty industrin som säljare.

  24. Lite feedback: Gillar verkligen att ni släpper ett hudvårdsmärke en prisklass snäppet under Löwengrip + att det inte är så parfymligt som t.ex. VS produkter. Hoppas bara inte produkterna luktar pecan, birthday cake etc etc, man vill ju dofta fräscht och friskt! Kanske mer som en Lemon meringue-pie haha? <3

          1. JAG KOMMER HANDLA! älskar designen och ÄLSKAR CHOCKROSA… vill tillägga att jag är 30! lite fel grammar eller helhet i texten men älskar visionen ni har! det kommer bli bra!
            älskar att lukta godis och frukt. mina favoritparfymer är fortfarande Britney Spears, beyonce och paris hilton. favoritsmink: benefit, the balm, barry m (UK) viva la diva, huda Beauty och too faced.

            Med vänlig hälsning tjej som har testat på både chanel, dior och hermes parfymer/produkter! tråkiga saker………….

  25. 1) Är det endast du som har eget kontor, jag tänker på Pingis. Ska hon inte sitta där eller delar hon kontor/skriv-arbetsplats med andra.
    2) Du/ni kanske inte har insett att vi är många lite äldre som följer dig. Jag har tidigare köpt ert silverschampoo, men nu övergått till annat märke då prishöjningen blev för stor. (pensionen ska räcka till mycket)
    3) Trodde det nya budget-LCC skulle kunna vara något MEN, no way, absolut inte med de dofter ni har på dom! Inte trevligt lukta barnkalas när man föreläser på t ex Högskola etc.

  26. Jag letar efter bilden på de barnsliga flaskorna men ser ingen. Vad är barnsligt med de tre flaskorna?? Har två tonårsdöttrar och de skulle gilla dem!

  27. Många negativa kommentarer men jag tänker att det är bra att ni visar en karaktär med LCC – att man flörtar med de barnsliga dofterna är ju en nisch och kan nog tilltala många, både barn, ungdomar och vuxna. Kommer vara många som inte gillar konceptet, men jag tycker det är kul att ni gör något annorlunda än Löwengrip. Jag som mamma till en dotter som är 10 tänkte – wow, det där vill jag köpa till min dotter. Och det är väl inte så tokigt – mammor som köper till sina 10-åringar är nog ingen liten marknad.

    Undrar också vad som händer med Flattered? Kommer de ha en butik på plats? Vad händer med era gamla lokaler?

  28. Hej! Jag är 19 och kanske är liiite över målgruppen men känner inte att förpackningen tilltalar mig och min krets. När vi var 13-16år var bodyshops produkter dom bästa! Vi tyckte om förpackningarna och dofterna. Jag hade även velat ha cruelty free markering då det är något många unga kollar på idag. Jag skulle verkligen vilja ha en förpackning som var en mix av bodyshop och va. Doftmässigt skulle jag även ta inspo från i love serierna utöver bs och vs

    1. Känner detsamma är 22 nu så är också lite över målgruppen, drogs mer till det lite mer ”vuxnare” och dovare i både förpackning och doft. Samt cruelty free markering, köper inga produkter utan den!

  29. Snälla, nu är det återkommande!
    Man kan göra på ett SÄTT, det har jag inte SETT, trosa och top är ett SET
    Inte ’sett från Ralph Lauren’ eller ’så fint sett från Casall’

    1. Ja, det kliar i fingrarna att rätta. Det förtar intrycket när svenskan är så dålig. Tråkigt dessutom om det blir fel på en massa förpackningar – tänker på syftningsfelen. Ta in en lärare och undervisa hela gruppen och låt någon granska innan ni går i tryck! Hoppas de tar till sig din hjälp, Annika!

  30. Jag fullkomligt älskar den nya seriens utseende! De känns lite som Philosophys produkter och dem tycker jag väldigt mycket om! De visar att det lite mer lekfulla inte behöver bli barnsligt och det tycker jag heller inte att er serie ser ut att vara. Kör hårt! Jag längtar tills jag kan shoppa loss!

