#IsabellaLöwengrip
Följ

Månad: februari 2017

Life & thoughts
februari 28 2017 at 16:07

Vänner som stöttar

Idag efter att jag hade mött Josefine och tagit en bild träffade jag Sheila för en lunch på Tures. Det är en lyx att få ha vänner som jobbar i närheten. Sheila och jag har gått igenom många av livets faser, sida vid sida. Sheila var mitt största stöd när jag blev mamma till Gillis. Hon låg ju steget före med Aline 11 månader innan, vilket där och då var det ju en enorm skillnad i erfarenhet.

Jag minns att det var svårt att veta hur jag skulle klä nyfödda Gillis i vagnen, det var ju mitt i vintern. Och på tal om det minns jag hur arga många av er blev när jag och Odd kom ut stolta från BB med Gillis i babyskyddet och vi hade glömt mössan i november månad! Där och då blev jag sågad som mamma dag 2. Puh, där var det skönt att ha Sheila. Vänner som stöttar i allt.

Ikväll ska jag bort på middag med mina ö-mammor, Martina och Michaela. Härligt med en massa kompisboostande och god mat.

Skriv en kommentar
E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

A.B.

Hej Isabella,
ville bara säga att jag, trots att jag faktiskt inte känner dig alls egentligen, ser mig som en vän till dig. Låter märkligt, jag vet, eftersom en vän (enligt mig) är något djupare än en kompis. Och vi känner inte ens varandra.

Läser din blogg för att jag tycker den är generös, uppfriskande och inspirerande.

Jag gläds genuint med dina framgångar och imponeras av hur pusslar ihop karriär och familj. Ibland önskar jag att jag hade lite av din extra turbomotor att ta till, för egen del…

Allt gott!!!

Cissi

Ni tjejer som skriver härinne och som blir irriterade på att någon annan inte tycker som ni; snälla sluta upp med härskartekniken ni håller på med. Så osmakligt och barnsligt. Vi alla måste lära oss hur vi uttrycker våra åsikter/ känslor utan att trycka ner någon annan, det funkar inte att referera till yttrandefriheten för den ger en inte rätt att vara jävlig. Man tjänar ALDRIG på att göra någon förbannat eller ledsen, snarare tvärtom. Det finns inget 100%- igt rätt eller fel, vi alla tycker olika. Att börja trycka ner nån annans åsikter visar bara att argumenten för våra egna åsikter har tagit slut.

Sara

Jag blir alldeles förundrad när jag läser alla kommentarer. Imponerande hur mycket alla kan läsa in i ingenting haha.

Den tiden behövs och är värdefull 💫

Fia

Jag undrar varför inte odd syns alls? Har han ”gått in i väggen” innan var han ju med överallt! Blogg, instagram, gjorde musik, laga mat i socialamedier. Vad hände?

Q

Han får alltid så mycket skit när han syns. Han tröttnade antagligen

Efva

Förstår inte varför en del här gnäller på Odd. Han är ju näst intill perfekt i mina ögon. Tar hand om barnen och hemmet medan Bella ofta är ute och roar sig. En sån man är guld värd. Hur många män skulle nöja sig med det. Tummen upp för Odd.

Emma

Han verkar dock väldigt nedlåtande mot Bella bitvis vilket i min bok gör att han inte är perfekt.

För övrigt ser jag ingen som klagar på Odd, de flesta anklagar ju Bella för att göra fel.

Mali

På vilket sätt är han nedlåtande mot Bella och var har du läst eller sett eller hört det?
Också nyfiken om dom har en kris eftersom det är vad alla pratar om.

Malin

Du var inte här inne i somras hör jag, Emma.

Pernilla

Många av livets faser på tre år? Det var att ta i även för dig, Bella. Om man varit vänner sedan barndomen är det en helt annan sak. Har du några sådana vänner?

Veronica i Barcelona

Go Bella!!
Folk kommer alltid tycka och tänka när det kommer till barn och barnuppfostran. Jag förstår egentligen inte varför. Alla gör de man anser är bäst för sin egen familj,och nybörjarfel,de gör alla,men få vågar erkänna.

Mamma till A 3 år och gravid med nr 2 i v.30

Karin

Det känns som man kan läsa mellan raderna att du och Odd inte har det så bra längre. Hoppas ni kan lösa det! Jag har gjort samma resa som dig, skaffade barn med en kille jag precis lärt känna. Under förälskefasen är ju allt fantastiskt. Men sen slocknade känslorna. Ångrar inte mina barn! Men ångrar att vi inte levde ihop som ett par några år innan vi bildade familj så jag hade fått se andra sidor än bara papparollen.

Åh- vad ledsamt att det blev så för er! Har också gjort samma sak, (råkade) bli gravid efter cirka 3 månader och fick sen två barn inom 11månader – för oss har det fungerat och vi är still going strong men min rädsla under småbarnsåren var att vi skulle tappa känslorna för varandra….nu 8år senare kan jag andas ut!

Hoppas du/ni och barnen mår bra!

E

Skönt att se en sån ärlig kommentar. Många hetsar mig och min pojkvän att skaffa barn, jag 24 och han 28. Varit tsm i 6 år. MEN varför stressa? Jag vill njuta av OSS och skaffa barn senare.

Självklart förstår jag par som verkligen vill skaffa barn.. men är själv ett skilsmässobarn och minns inte ens när mina föräldrar var ihop. Har alltid drömt om att ha föräldrar ihop.

E

Sluta läsa mellan raderna och läs det hon skriver istället så slipper du spekulera.

Alice

Hej Isabella! Du skriver mycket om att du älskar ditt jobb och det är superbra, jag blir så motiverad av en så proffsig businesswoman som dig! Men jag undrar om du någon gång känner att jobbet är tråkigt och att du inte har någon motivation alls, och isåfall vad du gör åt det. Har du några bra tips? Jag pendlar just nu mellan att jobba på flitigt och ibland inte ta tag i någonting över huvud taget, och skulle behöva lite pepp!

Alice

gust

Var du på escalier idag?

elisa

Undrar hur det har gått med nya medicinen? Hoppas att det gått bra! =) Kanske svårt att skriva om när det inte gått så lång tid än!?

Dilan

Jag älskar bilderna!

Undrar en sak väldigt mycket, vad är det för smink märken du använder? Kanske inte tillhör just inläggets ämne. Jag kan inte få nog, täckningen är perfekt. Det kan vara något som passar min acniga och ärriga hy.

Tack på förhand! http://nouw.com/bydilan

Gå Bella! du är fantastisk.
Kika gärna in på min blogg http://nouw.com/karolinchambel

evelina

Så härligt. Hur länge har du och Sheila kämt varandra? Är det en barndomskompis?

Isabella Löwengrip

Hon jobbade med mig på min tidning för flera år sedan 🙂

C

Du verkar bytt vänner ganska frisk ! Det gäller att inte ta plats hela tiden och säga jag jag jag …. uppfattar dig så som person lätt att kompisar anser dig ytlig och självupptagen ..Tror inte att det är fnurra hemma… hur skulle det kunna ske ? Perfekt liv ett superteam ,supermamma och super pappa ,jobbar ihop allt är ju 100% perfekt så nej omöjligt att det kan vara så…. sånt händer ju inte… har man pengar och en karriär så kan omöjligt privatlivet bli lidande ….. fattar ju alla 👍

Lj

Tror inte c kan läsa så bra. Kunde hen det hade hen sett att Bella skriver om livet ur både bra och mindre bra vinklar ibland. Man jag antar att hatare fokuserar på det som känns enklast utan att kolla upp fakta först? Det är då det blir pinsamt 🙂

Du verkar ganska gnällig , c 🙂 kanske du som ska tänka efter lite över hur du uppför dig. Hade aldrig orkat med en vän som gnäller på det viset 😉 dessutom hittar ju bara på allting, du har ju faktiSkt aning om hur det ligger till 🙂

RR

På tal om stöttande vänner – skulle du inte kunna stötta Elaine Ekswärds initiativ Treskablinoll? Tänker att det kan behöva all spridning som det kan få. Roligt med sociala och samhälleliga initiativ, beundrar Elaine mycket för detta.

