Nya digitala jättar

Idag har jag spelat in en global kampanjfilm med Daniel Wellington. Jag är så imponerad av Filip Tysander och hela teamet bakom. Jag har aldrig mött ett mer proffsigt gäng. Jag träffade gänget i Cannes förra året och det var roligt att få prata visioner och planer. Jag ser fram emot att få följa bolagets resa. Sverige har ju haft sina jättar såsom Ikea, H&M, Volvo och Ericsson men nu finns också en ny generation av bolag. Klarna, Spotify och Izettle men även Daniel Wellington, NA-KD, Ideal of Sweden. Alla digitala eller med en digital strategi oavsett produkt. Målet är ju att Löwengrip ska bli ett utav dom. Idag satt Pingis och jag med strategi för att komma upp till miljarden inom fem år. Det är aggressiva mål men inte omöjliga.

Elin, grundare av Stylein var med i kampanjfilmen och visade våren

Den klassiska scenen ”Låtsas jobba med en dator och dricka kaffe”

Resultet kommer i mars. Nu väntar en promenad i solljuset och sedan möten!

  1. Kakan skriver:

    Om ni spammar hela sociala medier såsom DW och ideals of Sweden så kan ni också lyckas! Anställ en person på Löwengrip som jobbar heltid med att maila alla små och stora influencers ni kan hitta och erbjud dem lite produkter i utbyte av 2-3 inlägg så är saken biff!

    1. Therese skriver:

      Väldigt osmakligt att erbjuda produkter som ersättning för inlägg om deras produkter? Även små influensers behöver få betalt, eller kan du betala hyra och räkningar med schampoo och bodylotion? Tror faktiskt aldrig Isabella skulle göra så då hon själv vet hur det fungerar.

  2. Rebecca skriver:

    Hej
    Vart är dina svarta kostymbyxor ifrån

  3. Halloj,
    Jag måste bara få fråga;
    Kommer ni att ta bort er Löwengrip Care & Color – The Cream – Facial Cream nu när ni gör lansering av er nya serie?
    Denna är slut nästintill på alla nätshoppar och jag får panik om den skall försvinna då jag äntligen har hittat en ansiktkräm jag tål (denna!).

    //Hanna

  4. Maria skriver:

    När kommer nästa avsnitt av ”A quest for success”? 🙂

  5. Sofia skriver:

    Miljarden inom fem år känns ju på pappret som ganska enkel matematik. Problemet är ju att vara realistisk. Din kompis Petter Stordalen sa en gång att halvera omsättningen och tredubbla kostnaderna så kommer ni att hamna rätt nära verkligheten.

    En VD sa en gång att det är lättare att spara en krona än att tjäna en krona. Klokt råd om ni vill gå med vinst. Ni verkar vara ganska fixerade vid tillväxt men pratar inte alls om lönsamhet.

    1. Jose skriver:

      Med tanke på att de gått med vinst varje år sedan de startade LCC, och på bara några år är uppe i 200-300 miljoner i omsättning (säkert mer i år) så tror jag dina välmenande men förminskande råd inte är ett dugg till hjälp, Sofia.
      Om man siktar högt kommer man alltid längre än om man siktar lågt.

      1. I skriver:

        200-300?! 100!

    1. Pia skriver:

      Tror knappast Isabella behöver våra råd haha! Hennes kontaktnät är ju guld & hon har ju knappast utrymme ens här att förmedla all sin kunskap & erfarenhet 🙂 Desto mer intressant för oss andra dock, är ju som du skriver att hur mycket man sparar avgör vilken ekonomi man får på sikt 🙂

      1. Kakan skriver:

        Alltså så värt råd! 👏 rätt självklart egentligen men har själv aldrig tänkt riktigt så.
        Tack Pia för just den sista meningen!

    1. Hanna skriver:

      Kloka ord Sofia

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..