    1. Även jag tycker de liknar Philosophy. Även lite Tigi (båda grymma märken). Sen det hät med dofterna – jag ärr 33 men gillar idén. Det här är ju ibte parfymer utan hårprodukter så kan inte föreställa mig att det luktar så starkt att omgivningen tycker att man luktar tårta, särskilt inte om de ska vara skonsamma. Möjligtvis att lotionen kanske gör det.
      Kommer även dessa att lanseras i Australien?

  31. Tycker att förpackningarna är fina, men dofterna lockar inte alls. Det är självklart en smaksak, men har svårt att se att ens mitt 12-18-åriga jag hade velat lukta så starkt med utstickande dofter 🙂

  32. Jag hade ÄLSKAT dessa produkter när jag var mellan 12-18 och kommer absolut att köpa och testa även om jag är 30 nu. Tycker att schampooflaskan är fin och gillar ”godis-färgerna” 😃. Tycker att det är så bra att ni fokuserar på att produkterna ska vara skonsamma, jag har känslig hårbotten och det var sååå tråkigt att aldrig kunna köpa de roliga märkena när man var tonåring.

  33. Mina första tanke/reaktion när jag såg flaskorna var att det riktar sig mot yngre barn, ej tonåringar. Känns för barnsligt för ungdomar och lukterna känns inte så tilltalande.

  34. Har svårt att se att detta skulle tilltala tonåringar. Högst till 14/15 års ålder isf. Och yngre än tex 10 år känns ju inte som potentiella kunder.

    Det blir ju en väldigt liten kundkrets.
    Hade satsat på något lite tuffare och trendigare. Tonåringar är oftast väldigt trendmedvetna och svänger med fort. Om Löwengrip är tidlöst, så hade jag gjort ”lillasystern” tvärtom.

  35. Jag är snart 43 år och kommer absolut handla dessa produkter.
    Vill förstås inte ALLTID dofta födelsedagstårta, men någon gång ibland?
    Absolut!
    Kommer bli en hit bland ungdomar.
    Tycker dofterna verkar lekfulla och härliga, tror man blir glad av dessa dem. 🙂🎂

  36. Förpackningarna ser ganska enkla ut, inte så exklusiva. Men det behöver dom ju iof kanske inte göra med den målgruppen. Typsnittet kunde vara lite ”barnsligare” eller roligare.
    Sen påminner hårsprayen lite om en solkräm på bilden, kanske ser bättre ut irl.

    Lycka till!

  37. Tråkigt typsnitt på själva titlarna på förpackningarna tycker jag, som gör att produkterna påminner om något från Apoteket som ska försöka vara lite lekfullt och lyxigt men tyvärr bara känns tråkigt.

  38. Vilket roligt inlägg! ✨

    Härliga färger! Håller med att förpackningarna påminner om befintliga apoteks egna varumärken.

    Ser verkligen fram emot att få följa er utveckling till ett hållbare varumärke (håller tummarna för att ni går hela vägen till ett cirkulärt tänk och jobbar ut en Grön SCM där varje steg i kedjan tar hänsyn till miljön. Tänk vad coolt om förpackningar inte var i plats utan gjorda av plast från majsplantor ist) 💚

    Stort lycka till med allt!

    1. Jag tycker att idén med ett budgetmärke som komplement till Löwengrip är klockren. Men jag tror inte att dem produkterna ovan skulle locka tonåringar. Många tonåringar i dagens samhälle är brådmogna. Om ni siktar på att ha tonåringar som er nästa målgrupp ska ni istället tänka på vad som är trendigt, snyggt och fotovänligt.

      Jag har otroligt svårt att se att jag och mina kompisar som är i 17 års åldern skulle springa runt med schampoo som luktar tårta eller godis och vi hade inte gjort det för 2-3 år sedan heller. Varför VS lockade när vi var yngre var ju för att det nästan var lite förbjudet och vuxet. Sedan skulle jag också gärna se en cruelty free märkning.

      Stort lycka till med allt! Så inspirerande att se hur du styr dina bolag och är så idérik.

