Snart lansering!

I samarbete med Hermine Hold

Jag har längtat så mycket efter att få skriva det här inlägget. Det är faktiskt så att vår lansering av Hermine Hold börjar närma sig med stormsteg. Den 20 februari är det dags och då lanseras första delen av första kollektionen! Nämligen alla silkesprodukter. Proverna som kommit är verkligen så fina, kvalitén är helt fantastisk. Det här ska bli så spännande!

Det känns som det inte var alls längesen när tanken slog mig. Ett helt nytt varumärke som skulle ta fram vackra och lyxiga håraccessoarer. Jag berättade idén för Nordic Tech House och på en gång började vi planera. Joachim och Filip på Ideal of Sweden gillade idén och vi bestämde oss för att göra det tillsammans. Det är en perfekt match att blanda Nordic Tech House och min kunskap om varumärken tillsammans med hela Ideal of Swedens kunskaper och erfarenhet om försäljning via sociala medier. Strax därefter anställde vi vår VD Katarina och sedan dess har teamet växt fort. Idag är de 7 personer. Ska bli kul att sitta tillsammans med dem igen när vi flyttar till vårt nya kontor.

4
1

Varje kollektion som Hermine Hold lanserar kommer vara inspirerad av en kvinnlig ikon – och den första är mig! Jag har till och med fått mitt egna mönster, som ni ser på första bilden. Min favorit bland dem som nu heter “Isabella”. Efter detta släpp kommer snart också olika hair clips i massa färger och varianter. Åh, ser så mycket fram emot detta.

3.jpg
2

Var skulle ni helst vilja se att det går att köpa Hermine Hold? Katarina och teamet håller just nu på med all införsäljning och vi skulle verkligen vilja veta vad ni tycker. Teamet letar också efter en person för tjänsten Paid Social Specialist, är det du så maila till work@herminehold.com

cam1

Processed with VSCO with a5 preset

Foto: Copyright 2019. All rights reserved.

Boxarna kommer att se ut så här, med skydd över som det står H på.

IMG_2639 copy

Passa på att följa Hermine Hold på deras instagram här och skriv upp er för nyhetsbrevet här. Snart händer det och jag hoppas ni vill vara med på ännu en spännande företagsresa.

I samarbete med Hermine Hold

    1. Det er altså en meget vigtig ting 🤷🏻‍♀️ Emballagen skal jo signalerer luksus! Tænker du de skulle komme i en netto pose

      1. Man kan selge produktene på en annen eksklusiv måte uten så stor miljøbelastning. Er plastbeskyttelsen inni boksen nødvendig? Kan man bruke et annet mer miljøvennlig materiale?

    2. Jag tycker att det är bra just ur miljösynpunkt. Kommer den i en fin ask så har man en plats att ha den på och det är viktigt med en så pass fin produkt

    3. Ja, vi är många medvetna som surfar här, stora förpackningar är inte lika med lyx. Jag spår att de som satsar på hållbarhet sitter på det som säljer framöver 👍

        1. Vem fasen har råd att köpa en scarf för 800 spänn? :-O Kundskaran kan ju omöjligt ligga på fler än 1000pers i hela Sverige…

          1. Håller med om att det är väldigt dyrt. Jag är student med CSN-lån och kommer inte kunna lägga ner pengar för dessa accessoarer. Vilket är så synd, för att mer än gärna haft en eller två av dessa scarfer i min ägo

          2. Många människor har råd men att berättiga att köpa en sjal i en stor ask ur miljösynpunkt är ganska svårt. Förmodligen behöver ingen någonsin en sjal men man väljer själv vad man vill betala för och vilket samvete man vill ha för miljön och framtiden.

          3. Säkert många som har råd. Jag själv köper få men dyra plagg, väskor osv och jag har definitivt ingen extrem inkomst. Sparar till det jag vill ha och köper sen. Även vanliga Svenssons kan köpa Louis Vuitton 😉 Sen kan jag hålla med om att priset är rätt saftigt för ett helt nytt och icke-etablerat märke..

        2. Oj okej. Ja , men har man råd så varför inte, men tänker att för en sån summa hade man önskat att materialet är klimatsmart framställt osv. Det hade varit en sån sak iaf jag hade betalt lite extra för. 🙂

          1. Tycker scarfarna är fina! Priset är dock för högt i min mening, då väljer jag hellre något annat mer etablerat märke. Kan tänka mig att betala max 500 kr. Skulle gärna se att de såldes online och kanske på Åhléns.