Lisa

Det arbetet Elaine gör för sina medmänniskor har BB inte kommit i närheten av än.

Emma

Måste man alltid göra det då?
Vad gör du själv?

R

+1 men Bella är för självisk för det då det inte ger henne någon ekonomisk vinning

Emma

Elaine hängde ju ut Bella i sin bok. Tycker Elaine gör mycket bra men det var så dåligt hanterat när hon gjorde det mot isabella.

Hmm

Fast det gjorde E inte. Hon berättade en historia utan namn. Bella berättade sedan själv att den historien handlade om henne.

Folk startade rykten utan att ens veta hur historien var skriven och vad som var poängen med den.

K

Vet inte vad det handlar om, inte hört eller läst något om det? Isabella har väl trampat på en del tår hon också, känns småaktigt om man inte kan stötta bra initiativ även om det skurit sig mellan två personer. Isabellas blogg är väl störst i Sverige? Att använda en sådan plattform för att uppmärksamma Treskablinoll hade ju varit jättebra.

S

Bella var som Annie och Eleine sen hände nått…..

U

Håller med. Tänk om Isabella någon gång kunde engagera sig i något som inte fyller på hennes eget bankkonto!

Elin

Du tror inte att allt Elaine eksvärd gör fyller på hennes konto? De är företagare båda två..

U

P1, nämn något som Isabella har engagerat sig som hon inte har tjänat pengar på. Heck, hon kan ju inte ens visa kläder på bloggen utan adlinks för att få in pengar.

P1

U Du har alltså inte läst hennes blogg?
Då tycker jag att du ska låta bli att skriva såna korkade inlägg.

Siri

Tycker jag också! Hon känns verkligen genuin och brinner för detta utan ekonomisk vinning. Tyvärr tror jag inte Isabella kommer svara på din kommentar ang Elaine

Julia

+1 SÅ viktigt initiativ, konstigt att inte BB lyfter fram det…

hmm

Inte konstigt alls, dom är ju inte vänner sen en längre tid tillbaks!? Sluta fjanta!

Lisa

Hej hörrni. Jag är 23 år, bor i Malmö, röstar vänster, knegar i hemtjänsten, mina krukväxter dör som flugor, ibland struntar jag i källsortering, jag låtsas ibland inte se människor jag känner, cyklar ofta på trottoarer och jag har inte dammsugit på två veckor. Igår tog jag tre skopor ur min grannes tvättmedel. Hade en gång två tamponger inne samtidigt utan att jag märkte något.
Jag tittar in här emellanåt, tycker det är roligt att få titta in i liv så olikt mitt eget.
Men jag blir så himla skrämd av kommentarerna. Shameingen. Vikthetsen. Slagen på fingrarna. Uppläxningarna. Allvetarna. Bitcharna.
Om vi kunde vända all denna ilskan och kraften mot något större. Inse att vi är många, vi är olika men vi är ett systerskap. Som ska hylla och enas, peppa och höja, om vi bara fucking slutar sätta dit varandra.
Hur vi skulle kunna krossa förtryck och utanförskap, mobbing och patriarkat. Men istället ödslar vi tid på att vända oss mot varann.
Backa din medsyster, förstå och respektera henne. Och va ödmjuk. Det behövs. Ryck på axlarna emellanåt.

För att citera Kakan Hermansson: låt en kvinna få leva!!!!!

Kram.

E

🙏🙏🙏 preach sister! Om ändå fler människor förstod vad du talade om. ❤️❤️

Lina

Nej tack till ”systerskap”. Det är oftast lata människor som vill att andra ska försörja dem som tycker att det är viktigt med systerskap. Jag stöttar både kvinnor och män, som gjort sig förtjänta av det. Jag kritiserar både kvinnor och män, som gjort sig förtjänta av det. ”Backa din medsyster, förstå och respektera henne” – nej, alla ska inte bli backade till varje pris, ibland behövs en rejäl spark i baken för att vakna. ”Ryck på axlarna emellanåt” – ja, jag gör det hela tiden, det är härligt! Tack för utbildningen 😉

E

”För jag är inte outbildad och full med fördomar”!??!!!! 😂😂😂 check på den du Lina och en lyckospark från mig så ska du allt se att livet snart blir bättre! Kaka som belöning också när vi ändå håller på med betingningen?! 😂😂 My gosh, så trångsynt man kan vara. Välkommen ut ur grottan när du behagar komma ut i verkligheten. 😘😘😘

Malin

Nej tack. Jag är människa och medmänniska, inte del i något systerskap. Spara brandtalet till Ung Vänsters nästa förbundsmöte.

Ellen

Hej Lisa!
Så jädra härlig du verkar 😀
Fy fasen vad jag önskar vi kände varann!

Mici

Fantastiskt bra Lisa! Ingen är perfekt, vi är alla olika, men vi borde hylla och stötta varandra.
Tänk om vi alla bara kunde vara medmänniskor?

E

Så jäkla bra skrivet Lisa!

Cajsa

Sååå härlig kommentar Lisa!! Tack för att du delar glädje och humor. Det behövs här inne. Kram!

I

Kakan som hatar poliser!?

Sara

Suck.

Linn

Lisa: 👍🏻😂💕strålande skrivet!!! (Min kommentar hamnade på fel ställe)

Linn

👍🏻😂💕strålande skrivet!!!!

Maria

Det är väl en grov generalisering att hävda att kvinnor ägnar sig åt att förtrycka varandra istället för att slåss mot orättvisor? En ganska ofeministisk idé. De flesta av oss har fullt upp med våra egna liv. Jag tycker heller inte att det är en livsuppgift för kvinnor att alltid hålla varandra om ryggen, vi är individer först, det är okej att tycka och tänka olika och också ge uttryck för det.

E

Tycka och tänka olika, javisst. Men att trycka ner för att du har höga krav på de kvinnliga individerna i samhället och tycker att de ska _förtjäna_ sin plats i samhället?! Läs lite mer om patriarkat så du vet på vilken nivå det faktiskt ligger och kan särskilja det från allmän individuell kritik ist.

Sandra

Nej vet du vad. Jag ska faktiskt ingenting. Jag tillhör absolut inte något systerskap. Jag är inte din medsyster bara för att jag råkar tillhöra samma kön.

Linda

Håller med.
Jag backar inte kvinnor bara för att de är kvinnor.
Jag backar den som förtjänar det. Oavsett kön.
Den som behöver ris får det med. Oavsett kön.

Elin

Åh fyfaaaaaan vilken sjuk kommentar Hahahaha!

Ha en mysig tjejkväll. 💕

Sandra

Elaine var väl ditt stora stöd då också ? Du har verkligen fina vänner.

Johanna

Är du så platt ytlig i verkligheten också, eller är det bara en spel för galleriet?

Lj

Det är en blogg, människa. Vad förväntar du dig? Vill du ha mer djup så läs lite poesi. Undrar hur djup du själv är…

E

Varför läser du ens hennes blogg?

Lk

Som en bilolycka. Svårt att låta bli.

Sara

Hur går det med Bella och Odd tid på hemmaplan?

Emma

De har just haft två veckor i Thailand tillsammans?!

Alexandra

Undrar jag med…

Så himla fin i håret!!

Julia

Hoppas du snart kommer ur din kris med maken. Men så länge är vänner verkligen guldvärda <3

E

Vem har sagt något om en kris? Här tar folk verkligen friheten att tolka fritt över någon annans liv!

S

Hon kommer säkert skriva att det varit en kris och nu är de lyckligare än någonsin.
Odd är en lyckans ost som har en fru som alltid är glad, rik, smal och försörjer honom.

Johanna

Borde han vara lycklig för att hon är smal? Wtf

S

Tara Belle och Elin! Har jag fel? Är han inte en lyckans man? Tycker jag ialf, Bella är perfekt i mina ögon hahahahahahaha

Elin

S, sluta vara svartsjuk och ge dig ut i världen istället. Låter verkligen som du skulle behöva komma bort lite från skärmen en stund och se hur det är att vara en riktig, vettig människa. Om det nu finns något hopp för en sån som du.

