Mina kanaler

Jag såg att Bloggbevakning hade publicerat en granskning angående min statistik. Såhär är det, det är svårt att utgå från siffror när alla mäter olika. Sedan figurerar jag i media regelbundet vilket gör att min statistik rör på sig ganska extremt. När Gillis föddes hade jag två miljoner som följde händelseförloppet, högt var det under bröllopet, skilsmässan samt min utmärkelse. Då pikar trafiken rejält. Till ”vardags” kan den bli lägre. Därav min passion för PR. Hur som helst, när jag startade Nordic Tech House som är extremt duktiga digitalt bad jag att få tillgång till mina siffror, något som inte bloggnätverk alltid vill släppa. Då såg vi att trafiken ibland låg på en kvarts miljon följare i veckan och ibland det dubbla. Beroende på media. Mäter man månadsvis har bloggen alltid minst 2 miljoner unika läsare och det är de internationella kanalerna som växer vilket är kul. Mäter man bloggen sidvisningar varje vecka är det 3,4 miljoner. Det är sjukt mycket klick.

När jag säljer kampanjer eller när vi kliver in i bolag för att ta minoritetsposter pratar vi att jag når ut till 1,5 miljon människor. Då har vi slagit ihop alla mina sociala medier. Bloggarna, Facebook, twitter, instagram, youtube och LinkedIn. Allt beror på hur man mäter och vilken tidpunkt man mäter. Min instastory kan ha 100 000 ett dygn och en vecka senare vara uppe i 230 000 tittare. Senaste dygnet i Madrid följde 180 000 personer mig. Snart kommer det en till grej i media som antagligen kommer dubbla trafiken igen. Det är som sagt svårt att mäta min trafik och därför har vi lagt oss på att jag når ut till 1,5 miljon människor. Men jag kanske säga 2,2 miljoner unika i månaden istället? (Statistik från Google april månad). Kom gärna med idéer!