  39. Ja framför allt dina hårspray sticker ut i alla fall, att lukta kolasås och bananpannkaka i håret tillhör inte vanligheterna 😀

  40. Dina produkter som redan finns, är fina just pga doften bland annat. Där skiljer ni er på marknaden på ett sätt som gör att jag väljer att lägga 200kr för ett schampo ibland, vilket är galet men det gör jag.

    Däremot er budget – där faller ju hela iden med doften. Hur tänkte ni här? Vill folk lukta pannkaka och persika? Är vi inte trötta på det? Jag vill inte iallafall. Så ska jag köpa budget väljer jag ett annat märke.

    Vill jag köpa lyx däremot så köper jag gärna ert märke.

  41. Jag är tonåring i tio månader till och det är inget som tilltalar mig, lägger hellre lite pengar på Löwengrips produkter men även andra

  42. Alldeles för likt ACO tycker jag. Kör på något roligare typsnitt eller så. Kanske snegla på just Victorias secret och Body shop som väl är populärt bland målgruppen.

    1. Pingis ska nog sitta där det står LGB Management.
      Det finns ju en VD och en Vice VD i Löwengrip Beauty så de sitter kanske tillsammans. Bara vad jag gissar eftersom det inte framgår klart av ritningen.
      Jag funderar också över att det verkar bli ganska långt mellan Isabellas office och Löwengrip Invest. Blir det inte svårt med den löpande kontakten om man sitter så långt ifrån varandra?

  43. Min 6-åring hade älskat dofterna och färgerna. Slutade använda löwengrip produkterna då ni höjde priset.
    Tänkte att Lcc skulle ha snarlikt utseende men bättre pris.

    Tror inte någon tonåring vill ha de skrikiga flaskorna eller dofta kakor…..
    Tyvärr. Så fel.

  44. Ser jättefint ut! Är 30 + men gillar ändå Victorias secret och Body Shop. Man kan variera, ibland vill man ha en mogen doft, ibland en fräsch och ibland nåt annat, kommer absolut testa!

  45. Jag gillar verkligen valet av dofter. Kul med bakverk! Förpackningarna skulle lika väl kunna vara ACO, inget utmärkande vid första anblicken, vilket jag antar ni strävar efter. Ni skulle kunna gå lite mer i ögonfallande i utformningen. Den ska synas. Sticka ut från det andra. Kanske dovare färg på flaska? Men olika nyanser beroende på produkt? Starkare färg på text och bild? Ni ska kunna sticka ut både på apoteken och i röran på HM. Lycka till!

  46. Jag kommer helt klart köpa produkterna, (31 år) men tror ni kanske skulle satsa på något lite mer trendigare, kanske ett svagt djurmönster eller liknande før att tuffa till den lite för gulluga förpackningen….

  47. Hej!
    Jag undrar vad de nya produkterna kommer innehålla eftersom de kommer säljas till ett lägre pris?
    Jobbar själv i frisörvärlden och där ser man att de som säljer både på salong och på typ Ica tillsätter mer vatten, koksalter, sulfater osv för att dryga ut restprodukterna.
    Kommer ni göra samma sak?

    Kram!

  48. Tycker designen är superfin & härlig!! Är 19 år och kommer absolut köpa dessa produkter! Håller inte med om att designen är barnslig, tycker bara man blir glad av den. Tycker att designen ska matcha priset och det kommer den antagligen göra nu:) För er som tycker att designen är för barnslig/inte stilren/inte vuxen nog så finns ju Löwengrip. Lycka till!

  49. Min spontana tanke är nej, tycker det blev alldeles för barnsligt för att attrahera tonåringar.
    Tycker nog snarare att ni ska inspireras av era andra grejer. Ljusgrått, guld osv. Lite roligare att ha med till gymnastiken än en rosa flaska med Birthday cake.. i alla fall om man är över tio år.

  50. Men wooow vad kul med det där bauuuta kontoret. !!!
    Grattis.
    Och Herre Gud vad roligt med de härliga produkterna som är lillasysterprodukter. De ser somriga och härliga ut. Dock vill jag fortfarande förstå vad det skiljer mellan de och dina andra produkter.
    Det är ju knappast bara budget, är de sämre? På vilket sätt.
    Vad skiljer mellan lillasyster och storasyster. Vad har storasyster som inte lillasyster har??

