ANNONS

Mediamakt

/

Jag har hunnit med många olika saker här borta i Almedalen. Jag medverkade i Tidningsutgivarnas paneldebatt om Mediamakt tillsammans med Aftonbladets chefredaktör Jan Helin, Måns Adler från Bambuser, Luis Lineo, Mediehuset Fanzingo och Anette Novak, chefredaktör Norran. Vi pratade om hur man ska få unga människor att köpa tidningar och jag försökte belysa hur viktigt det är att unga människor får göra sig hörda. Tidningar idag såsom Aftonbladet gör ofta artiklar som handlar om något son berör unga men aldrig låter oss få komma till tals. Och när man gör det så blir det lätthänt att man trycker ner oss. Det är sällan tidningar hyllar unga människor utan man trycker hellre på dåliga saker och skriver artiklar om att vi är slöa och en blåst generation. Det är ingen bra väg att gå om man vill att unga människor ska köpa tidningen.

Vi pratade om pressetik också. Jan Helin belyste hur viktigt pressetiken var och det gjorde mig upprörd eftersom jag tycker att Aftonbladet är sämst på det av alla tidningar. Jag sa i debatten att om det är någon tidning som har gjort mig ledsen på grund av artiklar som inte stämmer så är det just Aftonbladet. Jag själv är trött på tidningar som gömmer sig under kategorin nyhetstidning men det egentligen bara är skvaller. Därför startade jag Egoboost Magazine. Det är befriande att få göra en tidning där vi hyllar människor.

Här kan du se paneldebatten igen, den blev riktigt bra!

27

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

Följ mig på Instagram!

@isabellalowengrip
© Bonnier Magazines & Brands AB, 105 44 StockholmTelefon: 08-736 53 00