Hermine Hold

Några av er har sett att jag har börjat använda hårband och väldigt många har frågat var dom är ifrån. Jag har inte kunnat avslöja det tills nu; hårbanden är en del av vårt nya bolag Hermine Hold! Idag går Nordic Tech House och grundarna av Ideal Of Sweden ut med att vi startar Hermine Hold tillsammans. Det är ett hår-accessoarbolag, fantastiskt roligt. Teamet bakom blir otroligt starkt, Joachims Ideal Of Sweden kommer i år nästan omsätta en halv miljard och via Nordic Tech House har vi en stark tech-kompetens. Dessutom blir hårbanden ett bra komplement till Löwengrip.

Vi siktar globalt från dag ett och vi börjar sälja de första hårbanden efter sommaren. Vi håller precis på att tillsätta en VD, ta in kapital och sitter samtidigt med produktion just nu. Så spännande. Hårbanden är så fina! Gällande namnet så kände vi att det var dags för ett kvinnligt namn efter sociala medie-succérna Daniel Wellington och Tom Hope, därför Hermine Hold. Hermine betyder mäktig och stark och Hold står för hålla upp håret. Kul tyckte vi.

Ni kan läsa om Hermine Hold hos Dagens Industri här

Det finns idag inget hårbands-märke som har blivit marknadsledande med sociala medier som global plattform för tillväxt, precis som Ideal Of Sweden har blivit inom mobilskal. Med hjälp av deras infrastruktur och vår techkompentens samt förmåga att bygga varumärke har vi alla förutsättningar att lyckas.

Dags för nästa resa!

  1. Agnes skriver:

    LÄNGTAR! hoppas ni gör fina scarfs man kan ha i håret! Ska bli skitspännande och se hur det bli!

  2. Riktigt roligt företag som jag tror har alla förutsättningar att lyckas! Jag skulle själv vilja handla mina hårband från någon mer personlig och specialiserad aktör än de stora modekedjorna.

    Själv skulle jag utöver hårbanden också uppskatta ett mindre utbud av välgjorda och bekväma diadem för olika tillfällen – fest, vardag och jobb. Diadem är en elegant håraccessoar som både syns och fyller sin funktion väl. Idag säljs de likt hårband främst av kedjor men med rätt branding tror jag verkligen att både hårband och diadem kan bli accessoarer som folk väljer att lägga pengar på med ett mer långsiktigt användande i åtanke, likt många av oss idag gör vid inköp av klassiska märkesväskor eller dyrare solglasögon.

    Spännande företag – om ni någon gång söker en praktikant skulle jag vara mer än intresserad. Lycka till! 🙂

  3. Ida skriver:

    Spännande att följa. Jag hejar på dig och alla dina bolag, lite lätt skeptisk till just denna idé dock, det går ju väldigt på trender medan klockor tex alltid är aktuellt. Just därför blir det spännande att följa och se om ni lyckas knäcka någon kod här som gör försäljning:)

  4. Sofia skriver:

    Kul idé! Dock tror jag att målgruppen är snäv och att försäljningen blir väldigt trendkänslig :/

  5. Annika skriver:

    Jag älskar håraccessoarer. Hoppas på en trend i Sverige där man använder ”fascinators” precis som i England.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..