  51. Men alltså läs dessa meningar som ni skriver på förpackningen:
    ”Makes me BALANCING”
    ”Makes me SOFT TEXTURE”
    ”Makes me LONG FRESHNESS”

    Vad betyder det????? Ska man ha text så får väl det ändå vara korrekt engelska som betyder något? Gud blir så provocerad av dessa icke-meningar bara för att det låter bra. Blääääh

    1. Exakt min spontana reaktion. Så här kan man inte skriva. ”Gives me…” och så ändrar man på några av orden/ fraserna. 👍🏼

  52. Tror doft och design bara tilltalar upp till 12årsåldern tyvärr och dofterna känns väldigt 80. Därefter tror jag ert förra koncept, lccs design och prisnivå var toppen, blir ett glapp upp till Löwengrip som jag i 35-årsåldern tycker är dyrt men handlar delar av bara för att jag är så övertygad om att du har stenkoll på schampo för blont hår och tycker att de funkar riktigt bra 😊

  53. Tror LCC kommer til å bli en suksess! Elsker at dere går crazy med farger og dekorasjon og synes dere kan gjøre enda mer! Om dere søker inspirasjon, så se til ban.do og de produktene de lager. Masse farger, energi og good vibes!

    Fonten synes jeg kræsjer litt med designet forøvrig. Jeg ville valgt en som er mye mer bold og uten seriffer!

    Jeg ville definitivt kjøpt produktene og jeg tror at om man er true to brand (om det er barnslig eller lyx – samme hva), så blir det en suksess.

    Ville også fokusert på miljøvennlige ingredienser og cruelty free produkter da mange unge (og eldre) tenker mye på det når man shopper produkter.

    Lykke til! Gleder meg til å følge med videre.

    Bettina – 29 år

  54. Hej Isabella!

    Skulle inte du kunna skriva ett inlägg om hur du tänker när du läser CV:n och jobbansökningar? Vad faller bort direkt och vad får din uppmärksamhet? Tycker det är så svårt att veta vad man egentligen ska skriva för att bli utvald.

  55. Kul med LCC men spontant tycker jag det känns lite för barnsligt. Lekfullt är bra men tonårstjejer vill nog gärna känna att det känns lite lyxigt ändå så kanske backa lite på gulligheten/barnstilen på förpackningarna – dofterna kan ju vara skojiga och godisaktiga ändå. Kanske inte så runt och bulligt, kanske text i guld (som det var på förra LCC innan nya designen) och lite sirligare stil. Vet att du sagt att det är svårt med metallicfolie men det kanske beror på vilken sorts behållare det är? Alltså, kör på med det lekfulla men låt det inte bli barnsligt.

    Sen är jag personligen inget fan av pumpflaskor eftersom man aldrig får ut det sista, tycker mycket bättre om tuber eller mjukare förpackningar som man känner att man tar slut på och/eller kan klippa upp – det känns även som en aspekt ur hållbarhetssynpunkt. Se till att man kan använda allt och inte slösa med resurser – vill ni ändå ha pumpar så kanske refills kan vara något att tänka på.

  56. Gillar namnen på produkterna då de låter så härliga men rent doftmässigt tror jag att det är smartare att satsa på mer fräscha/fruktiga dofter än söta och mastiga som ”tar över”. Mer fruktigt, behåll en eller två lite mastigare dofter för de som gillar det och gör förpackningarna lite mer pastelliga eller svagt mönstrade så tror jag det blir bättre 🙂

  57. Jag tror absolut att LCC kommer att attrahera en yngre målgrupp!
    På min tid var det Date-parfymerna som ”alla” skulle ha😁

  58. Försök få in lite miljötänk i förpackningarna. Skippa plasten, och om ni tvunget måste ha plast, gör åtminstone flaskor med möjlighet att köpa refill. Att köpa ännu en plastflaska med pump i plast så fort schampot är slut är ju att bakåtsträva enormt.

  59. Fina förpackningar men jag gillade även den ”gamla” LCC looken. Det vita med rosa och guld, skulle inte den stilen kunnas få återkomma på ”nya” LCC?

