ANNONS

H&M och Arket

/

Strax kommer TV4 hit och ska göra en kort intervju om alla nyheter kring H&M idag och varför jag väljer att behålla mina aktier som jag tidigare bloggade om. Kvartalsrapporten släpptes ju idag. Trots att vinsten var bättre än väntat, ser man fortfarande ingen vändning på den negativa försäljningstillväxten i butiker. Jag tycker dock att man aldrig ska stirra sig blind på en kvartalsrapport. Sådant får inte mig att agera här och nu. Men oavsett: För att kompensera för det är det viktigt att H&M lyckas med sin digitala satsning och nya koncept.

Bara i vår egen verksamhet här på kontoret ser vi hur butiker blöder samtidigt som online går som tåget, det gäller att ha ställt om sin verksamhet digitalt i tid och verkligen rusta för det. Titta bara på våra skor Flattered. Jag skulle snarare säga att vi går mer åt att vara ett techbolag snarare traditionellt skobolag hur märkligt det låter. Vår främsta styrka är i det digitala och sedan våra skor. Jag är dock fortfarande optimistisk till att H&M lyckas med online, och jag kommer därför välja att behålla mina aktier. Men så klart kommer jag följa bolaget noga framöver, för det är en stor utmaning de har framför sig.

Något som också presenterades var H&M:s satsning Arket. Jag gillar ju H&Ms andra koncept COS och & Other Stories och är själv en konsument. Tittar man på H&M:s stora konkurrent Inditex har Zara och Massimo Dutti lyckats ha ett högre prisläge och det är väl det H&M:s andra märken kommer att sikta mot. Hur som helst, gällande Arket känns det helt klart som ett spännande och modern koncept som ska bli väldigt kul att följa när det lanseras till hösten. You had me at första pressrelease, typ.

Hyfsat pigg trots en kväll på Punk Royal…

Skinnjacka By Malina, tröja Lindex, jeans samma som igår från Ellos, skor Flattered och väska COS. Det ska bli spännande att följa Ellos resa till börsen förresten. Även Boozt.com listar ju till sommaren.  Det händer mycket kul i år för e-handeln.

60
0

Genom att klicka på "Skicka" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00