Det var det konstigaste jag läst S .

Tara

S – Du är mer än patetisk!

Kryp tillbaka under den sten du dyker fram ifrån ibland.

Guld värt! Ett tips just för nyblivna mammor och pappor är http://www.rullavagn.nu – där man enkelt hittar andra föräldrar att hänga med.

Emma

Jag tycker faktiskt att ni borde köpa reklamplats istället för att försöka framstå som att ni ”tipsar” om er egen sajt. Något annat är både oärligt och verkar (åtminstone för mig) ganska snålt. OK om ni mejlar Bella för att tipsa henne, men att spamma kommentarsfält? Nja.

För den som undrar vadan kommentaren så går det att läsa på Rulla Vagn att en av de personerna som står bakom heter just Evelina Åkerberg.

Bwhahaha helt fantastiskt att Gillis överlevde! Du har sån tur som har så många ”perfekta” läsare som aldrig har gjort misstag som föräldrar.

Jag är mamma till fyra barn och kära nån, otroligt hur många misstag som gjorts och görs. Alla har överlevt och är friska, fina och väluppfostrade. Attans tur för mig! Ha ha

Så himla bra svar, hahaha!
Jag har också gjort ordentliga misstag med mina barn. Såklart. Det hör väl till och man lär sig hela tiden.

Christina

Jag läste med stor inspiration din blogg och få så mycket inspiration. Jag har en fråga som jag hoppas att ni kommer att svara.
Du har många ambitiösa och duktiga vänner. Ida från Rapunzel, Fanny och de andra, som alla är självständiga företagare. Du har tidigare skrivit att det är viktigt att ha sådana vänner, hur man kan stödja varandra och inspirera varandra – och jag håller med.
Jag befinner mig i en situation där jag har en vän från min studie som jag känner ”drar” mig. Vi har kul tillsammans, hon får mig att skratta och vi kan prata om allt, men hon är inte ambitiösa studier och fritid. Hon ser serie varje natt, dricka varje helg och inte har någon hobby som hon tillbringar tid. Hon är helt motsatt mig. Jag har flera jobb och är involverad i många föreningar för unga företagare etc.
Nu undrar jag om jag ska försöka vara bättre att hitta andra vänner som är lika ambitiösa som mig eller om jag måste bara vara glada över att ha en god vän? Och där kan jag träffa nya ambitiösa människor som kan inspirera mig?

.

Var bor du Christina? Känner igen mig mycket i det du skriver och har brutit kontakten med folk för att jag har känt likadant som dig.

Malin

Det ena utesluter väl inte det andra? Varför dumpa en vän för att hon inte har samma ambitioner? Det har väl otroligt lite med saken att göra. Om du precis bara vill umgås med människor som tycker precis samma sak som du själv gör och som har exakt samma intressen så blir din vardag otroligt enformig. Det låter som att din vän inte riktigt funnit vad hon brinner för men det gör hon tillslut och du borde stötta henne i det och uppskatta henne för den hon är, inte bestämma att hon inte räcker till för att hon ”bara” är rolig och en ”god vän”. Ta inte dina vänner för givet och låtsas absolut inte att du förtjänar bättre. Kom ihåg att matcha din ambition och ditt föreningsliv och driv med ödmjukhet också eller så står du där en vacker dag, med karriär men utan vänner. Samlar du människor omkring dig som bara bryr sig om framgång och prestation så ska du nog se att de inte heller bryr sig så mycket om dig när det väl kommer till kritan. Däremot kan du ju alltid komplettera de vänskaper du redan har, med andra vänner som du har drivet gemensamt med men att dumpa en redan god vän på grund av att hon inte har någon hobby som du tycker är värdig nog (TV-tittande kan också vara en hobby, bara så att du vet!) låter korkat.

RH

Hittar du inga vänner genom alla dina engegemang i företag och föreningar? Och ja, du borde vara glad över den vännen du har, du kan ändå försöka hitta fler vänner.

Victoria

Vet att detta inte har något med inlägget att göra…
Ska snart upp till storstaden med familjen (sambo + 2,5åring) en helg för bo på hotell &svara götta oss! Men Skulle gärna behöva tips på barnvänliga restauranger i Stockholm??

Tålamodet

Jamie’s Italian vid Stureplan.

Bea

Lite tips:
Kött: AG, Griffins, Le rouge
Pasta: Döden i grytan, Ciao ciao
Allmänt: Nybrogatan 38, Nytorget 1.
Kebab: MOAS

Amanda

Farang, asiatisk mat som funkar med share food tema ! Tidig sittning passar också barnfamiljer 😊

Hanna

Vaipiano, italiensk snabbmat i gamla stan, barnvänlig och stimmig.

Hanna

Vapianon är ju en snabbmatsrestaurang så ni som förväntat er en ”riktig” restaurang upplevelse har ju gått till fel ställe…

Nike

Kohphangang på Söder, jättemysig stämning på nedervåningen med ”bungalows” och en bil man kan sitta i. Dessutom börjar det ”regna och åska” ca en gång i halvtimmen/timmen. Har däremot inte barn själv så vet inte om så små barn uppskattar det lika mycket. Men ett tips iaf 🙂

Malin

Vapiano kan ha helt fruktansvärda väntetider och maten kommer olika tider beroende på vad man beställt. Åker ni däremot ut till Mall of Scandinavia finns det en O’Leary’s där som har en fantastisk buffé som passar vuxna och barn (med allt från asiatiskt och italienskt till bygg din egen hamburgare…). Helt okej att knata runt där och ingenstans man måste sitta tyst och stilla.

E

Najj inte vapiano, man får inte maten samtidigt och det är så stimmigt att man smäller av. Finns en massa bra ställen som funkar med barn. Om ni gillar thailändsk mat så ät på koh phangan. Gott, billigt och kan tänka mig att barnet tycker det är roligt! Sen har du fått bra tips redan. Hoppas ni får en mysig helg!

Ellen.svensson

Vapiano är hemsk! Vi var där ett helt gäng o alla fick sin mat på olika tider…dvs ingen samvaro kring maten på tajmat sätt som en normal restaurang! Aldrig mer!

Vänner att stödja sig på är ju guld värt i alla situationer! <3

Alexandra

När det kommer till vad folk gör fel så är vi så brutalt snabba med att tala om det. Tänk om jag som lärare skulle göra så mot mina elever? Jag skulle då inte få ha jobbet kvar om jag skulle skälla lycka mycket som folk gör på nätet. Betvivlar att det gick någon större nöd på Gillis, han verkar ju ha vuxit upp utan men efter några minuter utan mössan. Gott folk, sprid lite mer kärlek och säg till andra när ni ser att de gör något bra. Tro mig ni kommer känna er bättre efteråt!

Fantastiskt att du orkar med skäll, gnäll och liknande!

Malin

Tänk att han överlevde ändå. Utan mössa och allt. 😉 Visar ju bara att med mycket får man faktiskt prova sig fram och kommer man med tips till folk så kan man ju alltid just tipsa istället för att skälla. Ni måste ju haft en miljon saker att tänka på när ni stod där med en helt nyfödd bebis. Klart man kommer på saker i efterhand som man glömt eller missat.

Alla kommentarer…
Life & thoughts Looks
februari 28 2017 at 13:38

All in black

Idag är jag svart topp till tå. Pastellerna får jag snällt hänga tillbaka i garderoben igen tills vädret blir bättre. Typiskt mig att stressa in i alla säsonger. Under förmiddagen har jag suttit med aktieboken och produktutveckling i LCC. Vi har många lanseringar innan sommaren, i maj kommer både Intim-serien och SPF-serie för kroppen, sedan en volymspray för håret och saltvattenspray. Roligt! Nu jobbar vi med en Advanced Skincare, vi har släppt en marknadsundersökning rörande den som ni gärna får svara på.

Jacka Veronica Virta, t-shirt Lindex och vida tights NA-KD. Fotograf: Josefin Hellgren 

Nu väntar nästa möte, hörs senare!

Skriv en kommentar
E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

anna

Kan du inte länka byxorna?

Emelie

ÄLSKAR att ni jobbar med en advanced skin- linje!!!!!!

