Göteborg

Simon och jag är påväg till Göteborg, ikväll har jag ett talaruppdrag för en advokatbyrå och sedan ska jag närvara på Kicks Kick Off. Vi säljer ju Löwengrip där. Vi stannar över natten i Göteborg på ett favorithotell och sedan imorgon åker vi till Tylösand. Mitt nästa talaruppdrag är vid frukost på torsdag i Halmstad så vi bokade in team-häng för Löwengrip Invest under onsdagen där. Vi ska spa:a och äta middag ihop. Det är viktigt att regelbundet hitta på mysiga saker med alla kollegor. Utöver spa på Tylösand så väntar min Halloween-fest på lördag (alla anställda är så klart bjudna till slottet), sedan julbord i december och nästa år reser vi till Dubai för att sparka igång 2019.

Foto: Copyright 2018. All rights reserved.

Sascha knäppte två snabba bilder på mig innan vi lämnade kontoret, så fint ljus. Med lite smink ser jag plötsligt frisk ut. Jag är så kär i klockan som jag fick av Hampus. Blusen är ifrån FWSS och byxor Zara.

Foto: Copyright 2018. All rights reserved.

Tänk, nu har mer än halva terminen gått. Jag visste att det skulle bli ett högt tempot och det har varit stora utmaningar som väntat efter sommaren men allt har gått bra tillslut. Jag ser fram emot att jobba veckan ut, fira Halloween och sedan checka ut för att åka till Dubai med barnen en vecka. Planen är att ladda batterierna så att jag kan hålla nivån hög och spurta in i julledigheten och stänga året. Heja heja!

Receptet för att orka: Vara hård på att inte sippra ut energi på onödiga saker. Träna regelbundet, vara ute så mycket som det går. Skippa alkoholen, sömnen blir bättre direkt. Jag äter hälsosam mat, mer kolhydrater (bränsle) och öka mellanmålen. Jag brukar alltid gå upp i vikt 2-3 kilo under terminen när vi har som mest att göra men det är för att jag äter mer för orkens skull. Ett litet överskott på nyttig energi gör att jag orkar lite extra varje dag. Dessutom har jag blivit ännu starkare i lyft vilket är kul. När jag kommer i lugnare perioder blir behovet av alla mellanmål inte lika stora (inte samma hunger) och då går jag tillbaka i vikt. Kroppen sköter allt sånt där själv om man lyssnar på den. Så häftigt.

Ett litet råd till kvinnor som fastnat i mat/vikt-träsket: Det är omöjligt att bli framgångsrik och spurta i sin karriär om man ständigt är hungrig eller tänker på mat. 1. Du kommer aldrig ha lika mycket energi långsiktigt. 2. Du slösar värdefull tankekraft. Ät dig mätt på vettig mat och rör på dig istället. Det är det enda hållbara sättet.

  1. Så fint att du delar med dig av hur viktigt det är att få i sig energi. Jag själv har lidit av ätstörningar (lider väl fortfarande..) och vet hur viktigt det är att ha ett hälsosamt förhållande till mat/vikt/träning för att inte falla in i ”gamla vanor”. Så glad att du delar med dig, och inte bara driver på vikthetsen! Hoppas du får en superfin kväll 🙂 Besök gärna min blogg där jag skriver om psykisk ohälsa, och bland annat ätstörningar!

    1. Vad hade hennes inlägg med ätstörningar att göra?
      För att hon går ut med att hon tycker att det är ok att väga lite mer ibland? Personligen anser jag att hon ofta pratar om sin kroppsvikt på ett sätt som kan vara triggande. Varför upplysa omgivningen om vad man väger överhuvudtaget?

  2. Hej! Skulle inte du kunna skriva ett inlägg om hur en chef ska ser på sina anställda? Vad ska man göra för att få dem bästa och för att få arbetare att må bra och trivas på jobbet?
    Vad är dina tips och tricks angående det ämnet.

  3. Mitt liv är ochså intensivt just nu med universitetsstudier, småbarnsliv osv så det är viktigt att försöka få till den där balansen i livet som du skriver om och hitta platserna där man kan ladda batterierna 😊
    Mår bäst när man har ett bra flow av sömn-träning-bra mat-bra relationer-och godhet runt omkring sig 💚
    Ha en fin kväll // Tina
    http://www.nouw.com/ettriktliv

  4. PRECIS SÅHÄR ÄR DET, omöjligt att bli framgångsrik om det enda man tänker på är mat. Så många kvinnoliv bortslösade på bantning och dieter, min mormor/farmor till exempel. De hade inga karriärer, utseende och vikt blev vad de kunde (eller snarare inte kunde) bemästra.

    Ska printa ut och klistra upp detta på min vägg i alla fall. Jag ska intervjua för en ungdomstidning på Anders Wall föreläsningen den 20:e november i Uppsala, jag längtar efter att få höra ditt föredrag.

    Stora kramar från Uppsala!

  5. Åh så snygg bild på dig och snygg blus. Hittar ingen sådan längre, verkar vara helt slut i lager😫. Verkligen så fräsch och snygg. Om någon vet var man kan finna en vit strl s. Så skriv!!

  6. Vad härligt att åka till Tylösands spa! Hoppas att du hinner få lite vila där eftersom du är sjuk.
    Tack för att du inspirerar varje dag! Kram

      1. Ja jag tycker iaf att det är svårt att alltid äta rätt och näringsriktig när man kommer hem på eftermiddagen med tre små barn och liksom inte bara har matlagningen som enda uppgift innan läggdags, men det kanske bara är jag. Alla andra kanske ställer sig och lagar enligt kostcirkeln och passar sedan på att förbereda en over night gröt innan man städar undan köket. Jösses.

        1. Haha men neeej nu känner jag att det blev jättefel här! Jag själv har två små bebisar och en påväg. Är helt själv med barnen då mannen oftast är iväg på jobb. Har minimalt med tid och här serveras både det ena och andra och inte alls alltid enligt kostcirkeln. Men jag själv försöker att se till att jag har ”bra” mat redo dagen innan, för jag hinner knappt med mig själv under dagarna i ekorrhjulet 🙂 Menar absolut inget illa! <3 Kram!

  7. Håller med Isabella helt och hållet <3. Enda sättet för att må "helt" bra enligt mig är att äta hälsosamt och regelbundet. Jag har ett snabbt tempo här om dagarna med två bebisar och många projekt igång. Jag äter hälsosamt, veganskt och slarvar inte med målen. Det där med att man inte har tid som vissa skriver köper jag inte! Planering är a och o. ALLA mina mellanmål, och många gånger lunch också, förbereder jag dagen innan, när barnen sover. Det tar mig ca två minuter att göra en overnightoats som smakar gudomligt dagen efter. Lunchen? Har alltid kokt quinoa i kylen samt sallader. Sen blandar jag som jag vill under kommande dagar. Kanske lägger till bönor osv. Givetvis kör det ihop sig vissa dagar men då brukar jag göra en sk nödsmoothie där jag mixar äpple, citron, grönkål, havregryn och en banan. Stor kram!

  8. Jag gillar dig starkt men när började vikten spela någon roll och hur mycket man väger? Jag hoppas att det inte är på väg till något destruktivt då många jag känner oftast har börjat att kolla på vågen, det som egentligen borde spela någon roll är väl hur man mår och inte hur mycket man väger. Att man pendlar upp och ner i vikt är normal det gör man även under en dag då man har mycket vätska i kroppen. Jag hoppas du hittar ett sätt som passar dig utan att du ska titta på en våg. Kram

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..