ANNONS

Japp, Balmain är jobb

/

Äntligen måndag! Jag flög ur sängen i morse för att jag längtade efter Sturebadet. Hoppade in i träningsplaggen, gjorde en kopp kaffe och körde in mot stan. Jag hade ingen PT-tid idag så jag valde att springa intervaller i en halvtimma. Det var fantastiskt att få ta ut sig. Efter det bastade jag i ångbastun och använde vår silvermask från Löwengrip. Jag har aldrig haft ett mer glansigt hår efter användning av den.

Jag försöker basta 1-2 gånger i veckan. Det är ett perfekt ställe att visualisera dagen eller mer långsiktiga mål. Det går inte en dag i mitt liv utan att jag låter tankarna gå till alla de målen jag har i livet. Jag spelar upp allt som en film ibland på repeat. Så har jag gjort sedan jag var 12 år gammal.

Majoriteten av det som jag har visualiserat har blivit av.

Img 8138.jpg

I Svensk Dam har de lagt upp bilder från vår middag i Somras under Almeldalsveckan 

När jag kom till kontoret blev det en avstämning med teamet. Förra veckan var mitt närmsta gäng i tre olika städer samtidigt, vi hade så mycket att hinna med att vi fick dela upp oss. Ena gänget åkte till Manchester, andra till London och jag hade Paris Fashion Week att gå på. Jag förstår att det kan vara svårt att ta in att det är mitt jobb att närvara på Balmain men så är det.

Ekvationen är; ju mer jag syns och hörs, desto mer växer kanalerna, ju mer kanalerna växer utanför Sverige, desto lättare kan bolagen etablera sig utomlands för att det finns potentiella köpare där. Alltså följare i andra länder som har hittat mig och vill köpa Löwengrip (eller Flattered, Stylein och kanske testa NaturalCycles). Jag är som ett lok på ett tåg av bolag bakom. Det bästa jag kan göra är att resa, fota, skriva, nätverka, hålla i våra events, göra intervjuer och träffa kunder. Det är mina prios. Det viktigaste jag gör varje dag är att se till att det finns content till alla kanaler. Sedan i pro kommer resten av bolagen och bland dom är Löwengrip viktigast. Alla i bolagsgruppen är medvetna om hur min prio ser ut (kanalerna först, sedan business) och hur Pingis och jag delar upp våra jobb. Fredagen blev en tydlig sådan dag: Jag medverkade på en stor visning i Paris med mitt team, bra content och spridning samt pr. Pingis med hennes team var i London och träffade återförsäljare.

Det är så vi kan springa så pass snabbt.

Samma sak gör vi i New York om en vecka och i Australien om fyra veckor. Jag kör intervjuer, events och gör content till mina kanaler så att de växer. Därav är Sascha och Emelie på plats. Pingis sitter med vår distributör och träffar nya kunder. Sedan gör vi såklart vissa saker ihop för att det är roligt och att vi oftast blir starkare ihop. Vi kör eventet tillsammans, en intervju ihop och träffar tex Sephora tillsammans. Men när vi hårdrar det så delar vi upp oss för att vara så effektiva som möjligt med vår tid. Jag är bolagsgruppens marknadsmaskin och det är så vi jobbar framåt. Det är inte hela lösningen på internationell tillväxt men det är en viktig del i det.

Jag har världens bästa jobb!

57
232

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00