Maria

Hej!

Frågorna var lite förvirrande. Priset till exempel… är det för en produkt eller för serien? Det är ofta stor skillnad på vad man betalar för en rengöring eller ett serum som ofta kan vara över dubbla.
Sedan om man vill ha på tub, burk eller pump. Självklart är pump eller tub bäst för rengöring men men inte för natt kräm som man oftast vill ha i burk (ev tub). Så för olika produkter olika förpackning.

Anna

Hej Isabella
vill verkligen ge dig credit för en bra blogg..En av dom bästa,skulle jag säga.
ville också fråga vad dom utsvängda leggingsen heter? hittar dom inte på NA-kD, tack på förhand.

Josefine

Älskar ditt läppstift/glans!! . Vart är den ifrån? (letar efter den perfekta rosa/beige nyansen) 😀

ajlis

SÅ SNYGG!!!

Louise

Ååh du är så vacker <3
Himla snygg outfit också!

Linnea. S

Hej Isabella. Jag totall älskar LCC serien. Har nästan allt, hehe. Min fråga är. När kommer SPF serien ut i maj. Jag åker till grekland den 28 Maj. Tror du den har kommit ut då? Hade velat ha med mig det till min semester.
Många kramar och älskar din blogg!! Ha en fin dag!

Louise

Såå snyggt. 🙂

Väldigt snygga byxor! Och ja, Sverige är ju rätt kallt och grått så här års, kanske tänker ni på sommarsemester? Då kan jag rekommendera er att kika in på min blogg för att kolla in vår underbara rumsuthyrning i Grekland!

Wow, riktigt snygg outfit! 🙂

Emma

Eller så tar du på dig kläder i pastellfärger, för att du vill 😉

Fast det var ju just det hon inte ville göra när det är grått väder 😉 Jag är likadan, väntar med mina pastellfärgade kläder tills vårvädret kommer, annars fårhagen inte samma härliga känsla när jag väl tar fram dem, ifall jag skulle använda dom året om.

Får jag* , inte fårhagen haha

Härlig outfit, älskar byxorna!

Det är ju så snyggt med svart. Då må folk få tycka att det är tråkigt. Men så snyggt och stilfullt. Kram annika

Jen

Prövade fylla i er enkät men kan inte fullfölja den pga att valen till varför man använder produker är för snäva. Vad hände tex med förebyggande vård (tez rynkor och linjet)
Jen

Isabella Löwengrip

tack för feedback !

Cajsa

Hej Isabella! Jag är en trogen läsare sedan tio år tillbaka. Om jag får säga till så saknar jag dina gamla matinlägg. Älskade att läsa vad du hade ätit efter en middag med vänner på resturang eller god mat Odd lagat/lagar.
Sedan saknar jag kanske några fler personliga inlägg också även fast det är en väldigt karriärinriktad blogg. Hur som. Jag gillar din blogg och du ger mig väldigt mycket energi och inspiration i livet. Tack för att du är du. Fortsätt med det du gör och ta ingen skit.

Isabella Löwengrip

Tar till mig, tack!

Jenny M

Jag saknar också matlagningen! Och Odd!!! Jag saknar Odd!!!

Felicia

Åh, vilken snygg stil! Får man fråga vart väskan är ifrån? ☺️ Jättefin iaf!
/F

D

Det är nog inte så svårt att missa att det är en chanel som kostar en mindre förmögenhet 😂

Sofia

Det är ju en Chanel-väska?:)

Pg

Någon som vet hur de vita Lars Wallin bröllopskorna från flattered är i storlekarna? Har korta och breda fötter, är det ens lönt att försöka sig på att beställa dem? De är ju rätt dyra för ett par ballerinor…

Sara

Hej, jag har kan inte svara på hyra Lars W varianten är men utgår från att de är som originalet och de är lite smalare än normal. Jag har nu ett par flattered i modellen extra bred, den sitter ok men är på gränsen till för smal, det är framför allt framåt mot tårna det blir trångt. Jag har inte Halluxvallux så det påverkar inte.

P

Hej! Är 25 år och önskar tips på bra sätt att bli av med pormaskar (främst de MASSORNA jag har på näsan) samt vita pormasker/vad de nu heter, får sådant ovanför hakan och strax under mungiporna. De vita är knappt synliga, bara något som jag stör mig på och vill få bort. Har ganska torr hud i övrigt, näsan kan bli lite fettigare dock. Snälla, alla tips från vilket märke och pris som helst, ska gifta mig i sommar och vill bli av med dem!!!

R

Hej
BHAsyra gör susen mot både vita och svarta pormaskar.
Min favorit är Paulas Choice bha liquid. Finns andra sorter också. Kolla på Skincity tex 🙂

Maria

Du kommer nog inte bli hjälpt av någon hudvårdsprodukt, du får gå till en hudvårdsterapeut och låta hen göra regelbundna portömningar. En bra enzympeeling kan hjälpa till så att pormaskarna inte kommer tillbaka lika snabbt, Emma S har en bra sådan. Scrubbpeeling tycker jag är kasst, det funkar inte på mig i all fall.

Malin

Älskar svart! Tycker det är snyggt året om.

Agnes

Gjorde marknadsundersökningen igår och reagerade på frågan om prisalternativ. LCC omsätter många många miljoner, och ni har som mål att omsätta många fler under 2017. Varför inte dra ner på priserna ytterligare? Lägsta alternativ i undersökningen var 250-350 kr, och det tycker jag är väldigt väldigt dyrt för en hudvårdsprodukt. Tom 150 kr är för dyrt. Varför är det så dyrt? Jag kan förstå att det kostar att tillverka en produkt i Sverige med allt som hör till det, men måste det vara så höga priser på produkterna?

Maria

Agnes du svarade just på din egen fråga.
Produkterna kostar utefter vad produktionspriset är. Ju högre produktionskostnader ju högre blir ju även priset på produkten i handeln, högst sannolikt.
Det är många instanser i en produkt som ska ha betalt.

Agnes

Det är jag medveten om. Men jag förstår inte varför de kan sänka priserna lite, då blir ju produkterna mer attraktiva på marknaden. De omsätter ju så många miljoner att det skulle väl inte skada om priserna sänktes lite.

Isabella Löwengrip

Det låter enkelt men det handlar om marginaler att göra som ska räcka långt, det är en svår process!

Lisa

Fast det finns väl inga regler som säger att man inte kan ha färg när det är tråkigt väder? Konstigt resonemang…

Linn

Nej det finns inga regler, men Isabella vill uppenbarligen ha mörka kläder när det är sämre väder. Inget konstigt egentligen när man tittar på modets färger under ett år. Ofta mörka färger på vinter och ljusare på sommaren

Riktigt snyggt. Älskar helsvart, praktiskt OCH snyggt ❤︎

Hanna

Jättefin outfit! 🙂 Det klär dig med utsvängda byxor! En fråga bara, är det inte kallt utan tjockare jacka? Du kanske tog av den inför fotograferingen? 🙂 Ha en fin dag!

Så himla kul att det går så bra för dig!! Blir så glad av att läsa din blogg!! <3 Älskar byxorna också!!

Maria

Vem har gjort hår och smink?

Sarah

Hejsan,

Har använt LCCs produkter nu i två månader (serum, day crème och fukt spray). Mitt problem är att min hud blivit sämre av produkterna, porerna förstorade, finnar (!?), väldigt oljig och glansig hud samt en hinna ovanpå huden som känns som att fukten inte drar in i huden utan de lämnar bara som ett kliddigt lager ovanpå. själva huden på kinderna och runtögonen e torrare och ospänstigare än normalt.

Jag skulle önska (om man kan önska) en fuktighetskräm som e mindre oljebaserad än er nuvarande och verkligen gick in på djupet för att minska porer och fina linjer (jag är 34). Jag började nu istället använda Garniers Miracle cream, och deras konsistens fungerar hittills väldigt bra (använt nu i två veckor), har ni någon motsvarande, kanske jag bara rekommenderades fel variant av LCCs hudvårds produkter.