  60. Jag hade nog gillat namnen/designen och dofterna när jag var i den åldern (på 90-talet), men det känns som att dagens tonåringar (tyvärr, kanske man får säga) vill ha mer ‘vuxna’ saker tidigare och tidigare. Jag tror därför inte att det kommer att tilltala en målgrupp över 13 år i dagens Sverige. Bättre att ta fram något som är är mer budget, bra för känslig hud (verkligen toppen!) men samtidigt mindre barnsligt. Lycka till 🙂

  61. Jag tyckte det verkar vara kul produkter! Vissa skriver att tonåringar vill ha mer vuxet, men hur kan då BodyShop sälja produkter över hela världen som doftar banan, polkagris och marshmallow? Godisdofter funkar på väldigt många!

  62. Designen är fullpott! Är inget layout proffs men älskar härliga förpackningar på produkter. Tycker att de bör gå åt hållet som Drunk Elephant och Adrienne Feller har på sina förpackningar, och ni är på rätt bana!

  63. Är målgruppen ungdomar tror jag det är viktigt att följa trender – och då speciellt färgtrender. Typ marmor/guld/grått, vad kommer härnäst? Neonfärger sägs vara påväg igen. Hela tiden ligga steget före vad som passar i kidsens insta-flöde! Är det budget är det också viktigt med förnyelse – att ungdomarna hela tiden vill ha det nyaste från dig. Ja – om man nu vill krama ur dem studiebidraget 😉

    1. Unga tjejers längtan efter klassiskt gulligt och mysigt ska man inte underskatta. schampoo behöver ju alla köpa, inget fel att skapa ett utbud till ungdomar så länge det är kvalitativt nog.

  64. Tror absolut det finns en marknad, många unga tjejer gillar varma enkla dofter med ”good feel”. Kommer bli kanon.

  65. Hej

    Flaskan känns lite mkt ”ACO” inspirerad. Känns som ni borde köra samma flaska som löwengrip men kanske transparenta med nått tryck på? Känns lite mer ungdomligt och lekfullt. Korken i nån häftig färg ”rosa neon”? Tänk bubblor, popcorn, färg och fräscht.
    Vanlig pump känns lite ”tråkigt” annars kanske pump som döljs med en kork?

  66. Vad tråkigt det är att dom spökskrivna inläggen är tillbaka. Perioden efter Hampus-härvan fram till nu så har kvaliten på inläggen och bloggen varit tillbaka på den höga nivå som den var på för några år sedan, nu börjar det dala igen. Det är tråkigt, du skriver så bra när det är du Bella.

  67. Tänkte också först på ACO. Eller eventuellt en intimserie i blygsam förpackning. Vad tonåringar vill ha vet iofs inte jag. Men när jag var ung (hej tant 85) var det så himla inne med date. Något som var smart i deras försäljning var att man liksom valde en tjej/färg (jag hade Michelle) o sen såg man till att önska sig alla olika produkter i sin lukt. Lite som när man valde vilken spice-girl man var. Så visste man också vilka dofter ens kompisar hade och allt blev ju väldigt starka signum. så smart och företagsam idé!

  68. Spontan tanke: ”Makes me…” lirar bara med den första punkten ”shine all day” men alla andra (”soft textures”, ”balancing”, ”long freshness” och ”effective”) blir fel –> ”Makes me soft textures”, ”Makes me balancing”…

  69. Jag tror att paketeringen är för tråkig. Om ni har som mål att tävla med VS så behövs mer wow. En 15 åring vill inte köpa apoteksprodukter som ser plastiga ut. VS har coola färgglada ”sexiga” förpackningar. Paketeringen säljer enormt mkt för den åldersgruppen

  70. Jag gillar idén väldigt mycket men designen känns kanske lite för barnslig ännu.. spontant tänker jag mera ”barn” än ”ungdom/tonår” när jag ser på dem.

