Uppsala

Jag har haft en spännande dag idag men nu är jag SÅ trött. Dels samtalet på scen i Uppsala, Anders Walls föreläsning. I publiken satt två tusen människor. Lokalen var helt fantastiskt. Sedan fick jag en väldigt fin förfrågan som jag tyvärr måste hålla hemlig men mer om det senare.

Foto: Copyright 2018. All rights reserved.

Foto: Copyright 2018. All rights reserved.

Foto: Copyright 2018. All rights reserved.

Foto: Copyright 2018. All rights reserved.

Foto: Copyright 2018. All rights reserved.

Foto: Copyright 2018. All rights reserved.

Foto: Copyright 2018. All rights reserved.

Foto: Copyright 2018. All rights reserved.

När jag hade lämnat kollegorna i stan körde jag hem och gjorde ägg och kaviar-smörgåsar. Ibland är det enklaste godast. Min jobbdag börjar 06.00 imorgon så jag ska faktiskt skippa jobb efter 20.00, läsa och somna tidigt istället. Stor kram på er!

  1. Åh vad spännande det låter!! Ser fram emot att få höra sen om vad det kan vara för erbjudande, hoppas att det går bra och att det är lovande.

    Vad cool du ser ut på bilderna! Mäktigt att ha snack framför så många människor. 🙂

  2. Var på Anders Wall och du utmärkte dig bland de andra talarna! Salen fylldes av energi och du var så himla härlig, rolig och karismatisk. TACK! Pratade även med andra gäster där som höll med om hur bra du var!!

  3. Hej Isabella!

    Jag har läst din blogg en tid nu och jag beundrar verkligen ditt driv. Jag har en fråga som inte riktigt har med inlägget men kände ändå att jag hade en fråga som jag ville ställa. Lite bakgrund: Jag är 25 år och arbetar just nu som butikschef på ett svensk klädmärke i den minsta enheten vi har i Stockholm. Jag började som extraanställd som säljare i vår största enhet för 4 år sedan och med lite avbrott för studier under ett och ett halv år blev jag för lite mindre än ett år sedan tillfrågad om ett vikariat i vår näst största enheter och jag klev in med en otrolig energi och jag och mitt team lyckades höja omsättningen för butiken med ca 12 % de två första månaderna och den tredje månaden nådde vi budget. Butiken hade inte nått sina budget på över ett år. Yes kände jag! Vi kämpade på som tusan, jag var dränkt i jobb och arbetade över varje månad med – men vi gjorde det! Jag var alltid ute på golvet och jag peppade alltid min personal, vi lyfte verkligen. Mitt vikariat tog slut och jag blev återigen tillfrågad om ett vikariat i en mindre enhet med ca 35-40 besökare om dagen. Detta är inte något jag är van så där är utmaningen att se varje besökare som potentiell kund. Jag arbetar ute på golvet varje dag och varje dag jobbar jag med att hålla personal glada och peppade och att hitta på nya knep för att öka försäljningen. Men jag kämpar också med att få personal att vilja sälja mer, sjunkande besöksantal, returer, dålig försäljning etc. Här någonstans ökar mitt driv för jag vill så gärna lyckas, jag säger till mig själv: nej nu jävlar, men ändå faller självförtroendet. Jag blir stressad. Var går det fel? Är det mig det är fel på? Är det mitt ledarskap? Hur får jag min personal att vilja ännu mer? Hur engagerar jag? Jag vill alltid göra bra ifrån mig och jag arbetar alltid lite extra för jag vill alltid framåt – men hur får jag med mig alla andra? Hur blir jag en ledare med få resurser så som smal personalbudget, lite support och svårengagerad personal? Mycket av det jag gör idag når inte hela vägen fram och just nu har jag fastnat och vet inte hur jag ska gå vidare. Vore så tacksam för minsta lilla tips eller pepp – för jag vet att jag och mitt lilla team kan!

    Hälsningar, Alice

    1. Hej Alice! Tror inte att Isabella svarar dig. Jag tar tillfället i akt med några egna tankar. Att sälja kläder idag är väl inte det lättaste. Utbudet är enormt både i butik och näthandel. Man brukar ju säga att bra produkter säljer sig själva, och det ligger väl lite i det. Engagemanget hos säljare kan för min egen del sluta med att jag lämnar butiken. Jag menar då säljaren är för ”på” och inte kan känna av när kunden vill titta och känna på varorna själv.

      1. Personligen är jag tvärtom. Är där inte en engagerad säljare på plats för att visa mina möjligheter så lämnar jag butiken. Att få frågan ”vill du ha hjälp” betyder allt för min kundupplevelse

        1. Hej Hanna! Självklart vill jag ha frågan ”kan jag hjälpa dig” eller ”söker du något speciellt”. Vad jag menar är säljare som ”maler på” och inte känner av kunden. Då går jag innan jag kollat klart. Pallar inte!

  4. Jag har ett litet förbättringsförslag till bloggen som skulle underlätta för mig som läsare 🙂 Varje gång jag går in på bloggen och scrollar i flödet (klickar inte in mig på de olika blogginläggen utan endast scrollar hela vyn) så uppdateras URL:en till det blogginlägget som var högst upp, det gör att nästa gång jag besöker bloggen så måste jag sudda halva URL:en för att inte endast hamna på det senaste specifika inlägget. Skulle verkligen uppskattas om man inte klickar sig in på ett inlägg att URL:en inte ändras 🙂

    Annars är bloggen toppen, tack Isabella för att du inspirerar!

  5. Såg sig på föreläsningen. Du var sjukt bra! Många bra ord du framförde som jag tar med mig. Fantastisk klänning! Vad är det för märke? Den såg helt underbar ut! Vill hemskt gärna införskaffa den modellen och färgen själv till min powerwomengarderob😃

  6. Hur kan jobbdagen börja klockan 06 när du åker 07:20 till föredraget? Sambon åkte till första kund 06:30, började han kl 05 då eller?

  7. Hej var klipper du dig ? Samt tacksam om du svarar på vilken firma du kör spray tan hos ?
    E del har så orange färg .Din färg är fin.
    Tackssmt mvh Rosie

  8. Hej
    En intressant fundering, vad får du generellt oftast för respons på din föreläsningar, är dem positiva? Och om du får kritik där på plats efteråt, hur hanterar du de?

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..