Isabella x Sellpy

– I samarbete med Sellpy – 

Jag älskar Sellpys affärsidé, därför ville jag göra något mer av mitt samarbete med Sellpy än att bara skicka dit mina plagg. Det jag får absolut mest klädfrågor kring är byggandet av en business-garderob. Tanken slog mig då, varför inte hjälpas åt tillsammans att skapa bra business-garderober? På ett sätt som är snällt mot både plånbok och miljö, tillsammans!

Från idag har jag en ny Sellpy-butik, Isabella & Friends, som inte bara säljer mina kläder utan den lyfter även fram era kläder. Hos Sellpy kan ni beställa en Isabella x Sellpy-påse, skickar in, och då finns möjligheten att ditt plagg frontas i min shop – där även mina kläder säljs! Möjligheten att fronta alla plagg finns inte men det som jag tycker känns rätt för ändamålet kommer frontas där. (Plagg som inte läggs upp i shoppen säljs självklart som vanligt på Sellpy!) När ni får hem påsen fyller ni den med era bästa business-plagg (hela och rena), Sellpy hämtar påsen och kommer sen försöka att sälja allt som värderas till mer än 50 kr. Vet du inte hur Sellpy funkar så kan du läsa instruktionerna här. Sellpy har även släppt nya funktioner, bl.a. kan man sätta egna priser på varor man säljer samt redigera och lägga till information om sakerna i annonsen. Väldigt bra!


Vad är en bra business-gardeob för mig? Snygga byxor i raka modeller, polotröjor, fina blusar, kavajer. Fina pastellfärger blandat med dova basfärger som svart, beige, grå. Men även ett par snygga jeans kan vara business. Jag älskar kostymset, sånt kan vara dyrt att köpa sånt nytt – perfekt om man skulle kunna fynda det i Isabella & friends! Idag börjar jag lägga ut och fyller på successivt. Ni ser på bilderna vad som är mina saker. Tänk på att skicka in era plagg så snart som möjligt då det kommer ta några veckor innan sakerna sorterats och lagt upp till försäljning!

  Den här skjortan ligger uppe till exempel! Nu hjälper vi varandra att förnya våra business-garderober!

– I samarbete med Sellpy – 

  1. Helen skriver:

    Jag kan inte se Instagram som ett företag. För mig känns sociala medier förknippat med inte bara åositiva inslag utan faktiskt också en stor del av psykisk ohälsa framförallt hos unga. Det pekar forskning och studier mot, att ständigt vara uppkopplad leder till stress och sömnrubbningar och att vi lever allt mer ensammare liv. Plus att det som vi idag förmedlar på Instagram är för det mesta statussymboler som tex snygga selfies, fint inreda hem, smala kroppar, perfekt hy, lyxiga och fint dukade måltider. Det är sällan man ser politiska värderingar, och miljöfrågor och rättvisefrågor utan att man hänger ut någon. Allt pekar mer och mer åt till ett indivualiserat samhälle. Vi blir mer och mer isolerade. Vi möter inte folks blickar på samma sätt som förut. Vi tittar mer på vår skärm och jagar likes än att titta dem vi älskar i ögonen. Det har gått så långt att flera BB i Sverige har reagerat på utvecklingen att föräldrar är så engagerade i sin mobil att det står anknytningen till barnen och barnet till vuxen. Att de förbjudit mobiltelefonen på bb helt.
    Jag kan ändå sakna innan mobilen kom, och man inte hade skapat det här beroende som mobilen för med sej vare sej man vill det eller ej. Barn rörde på sej mer, man umgås på ett annat sätt än idag och vi var vågade vara som vi var mer utan att vara festsminkade till vardags. Och barn och föräldrar kunde umgås utan abstinens från surfplattor/mobiltelefoner. Många multitaskar idag och många upplever att vara i nuet är något som är svårt att befinna sig i.

    Jag skulle också vilja ha forskning på vad all uppkoppling och strålning gör med hälsan. Der skulle vara intressant att läsa.

  2. Lisa skriver:

    Hej jag har läst väldigt mycket kritik som riktar sig mot sellpy så jag hoppad du läst på om detta innna du gör ett samarbete med dem, vet att det är väldigt många som är besvikna på det företaget. Vår erfarenhet av sellpy är inte positiv tyvärr då vi skickade in många påsar med märkeskläder och fick knappt något tillbaka ( kändes som lurendrejeri)

  3. Lo skriver:

    Tycker att sellpy är riktigt dåliga, beskrivningarna av deras kläder på tradera är inte tillräckliga för att man ska kunna köpa dem. Tex står det inte material i beskrivningen, hur ska man kunna veta vad plagget är värt?

  4. Annelie skriver:

    Läs DN senaste bilaga och Susanne Ljungs artikel ang design och kvinnliga businesskläder- väldigt intressant!

  5. Var på apoteket och fick med mig good to go hem igår ( är väl sist av alla att upptäcka att doften är helt i en klass för sig jämfört med andra). Men det jag gillade bäst vad känslan av att kunna köpa en svensktillverkad produkt med bra kvalite och till ett helt rimligt pris. Det slog mig verkligen vikten av vad du och Pingis åstadkommit. Inte bara för er egna del eller för mig som konsument utan även det faktum att ni genererar en väldigt massa arbetstillfällen även utanför bolaget samt den marknadsföring Sverige får nu när ni satsar på att bli globala. Det är häftigt och jag känner mig stolt över att vi bor i ett land med driftiga kvinnor som vågar! Jag har två döttrar och det känns bra att de har tillgång till er som förebilder när de växer upp! Allt är möjligt!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..