  71. Åhh så fina produkter😁 känner att köpa till mina döttrar 11 och 12 år gamla😍 skönt att veta att det är skonsamt!👍🏻

  72. För obvious att ni haft Glossier som inspiration, byt åtminstone font till en som är inte är en exakt kopia av deras! Tycker även det blir lite väl med det rosa och gulliga, om ni vill nå den köpstarkaste gruppen tonåringar dvs som är tillräckligt gamla att få sitt barnbidrag insatt på kontot själva borde ni nog satsa på att ha det lite mer cleant och vuxet. Inspireras snarare av Caia än Victorias Secret, inga 16-åringar bryr sig om VS längre.

  73. Jag tycker att produkten och designen i sig ser bra ut. Dock tycker jag att den sticker ut jämförelse med dina andra produkter som har en mer softisifikerad stil. Vilket kan vara bra och dåligt. Bra för att den sticker ut, dåligt för att du går ifrån ditt varumärke.

  74. Tycker att utseendet ser för barnsligt ut. Ser ut som en barnprodukt. Inget tonårsmärke!!
    Jag hade ändå velat ha lyxkänsla på layouten även fast det är ett budgetmärke.. kanske som dina gamla layouter back in the days?

  75. Tycker att förpackningen är lite barnslig. Utseendet på en produkt är ju himla viktigt och det känns spontant som att designen riktar sig mer åt 10åringar och yngre än som konkurrent till VS. Dock gillade jag nytänkande iden med ”makes me” som passade jättebra in på makes me ..shine all Day men inte riktigt funkade till balancing exempelvis 🙂

  76. Tycker färgen är fin på pumptvålen men när min lillasyster och hennes kompis köper Victoria secret så är det just för att deras förpackningar är lite häftiga men ändå stilrena. Korken är i guld eller att den står ut på något sätt. Det är inte bara en vanlig pumptvål i rosa utan dom vill ha en inredningsgrej, något de kan ha i bakgrunden på sin Instagram bild eller ta med sig till gymmet och den är snygg. Så tror det definitivt handlar om lukt som ni är inne på men också att det blir en ”status symbol” något man känner igen, inte en vanlig pumpflaska.

  77. Älskat alla produkter jag provat hittills och tycker det är en toppenidé med budgetvariant! Dock var inte designen på dessa förpackningar i min smak. Upplever de lite ”barnsliga” och tycker de ger ett billigt intryck men ska bli spännande o se hur slutprodukterna blir 🙂

  78. Jobbar själv som grafisk formgivare, så svårt att låta bli o komma med tankar om designen:

    Spontant är det ju superfint, liksom. Särskilt färgpaletten tror jag är helt rätt. Roligt, tonår, men ändå kvalitet.

    Tycker dock ändå att de är lite för lika originalet Löwengrip i uttrycket, och typon känns alldeles för vuxen. ”Lets go nuts” står i en liten diskret typo som inte riktigt säger ”lets go nuts”. Tycker mönstrena är lite generiska kanske.

    Så klart är det svår balansgång det här med storasyster och lillasyster inom samma varumärke, att ha igenkänning men ändå differentiering. Kanske är det så att den kontrastrika serif-typon är såpass viktig för identiteten att den får stå kvar. Men kanske produkttypen (t.ex. schampo) stå kvar i det, medan produktnamnet (t.ex. birthday cake) får stå i något mer ”tonårigt” typsnitt. Lätt att sväva iväg här, hehe…

  79. Det känns inte riktigt som ett tonårsgrej med birthday cake doft och barnslig förpackningen. Jag tänker att dagens tonåringar gillar lite lyxigare doft och förpackning.

  80. Gillar! Kommer sticka ut på hyllan i dagligvaruhandeln, men lite tydligare ”rubriker” är nog att föredra. Att de ändå är minimalistiska är nog snarare än fördel än en nackdel. Nog långt bort från Löwengrip men ändå billig-exklusivt. Jobba med lyster/glansiga/matta strukturer i förpackningen för att sticka ut om det inte blir för dyrt produktionsmässigt och tänk på arbetet med beställningschefer i respektive butik.

    Lycka till!

  81. Jättekul med ett budgetmärke som ska säljas i dagligvaruhandeln. 😍 När jag hör om dofterna och ser förpackningen tycker jag dock att det mer känns som att det riktar sig till barn än ungdomar.. Hade nog funderat på iaf någon mer ”vuxen doft” och en annan förpackning..

