Min senaste beauty baby…

Något av det roligaste som jag vet är införsäljningsmöten. Då sätts sin idé eller produkt på prov och jag älskar det. Antingen går det vägen eller så gör det inte det och då får man en fantastisk möjlighet att vässa sin prestation eller ändra på sin affärsidé/produkt. Idag fick jag möjlighet att träffa H&M för att berätta om LCC Happy Beauty Care. Det är lillasyster till Löwengrip som jag ska lansera hösten 2019.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Imorse gick jag igenom presentationen för nya varumärket när jag fick mitt hår fint!

Det är SÅ kul att få jobba med framtagandet av LCC. Det spritter i varenda cell i mig! Jag och Hannah får ju gå loss i vår kreativa och lite yngre sida. Om LCC står det att LCC will bring happy beauty care to every girl’s life. Det ska vara roligt att använda – Och dela såklart. Till ett budgetpris men producerat i Sverige och väldigt skonsamt. Jag är helt till mig när står inne i duschen och får använda Birthday Cake shampoo och balsam eller warm milk and caramelized almonds-kroppsprodukter. När vi lanserar vill jag ha lanseringsfesten inne på Mr Cake och hela eventet ska vara ett stort klassiskt tårtkalas!

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Mötet med H&M gick bra – Det är så roligt att få ha två timmar med engagerade, glada och professionella människor. De gav energi!

Nu får vi hålla tummarna!

  1. Every girl?
    Vart skall alla som inte identifierat sig som kvinna eller något ännu värre, män som också använder smink passa in?
    Har personligen svårt för upprätthållandet av stereotypa tjejnormer som genomsyrar din marknadsföring.

        1. Sofia 😊 måske svenskere er anderledes og fødes som 1000 køn… jeg er dansker og her er vi enten han eller hun 🤷🏻‍♀️ Man må naturligvis bruge hvad man vil af creme ol helt som man ønsker… MEN det er nu altså ikke det almindelige nok heller ikke blandt den vanlige “svenson” det er heldigvis stadig ok at henvende sig til ét køn… selvom vi her i Danmark selvfølgelig er tolerante så har vi ikke helt tabt forstanden…

          1. Du har för lite insikt och förståelse för att man skall kunna ta dig på allvar Mie. Gå tillbaka till din stereotypa kultur tack. Lägg din energi på annat än stalka denna blogg.

          2. @mie …stop stop, ni skal du ikke tale for alle danskere i din kommentar-iver. Det er jo ikke et spørgsmål om kultur om man vil tiltales pige/kvinde, men personlig smag.

          3. Det er vist blot et spørgsmål om alm sund fornuft 😊 men hvis du kender et tredje køn så sig frem… hen er jo ikke et køn blot et opdigtet ord 🤷🏻‍♀️

          4. Men kære JHH der findes altså KUN to køn 🤷🏻‍♀️ Håber virkelig det er ironisk fra din side.

    1. Håller med! En annan grej jag upplevde som lite skavig när jag läste inlägget är att det gav mig känslan av det känns som LCC nu ska marknadsföras mot en yngre tonårspublik och det ska vara så himla girly-girly osv.

      Det finns ju en stor publik som av flera anledningar väljer ett ”billigare” märke men som nödvändigtvis för det inte tilltalas av den överväldigande girly-girly approachen, mig själv till viss del inkluderad här.

    2. Jag tänker att varje företag bestämmer vilken målgrupp de ska rikta sig till. Det är mer eller mindre omöjligt att få upp en bra produkt om man satsar på alla, så jag tror starkt på att de gör rätt. Det finns andra varumärken för de som definierar sig som annat än kvinna, eller så bryr sig inte övriga om att det marknadsför på ett visst sätt.

    3. Jag håller med dig Tilda! Varför begränsa ett helt varumärke genom ordet ”girl” och få en stor potentiell kundgrupp att känna sig exkluderad? Skulle kännas mycket mer i tiden att använda något neutralt som everyone eller your istället. Ord har betydelse!

  2. Jag gillar LCC-produkterna, men jag gillar inte de här kola- och godisdofterna. De känns inte särskilt kvinnliga utan snarare ganska barnsliga. Jag skulle gärna prova fler av produkterna i sortimentet, men det går tyvärr bort på grund av dofterna.

