ANNONS

Att vara klock-entrepenör

/
– I samarbete med Mockberg –

Mockberg är nog ett bekant varumärke för er vid det här laget. Den här veckan bestämde jag mig för att göra en liten mini-intervju med Mockbergs grundare Elvira Eriksson! Här kommer tre snabba frågor om hur det är att vara klock-entrepenör i Sverige:

1. Hur kom det sig att du valde att starta ett eget klockmärke?
Allt började egentligen med att jag skulle leta efter en klocka till mig själv och insåg att utbudet av designklockor till ett rimligt pris var begränsat. Första klockan designade och tillverkade jag för eget bruk, men allt eftersom vänner, klasskompisar och bekanta ville ha en likadan klocka så insåg jag att det verkligen fanns en potential Mockberg.

2. Vad har varit den tuffaste utmaningen för bolaget so far?
Den tuffaste utmaningen har varit att skapa en ny produktkategori från grunden. Trots att det finns många klockmärken, så är det väldigt få som designar något nytt från grunden och det gör att Mockberg sticker ut. Detta medför dock en mängd utmaningar för oss eftersom vi behöver utbilda marknaden i hur våra produkter skiljer sig, och att våra produkter är mycket dyrare att tillverka.

3. Vad är ditt bästa tips till den som också vill starta eget företag inom branschen? 

Kvalité, kvalité, kvalité. Se till att ha en riktigt bra produkt om du vill ta dig in i smyckes och klockbranschen. Man får bara en chans på sig och slopar man den är det väldigt svårt att ta sig in igen. Sen är det viktigt med nätverk! Det är en liten bransch och man är beroende av rekommendationer och sitt kontaktnät för att hitta rätt partners.


Med koden Lowengrip15 kan ni handla på mockberg.com med 15% rabatt i en vecka. Perfekt om du vill överraska någon nära till Alla hjärtans dag med en fin klocka. (Jag har modellen Elise Petite Noir.)


– I samarbete med Mockberg –
29
0

Genom att klicka på "Skicka" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00