Helene

Använder du deras rengöring? Clean & Calm? Den är fantastisk! Den löddret och tar bort ALL make up😃
Du måste rengöra ansiktet morgon och kväll innan du lägger på serum och dagkräm annars går inte produkterna in😃

Sarah

Tack för tipset, ska testa!

Helene

*Löddrar

Nu har jag och min vän öppnat en webbshop för våra hemmagjorda smycken. http://www.jtsmycken.se in och fynda!!! 😀😀😀

Anna

Hej,
Jag var inne lite snabbt på hemsida. Fina smycken men skulle vilja tipsa er om att lägga tid och energi på bilderna. Lära er kamerans olika funktioner och se hur ljuset faller. Nu blir bilderna lite platta och ljuset ser ut att komma från ett fönster från sidan vilket gör att skuggorna förstör bilden lite och lyfter inte fram era smycken.

Snyggt med svart, jag hängde undan alla svarta tröjor förra helgen, sen kom snön…

anna

Tänkte du att vintern var över i februari????

Ja du Anna, man kan ju alltid hoppas….

Jättesnyggt, du ser riktigt ELEGANT ut. 😀

http://WWW.JOHANNAGRAHN.SE

Alla kommentarer…
Life & thoughts
februari 28 2017 at 11:51

Självständighet 

Ett bra citat såhär en tisdag:

Skriv en kommentar
E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Evelina

Jag förstår vad citatet vill… Peppa kvinnor att följa sina inre drömmar. Det har väl oftast varit kvinnan som stått bakom mannen och -kanske- glömt sina egna drömmar på grund av situationen..

Men eftersom att ni lever i en ”tvärtom-relation” så tycker jag att du också ska byta ut women till men och men till woman och sen se om din egen situation. Då blir ju citatet verkligen inte lika peppigt? Eller?

Emma

Om du tycker det blir mer negativt att byta it women mot men förstår du nog inte citatet.

evelina

Du förstår inte vad jag menar

Annelie

Jag satte min karriär och nyöppnade företag framför mitt förhållande. Min sambo gav mig varningssignaler och kände sig åsidosatt, men jag var så inne i mitt företag att jag inte såg vad som höll på att hända. Tillslut lämnade han mig och jag blev ensam. Företaget växte vilket klart var roligt, men det var inte värt att förlora mitt livs kärlek. Jag kämpade med att få tillbaka honom och prioriterade honom framför företaget och vi är nu tillbaka och är lyckligare än någonsin, med prio 1 förhållandet och prio 2 företaget. Pengar är inte allt vilket jag insåg först när jag förlorade kärleken. Men alla har vi olika behov i livet och prioriterar olika.

Katarina

Såg detta citat på en annan blogg igår, minns ej var nu bara..lite repris..

Rita

Man kan väl stå vid sin partners sida och ändå göra karriär? Alltså Bella, du är imponerande på så många sätt men det känns som om det är något i ditt liv som skaver. Jag hoppas du hittar ro snart och slipper skriva boken ”skilsmässoboost”.

Millan

Människor man frågar på dödsbädden och många studier talar för att det en ångrar i sitt liv är i 9 av 10 fall att en brydde sig för mycket om karriär och för lite om kärlek till andra människor. Med det sagt ska du aldrig låta en partner trampa på dig och dina drömmar.

Maria

Eller så kan bubblan brista när ens företagspartner går vidare och tar med sig all sin kunskap och sitt nätverk.

Natalie

Citatet gör mig ledsen på något vis. Som om att det berättar sanningen om det moderna svenska äktenskapet, att vi tror att de inte kommer hålla i ur och skur. Varför tror vi det? Och varför håller vi på och gifter oss med varandra om vi verkligen inte ska leva livet ut? Bara ekonomiskt och ur trygghetspunkt? Jag trodde man gifte sig i första hand för att man verkligen vill vara med den personen resten av sitt liv.

Jag kanske är naiv och dum som fortfarande tror på löften och att ta sig igenom allting tillsammans. Känns bara så sorligt att ens tänka tanken på en alternativ tillvaro utan den man älskar. Som att det alternativet ens finns. (Förutom när den ena personen dör förståss)

Karin

Jag gillade inte citatet. Tycker det lät hårt och cyniskt. Kärriären kan försvinna, över en natt om det vill sig illa. Har man då enbart satsat på den så kan man komma att stå väldigt ensam.
Finns ett annat gammalt talesätt ”Bakom varje framgångsrik man står en kvinna” i Bellas fall blir det lite tvärtom. Ta hand om, och värna även om familj och vänner som sluter upp bakom dig och gör karriären möjlig.

Sofia

Hur menar du? Lite taskigt mot odd? Men du kanske inte är allvarlig 🙂 annars förstår jag inte va du menar..

Emelie

Ett av mina favorit citat! Jag kommer aldrig, oavsett hur kär och galen jag är/blir, sätta något ivägen för min framgång! Jag är mitt egna JagAB och fattar beslut efter det. Det som ja gillar mest med citatet är att det uppmanar iallafall mig till att gå på min magkänsla istället för att följa strömmen. Och som många andra kommenterat ovanför. Det handlar ju inte om det jobbet du kanske har idag? Karriär är ju med än så? Det är ju hela resan. Det jag gör idag kommer ja inte göra i all evighet – men ja vet att de kommer ta mig dit jag vill 🙂

Ha en bra tisdag! Kom ihåg – ett leende smittar av sig 🙂

S

Jag gillar det där citatet, och jag kan säga direkt till alla som klagar här inne att det är en stor tröst för många som är singel, har ett dåligt förhållande eller just lämnat ett att kunna tänka så. Att ha möjligheten och självkännedom att känna att det går ändå, allt det här gör kanske ont nu men senare kommer det att bli bra. Jag behöver ingen partner (även om det är just nu). Det är väl fantastiskt om man har en kris i någon del av sitt liv att en annan del kan täcka upp? Med det inte sagt att Bella och Odd har en kris, för det har jag faktiskt ingen aning om.

L

Att se min mamma vaka vid min pappas dödsbädd. Att se deras kärlek i slutskedet av livet gav mig verkligen perspektiv på vad som betyder något. Jag såg vad orden ”till döden skiljer oss åt” verkligen betyder. Det starka, starka bandet till en annan männniska. Han dog med kärleken runt sig, det viktigaste i hans liv. Och som jag tror ändå är det viktigaste i allas liv, när vi en gång ska lämna det.

Linda

Det kanske känns som så just nu. Men alla äktenskap har sina ups and downs. Jag har vart gift i 10 år så jag vet…

Nu vet jag ju inte om det är något Odd sagt eller om det bara är en känsla du har. Men om den ena vaknar upp en morgon och säger att den inte älskar en så behöver inte det betyda slutet.

Styrkekramar till er båda!

kajsa

bra citat! BUT a career cant keep you warm at night! =P

Ara

Ytligt och väldigt omogen kommentar. De senaste inläggen tyder på mycket problem i paradiset Löwengrip/Spångberg. Allt handlar inte bara om mål Bella. Jag läste ett citat som jag lever mkt efter nämligen:

”Health does not always come from medicine. Most of the time it comes from peace of mind, peace in the heart, peace of soul. It comes from laughter and love ”

Det är förövrigt bara av respekt för sin partner som man säger till att man behöver gå på toaletten, inte av skyldighet. Respekt och en ”heads-up” att de ska hålla koll på barnen.

Emma

Fast som hon skrivit tidigare, Odd säger ju i te så. Varför är det mer fel när Bella gör det.

När jag läser kommentarerna i det här fältet blir det bara mer tydligt hur orättvist saker och ting är i samhället. Hur fel det är att kvinnor tar plats och hur det känns helt naturligt att de ska göra uppoffringar men inte män.

Giulia

Förhållanden innebär risker precis som företagandet. Det är viktigt att skydda sig lite och vara förnuftig, men om man tvivlar för mycket kan det vara ett tecken på att man inte litar antingen på sin partner eller på andra i allmänhet. Detta är dock bara en tanke och jag vet inte om den stämmer i Bellas fall.