    1. Fast nu ska ju LCC just rikta sig till småtjejer, med just såna dofter.
      Det är inte det gamla sortimentet, vad jag förstår.

  3. Jag gillar LCC-produkterna men kan tyvärr inte köpa allt ur sortimentet. Det beror på att jag inte gillar de här kola- och godisdofterna. De känns inte vare sig kvinnliga eller lyxiga utan snarare omogna och barnsliga. Jag vill med denna kommentar bara ge dig lite feedback.Keep up the good work!

  4. Jag tycker att det är toppen med skönhetsprodukter som riktar sig till en yngre skara också. När jag gick i gymnasiet och åren efter hade jag inte ekonomi till att köpa dyra produkter och jag älskade godisdofter. Nu som 30-åring kan jag fortfarande välja en karamelldoftande duschkräm även om jag oftast vill ha ”rent och fräscht”. Kul att Löwengrip satsar på alla åldrar 😃

  5. Efter alla år av ansiktscremer inser jag att det funkar alldeles utmärk med nästa vilken som helst och några dropp arganolja i den. Vi behöver inte mer produkter.

      1. Jag är 40 år och har inte en enda rynka, har en linje på pannan men thats it.
        Enda produkterna jag använder är rengöringsmjölk och ansiktsvatten.

      2. Jag använder en ansikts-creme Clinique, tillsammans med 2 droppar olja. Har aldrig haft finare hud än nu, det har sparat mig mycket pengar de sista åren

        Bara lugn, rynkorna kommer ändå, vill du slippa dem, så får du använda fillers.
        Jag är 46 år gammal, men fick höra i förra veckan att jag såg ut som 26 🙂
        Livsstil, tror jag mer på.

        Dessutom tycker jag att rynkor är vackert, man ser att ngn har levt. Det är inte slätstruket, sträck och utfyllt.

        1. Vad fint sagt om rynkor! Det behövs mer av det, beröm av det som ju är naturligt, och mindre ångest gällande alla hundra olika produkter som man egentligen ”borde” använda. Jag tycker också att rynkor är vackert, de visar på erfarenhet och visdom, som du säger, att man levt 🙂

          1. Tack Ida <3
            ja det är för mycket perfektion i dagen samhälle och det skapar mer ångest än glädje, tror jag.
            Kram på dig!

  6. är det ok med HM att du outar eventuell business med dom? verkar lite oseriöst VÄntar man inte tills det är ett faktum och påskrivet samarbete?

    1. Fast sist jag kollade så hade de flesta olika preferenser på vad en gillar och inte? Oavsett ålder. Passar det inte behöver man inte köpa! Det finns HUR många varumärken som helst till salu, alla inriktade på olika målgrupper. Hitta en du gillar istället.

  7. Blir så orolig av att du kallar Sally ”mini-me”. Hon är en egen person. Blanda inte ihop er, det kan skada hennes integritet och ge problem i framtida relationer.

    1. .. På riktigt? Alltså hur man oroa sig över en sådan sak och tro att det ska förstöra barnet för all framtid? Förklara gärna för jag förstår inte ett dugg din kommentar.

  8. Är det inte de gamla produkterna (innan ni bytte namn till Löwengrip) som ni nu försöker göra er av med? Du framställer det som att LCC är något nytt?

    1. LCC känns inte som något bra namn, det är ju som att gå tillbaka till det gamla? Ni borde använda namnet Löwengrip med ett tilläggsnamn istället. LCC känns inte så tilltalade eller ungdomligt, något mer spännande och nytt behövs, speciellt för att funka utomlands och något som speglar den coola filmen du visade på stories från presentationen.

  9. Jag måste säga att jag verkligen ser fram emot LCC och dessa nya härliga ”godisdofter” och då är jag ändå 37 år. Ibland vill jag ha mer diskreta dofter och ibland vill jag lukta bubbelgum och sockervadd, allt beroende på humör och situation. Dessutom blir det toppen med en billigare linje så att man kan gå utanför boxen och testa lite mer saker som man annars kanske inte hade gjort om priset hade varit högre. Toppenbra!

      1. Tja, en solig sommardag på stranden, en ledig söndag i myskläder, när jag känner mig på extra glatt humör eller på en biodejt med min man för att nämna några. Behöver du fler situationer eller räcker det med att säga att vi alla tycker om olika saker och olika dofter?

