ANNONS

Skalbara bolag

/

Det dök upp en bild från när Flattered var i fabriken i Spanien för 2,5 år sedan. När jag ser på bilden så känns det som en evighet sedan. Ett annat liv. Vi höll fortfarande på med ballerina-skor då och började sakta ta fram en utomhusmodell. Att starta ett företag och bygga det kräver en enorm kraftansträngning. Under mina 12 år som entreprenör har jag varit med och drivit igång över 12 företag. Det är lite smått galet såhär i efterhand men jag har också lärt mig otroligt mycket under varje resa.

En tidig insikt med Flattered var att ett företag som endast har en produkt är svår att skala upp. Samtidigt så får man inte vara för spretig heller när man ska sätta sitt varumärke. Vi började som ett ballerinamärke för inomhusbruk, när vi hade gjort det bra var nästa steg att utöka med flera produkter. Jag minns att vi hade ett vägskäl här som vi diskuterade. Skulle vi göra fler skor eller fortsätta på inomhusspåret, kanske morgonrockar? Handdukar? Pyjamas? Vad skulle Flattered egentligen vara för bolag?

Vi landade i att vi skulle bli ett skomärke. Det var där passionen fanns och att jobba med läster blev vår styrka och specialité. Och från det har fler modeller fått växa fram, här är lite av vårens modeller:

Ni hittar fler modeller på vår sida, så mycket fint att få gå runt i!

18
1

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00