Tove

Hon skrev ju ett inlägg om situationen för något år sen kanske? Odd frågar inte om han får gå på toaletten / duscha, utan han bara gör. Bella frågar, men tänker att hon borde göra mer som Odd. Man kan knappast kalla det respeklöst mot partnern att inte fråga, om han inte heller gör det, eller hur?

Jag tror snarare det är bra för förhållandet att tänka, nej okej då behöver jag inte heller fråga, istället för att störa sig på att han inte gör det.

kajsa

jag håller med dig lite där, jag tycker det kan vara bra att säga att man går på toaletten så att partnern vet att han/hon har ensam sy om barnen under tiden. Av säkerhetsskäl alltså..

Maria

Tolkade det också som att det är något fnurr på tråden med Odd just med tanke på att du under semestern skrev att ni haft en liten svacka. Och ofta har man behov av att skriva ut såna här saker när det kanske går och gnager inom en… hoppas inte!

Emma

Men herregud vilka negativa kommentarer!

Jag är en sådan som vill ha karriär och just nu finns inte tanken på en man i mitt liv. Det betyder inte att jag är okänslig utan snarare att det passar bäst i mitt liv just nu.

Och till den som skrev att man är en feg kontorsråtta , det är väl snarare tvärtom! Det som satsar på karriären vågar ta risker och är allt annat än feg men det förstår du kanske inte om du inte själv upplevt det.

Citatet handlar väl inte om att åsidosätta sin familj utan snarare att våga satsa på sig själv. Och troligtvis i en situation där kanske en partner inte är så bra stöd eller att saker och ting inte fungerar och man ställer sig frågan om det är värt det. Det handlar inte om att helt plötsligt lämna sin man och familj.

Män har ju för övrigt i årtionden satsat på karriären oavsett familjesituation och tagit för givet att kvinnan ska stanna kvar.

Lollo

Precis- bra sagt! Att ett sånt här citat som ska peppa kvinnor att satsa på att utvecklas och lägga upp livet så de har något att falla tillbaka kan väcka så sjukt mycket negativitet. Snälla. Det handlar ju inte om att prioritera bort kärleken, förhållandet eller barnen! Det handlar väl om att kvinnor uppfostras till att prioritera barn och förhållande. Detta leder till att kvinnor också ofta går ned i arbetstid och tar ut mer föräldraledighet (utan att ekonomiskt kompensera för detta) och får som resultat av detta sämre lön, sämre karriär, sämre pension och sämre ekonomi. Faktum är att relationer tar slut. Tro mig! Det är klart att vi inte vill det och att vi inte önskar det, men det händer. Blixten kan slå ned från klar himmel tyvärr. Då är det väl superviktigt att kvinnor inte står kvar utan trygghet och ekonomi medan mannen har fått satsa så mkt på sin egen utveckling och karriär att han har helt andra förutsättningar. Jag har sett det hända så fruktansvärt många gånger och det är så sorgligt. Det värsta är ju när kvinnan hamnar i beroendeställning till sin man och inte ”vågar” lämna en partner som hon inte vill vara med på grund av att hon inte har ekonomi för det.

Det är klart att man ska värdera sina barn, sitt förhållande och sin fritid. Satsa på det och samla minnen och bygg realationer som du har med dig genom livet! Men det borde vara lika självklart att man ska investera i en trygghet för sig själv och sin framtid. Tro mig- ingen vill stå kvar efter ett uppbrott med en kass ekonomi och massa ånger. Den bitterheten är inte vacker.

S

Tack, äntligen en vettig kommentar.

Lk

Män? Sluta generalisera!

Emma

Hur gammal är du? Är du seriös som ifrågasätter hur män dominerat arbetslivet och kvinnor stannat hemma med barnen?!

Jag är vanligtvis inte för generaliseringar men det här är undantaget. Visst har det blivit bättre på senare generationer men det finns fortfarande de som tycker att en kvinna ska ta hand om familjen som första prioritet, ett krav inte män får höra lika ofta.

S

Haha vad ska hon säga då? DET är ju så historien sett ut, fram till nu hoppas vi ju såklart! Merparten av männen har satsat på karriären och kvinnan stått tillbaka, varför tror du annars samhället ser ut som det gör med lönegap och diskriminering mot kvinnor.

Caroline

Jag vet inte vad du menar men det här tolkar jag som att det finns en ”fnurra på tråden” med Odd. Som inte har blivit mindre av två veckors semester. Hoppas jag har fel! : (

Tove

Visst kan det vara så, men det det här kan också bara vara ett vanligt ”power woman- citat”

Tror heller inte lika många tolkat att det varit fnurror på tråden i vart och varannat inlägg om hon inte hade skrivit uttryckligen för någon vecka sen att de haft det lite dåligt. Man läser nog in en del.

sandra

C Vad vet du om vem det är som vill vad?
Kanske Odd vill renovera. Kanske Odd tycker en ny bil vore kul?
Du har ingen aning!
Deras sätt att leva är det dom själva som har valt.
Sluta döma o spy galla. Lev ert eget liv som ni vill.

C

Har tyvärr ochså tänkt lite i dessa banor!!! Eftersom hon aldrig är nöjd med det hon har renoverar om huset efter typ 6 månader byter bilar som andra köper skor mm så har man tänkt …. när byter hon ut sin man ?? Han kan ju knappast uppfylla hennes krav som ständigt ska uppgraderas .

jj

Exakt vad jag tänkte

Johanna

Verkligen min tanke med, att de tyvärr har en riktig kris! Å andra sidan har väl Bella alltid varit en rastlös person och att hon ska hålla med person livet ut känns inte som henne.

M

Oj jag tolkar det mer som att en bra man inte skulle be en välja bort karriären…
Min man o jag har alltid stöttat varandra, haft perioder då vi var tvungna att bo långt ifrån varandra osv undertiden vi byggde upp våra karriärer. Nu har vi familj, träffas mer än någon annan familj jag känner och är ekonomiskt fria. Det viktiga är att hitta en man/partner man är ett team med.

Emma

Exakt! Förstår inte heller alla negativa tolkningar.

fia

Men vad tråkigt, Bella. Känner du verkligen så här?

Petra

Hej! Jag har känt ett tag att jag vill ta nästa steg i min karriär. Efter många om och men vågade jag nu skicka iväg en ansökan till en chefstjänst på företaget där jag jobbar men egentligen vet jag inte om jag har självförtroende till det. Kan inte du komma med några tips på vad man ska tänka på under/innan intervjun? Hur ska jag förbereda mig? Vill verkligen gå in och visa att jag är rätt person för tjänsten!

Is

Tänkte du inte på det innan!?

Självklart ska man ha ett jobb där man trivs och som får en att må bra i själen och det spelar ingen roll om det är sjuksköterska/polis eller ha eget företag…
MEN livet handlar inte bara om makt och pengar , den dagen man ligger på dödsbädden så skiter man fullständigt i vad man har på kontot, då tänker man snarare på nära och kära som man kanske har prioriterat bort pga karriär och pengar.

Fast just att ”ha pengar på kontot” hoppas jag ha när jag dör för att det ska kunna bli en hjälp till tex barn och barnbarn!

Tove

Är det verkligen sant för alla människor då? Såg någon dokumentär med Ingvar Kamprad där han berättade om när han fått en hjärtattack (tror jag det var). Han tänkte ”FÖRETAGET! Hur ska det gå för företaget?!” Människor är olika, några är kanske mer utav Kamprad-typen faktiskt 😉

Giulia

Kanske fick han en hjärtattack på grund av sin inställning… 😉

Sara

Förstå så sorgligt det är för hans nära och kära att det var de första han tänkte på.

Madeleine

Låter snarare som en citat från en feg kontorsråtta, en riktig gråmus! Finns absolut ingen rock n roll eller passion, livsgnista i det. Epic fail, Bella! ”Självständighet”… Haha 🙂 tycker citatet är mkt omoget, något en 14-åring skulle kunna kraxa ut. Tycker dessutom det är tråkigt mot dina barn, och din man för den delen, att du sitter o hyllar såna citat på nätet. Tråkigt!

