Ny design; Löwengrip

Nu behöver jag er hjälp! Nu börjar vi närma oss ett resultat på den nya designen (Vi byter även namn till Löwengrip!). Lite bakgrund till varför vi gör om. Vi behöver ett tydligare artwork som andas den höga kvalitén Löwengrip faktiskt har, jag tycker inte att vår design hittills visar det. Målet har varit en mix av det skandinaviska stilrena Byredo och lite mer feminina Laura Mercier. Alltså mjukt men ändå stilrent, skandinaviskt och inte för romantiskt. Dessutom finns en viktig aspekt i att produkterna måste synas på hyllan samt sticka ut online, de flesta webshoppar har en vit bakgrund. Alltså kan inget vara helt vitt.

Här kommer lite olika alternativ:

Infärgade utan streck

Infärgade med streck runt om. Styling har även bytt från helfärgad till streck. Bra eller inte?

Övergripande bild utan streck. Varje schampo/styling-serie får sin egen färg. Känns paletten okej tycker ni? Det känns spännande att mixa in mer intensiva färger.

Så här skulle produkterna kunna se ut ihop

Älskar advanced skin care. Daily face blir grön.

Benvit styling i matt förpackning. Jag älskar det men vi har som sagt fler torrshampoon och då har jag inte knäckt nöten än kring hur vi ska särskilja vår vanliga och light tillexempel. Ideér?

.. Och en ny kroppsserie som lanseras nästa år.

Min fråga är; Vad är er är spontana känslan när ni ser allt? Tror ni att produkterna skulle synas i en hylla ute i ett apotek samt i en webshop mot vit bakgrund där konkurrensen är skyhög? Samt vid bild 1 och 2 – Streck runt om texten eller inte? Hit me med allt klokt ni har. Jag är så nervös :- )

826 kommentarer

  1. Mycket bättre än den förra som osade 80-tal.
    Däremot sticker kanske inte denna nya grafiska profil ut från andra produkter man hittar på hyllorna. Mycket pastell och och rena linjer är ju inget nytt. ”Utanför boxen” har man nog inte tänkt men beror ju på lite vad man vill förmedla. Riktigt snyggt i vilket fall 🙂

  2. Brukar inte kommentera men som flitig användare av dina produkter så är min åsikt: Designen påminner om HMs och ACOS produkter. Känns budget och speglar inte produkternas kvalitet. Ändra typsnitt och skippa pastellfärgerna (känns så kopierat från andra märken). Behåll vita förpackningar med guldiga texten och typsnittet. Det skulle kännas mycket mer lyxigt, både intrycksmässigt i butik samt att ha i badrumshyllan!

  3. Jag tycker helt klart med strecken! Det är för mig en lyxig detalj! Lyser kvalitet.

  4. Tycker dom var tråkiga sticker inte ut alls. Känns ej lyxiga ser medel/billiga ut. Titta på tex rituals dom har fantastiska förpackningar. Tycker du ska andas in mer lyx med en touch tex trälock med en rustik skandinavisk känsla av tex furu. Guldettikett är bra. Super att du koncentrerar varumärket löwengrip är bättre. Sätt ett grip som logga tsm med löwengrip det är snyggt och orginellt.

  5. Föresten frostat glas och furu/gran/tall trä och guld ettikett det är skitsnyggt kommer passa eran skandinaviska lyx känsla som du vill fånga! Tips tips

  6. Tycker tyvärr det blev för spretiga med alla färger,samt att jag inte tycker paletterna går ihop riktigt… Älskar era produkter, men skulle nog inte ha dem stående framme om detta blir nya designen, tyvärr 😊

    1. Håller med!

  7. Tänk La Prairie

  8. Håller med ovanstående att produkterna liknar HM och ACO, lite budget alltså. Gillar advanced skincare förpackningarna men de andra med färg känns lite ”taget”. Matta förpackningar känns väldigt lyxigt. Även guldig text

  9. Jag älskade er nuvarande design från allra första början då jag tyckte allt såg så lyxigt ut. Detta förslag sticker inte alls ut lika mer och min första tanke var att jag skulle bunkra upp med er nuvarande design innan den försvinner. Tycker verkligen den är så fin! Inget större fel på denna förutom att det i mina ögon inte känns som er design bara och att det finns så mycket likt ute på marknaden just nu.

    Kram!

  10. Jag skulle säga, utan streck, men kommer Löwengrip vara i guld eller rosé guld eller liknande, just för att få till en lyxigare känsla utan streck. Jag gillar stilrena prudukter, men ändå med det lilla extra. Älskar färgvalet ni gjort på flaskorna. Kommer dom vara matta eller pärlemor?

