ANNONS

Coola Glossier

/

Något som jag behöver i livet regelbundet är inspiration. Jag kan verkligen törsta inspiration och bli lite nere när livet går för mycket på rutin. Då känns det som att jag fastnar. Jag mår som bäst när jag får vara i rörelse konstant. Det låter säkert stressigt för många men för mig är det inte så. Min bästa känsla i livet (jobbmässigt) är när jag är tankad på inspiration och gör om det till en actionplan och bara kör. En av mina största styrkor i min karriär är just den processen, tanka ner drömmar och ideér och exekvera det.

Ett bolag som jag har tittat nära på är Glossier, det startades av den fantastiska entreprenören Emily Weiss. Förhoppningsvis har jag henne som gäst i mitt program snart. Weiss har startat make up och skönhetsmärket Glossier. Dom har vuxit via sociala medier men startade ur skönhetssidan Into the Gloss. LCC och Glossiers resa är lite lika men med den Amerikanska marknaden som start har dom såklart blivit enormt mycket större än oss. Jag är så imponerad över hur dom bryter ny mark kring online och retail och ligger i framkant.

Skönhetsköp här borta. Jag hittade ett torrshampoo som är ett mousse. Väldigt spännande. Samt en massa produkter från Glossier. Dom är mest kända för deras blush i krämform men har idag utökat sortimentet till kroppsvård och hudvård också. 

Glossier säljs endast online, eller deras enda fysiska butik är deras Showroom som ligger i det hetaste området i New York. Jag gick dit idag och åh, jag fick på riktigt gåshud. Jag blev så imponerad! Vid butiksplan hade dom en liten lyxig lokal för att lansera deras nya parfym. Ni måste nästan gå in på min instastory för att se allt. Allt var rött och inklätt i sammet, och jag fick gå en runda där inne varpå personalen berättade om doften. Fantastisk upplevelse och bra pr-snackis.

Glossiers showroom ligger dock i ett penthouse (öppet för alla som en vanlig butik) och efter parfymbesöket tog jag hissen upp. Eller jag fick snällt vänta i kön för att kunna åka hissen upp, det var så mycket folk. Väl uppe var butiken som i en vindsvåning, allt smink var snyggt uppradat och man kunde prova allt överallt bredvid speglar och handfat. Man beställde enkelt via en iPad och sedan kom personalen med din påse.

Att köra online men fokusera på en snygg butik, eller i det här fallet ett showroom är helt rätt. Hos Flattered så har vi 70% av försäljningen online. I LCC:s fall är vi sämre online, där är vi störst hos våra snart 2000 apotek (det var också så vi började vår resa). Men jag fick många nya ideér efter dagens besök om koncept för våra framtida butiker i andra länder. Väldigt kul!

Nu är klockan 18.00 här borta och jag sitter i lobbyn på hotellet med ett glas vin och jobbar. Jag ska strax gå upp på rummet och göra ordning mig för kvällens middag. Jag har läst igenom alla kommentarer och det kommer att bli bättre med alla buggar. Jag älskar den nya sidan och längtar tills allt är 100%. Hoppas att ni sover gott hemma i Sverige, vi hörs imorgon!

40
0

Genom att klicka på "Skicka" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00