Tove

– feg
– kontorsråtta
– grå mus
– saknar rock n roll
– saknar passion
– saknar livsgnista
– epic fail
– omoget
– tråkigt mot din man
– tråkigt mot dina barn

ALLT det dåliga, utläst ur bara det ensamma citatet? Fascinerande.

Emma

Det här är en av de värsta kommentarerna jag läst.
Saknar man passion och livsgnista för att man satsar på karriären?!
De är väl snarare de som inte vågar göra någonting, som är lite olycklig på jobbet men inte vågar ta steget till något annat för att deras man inte skulle stödja det, som kan klassas som en gråmus.
Tycker den här kommentaren är så förbannat omogen!

Så lenge man har det bra, er det det viktigste. Om man føler seg trygg under andre, eller øverst på tronen selv, det er i grunn likegyldig. Man må ha det fint med hvor man er, det er det viktigste.

Snäckan

Jag och maken är nu 40+. Vi slet som djur när barnen var små och det gick inge vidare att kombinera med familjelivet. Stor kris i äktenskapet och båda har varit utbrända. Nu har vi bytt jobb båda två och har det lugnt, skönt och stimulerande. Lagom. Och vi kan försörja oss. Aldrig mera tokengagera sig i ett jobb. No way!

Jessica

Det här håller jag inte med om är ett hållbart sätt att leva efter…
Din karriär och ditt jobb kan rasa samman som ett korthus. Det kan förvisso ditt förhållande också göra. Men det jag utläser av citatet är att man ska sätta karriär före kärleken, vilket jag tror är farligt.
Jag tror på att vårda båda delar lika mycket, självklart kommer det perioder då man behöver lägga mer tid på den ena relationen än den andra och vice versa. Men att man blir självständig för att man åsidosätter sin partner, det tror jag inte på. För mig handlar självständighet om att vara stark i den jag är, tro på mig själv och stå upp för mina värderingar (bla). Självständig kan man vara utan att åsidosätta andra människor och deras behov.

J

Och ens karriär kommer inte heller säga att den älskar en och den kommer knappast sörja en när man slutar eller dör. Den kommer bara ersätta en som att man aldrig ens hade varit där.

Linnéa

Håller med föregående, vilken trött och falsk floskel. Karriären kan visst gå i kras: finanskris, politiska beslut, sjukdom osv… att då ha någon vid sin sida är allt som betyder något!

Line

Jag följde med min stora kärlek och hans jobb tar oss till oanade platser i världen. Jag behöver aldrig stressa igenom mina dagar utan får umgås med mina barn och med min man som bara behöver jobba några timmar per dag. Min karriär är inte det viktigaste i mitt liv, det är att jag och min familj är friska och mår bra och framförallt har varandra. Tråkigt att varenda kotte ”måste” sträva efter karriär och framgång när det viktigaste i livet är gratis.

Låter väl jättefint att du lever det liv du vill! Jag har själv varit hemma lång tid med mina barn och levt på min man, det gör jag ju fortfarande men för samtidigt ngt eget också, alla är vi olika men personligen är jag lyckligare nu när jag kan göra både och! Dock skulle J aldrig mina studier gå före familjen men det är ju få förunnat att kunna göra det man vill utan att oroa sig för ekonomin! 🙂

Giulia

Jag instämmer helt med dig, Line.

Malin

Och det är jättekul för er men det är ju ett drömliv som många hade velat ha. Hade jag träffat en kille som kunde erbjuda mig det livet och med bra ekonomi så jag inte behöver oroa mig för om jag skulle bli sjuk och pensionen. Hade nog behövt lite mer stimulans dock (egen företagare ;))

Tror inte man ska tolka citatet så bokstavligt att man ska prioritera karriären framför sin partner. Utan mer att man inte ska ge upp sina drömmar/liv för sin partners skull.

Sara

Så fint sagt! Kunde inte hålla med mer! Tycker själv att man kan ha det bästa av båda världarna men tyvärr läggs det alldeles för stor vikt på att vara självständig att man till slut inte kan nåt annat. När man ligger på sin dödsbädd har de ingen betydelse vad man skapat, det är människorna som står över mig som betyder!

Inte alla har sådan tur att gifta sig med sin livs kärlek som dessutom reser runt världen och tillåter dig att sitta hemma med barnen, samt bara jobba ett fåtal timma per dag. Det är en lyx få förunnat och det vet du säkert själv.

Anna

Håller med dig! Härligt att ni har ett bra liv och trivs, DET är det viktigaste i livet!

Haha, är det citatet verkligen relevant när man är gift i ett stabilt förhållande? Ja, kanske, men riktigt så svartvitt är det ju inte 😉

Viktoria

Men gud vilken bra text, stämmer så bra!
Önskar dig en fin dag 😊 Kram

Madeleine

Och med Lady Gaga kunde man ju säga att hennes karriär verkligen vaknade upp en dag och sa att den inte älskade henne som förr! När hon gav ut Artpop var det mest Artflop som alla pratade om…

Näe, jag tycker det citatet är bullcrap 🙂

U

Så man ska alltså alltid sätta karriär före förhållanden? Tycker det låter cyniskt. Tror man riskerar att bli ensam med ett sådant egotänk. Det finns väl en balans och inte bara antingen eller.

Jag tolkar det snarare som att man bör sätta sig själv först och inte bara bli en snubbes skugga. Det står ju inte att man ska välja karriär före kärlek, utan att man borde välja att följa sina drömmar och inte att bara hunda efter någon annan.

Madeleine

Är det inte snarare tvärtom?

Din karriär och omvärlden kan slå om helt omkull, du kan ha otur och förlora allt, men kärleken av dina nära, din partner – det är din klippa, trygghet, räddning.

Linda

MEN man kan bli sparkad från jobbet också eller ha det svårt att ta sig vidare/uppåt i karriären.

Har man någon man älskar och varit med länge är det mycket viktigare att man kan vara självständiga tillsammans, än att enbart fokusera på sig själv.

Jag tror det är därför det finns så många som har det svårt att hitta äkta kärlek som varar. Nuförtiden är det mycket fokus på ”mig, mig, mig.” Tolka mig inte fel, det är viktigt att vara ambitiös och målmedveten, men ta samtidigt hand om de ni älskar och våga satsa på kärleken!

Klara

AMEN TO THAT! 🙏🙏

Joanna

Tack !!!!

Josefin

Det behöver väl inte vara antingen eller? 🙂

Camilla

And it won’t tell you that it loves you either……

Giulia

Klockrent!

Åsa

Exakt min tanke…

S

Samtidigt tolererar du otrohet?! Dubbelmoral.

Om du tror att hon tolorerat otrohet så missuppfattade du nog hennes inlägg om det totalt. Det är skillnad på att tolorera och på att kämpa sig igenom och försöka förlåta istället för att redan innan bestämt sig att då är det slut.

M

Har Odd varit otrogen? Eller vad syftar du på?

Therese

Tolorera?

Alla kommentarer…
Business
februari 28 2017 at 09:29

Senaste Amelia

Halv fem imorse ville barnen gå upp, inte hela världen kanske men det fanns ingen kaffe hemma så morgonen började lite trögt minst sagt. Jag behöver verkligen kaffe för att fungera på morgonen, under dagen är det inte så viktigt. Idag lär vara sista dagen med jetlag i alla fall, skönt det! Jag har verkligen fått en annan inställning till trötthet sedan jag fick barn. Innan barn var tröttheten tyngre och jag påverkades av den mer. Idag kan jag acceptera den under dagen men jobba på ändå, det är liksom inget farligt. Men jag brukar ha en regel i att inte ta för stora beslut om sömnen ligger efter.

Imorse kom Amelia i brevlådan! Jag vet inte om ni kommer ihåg det men jag plåtades för ett omslag tillsammans med två andra kvinnor inför den Internationella kvinnodagen nästa vecka. Det var alltså Alice Bah Kuhnke och Olga Rönnberg.

I numret pratar vi om att ta makten i våra liv. Alltifrån att gå på toa utan att fråga sin partner ”om lov”. Så många gånger som jag har gjort det under åren. ”Odd är det okej om du tar barnen så kan jag gå på toaletten”. Nu säger jag inget alls. Bara går in och låser dörren. Det är också att ta makten i sitt liv, i det lilla :- )

Skriv en kommentar
E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Rött klär dig verkligen:) super snyggt!