  1. Det skulle vara lite intressant om du kunde utveckla på vilket sätt du anser dig vara en ikon. Inget fel på att ha höga tankar om sig själv, men någon ”ikonstatus” har du väl knappast uppnått i särskilt mångas ögon.

      1. Varför avskyr ni att vara svensk? Vad är fel med det? Det är så konstigt, när det kommer till invandring och liknande frågor så är det så himla viktigt att vara svensk. Men när det kommer till hur svenskar verkligen vill vara så är ”svenskt” skamfyllt. Jättelöjligt

    1. Anna, hur kommer det sig att Isabella är känd och inte du? Vet du egentligen vad hon gjort och lyckats med? Sluta nedvärdera andra kvinnor (läs medsystrar) med negativa nedvärderande och avundsjuka kommentarer.

      1. Nej det är hon INTE då IKON betyder

        helgonbild, kultbild(bildl.) förgrundsgestalt, portalgestalt, kultfigur, idol.

        Puss på er😘

  2. Jag hade velat se märket på typ Åhléns för att fler ska kunna titta på hela sortimentet, NK känns för specifikt Sthlm. Vi i Skåne vill också köpa i fysisk butik! Annars på Kastrup!

  3. Vari ligger nytänket i dessa produkter? Vad är det som kommer att få detta att slå stort och ”bli globalt” när det finns exakt likadana saker på varenda klädeskedja och Glitter och Glitter-liknande butiker?

  4. Så häftigt!! Blev förälskad i scarfarna sen jag såg dom första gången. Gillar idén att kunna köpa på flygplatser typ Arlanda och Landvetter, man vill ju ofta ha scarfs när man reser utomlands så tänker att det vore perfekt där. Och gärna ngn pop-up butik i sthlm

  5. Jag tycker att produkterna är jättefina men är lite skeptiskt till att dom produceras i asien med motivet som jag fick som svar på er instagram att ”dom är bäst på silke där”. Jo förvisso men det saknar helt miljötänk samtidigt som det är svårt att förbi se att produktionen i Kina är väldigt billig jämfört med i EU och därmed kan ni öka priset med flera hundra procent ut till kund á la Daniel Wellington. Sälj en scarf som kostar max 20 kr att ta fram för 800kr. Det är en rätt bra vinst ändå och ni kan utan att blinka ta fram ett stort och varierat sortiment direkt.

    Sen har jag en fråga. Hur sjutton har ni tänkt att dom ska sitta fast genom att knytas hårt? Skulle aldrig få ett så glatt material att sitta fast utan ett gummiband:P

  6. Vad är er definition av en ikon? Vad skiljer era produkter från andra liknande på marknaden? Har företaget någon miljöpolicy?

  7. Några frågor som jag är väldigt intresserad av från ett affärsperspektiv:

    * Hur beräknar ni break-even på alla de löner, investeringar och timmar som lagts ner i över ett halvår? Det kommer ju behövas säljas vansinnigt med klämmor innan ens VDns lön har betalat sig själv så att säga.

    * I ”din” modell på scarfar så har du tagit fram ett mönster (och färg) som är nästinstill identiskt med en kökshandduk som säljs på H&M Home. Hur kom du på inspirationen till den?

    * Hur säkerställer ni att era leverantörer i Kina (är så jag uppfattat det iaf) arbetar enligt globala standarder för arbetsmiljö, löner m.m? Kan ni garantera att det inte är barnarbete i Kina som producerar produkter för Hermine Hold?

    * Hur tänker ni på miljöaspekten av så stora förvaringsprodukter så som kartonger m.m.?

    * Kommer det finnas glitter i era klämmor? Det är ju minst sagt en miljöbov utan dess like.

    * Hur arbetar ni med hållbarhetsfrågor på Hermine Hold?

    * Vilken speciell kompetens tillför Nordic Tech House i detta samarbete?

    1. jag vill också veta vad ni har för hållbarhetstänk och hur ni ser till att det inte är barnarbete hos era leverantörer! ett nytt märke som detta skulle kunna jobba i framkant med sådana frågor

      1. Jag vill ju inte vara pessimist, men tänkte också på var scarfsen tillverkas. De ser ut att vara handfållade, som på riktigt fina scarfes = vem gör det? Är det vuxna som dessutom får en rimlig lön så är det ok för mig.

