Ny struktur

Vi håller på att utveckla en ny kalender-struktur för mig. Förut har Simon och jag bara bokat in allt som går mellan 09.00 och 17.00. Men jag har märkt att det inte fungerar optimalt. Det som tar stryk är förberedelsen samt sammanfattningen efter mötet på alla actions som ska göras. Sedan får jag också ta tag i mailen på kvällarna, det är inte effektivt. Jag blir en flaskhals. Därför har Simon tagit fram ett fast schema och efter den så lägger han in möten varje vecka. Självklart förändras schemat ibland eftersom jag nu reser varje vecka i och med exporten men det känns väldigt klokt att jobba utifrån en grund:

Planen är att börja varje morgon med att gå igenom mail, blogga och ta bilder som ska användas för bolagens kanaler under dagen. Måndagar ska försöka hållas till en dag där jag endast tar interna möten för företagen på kontoret/Löwengrip invest investerat i. Och allt som är orange är tid för externa möten. Vi kommer att börja jobba efter denna successivt. Jag har stora förhoppningar kring att dagarna känns lite lugnare när det blir mer rutiner med block.

Samt klokt att ha mer tid för förberedelse och actions, det är ju A & O (därav blir det så bra med en timma i mellan varje möte). För att kunna vara kreativ på beställning behöver grunden vara stabil och det här kommer att hjälpa till. Kul!