  11. Annika Nordlander

    Åh nej nu blir ni som en i mängden! Det rosa guldiga gjorde att ni stack ut,skilde er från alla andra märken,man såg märket direkt.
    Byt INTE bort rosa guld stilen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  12. Åh nej nu blir ni som en i mängden! Det rosa guldiga gjorde att ni stack ut,skilde er från alla andra märken,man såg märket direkt.
    Byt INTE bort rosa guld stilen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  13. Jag tycker dem är SUPERSNYGGA! 👍🏼

  14. Jag tycker typsnittet inte andas lyx. känns mer som hm homes sortiment.. gillar färgerna. Tycker det funkar bra som idag med en liten färgband på torrschampo light (största problemt här är väl att dom flesta inte ens säljer light och vet inte vad man menar när man frågar)

  15. Hej! Jag skulle göra på streck runt! Dock tycker jag att den röd burken är för mörk jämfört med de andra färgerna

    Kram

    1. Håller med@

  16. Pia Hägglund

    Gllar linjerna, de fångade mitt öga mer än de utan linjer.
    Kag tycker absolut att de vita kan funkar, men det går ju kanske att få dem tydlgare i hyllan (både online och i fysiska butiker) om korken har en annan färg. Pastellfärgade korkar på de vita? Spännande att brainstorma på. Lycka till!

  17. Tycker det känns alldeles för ”basic” som andra också skrivit. Det är inga produkter jag skulle vilja ha framme(vilket jag däremot vill ha med de som används nu, älskar t.ex home spa body oil- SÅ lyxig). Min idé jag fick spånar iväg på linjerna. Tänker att det måste vara mer enhetligt för att ögat ska känna igen märket. Därför hade jag valt att ha alla i samma färg men att köra på det med linjer. Den understa linjen samma färg på ALLA Löwengrips produkter(förslagsvis guld som känns lyxigt) men att ha den övre linjen tunnare och i olika färg för att dela in i olika serier. Hoppas du klurar fram något bra och snyggt som jag kan ha i badrummet!

  18. Så bra med ny design. Bra tanke med Laura Mercier som är otroligt stilren serie. Jag var inte så förtjust i den svarta serien. Det blir mer en maskulin känsla över den.

  19. Utan att läsa någon kommentar så var det första jag tänkte på, Apoteket, sen slog de mig…HM?

    Tråkigt och trist. Hmm måste vara så svårt det här och få till…

  20. Ser oerhört billiga ut. Bra produkter förtjänar bra förpackningar.

  21. Tycker till o börja med, med streck! Sen kanske man kan använda sig av grått/beige (naturpalett) i olika nyanser just för att komma ifrån det vita med guldiga/silvriga/rose detaljer o text för lyxigt intryck . Röstar också på matt yta!

  22. De är säkert jättefina. Men jag som allmänt tycker att skönhetsprodukter är tråkigt tror att de kommer smälta in bland alla andra, lite för tråkiga i min smak. Strecken gjorde dem mer intressanta 🙂

  23. Hej!

    Lite kommentarer från en grafisk designer 🙂
    1 – Tycker verkligen om färgerna, men på något sätt känns dom lite väl vägg-färg för mig. Dom här tonerna skulle jag älska på väggen man kan tycka att för skönhetsprodukter kan dom bli lite väl ”matta”. Detta kanske löser sig med att dom känns blankare på själva produkten nu än i mockupen som du lagt upp.
    Skulle ändå fundera på att lätta upp färgerna, i alla fall på den mörkaste turkosa – styling conditioner. Också att kanske blanda in någon sorts struktur på någon del av flaskorna/sortimentet. Förstår enkelheten ni är ute efter men man ska inte vara rädd att använda mönster eller liknande. Att lägga ett svagt mönster i antingen en aning mörkare eller ljusare ton som bakgrundsfärgen kan göra jättemycket!

    2 – Typografin är jättefin, superklassisk och helt rätt! På en av flaskorna har ni dock använt både bold och vanlig i samma infotext vilket jag tycker ser lite konstigt ut, skulle ha allt i bold eller regular font.
    Finns det budget för foliering skulle det se sjukt snyggt ut på kanske Löwengrip texten? Eller sans serif texten under det. Någon metallic skulle funka med alla färgerna i rose/guld.

    3 – Att sticka ut,
    Nu tycker jag att produkterna liknar Kevin Murphys produkter lite för mycket i färgväl för att känns originellt. Även om det är annan produkform och typografi.
    Designen andas proffesionel och klassisk, vilket är riktigt snyggt i sig – men tror inte att det kommer sticka ut jättemycket i hyllan då t.ex apoteket har ryckt upp sig och uppdaterat större delen av designen i deras sortiment till en rätt klassisk känsla. Även ACO- produkterna har lite liknande känsla och design tycker jag. Så skulle säga att ni ska lägga till något mer element i designen- mönster, folierin you name it. Och lätta upp färgerna.