  82. Jag håller med många som redan har kommenterat här, jag tror att det finns ett gäng missar med de här produkterna

    1) Det ser ut som att produkternas färg och doft riktar sig mer till barn alternativt väldigt unga tonnåringar (det är inget jag hade köpt efter jag fyllde 12, till och med troligare nu som vuxen än som tonnåringen)

    2) Om tanken är att rikta sig till den yngre målgruppen så undrar jag om H&M är rätt marknad, många i den åldern förlitar sig nog på att föräldrarna köper produkter åt dem, då kanske ICA och Hemköp är bättre?

    3) Listan på höger sida av produkten blir väldigt konstig grammatiskt

  83. Jag tycker inte produkten sticker ut tillräckligt mycket. Snygg färg som blir snygg i badrummet men texten är lite för dov i färg och gärna en ram runt som ännu mer tydliggör produkten. Skillnaden på schampoo och balsam blir? Att inte visuellt se skillnad mellan dem i duschen utan att behöva plocka upp oxh läsa närmare än något som kan irritera.

    Ut över mina personliga åsikter kring produktens utseende så vill jag hälsa dig att du är en underbar inspirationskälla när man behöver boosta sin energi och ork. Du visar på att inget är omöjligt och genom dina val som du delar med dig av på din blogg genererar det i många samtal med; ..Isabella kan.. Isabella gör så här.. Isabella är stark.. Isabella kan bolla familjeliv och arbete.. Du är en otrolig förebild. Kram

  84. Jag tycker att produkterna vänder sig till 8-12 åringar. Att lukta pannkaka är inte så roligt i tonåren. Hade det varit mina produkter hade jag kallat dem vårregn (uppfriskande och återfuktande för torr hy), sommarsol (för normal hy), höststorm (fet hy) och vinterdag (för känslig hud utan parfymer).
    Förpackningarna är fina men får mig att tänka på Aco.
    Jag köper inga produkter som innehåller parabener, om de är fria från parabener låt det stå tydligt på baksidan av förpackningen.

  85. Jag älskar idén! Min snart 11-åriga dotter älskar att fylla sin hylla på rummet med krämer och dofter men eftersom hon har eksem blir de bara prydnad. Jag hoppas verkligen att hon kommer att kunna använda dina produkter och att de blir ”lika rätt” som Victoria Secret, Body shop och alla andra ”ungdomscoola produkter”.

  86. Bra med ett märke som gäller för den yngre generationen och som är skonsam.
    Men håller med alla andra att dessa produkter nog gör sig bäst hos 8-12 åringar. Tror inte tonåringar idag vill ha så ”barnsliga” produktförpackningar. Det är för mycket ljus färg men bra om man vänder sig till en 10åring.
    Som VS till exempel köpte man i tonåren för det var ”sexiga” förpackningar med dova färger (på det flesta förpackningarna) och lite förbjudet eftersom VS överlag siktar på 20års åldern.

    Sen så förstår jag konceptet med ”smells like” och ”makes me” (som även bath and glory och Aussie redan har på sina paket).
    Men rent grammatiskt korrekt så passar bara
    Effective och Shine all day med övertexten ”makes me”
    Man kan inte säga makes me ”freshness” och med makes me ”soft all day” låter det mer som att min hud ska vara mjuk inte mitt hår.

    För att få upp professionella ribban så borde ni sätta dem listorna på baksidan + rätta så det låter bättre, samt byta färgskalor på flaskorna om ni nu söker er till tonåringar. Kanske satsa på dovare rosa, gul osv. Eller mer djupa färger. Tänk också att tonåringarna idag är dem med bäst instagram feeds och filters. Tror inte att klarrosa och ljusgul passar in i alla bilder.

