Utredning

Jag sitter i väntrummet hos min psykolog och ska strax in. Jag går på en utredning nu för ADHD. Jag gick under en lång tid till olika läkare för att ta reda på vad det är som ”kliar i kroppen”, kunde det vara en allergi, restless legs, fel på nerverna etc. Jag har aldrig i mitt liv riktigt kommit ner i varv, jag är alltid i gång och det börjar bli jobbigt. Det gick ut över skolan när jag var yngre och idag är det svårt att sitta med på långa möten eller kolla på en film med min kille. Nu lutar det åt att det kanske är ADHD men inget är klart än. Om det skulle vara så vore det skönt att få hjälp att ”stänga av min energi” ibland. Återkommer om hur det går i utredningen!

20120704-150152.jpg

  1. Samuel skriver:

    Jag tycker det känns riktigt bra att du som är en stor förebild för många är öppen med att du genomgår en ADHD-utredning.

    Det behövs flera som är öppna och visar att det inte är något skamligt med en funktionsnedsättning. Om det visar sig att du har ADHD kan detta var en förklaring till att du är en sådan pärla =)

  2. A skriver:

    Vad fint att du gör en utredning. Det bästa jag gjort är min adhd-utredning, även fast jag inte kvalade in till en diagnos (Jag har symtom men inte nog för att få diagnosen, man kan ju ha olika mkt adhd). Och vad underbart att se att du delar den infon här. Adhd är en uppsättning egenskaper som har fantastiska framsidor, men även baksidor såklart. Alla egenskaper har en framsida och en baksida, och när man får hjälp så kan man se till att göra de val som krävs för att framsidorna ska visa sig oftare än baksidorna för en. Mitt allra bästa råd, oavsett om du får diagnosen eller inte, är att ju mer mening du ser i det du ägnar dig åt desto mindre blir bekymren. Energin som du får under hyperfokus är inte så tärande som man tror. Då tänker man ju bara på en enda sak (en form av vila rentav). Men när man t.ex. jobbar med saker som man intellektuellt men inte känslomässigt ser en poäng med, så blir energin som sätts igång mer tärande. Så använd din talang till att bara göra saker som känns meningsfulla (och skippa alla möjligheter som ”bara” är biz). Så kommer mer vila, jag lovar. <3

  3. Ett bra sätt att varva ner är att börja knarka. Cannabis, till exempel.

  4. Vet inte vad du ska göra med diagnosen. Du borde testa att leva utan socker några månader. Det fick mig att bli lugn, få ro och fokuserad. Du är helt enkelt speedadmpga att dikter,du måste prestera hela tiden. Som om andra skulle springa fortare än du. Skippa sockret och vila dig i hängmattan. Att få en diagnos bekräftad gör dig inte lugnare tuvärr

  5. jag tycker det är bara bra att isabella går å få reda på vad som är fel! jag själv gjorde det i vuxen ålder å fick reda på vad jag hade för problem, ADD, men dock inte ADHD. hela skolgången å livet genereltt har varit svår för mig å för 2 år sen var det tror jag, så fick jag svar. Att veta att det är något som är fel, så känner jag mig lite bättre å kan leva lättre… så alla som som kritiserar isabella, sluta! adhd å add, å alla diagnoser är inget att skoja om!

    STÅ PÅ ISABELLA 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..