    Hoppas det här uppfattas som konstruktiv kritik för det är det jag menade, designen är verkligen jättefin och tror det kommer bli så bra! 🙂
    Mvh
    Josefina

  24. -Måste lägga till.

    Strecken runtomkring som en ram tycker jag inte om, skulle istället placera streck som avdelare mellan texterna horisontellt istället!

    Kram

  25. Jag tycker om strecken. De ger lite kontraster att fästa ögat på och hjälper en att förstå skillnaden mellan produkter. Lätt att hitta rätt bland likartade produkter är så viktigt!

    1. Och som flera andra har skrivit är detta kanske aningens för slätstruket.. förstår tanken med stilrent och ”skandinaviskt” men det saknas nog lite lyx om man ska förstå att produkterna är riktigt bra (om jag tar ditt ord på det 🙂 ). Dessutom är det väldigt inne just nu med mjuka lite suddiga pasteller och raka linjer men traditionellt sett är ju just skönhetsprodukter lite mer extravaganta. Saker man vill ha framme i badrummet tror jag gärna får sticka ut lite mer med t.ex guld eller så. Badrummet i sig är ofta ganska sterilt och då är det bra med något som bryter av och drar ögat till sig.
      Förstår att det är så svårt men tror det kommer bli bra!

  26. Nej 3e kommentaren,glömmer ju bort hälften:

    Ramen runt kommer troligtvis vara mer ivägen än vad den tillför. Då den minskar ner arean man kan använda text på eftersom man vill ha mellanrum mellan text och ram. Så kan bli svårt om ni vill lägga till en ny produkt men längre namn som man inte kan dela upp på två rader, då kommer det inte få plats eller bli för litet om man minskar ner.

    Sen på mönster – finns sjukt mycket fina mönster man kan hitta i nordisk natur man kan leta upp som fortfarande ger ett sobert intryck och inte för ”blommigt feminint” om ni vill undvika det!

    Nu tror jag att jag är klar! 🙂

  27. Håller med de flesta här, färgerna påminner om Maria Nila för mig och det blir förvirrande med alla olika färger som inte riktigt går ihop. Älskar däremot det guldiga ni har nu, ta tillvara på det! Guld är riktigt inne och lyxigt och något man vill ha framme då många har övriga detaljer i hemmet i guld.

  28. Med sträck runt! 😉

  29. Personligen kan jag tycka att packeteringen av plast ger era produkter ett billigt intryck. Om ni vill bli som estee lauder kanske ni också ska satsa på glas för era ansiktsprodukter? Sedan tycker jag också att gulddetaljer (på tex typsnitt, pippett eller lock) är finare än svart och guld är ju tidlöst 🙂

  30. Fina färgval, jag tyckte detta kändes mer genuint och nordiskt!
    Med streck runt om tyckte jag var finast. Det blev en väldigt tydlig inramning av texten. 🙂

  31. 1. Med streck!
    2. Styling helfärgad!

    Stor förbättring mot dagens förpackningar och de är fina! MEN håller med om att de känns väldigt lika t.ex. ACO och andra varumärken? Tyvärr känns de långt ifrån originella, och upplevs mer som kopior på andras design, vilket är synd.

    Gillar dock att det guld/rosa inte hänger kvar, vilket jag tyckte kändes lite ”tacky”. Dessa upplevs som mycket mer sofistikerat/skandinaviskt.

  32. Håller med ovanstående kommentarer om att de liknar ACOs förpackningar. Förstår att ni vill uppdatera iom rebrandingen, men mellan denna nya design och den gamla så röstar jag på den gamla!

  33. Hej! Jag tycker inte alls designen är något att hurra över. Något som skulle sticka ut är mattsvart med guldkanter och löwengrip med en krona över ö 😀 hehe nej men det här känns alldeles för mesigt och som någon annan skrev väldigt hm. Era produkter är så himla bra och förtjänar en bra förpackning. jag föredrar den rosa förpackningen med guld framför den här till och med, den känns lyxigare och är finare helt enkelt och väcker ha-begär. Så ni borde inte direkt nedgradera.

  34. Kolla oribes produktförpackningar! Det är förvisso bara hårprodukter men det de gjort med designen är genialt, ni måste synas, detta är fööööör tråkigt.

  35. Brukar inte vara särskillt duktig på att kommentera men håller tyvärr med många ovan att de känns budget och tråkiga. Inga produkter jag skulle skylta med i badrummet utan hellre gömma undan i skåpet. Har hittills torrschampot och ansiktsskrubben vilka jag älskar förpackningarna på. Man vet att det är Löwengrip och dom ser lyxiga och stilrena ut! Tycker ni ska fortsätta på det spåret istället för detta matta och tyvärr tråkiga utseende 🙁

  36. Jag gillar nuvarande design jätte mycket. Känns lyxig och snygg. Tycker den nya påminner om andra varumärken och inte alls lika fina. 😔😔

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *