Sthlm fashionweek

Vilken rolig dag jag har haft, det blev lite teamlunch på Strandvägen 1 med Löwengrip Invests nya medarbetare Sascha. Därefter väntade Styleins show på Grand. Jag älskar deras kläder och såg en massa fint jag ser fram emot att bära. Nu väntar ett projektmöte med min nya Online serie ”En fråga om Framgång” som snart börjar spelas in. Jag har fantastiska gäster med, det är en dröm som blir sann verkligen. Ni ska snart få se trailern till programmet. Jag hoppas att ni kommer att gilla det!

 

Idag har jag på mig en tröja från ACNE med fina detaljer, skinnskjol från Stylein, skor från Rizzo och väska från Chloé. Vill ni se mer från visningen så ligger det uppe klipp på min instastory. En väldigt rolig sak var att alla modeller bar Flattered på sig under visningen. Gissa om jag var stolt.

  1. Pia skriver:

    Klädvalet var inte min stil men alla är olika. Verkar ha varit en trevlig kväll! Och kul med Flattered!

  2. Mia skriver:

    Var det deras egna Flattered eller var det sponsrat av Flattered?

  3. maja skriver:

    Verkar vara kallt i Stockholm idag 😉

  4. Lina skriver:

    Wow! Så snygg!

  5. Sofia skriver:

    Åh herre, första gången jag läser i ditt kommentarfält…skrämmande. Detta är väl bara en liten gnutta av vad du får utstå varje dag.
    Allvarligt talat tjejer, vi kan väl bättre än såhär? Hur skall vi någonsin får en värld som respekterar kvinnor om vi inte ens kan respektera varandra?
    Innan vi skriver en elak och onödig kommentar, kan vi inte tänka efter?!
    Nej, kom igen nu tjejer. Sluta mobba varandra och hylla istället, vill du inte? Låt då bli att skriva.

    1. Malin skriver:

      Men Sofia, bättre än såhär kan du. Tänk till en vända till. Riktigt gnugga geniknölarna och prova igen. Isabella, och alla andra i hennes bransch vet att man behöver räckvidd samt engagemang för att kunna livnära sig på sociala kanaler som denna. Hon använder dessutom hennes i marknadsföringssyfte även för sina egna produkter som hon tjänar ytterligare pengar på. Detta är alltså ingen liten personlig dagbok som måste ”hyllas”. Detta innebär att hon vill driva så mycket trafik som möjligt till bloggen varje dag för att kunna tjäna pengar på sin egen marknadsföring samt genom marknadsföring till andra. Vad tror du lockar fler läsare? Kommentarerna eller inläggen om nya skorna/bilen/hudkrämen/vällingen/klänningen/kaffekoppen/mascaran/bilen (igen)? Skulle Isabella förlora ganska många dagliga besökare och därför minska sin räckvidd (som är det som annonsörerna hon får betalt av är ute efter) om hon modererade kommentarsfältet hårdare och helt enkelt satte ”tonen”? Antagligen. Är det därför hon väljer att även de ”skrämmande” kommentarerna ska släppas igenom? Japp. Är det därför hon håller reda på vilka ämnen i bloggen som skapar mest hysteri bland kommentarerna och därför bloggar just på det sättet? Ja men självklart. Kom igen Sofia. Respektera att Isabella spelar ett spel med oss alla och att vi valt att spela med. Sen vet jag inte vad som är så skrämmande med att folk antingen inte håller med om att hennes oversize-tröja är snygg eller anar att det nog blev varmt eftersom det var sommarvärme i Stockholm idag… men det får stå för dig. Du är kanske lättskrämd i allmänhet.

      1. Sofia skriver:

        Så då tycker du alltså att vi skall ”spela med” i det spelet som du tycker att alla i henens bransch har? Att då är det fritt fram med elaka/onödiga kommentarer? Du är så pass lättpåverkad att du spelar med? Man kan alltså inte vara the bigger person och låta bli?
        Näthat drabbar inte bara personen som utsätts, utan skapar en ton på sociala medier som vi tillåter. Du är fri att ha din åsikt, men jag tycker det är fruktansvärt onödigt och drabbar inte bara Isabella.
        Ha en fin dag!

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..