ANNONS

Vår designbyrå!

/

God morgon på er!

Jag fick precis veta att vår designbyrå Good Luck Have Fun är nominerade i Svenska Designpriset för den nya förpackningsdesignen de tagit fram åt oss på Löwengrip. Jag skulle bli så glad om ni ville gå i och rösta på Löwengrip i kategori 3B – Identitet – Förpackning. Glöm inte att bekräfta din röst i mailet du får för att den ska räknas. Jag vill verkligen att gänget som bakom byrån ska få all den credd de förtjänar. Just nu jobbar de även med Hermine Hold. Vad hade vi gjort utan dom?

Glhf isabella post

Här kommer lite bilder från den resa vi har gjort med GLHF, från ett vitt och guldigt LCC till Löwengrip:

Glhf isabella post2
Glhf isabella post3

Tidiga skissbilder från Good Luck Have Fun när de påbörjade arbetet med den nya förpackningsdesignen för Löwengrip.

Glhf isabella post4
Glhf isabella post5

Designskiss från den allra första pitch som GLHF gjorde för oss. Tillsammans testade oss fram genom olika typer av formspråk för att hitta rätt väg mellan performance och sofistikerat skandinaviskt.


(Foto höger tillhör ej Löwengrip eller GLHF.)

Glhf isabella post6

Det är roligt att tänka tillbaka på hur Löwengrip skulle kunnat se ut om vi valt en annan väg. Designskiss av GLHF.

Glhf isabella post7

Vi visste tidigt att vi ville ha en avskalad form som hade stark ”sink apeal”. Det innebär att produkterna är så pass fina att man hellre ställer fram dom än gömmer undan i badrumsskåpet. Att se förpackningsskisser på det här sättet har hjälpt när vi fattat beslut, t.ex. valde vi att jobba med en dov färgskala för att tydligare skilja produktsegmenten från varandra.

Glhf isabella post8
Glhf isabella post9

Inspiration för de nya färgerna tog vi från inredningsvärlden. GLHF och vårt team spenderade mycket tid för att hitta de absolut bäst nyanserna och kombinationerna till de nya förpackningarna, ett pågående arbete eftersom vi ständigt utvecklar nya produkter.

Glhf isabella post10

Det är lika viktigt att tänka på hur den nya designen ska presenteras i butik. Här är ett s.k. planogram som GLHF har gjort för att vägleda våra återförsäljare hur de bäst presenterar produkterna i hyllan.

Glhf isabella post11
Glhf isabella post12
Glhf isabella post13

Vi har även gjort flera fotograferingar tillsammans med Good Luck Have Fun, där de arbetat fram koncept och art direction. Den här bilden är från den senaste, där Martin Petersson fotograferat. Det färdiga designen ser ni ute i butikerna! Nu jobbar vi för fullt på nya projekt och jag ser fram emot att fortsätta ha kul tillsammans. Rösta gärna på dom, byrån förtjänar det verkligen.

16

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Följ mig på Instagram!

@isabellalowengrip
© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00