#IsabellaLöwengrip
Följ
Uncategorized
maj 7 2018 at 16:07

Parera inte planera

Jag har några intervjuer denna vecka, imorse var det hos bolaget Consid och deras Youtube-kanal, imorgon ska jag prata hos Berghs school of communication samt Tv4 på söndag. Dagens samtal handlade om att vara en digital entreprenör och jag och Consids VD pratade om hur man idag som företag måste parera hellre än planera. Allt går så fort idag att tre års planerna inte fungerar. I vårt fall har vi en sex månaders-ambition och sedan gör vi om den för mycket hinner ändras under tiden. Framtida storbolag kommer att vara dom som har i sitt dna att vara snabbfotad – Att vara konsekvent i sin föränderlighet.

Dagens outfit! Klänning Caliss och skor Rizzo.

Nu väntar event hos The Lobby och sedan middagen. Detta är en rätt klassisk dag för mig, intervjuer, strategi, kreativa processer, event och nätverkande. Mixen gör allt så roligt!

20 Kommentarer

SaraF

Alltså klänningen är så fin. Vad är det för märke?

Elly

Det står under bilden! 🙂

Petra

Snygg som alltid! 😍✨👏🏻 Vart kan man köpa klänningen?

Louise

Så fin outfit. 🙂

Så fin klänning :). Gillar även kakelugnen där 😍. Känns som något taget ur en gammal film, blev jättefina kontraster.

Så fin du är! Inspirerande inlägg! =)

Älskar klänningen och håller helt med om att parera istället för att planera!

Madeleine Blixt

Känner du ibland att folk vill tjäna pengar genom dig? Att du känner dig utnyttjad?

Uu

Allt är självvalt.

Christian

Snyggt! På banan igen!

V

Konstigt att göra ett så tvärsäkert uttalande om att treårsplaner inte fungerar. För Löwengrip och andra SME:s kan treårsplaner absolut vara ineffektivt. De flesta har snarare en treårsvision. Men för stora bolag, speciellt inom traditionella branscher är det ofta ett nödvändigt och effektivt styrinstrument. Du har ju inte arbetat eller lett ett stort bolag så jag förstår om du inte har den insikten. Men varför då låta så tvärsäker? Varför inte uttrycka sig lite ödmjukt? Typ: ”för
Oss på Löwengrip fungerar inte…”

Magda

Finns mycket forskning som visar vikten av flexibilitet i strategi för både små och stora företag, även om det såklart också beror på bransch. Tycker det är uppenbart dock att hon pratar utifrån egna erfarenheter..

A

Hint ”Dagens samtal handlade om att vara en digital entreprenör”. Jag har full förståelse för att mitt bolag behöver ha tre års planer (som ändå uppdateras varje år), men en digital entreprenör behöver kunna ha en annan föränderlighet.

Ada

Hon skrev ju det;
I vårt fall har vi en sex månaders-ambition och sedan gör vi om den för mycket hinner ändras under tiden.

Verkligen fin klänning!

wow vad du har mycket att rodda med, det är otroligt att du orkar göra så mycket men samtidigt förstår jag det eftersom du verkligen brinner för det du gör. Starkt jobbat. Hoppas allt gick bra.
Du ser bara mer och mer vacker och klassisk ut för varje dag som går.

Anna

Håller helt med om detta! Har själv haft flera små företag och kan bara konstatera att det jag trodde jag skulle göra radikalt förändras under bara ett par månader, både beroende på omvärlden, efterfrågan och så mitt eget intresse.

Cajsa

Mycket av det du beskriver kring parera och inte planera låter lite likt konceptet kring Dynamic Capabilities för industriföretag som introducerades av David Teece 1997 och fått större genomslag på senare år. Eventuellt spännande läsning om du inte redan sprungit på det, som sätter in det hela i ett ”teoretiskt” sammanhang 🙂

Alla kommentarer…
Skriv en kommentar
E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *