Stylein i Oslo

Vilken dag i Oslo, antingen skiner solen alltid här eller så har jag bara tur. Direkt när vi landade mötte NRK upp oss på flygplatsen, dom myggade mig och sedan har de hängt på som en fluga på väggen samt gjort ställt några frågor ibland. Programmet kommer att sändas på lördag vid 19.00 som ett längre inslag i Lördagsrevyen. Sedan blev det lunch på Bølgen & Moi. Stylein med Elle Norge bjöd in några fantastiska influencers att visa upp senaste kollektionen. Allt var så fint!

Kavaj från Stylein, topp Filippa K (adlink), byxor FWSS

Jag är med i senaste Elle i Norge

Jag var på plats i egenskap av investerare i Stylein. Jag är otroligt stolt över att få jobba med Elin som är grundare. Det är så roligt att höra henne berätta om visionen med plaggen och hur hon vill klä Stylein-kvinnan. Skandinaviskt minimalism med med kvinnor dekadens. Åh!

Tack alla ni som kom, otroligt trevligt! Nu ska jag flyga hem. Dock är min fot/vad enormt svullen och jag har svårt att gå på den. Inbillar mig att det är en dum propp som väntar men antagligen har något hänt när jag började springa. Ska kolla på foten/vaden imorgon hos min läkare. När jag landar väntar en taxi in till stan, det blir en middag ute på ett italienskt ställe som jag inte har provat än.

  1. Lollo skriver:

    Varifrån kommer de svarta sandaletterna du har i Elle Norge reportaget?
    You rock!

  2. Fryser du inte eller har du tjockare kläder off Cam? Jag är en riktig fryslort ❄
    Hur har det gått med foten?

  3. Lily skriver:

    Isabella, du måste komma oftare till Oslo om det är du som kommer med solen! Igår var första dagen på alltför länge som solen kom ut. Nu är det grått igen. Vi har knappt sett solen här i Oslo på månader! PHU!

  4. För att minska svullnader i benen brukar jag använda kompressionsstrumpor både vid löpning och speciellt vid flygningar. Alkohol, brist på sömnn, återhämtning och för ensidig/intensiv träning då man är ovan är bara att be om svullna ben….

    Det finns kompressionsstrumpor som är speciellt framtagna för löpare. Trycket är högre längst ned i ankeln för att avta längre upp. Trycket gör att blodet lättare/snabbare pumpas upp till hjärtat igen och syresätts snabbare igen efter att ha lämnat av syret i musklerna. Genom att använda strumporna minskar man risken för ödem (svullnader) och återhämtningen är snabbare när man använder strumporna.

    Det finns 2 klasser, klass 1 är med lägre tryck vid ankeln och klass 2 har högre tryck. Det beror på vilket stöd man behöver och känner sig bekväm med.

    Några märken är t ex: Medisox (klass 1) och JOBST Sport Sock (klass 1 eller 2). Det finns andra strumpor så klart men utan märkning kan det vara svårt att veta att de verkligen hjälper.

    Isbehandling, högläge av det svullna benet samt stretch är andra tips för att få ner svullnaden snabbare. De som läser till massörer, naprapater, kiropraktorer etc får lära sig hur man ska behandla dessa åkommor: RICE (Rest Ice Compression Elevation – alltså Vila Is Kompression och Högläge). Mycket användbart även för oss andra. Lycka till!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..