  10. Såg i Expressen att du ber Greta Thunberg om hjälp gällande miljön. Varför just Greta? Hon är ju ingen konsult. Varför vill du att en miljöaktivist hjälper dig och inte professionellt folk?

      1. Tänker att konsulter säljer kunskapstjänster. Denna skolflicka säljer ingenting. Hon är snarare en symbol för allas vår klimatoro. Ska inte användas i PR syfte.

    1. Du vet väl att hon får välja att rikta sina produkter mot vilka grupper hon vill? Hon måste inte inte ta med varenda bi- queer- gay- ”jag identifierar mig som ett träd”-person i marknadsföringen 🙂

      1. Oj bävern… Vet du hur patetiskt exkluderande du låter? Dessutom: man hade HUR enkelt som helst kunnat byta ut ordet girl till ordet ”person”! Och – vet du; då hade hon ju tom ökat sin potentiella kundgrupp!

        Mvh, en som vill identifiera sig som ngt annat än mitt biologisk kön o som också hade velat bli inkluderad. BAM!

        1. Oj Sandra… Du skulle må bra av att inse att bara för att du identifierar dig som någonting annat än ditt biologiska kön, så betyder inte det att Isabella MÅSTE anpassa sin marknadsföring efter dig. Om hon väljer att döpa det till ”girl” så är det hennes totala och fulla rätt att göra det. Vill du identifiera dig som någonting annat än ditt biologiska kön, ja men gör det då? Du har lika mycket rätt till det. Men Isabella behöver inte anpassa sig efter dig, och inte du efter henne.

    1. Nja, du behöver komplettera din bild. Det är inte H&Ms anställda utan anställda på fabriker som är H&Ms underleverantörer. Samma fabriker syr åt GANT, Ralph Lauren och andra märken. Sömmerskorna får inte olika betalt eller olika villkor beroende på kund. H&M är ett av få bolag som försöker driva frågan om bättre arbetsvillkor på fabrikerna, men om inte alla kunder hjälps åt så går det långsamt.
      Klädesbranschen är svår och frågorna komplexa, och H&M får ofta mkt stryk i svensk media eftersom de är stora, och just svenska. I verkligenheten är många av konkurrenterna långt efter i arbetet med hållbarhet och rättvisa löner. Till exempel Inditex med märken som Zara och massimo Dutti.

      1. Takk for kommentaren, den var innholdsrik! Jeg forstår at det ikke er kun H&M som står ansvarlig for de dårlige arbeidsvilkårene og at dette handler om underleverandører, men det å ikke stille seg kritisk til situasjonen blir som å se en annen vei. Vi har alle et ansvar.

  11. Det ser mer ut som att du ska sälja till rika tanter i Hollywood än till unga tjejer. Blusen, håret, den överdrivna mängden concealer mitt i ansiktet. Känns väldigt overdone och omodernt.

  12. Åh så kul, hoppas det går framåt med det också! Besök gärna min blogg där jag skriver om bland annat ätstörningar och annan psykisk ohälsa. Kram <3

    1. Fattar verkligen inte 😂 Isabella är ju vacker som hon är, med naturlig sminkning och inte detta glamoursvall a la Dallas..

  13. ”Happy Beauty Care” låter bara som uppradade ord. Typ ”Super fantastic fun Coca-Cola awesome magic time”. Tänk typ asiatiska produkter 😁

  14. Hur väljer du ut vilka affärsmötend us ka skriva om? Du har vid ett flertal gånger bara skrivit att du ska träffa någon eller ett företag för nåt spännande som du ska berätta mer om sen, men här är du rätt fram med att du träffat HM?

  15. Håller med andra om att det känns exkluderande att skriva ”girl”.. Håller även med om att orden och LCC inte funkar utan snarare xxx by Löwengrip. Som Marc by Marc Jacobs.

  16. LCC står väl för Löwengrip Care & Color? Står det fortfarande för det? Har för mig att ni inte skulle hålla på med color (nagellack, smink osv) mer och därför bytte ni till Löwengrip? 🙂

  17. Genom att ändra från ”girl” till ”person” kan fler känna sig inbjudna till att använda dina produkter, det är faktiskt så att fler än bara tjejer använder och tycker om hudvård! 😉

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..