Hermine Hold

Några av er har sett att jag har börjat använda hårband och väldigt många har frågat var dom är ifrån. Jag har inte kunnat avslöja det tills nu; hårbanden är en del av vårt nya bolag Hermine Hold! Idag går Nordic Tech House och grundarna av Ideal Of Sweden ut med att vi startar Hermine Hold tillsammans. Det är ett hår-accessoarbolag, fantastiskt roligt. Teamet bakom blir otroligt starkt, Joachims Ideal Of Sweden kommer i år nästan omsätta en halv miljard och via Nordic Tech House har vi en stark tech-kompetens. Dessutom blir hårbanden ett bra komplement till Löwengrip.

Vi siktar globalt från dag ett och vi börjar sälja de första hårbanden efter sommaren. Vi håller precis på att tillsätta en VD, ta in kapital och sitter samtidigt med produktion just nu. Så spännande. Hårbanden är så fina! Gällande namnet så kände vi att det var dags för ett kvinnligt namn efter sociala medie-succérna Daniel Wellington och Tom Hope, därför Hermine Hold. Hermine betyder mäktig och stark och Hold står för hålla upp håret. Kul tyckte vi.

Ni kan läsa om Hermine Hold hos Dagens Industri här

Det finns idag inget hårbands-märke som har blivit marknadsledande med sociala medier som global plattform för tillväxt, precis som Ideal Of Sweden har blivit inom mobilskal. Med hjälp av deras infrastruktur och vår techkompentens samt förmåga att bygga varumärke har vi alla förutsättningar att lyckas.

Dags för nästa resa!

      1. Varför bemöter du bara en av de få positiva kommentarerna?
        Många har ju gjort relevanta invändningar som också förtjänar ett svar.

  1. Kanske får äta upp dessa ord sen men ett hårbandsföretag är väl kanske inte dör jag hade satsat mina pengar…

  2. Men ÅH vad roligt!! Häftigt!! Hur lång har processen varit från idé till idag? Och hur har det gått till? Och hur började ni? Kan du inte berätta lite hur det funkar för oss som inte är inne i den svängen 🙂

  3. Tror tyvärr du siktar lite fel den här gången.
    Vilken är målgruppen?
    Jag är 25 år, och är inte speciellt intresserad av att ha håraccesoarer. Inte mina äldre vännen heller. (25-35 år). Har svårt att se att min mamma (45 år) är intresserad. Det skulle väll kanske vara min lillasyster (13 år), men hon är ju inte förmögen direkt utan nöjer sig med att köpa på billiga på exempelvis H&M eller glitter.

    Hejar på dig, som alltid, men den här gången tror jag nog att du är är ute och cyklar.

    Mvh
    Josephine

    1. Som jag förstod det från en artikel var det just det som var poängen, att rikta sig mot en ny målgrupp och inte den som är standard för hennes blogg (25-34) utan för yngre åldrar.

  4. Vad gör att du tror att hårband skall lyckas i ett eget bolag ?

    Ser det mer som en produktlinje i Löwengrip där det lätt kan vara en produkt som man köper till när man ändå beställer, men nu ett eget bolag.

    Vilken prisnivå kommer ni hålla, kan max tänka mig 100:- nu kostar de flesta runt 50:-.

    1. Vad konstigt att så många skriver att de inte förstår produkten för att de/deras vänner inte skulle köpa den eller bara lägga si och så mycket pengar på den. Jag är själv 34 år gammal och har använt hårband i omgångar sedan jag var 13. Vissa tycker om håraccessoarer, andra inte. Vissa gillar höga klackar, jag använder själv endast ballerinaskor. Vissa älskar örhängen, andra har inte ens hål i öronen. Självklart finns det en målgrupp för hårband, precis som för allt annat. Jag älskar märket Evita peroni, vilket väl då anses vara dyra håraccessoarer. De är jättefina och lyxiga och för att det här är en produkt som (ännu) inte är så populär i Sverige så ger de mig en semesterlyxig feeling. De håller länge och är som smycken för håret. Nu är jag verkligen ingen trendsetter, men jag minns när jag hade ballerinaskor på högstadiet och kompisar tyckte det var jättekonstigt, eller när jag fick höra att knallrosa tånaglar var 80-tal. Allt det där har varit inne sedan dess. Och även om hårband just nu inte är en stor svensk grej, så kan det bli så om det skapas ett nytt märke. Det finns ju bland annat många utländska tjejer med långa mörka hårsvall som kan visa upp hur vackert det kan vara och så bildas en ny trend.

      1. jag antar att planen är att börja med hårband och sedan utökar sortimentet med fler accessoarer och satsa på att bli som Glitter och Accessories? Jag tror starkt på den idén. Däremot är jag skeptisk mot idén att enbart sälja hårband. Målgruppen är inte tillräckligt stor för att det ska gå runt. Hur många använder hårband idag och hur ofta handlar man ett nytt? Just nu är det trendigt men vad händer när trenden avtar och under hösten/vinter när mössorna ska på. Då kanske man inte prioriterar hårbandet. Då skulle ni kunna släppa en mösskollektion och på så sätt utöka sortimentet successivt. Hur som helst lär det bli roligt att följa er på denna resa 🙂

    2. Många föredrar märkesvaror, och är beredda att betal mer. Själv är jag 28 år och älskar HÅRBAND!

    3. Många föredrar märkesvaror, och är beredda att betal mer. Själv är jag 28 år och älskar HÅRBAND!

  5. Jättebra idé! Och en efterlängtad produkt. Jag har själv använt håraccessoarer från evita peroni. Det är det enda märket jag kan komma på som påminner om detta.

    1. Finns skor som liknar adidas och Chanel också på maxi för 100 kr. Vissa föredra finare kvalité dock.

    1. Säkert snyggt under en hijab eller en niqab. Kommer att sälja som smör i solsken…med allt annat som säljs där. (Läs denna kommentar med lite sarkasm och lite humor)

  6. Jag med så taggad! Jag vill skapa och sälja en friluftsjacka men vet ej vart jag ska börja 😅

  7. Hur tänker du gällande investeringar ”om krisen eller kriget kommer”? Vore superintressant att läsa!

  8. Alla ni som inte förstår idén, har ni inte sett diadem från ale Mosh? Fantastiska, har flera st och de kostar 250kr, antar att det är
    det prissegmemtet Bella siktar på..!

  9. Jag älskar håraccessoarer. Hoppas på en trend i Sverige där man använder ”fascinators” precis som i England.

  10. Spännande att följa. Jag hejar på dig och alla dina bolag, lite lätt skeptisk till just denna idé dock, det går ju väldigt på trender medan klockor tex alltid är aktuellt. Just därför blir det spännande att följa och se om ni lyckas knäcka någon kod här som gör försäljning:)

  11. Riktigt roligt företag som jag tror har alla förutsättningar att lyckas! Jag skulle själv vilja handla mina hårband från någon mer personlig och specialiserad aktör än de stora modekedjorna.

    Själv skulle jag utöver hårbanden också uppskatta ett mindre utbud av välgjorda och bekväma diadem för olika tillfällen – fest, vardag och jobb. Diadem är en elegant håraccessoar som både syns och fyller sin funktion väl. Idag säljs de likt hårband främst av kedjor men med rätt branding tror jag verkligen att både hårband och diadem kan bli accessoarer som folk väljer att lägga pengar på med ett mer långsiktigt användande i åtanke, likt många av oss idag gör vid inköp av klassiska märkesväskor eller dyrare solglasögon.

    Spännande företag – om ni någon gång söker en praktikant skulle jag vara mer än intresserad. Lycka till! 🙂

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..