Vem gör vad

Vilken tanke har du kring Pingis roll och unika kompetens att bygga bolag, en viktig förutsättning för att du har den plattform du idag. Ert teamwork är one of a kind, om man ser till företagens utveckling. Ni arbetar hårt. Är dealen att du frontar alla rollers frågor? Även de som handlar om business management? Bara nyfiken på de bakomliggande strategierna.

Svar: Bra fråga! Ibland kommer nämligen frågor om varför Pingis aldrig syns som ansiktet utåt. Att det bara står ”Löwengrip” på förpackningarna etc. Pingis och jag har helt olika roller i bolaget som aldrig går in i varandra och att det är så pass tydligt är en anledning till att vi aldrig har haft ett tjafs på fem år. Pingis är VD för Löwengrip Care & Color och ansvarar för ekonomin, affärerna och export. Pingis största skills (enligt mig) är att se möjligheter överallt, snabbheten, nätverka samt alltid jobba utifrån en budget. Siffrorna får styra. Aldrig magkänsla. Min roll är kreativ chef och ansiktet utåt. Allt som har med produktutveckling, marknadsföring, paketering, media/press etc är mitt huvudansvar. Men sedan har vi ju idag 22 anställda och man kan säga att vi har varsitt team, Pingis med sitt sälj/ekonomiteam och jag ett marknad/produkt-team.

Men sedan pratar vi ju strategi varje vecka. Pingis och jag tänker otroligt lika. Vi litar på varandra till 100% och vi båda har alltid bolagets bästa i fokus. Vi är inte speciellt privata med varandra utan vi pratar business, men det är ju också vår gemensamma passion. Jag förstår att det ser ut som att jag ”tar åt mig äran” för allt i LCC men samtidigt hoppas jag att de flesta ändå inser att vi är ett stort gäng som driver detta bolag tillsammans med högt tempo. Och vi har otroligt roligt medan vi gör det!

Ida och jag pratar profilmaterial och GVP:er (gift with purchase). Nu ska jag hem till familjen!

  1. Hanna skriver:

    Kul att läsa om hur ni jobbar tillsammans. Ni verkar ha kommit fram till den bästa uppdelningen.

  2. Skönt att se att det finns arbetsgivare som prioriterar att ha kul på jobbet. Jag tror att en personal som har roligt är mer produktiva. Tyvärr är det alldeles för få chefer som inser detta.

  3. Min erfarenhet är också att det är viktigt med tydligt uppdelade roller. Kan bli så rörigt annars. Låter som ett riktigt roligt bolag att arbeta i! 🙂

  4. Anonym skriver:

    Hej Isabella! Om man skulle vilja skicka in sitt CV till er på LCC, vilken epost kan man då skicka det till? Ha en fin dag!

  5. Hej Isabella, jag vill höra lite angående din och din mans roll I företaget, hur fungerar det att ha barn, va ett par och arbeta tillsammans? Hur gör ni – å vilka ”regler” har ni satt upp? Jag är teamledare och i bestyrelsen för en marknadsföringsbyrå och står i valet om min man (och pappa till min son) ska börja jobba hos oss eller gå över till ett konkurrerande företag. Vi har ett riktigt fint förhållande sen 8 år tillbaks och en son på snart 1 år. Min man vill i så fall hamna i ett annat team och jag vill inte ha någon ledarroll direkt för honom, men såklart indirekt eftersom jag sitter i styrelsen. Jag är säker på att han vill passa perfekt in och vara riktigt bra. Frågan är lite – ska vi vänta till företaget växer och vi hamnar på olika avdelningar/våningar, ska vi bara köra på, hur sköter man det bäst med kollegor och hur får man vardagen att funka med ett dagisbarn och hämta/lämna när man jobbar ihop. Hur gör ni? Vi har flextid 1 h på jobb, är 40 ansatta men mål om att bli ca. 100 innanför de nästa 3 år. Firman har en fantastisk växt och jag själv har varit ansatt i lite mer än 3 år. Ser fram emot ditt svar! Du är en inspiration. Med vänlig hälsning, Emma

    1. Emma skriver:

      Odd jobbar inte längre hos Blondinbella. De hade för olika syn på vad det hela innebar.

    1. L skriver:

      De arbetar inte tillsammans. Det fungerade inte så han slutade. Har annat jobb nu på annat företag.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

LOADING..