      2. Ja jag tänker att det ligger i tiden och vore en toppenide att marknadsföra sig med, hållbarhet och någon form av rättvisemärkning. Tänk att ligga i framkant där 👍 Många som kan betala bra för sina varor vill nog gärna att hela kedjan fram till kund är genomtänkt. Vilken möjlighet för Isabella när hon lanserar ett nytt märke nu ☺

  8. Sjalarna är ju himla fina, även om det gröna påminner om en handduksdesign hos H&M tror jag?
    När det gäller försäljningsställen så tänker jag typ Åhlens och liknande 🙂

  9. Jag tycker ni ska göra scrunchies i olika mönster och färger 😍 är jätte taggad på den här kollektionen haha!

  10. Häftigt! Imponerande hur du driver på och ignorerar negativitet. Får du gärna skriva om i ett inlägg hur du hanterar negativa kommentarer, skriverier och folks åsikter?

    1. Det är ju en jättebra möjlighet att lyssna in alla åsikter som kommer fram här eftersom vi är presumtiva köpare av dessa varor. Jag uppfattar att många här vill köpa varor som är producerade med tanke på dem som är längst ner i tillverkningskedjan och hållbarhet ur ett klimatperspektiv Jag uppfattar också att Isabella vill vända sig till medvetna konsumenter och hoppas att hon tar till sig det som framkommer ☺

  11. Jag tänker osökt på scarfer och sjalar också. Lite finare som hermes och liknande.Kommer inte ihåg vem det var (Adrey Hepurn?) men den där klassiska bilden med en kvinna i en caberiolet med en sjal om håret.
    Kanske också en silkig sjal som man kan ha runt håret när man ska sova så att håret skyddas(de säger ju att man ska ha huvudkuddar av silke för att inte slita på håret).Kanske kuddfodral av silke också i olika färger och storlekar (här i tyskland har de tex större och fyrkantiga kuddar som standard).

    1. Jag med så runt halsen. Jag kan nog inte ens knyta en scarf i mitt hår då det blir firssigt direkt i toffs men skulle vilja testa om de inte är svindyra

  12. Hur kom ni fram till namnet ? Vad är connection med namn i förhållande till produkterna ?
    Gillar scarferna, verkar vara perfekt storlek!

  13. Jag älskar klämmor och spännen men skulle aldrig (!) använda plastspännen! Hade gärna shoppat loss bland fina och lyxiga accessoarer men som det är nu tycker jag inte att HH följer just fina och lyxiga, snarare som något för en 10 åring.

  14. ”Hold” är helt överflödigt. Hermine vore mycket vackrare ensam. Lektion 1 i varumärkesnamn är att ett ord är bättre än flera. Droppa Hold! 🙂 lycka till med lanseringen!

    1. Håller med! Kanske att själva företaget heter Hermine Hold, men utåt sett med logotyper etc. endast Hermine 🙂

  15. Vill också ha fina diadem ist för sjalar då de alltid glider av! Och hoppas att de kommer gå att köpa på Åhlens! 👍

  16. Jag tycker sjalarna är fina men klämmorna for mig bara att tänka på en mormors klämma från Ica typ. Utseendet känns inte klassiskt och stilrent, snarare gammaldags och barnsligt samtidigt men framför allt billigt.

    1. Helt enig med dig!

      Tycker att den svartvita scarfen är jättefin men skulle inte betal 800kr för den när snarlika finns överallt.

      Åhléns är ett utmärkt ställe att sälja dessa på.

  17. Superfina scarfsar, hade varit kul med sjalar också. Tycker personligen inte om hårklämmorna dom känns lite gammalmodiga. Diadem hade varit en bra ide som fler skrivit

  18. Fina sjalar! Men du måste väll ha hämtar inspiration härifrån va? Kan du berätta lite om det?😊 fhttps://m2.hm.com/m/no_no/productpage.0554278001.html

  19. Har ni undersökt hur stor kundbasen är innan lansering? Jag tycker aldrig att man ser någon annan än dig med håret uppsatt med scarf. Och med den prislappen har du redan skalat av en massa potentiella bloggläsare-kunder. Tror tyvärr det blir ren flopp

  20. Priset känns lite i överflöd enligt mig. Några hundra kan ja nog lägga på en fin hårsjal men inte närmare en tusenlapp.

    Känns dessutom väldigt ja ”tidlöst” gameldax med de där ursäkta men fula plastiska marknadsklämmorna… mer i tiden hade väl varit hårklämmor i naturmaterial av trä, bambu eller något.

    Lockar tyvärr inte mig även fast ja tillhör målgruppen.

  21. Tycker som många andra har skrivit här ovanför att Åhlens skulle vara ett perfekt ställe 🙂 kommer man kunna använda scarfarna runt halsen också?

