– I samarbete med Trygg-Hansa –

Nu när Decembermörkret är här så faller det sig ganska naturligt att man tänder mer levande ljus på kvällen.
Den maximala mysfaktorn är väl ändå att komma hem från jobbet, umgås med barnen och sen tända levande ljus och mysa med en kopp te och en bra bok i soffan. Men levande ljus är också en stor risk, det är värt att påminna sig själv om att en olycka kan vara lätt hänt.

Trygg-Hansa hjälpte mig och barnen att utföra en brandövning hemma med ett par VR-glasögon. Riktigt häftigt. Brandövning som annars känns som en tråkig grej blev nu en lite mer häftig upplevelse istället tack vare VR-glasögonen från Trygg-Hansa. Det kanske låter ambitiöst att ha brandövning hemma, men för oss med småbarn är det något som VERKLIGEN kan rädda liv om olyckan väl är framme. Tycker det är bra att Trygg-Hansa utmärker sig och med hjälp av modern teknik gör det hela lite roligare. Här kan man kolla på filmen om man vill pröva det själv. Det tar bara några minuter men kan som sagt vara avgörande för livet.

– I samarbete med Trygg-Hansa –

  1. Helene skriver:

    Skulle vara intressant att veta hur många kvinnor som vill vara jämnställda?
    Jag var hemma i 6 år med våra barn och jag älskade det. Kände att det var ett stort privilegium att få vara det. Min man kompenserade genom att sätta in extra pension och sparande till mig.
    Jag hade aldrig valt att göra ”karriär” och jobba 100%.
    Vill verkligen alla ha det så jämställt? jag personligen tycker att ta hand om sina barn är så mycket större än karriär och hög lön.

  2. Duvan skriver:

    Liv! Reklamen och annonserna som visas är helt baserat på precis DINA tidigare sökningar och klick. Alla vi som läser Isabellas blogg får olika annonser, beroende på vad vi brukar söka på.

    1. Liv skriver:

      Har förstått att annonser oftast är individanpassade, men jag förmodar att den som äger plattformen har ett ramverk för vad hen ser som tillåtet eller ej. Sen är jag vegetarian och söker aldrig på något Burger King-relaterat haha, så individanpdsnignen i detta fallet är ju rätt märklig.

  3. Liv skriver:

    Hej Isabella!

    Jag förstår att du förmodligen inte till fullo kontrollerar vilka annonser som visas på din blogg, men jag tänkte höra hur du ställer dig inför att det första läsare ibland ser är reklam för en ”hamburgare med extra bacon” från Burger King? Som läsare känner jag spontant att det inte helt går i linje med de värderingar du i övrigt förmedlar och står för. Ingen kritik, utan snarare en genuin fundering då du tidigare nämnt vikten av att göra reklam för saker du verkligen står för.

    Ha en fin kväll!

    1. Emma skriver:

      Dom visas ju individuellt från din sökhistorik 🙂

  4. Vad ballt! Och det är klart att man lär ha brandövning hemma. Iallafall om man bor någorlunda stort och/eller är många i hushållet! 😀
    kram
    Emma

  5. Mia skriver:

    Hade varit mer trovärdigt om du hade haft med barnens kommentarer i inlägget. En kille som Gillis hade säkert kunnat fälla något kul när man gör en brandövning med proffs i hemmet

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..