Layout

Vi ska ju göra om alla produkters utseende för att göra det lättare att se vad det står. Utan linser så har jag själv svårt att läsa om det är shampoo eller balsam när jag är i duschen och det fungerar ju inte. Jag vill även förtydliga varje produkts styrkor på framsidan. Vi har fått tre alternativ från vår AD-byrå, bry er inte om färgerna utan endast layouten:

1. Streck som skiljer texterna. En tunn linje på hårserien. Ifyllt på shampoo och inte på balsam.

2. En ruta kring all text. Tjockare färgband på shampoo

3. Mindre ruta på texten. Shamposerien förtydligas genom färg i rutan. Alla hårserier har alltså olika färger.

Visst är det svårt?!

As you know we are in the process of refreshing the artwork for our products to make it more distinct.

Right now I am having trouble seeing the text without my contact lenses. I don’t know if I’m grabbing the shampoo or conditioner when I’m in the shower. I also want it to be clearer what each and every product is for. We have received three alternatives from our AD agency. Don’t think about the color, only the layout:

1. Lines that divides the text. A thin line on the hair series. Filled on the shampoo and clear on the conditioner.

2. A box around the text. Filled box on the shampoo.

3. Smaller box around the text. Filled on the shampoo.

It’s a tricky choice, right?!