  87. Namnet på produkten är genialt. Färgen på förpackningen är fin! Men en sak jag har tänkt på är att typsnitten på era produkter är satta i så liten grad, dvs. att bokstäverna är så små och liksom ”försiktiga”. Dra upp graden, ta mer plats! Det kan fortfarande vara stilrent och elegant. Kanske låter hårt, men jag skulle nog antingen ge nuvarande formgivare mer frihet och pusha personen att våga mer, eller se mig om efter en ny grafisk formgivare, som har lite mer ”edge”, speciellt om du/ni vill nå ut och synas på en internationell marknad. Kram!

  88. Rubriken på respektive produkt är bra, de känns väldigt lekfulla och tilltalande för er målgrupp. Däremot så är grafiken och designen på er förpackning väldigt clean, vet inte om det är syftet men när du berättar om LCC och tanken om varumärket så uppfattas det som att det ska vara mer ”ungdomligt”. Jämför vi Victoria Secret som du tar upp så har de mycket färg, sticker ut med förpackning genom att nästan skrika ”jag är unik”. De är inte clean och eleganta som Löwengrip t ex. Uppfattar bilderna ovan som kanske lite för eleganta, men med ett roligt namn för produkterna. Hade försökt tänka annorlunda med just grafik och typsnitt så det matchar tonårsnischen som du beskriver.

    Kika lite på The Balm och Sephoras egna varumärke om hur de arbetar med färg och grafik med sina produkter, upplever att de lyckats tilltala rätt målgrupp med sina produkters utseenden. Lycka till!

  89. Dofterna tvivlar jag inte en sekund på men utseendet känns mer riktat mot barn, mot det tramsiga hållet. Hade önskat en mer stilren flaska 🙂

  90. Hade önskat en mer stilren flaska då jag tycker designen är mer ”barnsligt”. Men det är du som byggt ett imperium, du vet bäst Bella! 🙂

  91. Super fina! Men borde nog stå mer åt hållet ”gives me” istället för ”makes me”. Blir lite konstig meningsbyggnad med det som står under 🙂

  92. Väldigt snygg o absolut bubbelgum-ig, ser söt ut! Gillar den men förstår inte riktigt orden på, vad är till exempel flan case för något? Makes me soft texture osv fungerar ju inte heller, men det här kanske bara är en snabb mock up?

  93. Hej!

    Älskar förpackningarna! Men det grafiska är ganska platt… bakgrunden är toppen! Men tycker att ni hade kunnat leka och experimentera mer med typsnittet, kanske lite större kraftigare rubrik med feta bokstäver? Annat typsnitt? Dessutom hade jag gärna sett att texten därnere dvs ”fördelarna” eller uspen så att säga, hade kunnat ramats in lite snyggare. Men som sagt älskar den lite ”galna” botten.

  94. Första tanken är att produkterna ser väldigt barnsliga ut och att de riktar sig till någon under 12 år. Dagens tonåringar är mer ”sofistikerade” – det ska vara enkelt, stilrent, ha sink appeal och passa in i instagramflödet.

    Jag gillar verkligen tanken, att det ska vara lekfullt och roligt, men tror på snällare färger och marknadsföring som tydligt förmedlar det lekfulla budskapet. Tonåringar vill ju väldigt gärna få känna sig mer vuxna än vad de egentligen är och en lyxig men ”affordable” hår eller hudvårdsprodukt hade nog varit uppskattat.

    Är himla imponerad i övrigt! Ska bli väldigt spännande att se slutresultatet – ni är så jäkla grymma på det ni gör. Har även precis beställt Instant Glow-serien och jag ser så mycket framemot att testa produkterna.

    Jag önskar dig och ditt team en fantastisk helg!

  95. Instämmer med föregående gällande designen om målgruppen är tonåringar, känns mer som om att förpackningen riktar sig till barn i åldern 9-12 ungefär.

    Såg att någon annan redan nämnt färgvalet, lite mer pastelliga färger hade varit att föredra. Helhetsintrycket känns lite ”billigt” och jag tror att ni kan bättre för att nå ut till fler och öka försäljningen.

  96. Åh jag vill köpa bananspray! <3 Men varför pump på schampot? Svårare att ta med sig på resa och så. Och håller med om att mer pastelliga färger hade passat bättre till ungdomar. Men vad kul med lite billigare märke. Har aldrig köpt era produkter men sprayet kommer jag nog köpa..

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..