  22. Gärna på flygplatser eller att det går att beställa till uk 🙂 ser att folk skrivit om priserna, för min del går gränsen runt 400-450 kr. Men det beror på material. Älskar att ha scarf i håret och på väskan. Tycker det ”förnyar” min väska.

  23. Har svårt att se det bli en storsäljare. Finns redan produkter för dom få som tycker det är snyggt och praktiskt med sjalar och klämmor i håret.

  24. Vilka är målgruppen? Tycker både scarfs och klämmor ser väldigt tantiga ut, klämmorna påminner även om de min mamma hade på 80-talet….

      1. Det är tillbaka. Dom träffar ganska mitt i prick trendmässigt. Vad som ibland upplevs som tantigt är också i själva verket klassiskt tidlöst.

  25. Fina scarfar, men klämmorna ser plastiga ut. Sjalar hade oxå varit fint. Flera har föreslagit flygplatser och jag kan bara hålla med. Lycka till!

  26. Jag tror att scarvsarna kommer att sälja. Jag kommer nog inte själv köpa en om det inte är typ gummi eller silikon som förhindrar att de glider av. Men klämmorna får ni nog tänka om på. De ser väldigt billiga och barnsliga ut. Ungefär som en 20 kronors klämma från Glitter. Jag sätter ofta upp håret med klämmor men skulle valt klassiska färger i svart, brun, guld eller silver. Och en annan form.

    1. Håller med om klämmorna, särskilt utformningen. Hårspännet lika så.
      Scarfen är fin men får dom inte alla influensers att hypa upp en trend i att använda dom så kommer det gå trögt med försäljningen. Men det fixar nog Idealofsweden som är expert att sälja reklam på det sättet.

  27. Tycker klämmorna är coola, som en frisk fläkt! Scarfsen är dock för dyra, motsvarar verkligen kvaliteten det priset? Men kör hårt, lycka till!

  28. Precis som många andra säger, så tror jag absolut på scarfarna, men de där hårklämmorna? De ser plastiga och billiga ut – och drar ner varumärkets helhetskänsla.

    Jag undrar om ni har gjort någon typ av pilot/marknadsundersökning för att testa om klämmorna skulle gå hem hos målgruppen?

    Lycka till iaf, hoppas det går vägen! 🙂

  29. Så först startar ni upp produktion etc, och när allt är klart börjar ni fundera på var ni ska sälja grejerna? De flesta som vill vara framgångsrika tror jag ställer den frågan i början av processen.

  30. De kommer forknippas for mycket med Hermes och kommer inte kunna konkurrera med dem. Vill man ha en dyr silk scarf sa koper man Hermes. Namnet paminner dessutom for mycket om Hermes for att det kommer funka. Jag ar jatteimponerad av dina ideer men den har tror jag inte pa.

  31. Hej!

    Eftersom jag bor på liten ort och beställer i stort sett endast på nätet önskar jag att de går att beställa. Varför inte på ellos eftersom du redan har ett etablerat sammarbete med dem? Där finns ju en hel del etablerade märken redan.

    Hoppas du får en fin lördag!

  32. Känns inte så nytänkande, att producera i Asien för att sedan fraktas hit och ska säljas dyrt. Sen tycker jag loggan ser ut som Hermés och mönsterna ser ut som om de är tagna från Tôteme. Tror din målgrupp söker mer miljömedvetna produkter och att göra hårklämmor i plast tillsammans med att de fraktas från andra sidan jorden känns ju verkligen inte i tiden.

    1. Håller med helt! Hållbara material såsom metall och trä (finns ju en uppsjö fler tänkbara material), skippa plasten och närproducera. Helt absurt att frakta saker över hela jorden med onödiga förpackningar. Undviker allt i plast och plastförpackning i så lång utsträckning det går, gäller även Löwengrip-produkterna. Gör om gör rätt!

  33. Du måste visa prov på mycket mer hållbarhetstänkande i ditt företagande och liv. Jag tycker hela din livsstil börjar kännas direkt motbjudande. Därför väljer jag bort dina produkter. Vill inte sponsra en livsstil med 100-tals flygresor om året och en extrem lyxkonsumtion. Din veganska kost räcker inte långt. Sluta även med den där spray-tan grejen. Du är fin ändå.

    1. Håller med om allt i den här kommentaren förutom din spray tan, här får du göra precis som du vill.
      Det finns nästan inget stort företag idag som inte har en CSR-ansvarig. Kanske har ni det men i så fall har den personen varit väldigt osynlig i dina kanaler och behöver nog steppa upp sitt arbete en eller två nivåer.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..