Nya kontoret, LCC och kvinnligt nätverk

Först och främst kärare läsare, jag ber om ursäkt för få inlägg. En om dagen är alldeles för dåligt! Det har varit back to back meetings och det är för att jag ska vara ledig torsdag-söndag. Jag har valt att ta semester men då innebär det att allt annat trycks in. Igår när jag kom till kontoret så hände så mycket roligt, Axel på Nordic Tech House gick igenom nya kontoret med mig.

Alltså wow:

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Äntligen kommer alla bolag i vår koncern att rymmas under samma tak. Alla i Nordic Tech House, Löwengrip Beauty, Löwengrip Invest, Hermine Hold och så LCC när det drar igång. Tanken är ju med Nordic Tech House att vara ett venture builders så fler varumärken kommer att startas på löpbande band. Målet med Nordic Tech House att att bygga flera Daniel Wellingtons i olika nischer. Hermine Hold är det första egna märket som vi rullar ut. Om en vecka går vi live. Fantastiskt kul. Vi tar in kapital för diverse projekt så finns det intresse går det alltid bra att slänga iväg ett Mail till linus@nordictechhouse.com

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Såhär kommer den enorma ytan att se ut!

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Ett annat roligt möte som jag hade igår var med vår superbyrå GLHF. Vi är ju i en fas att ta fram Löwengrips lillasyster LCC. Ett tryggt, skonsamt märke i budgetpris som fokuserar på att skönhet ska vara lekfullt och roligt. Det finns inga regler mer att min kärlek till desserter ska genomsyras. Jag vill ta fram ett riktigt tonårsmärke. När jag var tonåring sprang alla till Victoria Secret och köpte deras kroppsprodukter men med mina allergier och eksem så gick aldrig det. För att inte tala om hur min hårbotten alltid var röd och irriterad efter alla dåliga billiga märken. Därför kommer LCC så bra till hands, bra priser men skonsamma produkter som ger en upplevelse!

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

… Ni ska höra hur Hannah och jag ropar Ååhhhh tusen gånger per möte nu. Så mycket glädje.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Första design-förslaget. Kom gärna med feedback! Vad är er spontana tanke?

Sett från Ralph Lauren

Under kvällen så väntade ett event med Consid och Nordic Tech House. Vi vann ju deras pris Årets Equalizer i Blå hallen förra året för att vi är ett jämställt tech-bolag. Igår bjöd vi in 50 kvinnor till Hillenberg för att nätverka. Det var så roligt att få vara där tillsammans med många av mina kollegor. Dels var Katarina Roger en av gästerna, VD till Hermine Hold som lämnade Gant för oss (!) även Stina Force som blivit en del av NTH. Bredvid mig under kvällen hade jag Carolin Solskär (på bild ovan). Caroline är NTH:s Head of Innovation. Mitt mål är att axla över rollen och att Nordic Tech House en dag blir förknippat med henne. Jag sa det igår, ”Ta NTH-bollen nu och spring på, jag backar upp dig i alla beslut. Hade jag inte trott på din förmåga att greja det hade du ju inte varit här idag”. Det är jättesvårt att våga ta för sig och göra på sitt sätt när man har starka ägare, därför kan det vara bra att påminna om att det är faktiskt så vi vill bygga vår kultur.

Nu väntar möten efter alldeles för lite sömn men tur att jag har en duktig make up artist och att det finns kaffe. Livets dryck….

  1. Sirius skriver:

    Åh jag vill köpa bananspray! <3 Men varför pump på schampot? Svårare att ta med sig på resa och så. Och håller med om att mer pastelliga färger hade passat bättre till ungdomar. Men vad kul med lite billigare märke. Har aldrig köpt era produkter men sprayet kommer jag nog köpa..

  2. Diana skriver:

    Instämmer med föregående gällande designen om målgruppen är tonåringar, känns mer som om att förpackningen riktar sig till barn i åldern 9-12 ungefär.

    Såg att någon annan redan nämnt färgvalet, lite mer pastelliga färger hade varit att föredra. Helhetsintrycket känns lite ”billigt” och jag tror att ni kan bättre för att nå ut till fler och öka försäljningen.

  3. Lina skriver:

    Påminner lite om ACO!

  4. Hanna skriver:

    Första tanken är att produkterna ser väldigt barnsliga ut och att de riktar sig till någon under 12 år. Dagens tonåringar är mer ”sofistikerade” – det ska vara enkelt, stilrent, ha sink appeal och passa in i instagramflödet.

    Jag gillar verkligen tanken, att det ska vara lekfullt och roligt, men tror på snällare färger och marknadsföring som tydligt förmedlar det lekfulla budskapet. Tonåringar vill ju väldigt gärna få känna sig mer vuxna än vad de egentligen är och en lyxig men ”affordable” hår eller hudvårdsprodukt hade nog varit uppskattat.

    Är himla imponerad i övrigt! Ska bli väldigt spännande att se slutresultatet – ni är så jäkla grymma på det ni gör. Har även precis beställt Instant Glow-serien och jag ser så mycket framemot att testa produkterna.

    Jag önskar dig och ditt team en fantastisk helg!

  5. Emelie skriver:

    Hej!

    Älskar förpackningarna! Men det grafiska är ganska platt… bakgrunden är toppen! Men tycker att ni hade kunnat leka och experimentera mer med typsnittet, kanske lite större kraftigare rubrik med feta bokstäver? Annat typsnitt? Dessutom hade jag gärna sett att texten därnere dvs ”fördelarna” eller uspen så att säga, hade kunnat ramats in lite snyggare. Men som sagt älskar den lite ”galna” botten.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..