Fashion week

Dagen har gått i ett. Genomgång inför kvällens event med Red Flag och en roligt produktmöte med Hannah. Idag har vi spikat alla kampanjer som ska fotas under hösten, en med mig, en på produkterna samt så håller vi på att välja en modell via agenturer. Man känner sig som en bordellmamma under den processen vilket är hemskt. ”Betalar man per timma? ”Hon får inte se för ung ut” ”Kan vi få se fler bilder henne innan vi bestämmer oss?”. Usch. Plåtningen som vi ska göra med mig kommer att vara i nya huset, ägaren lät oss låna det innan inflyttning. Väldigt generöst. Sedan rusade Sascha och jag iväg till Fashion Week som hålls på Grand Hotell, vi såg Ida Sjöstedts visning.

Dce40619 96a5 4483 af2f c25d61853667.jpg
7cfdd4e0 b4d1 409f a08b cf90f737edca.jpg
F1d64ac7 527c 49ac 93ed 58dab8ec70e6.jpg
Img 4801.jpg
Img 4799.jpg
Img 4800.jpg

Jacka DAY, kjol Filippa K, topp Filippa K och skor Flattered. Och på tal om Flattered, nu väntar möte med ett företag som vill investera i oss. Sedan ska jag hämta upp barnen tidigare från förskolan för jag är borta ikväll mellan 18-20 på ett jobb. Det är egentligen Odds vecka så jag kunde inte ändra om det men jag har ju hjälp hemma så det är okej.  Men jag vill gå tidigare idag så att vi får mer tid ihop.

Pussel pussel .. :- )

  1. Seriöst har letat som en dåre – går det att köpa den där jackan från DAY och i sådant fall vart? 😊

  2. Emilia skriver:

    Hoppas ni väljer en modell som inte ser ”perfekt” ut.

  3. Undrar också hur du har gjort för att växla upp företagen, själv är jag inne på andra året där jag omsätter 1,4-2 miljoner per år. Men vill ju öka men vet inte hur. Har du några bra knep rent generellt, vi använder bara sociala medier i marknadsföring.

  4. Ut skriver:

    Tråkigt att alla satt med telefonerna i vädret under visningen. Har all hyfs försvunnit på finare tillställningar?…

    1. Emma skriver:

      Det är nog lite det som är grejen – allt fotas och filmas och läggs ut på sociala medier vilker ger marknadsföring!

  5. Jessica skriver:

    Hej Bella! Jag gick in för att köpa shampoo idag och fick en liten häpen stund.

    Nu undrar jag- hur motiverar ni en prishöjning från 159:- till 219:- för exakt samma produkt i exakt lika stor flaska? Varför ska jag som konsument betala 60:- mer för en flaska shampoo för att ni har bytt färg och text på flaskan? Tittade lite snabbt igenom de övriga produkterna och det är ju likadant på de flesta.. Pratade med apotektchefen som bekräftade att jodå, du betalar mer för samma sak och ”försäljningen har nästan avtagit helt på deras produkter här hos oss sen de nya priserna sattes” Jag valde ett annat shampoo, inte för att jag inte har råd med 219:-, utan bara av ren princip.

    1. Anna skriver:

      Bra fråga! Jag skulle också gärna vilja ha svar på den frågan..

    1. Håller med dig Jessica, jag har också förundrats över detta. Så nu har jag gått över till andra märken. Det enda jag ff köper är torrshampoot för det är det enda som biter på mitt hår 😊

    1. Denice skriver:

      Undrar precis detsamma. Orimligt enligt mig. Och slutköpt från min sida.

    1. M skriver:

      Men allt höjs efter ett. Sakta men säkert. Jag har jobbat i butik i 11 år och en gång per år höjs priserna på varorna. Det kan vara en höjning mellan 10 och 200kr. Men då har jag endast jobbat på kedjor.

    1. W. skriver:

      Me too!

    1. Olivia skriver:

      Jag tror att jag kan svara på din fråga 🙂
      Jag tror helt enkelt att det är ett strategiskt val från Löwengrips sida att välja att höja priserna i och med ändringen av varumärket från LCC till Löwengrip.

      När de ”brandade om sig” ändrade de utseende på produkter, namn samt priserna för att ändra sätter som folk ser på märket till ett mer exklusivt märke.

      Då kan man tyvärr tappa kunder som inte vill betala mer för samma produkt, men jag förmodar att det är något som de har räknat med, men ändå tyckt att det har varit värt att ändra om märket för att det ska vara lönsamt på längre sikt.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..