I cߋuldn’t refrain fгom commenting. Exceptionally ᴡell written!

Caroline

Ja tänk om man visste var trötthet var innan man fick barn. Har en 9 månaders som är överallt samt stökar på nätterna nu, samtidigt som vi renoverar upp ett hus vi köpt. Blir inte mycket vila eller egentid för någon av oss nu. 😂 Men snart så!

Pernilla

Ja ja, veckotidningstips av kändisar. Vem bryr sig?

Bentemor

Er det virkelig noen som spør om lov til å gå på toa? Og hvis mannen sier nei bare kniper de igjen?

Lilla Linnea

Du såg verkl pigg, o fin ut! (De andra var också fina, fast är ju din blogg!=))
Det kommer nog vara tufft för dig , nu framöver, men vet du-det klarar du även om huvudet just är ovanför vattenytan när du når hamn! Att folk ens pratar om Odd är knäppt. Ni är snygga, attraktiva, unga, framgångsrika. Du kommer INTE ha tid att ha en bulldeg på jäsning varje dag-men vet du-bullar är onyttigt!

Jag tycker att jag har full makt i mitt liv men för mig är det en fullständigt självklar sak att berätta när man går iväg en stund! Här hemma tillämpar vi det slaviskt. Spelar ingen roll vad vi ska göra, det handlar väl för fasen inte om makt? Det handlar om att man vill visa att man försvinner en stund och att man helt enkelt inte finns där för att kolla till barnen en stund. Gäller både kvinna som man.

Sedan behöver man ju knappast be om lov. Mer säga: jag går på toa, kollar du barnen!

Tove

Men det är ju precis det som står i tipset, att man bara ska inoformera om att man går på toa, inte fråga? Bella skrev förut att Odd bara informerar medan hon frågar, det är rimligen situationen hon syftar på.

Frågar båda föräldrarna är det väl inget problem, men frågar den ena medan den andra informerar blir ansvaret ojämnt.

Alexandra Eriksson

Men gud en sådan intressant synpunkt. Sitter här med vår första bebis, fyra månader, och inser att jag och min man tyvärr har samma mönster som ni tydligen också följde i början. Dvs jag frågar om det är ok att jag går på toa, duschar etc. Min man berättar att ”imorgon ska jag springa/ gå ut och ta en kaffe/ etc”. Han liksom informerar, istället för att fråga. Han skulle inte ha något emot att jag gjorde samma, men varför gör jag inte det?? Är ändå välutbildad och 28 bast liksom!! Vilken fälla. Ska genast sluta be om lov!

Felicia

Slut på jet-lag?! Gud vilken tur du har, när jag varit österut och kommer hem vaknar jag mitt i natten helt klarvaken säkert en vecka. Skönt för dig!! ☀️

Penny

Nä man frågar väl inte men att säga att man blir borta ett tag kanske är bra mest för att ge den andra partnern en ”heads up”? Oavsett kön tänker jag. För barnens skull så inget händer?

Tror ni på astrologi? Såg den här artikeln om vilket yrke som passar bäst med ens yrke. Vet inte vilket du är Isabella men det vore kul att höra vad du tycker om sånt! 🙂
http://www.chic.se/jobb-som-passar-ditt-stjarntecken/

Det låter väldigt generaliserat!

Som astrolog så skulle jag inte haka upp mig på eller lägga för mycket tyng i sådana artiklar.

Däremot finns det mycket kopplingar mellans ens personliga horoskop och vad man bör jobba med, samt vart man lyckas bäst. Jag skriver en del om liknande ämnen ur ett astrologiskt perspektiv. Kika gärna in om du är intresserad av astrologi!

Mvh, astrologen.

Haha det här med att fråga om lov när man går på toa. Vi gör det båda! Så konstigt egentligen…

Sara

Alltså, jag ber aldrig om lov att få gå på toa. Men är det jag som ser till barnen just då och maken är i ett annat rum tex så säger man ju till att: Nu går jag på toa. Kolla kidsen. Typ. 🙂

Anna

Sen beror det ju på hur gamla barnen är. Om det handlar om en nyfödd så frågar man varandra om egentid tycker jag oavsett om det gäller toabesök, dusch eller träning osv. Bara så att se till att någon alltid har lite koll. Sen kanske ”fråga” är att ta i. Säger ”älskling nu tar jag en dusch” eller ”jag går på toa tvärt” eller ”jag hade tänkt träna i kväll”

U

Jag blir provocerad av ditt ”motto” i tidningen. Du får det att låta så lätt. Bara för att du lyckats (mycket tack vare bloggen, annars hade inte LCC varit så här stora nu) kan du inte utgå från att det gäller för alla. Låter lite som att ”om du inte startat eget får du skylla dig själv om du inte har det som du vill”. Alla kan inte starta eget utan man får kämpa för det bästa i sitt eget liv under de omständigheter man har! Känns som att du sitter på dina höga hästar ibland utan kontakt med marken.

Is

Lämna marken du med istället för att gnälla.

U

Kom med konkreta förslag på hur ALLA ska kunna starta eget, tjäna multum och leva gott! Om du tror att alla som vill kan göra det lever du inte i verkligheten! Så kom med konkreta förslag istället för att själv gnälla över vad andra tycker.

evelina

Ja tänk vad olika man tänker. Hade min man sagt ”nu drar jag ut och springer 30 minuter, ses sen” hade jag fan blivit less.. ”är det lugnt om jag drar ut och springer 30 minuter?” Är en helt annan sak.. Vi har lika gamla barn som er och i det ska man ju inte glömma bort sig själv men inte heller glömma bort gemensamma ansvar, respekt och inse att det inte är jag och jag utan vi. Han kanske tyckte det var helt okej att springa NU men jag kanske visste att ”jag måste gå och bajsa först”.. man kan inte spela på olika planhalvor i ett gemensamt liv

Sofia

Precis! Brist på respekt tycker jag! Klart att man kollar med sin partner (och att han gör detsamma med mig) innan man bara drar. Skulle bli tokig om min man bara drog iväg och sprang eller duschade eller vad som helst utan att vi stämt av med varandra, känns som om mycket i så fall skulle handla om att försöka ”komma först” hela tiden… Ska tilläggas att här hemma har vi en tre och ett halvtåring och en ettåring, så samma sits rent barnmässigt som Bella.

Jenni

Det är väl jättestor skillnad på att sticka iväg och springa i 30 minuter och att gå på toa? 1. Det ena tar 30 minuter, det andra tar 5 minuter. 2. Det ena är ett behov som kommer när det kommer, det andra kan man schemalägga när det passar.

Toa och duscha är ju inte heller riktigt samma kategori, känns rimligt att säga ”jag går på toa nu” (alltså inte bara resa sig och gå), och rimligt att fråga ”tänkte ta en dusch, passar det?”. Pga att duschen, precis som springa, kan schemaläggas och tar längre tid, alltså.

evelina

Men om du läser i tidningsdelen hon lagt upp under ”isabellas tips” så förstår du min kommentar ☺frågar själv aldrig om lov för att gå på toa men däremot säger jag nog ”jag går på toa” som en hint om att ”nu passar du vilddjuren” .. han gör precis samma sak

jennifer

jag förstår inte. tycker du att ” inte -fråga om lov” handlar om att ta makten om sitt liv? det handlar inte om att ”få lov” heller kan jag säga. det handlar om att byta ord med sin partner, sammarbeta och det skadar inte att bara säga ”babe, jag drar på toa, kommer snart” så han bara vet om det. handlar väl inte om att bara göra som man själv vill utan att ha en dialog med sin partner oavsett vad.

Vicky

Det är väl en självklarhet att man säger till om man går på toa om man sitter med små barn som man ser till. Ska man bara resa sig upp och lämna dom själva då?

Josefin

Fast det är ju skillnad på att informera om att man ska gå på toaletten och att fråga om man får gå på toaletten. Sen håller jag med om att man kanske inte bara borde lämna små barn utan att ens partner vet om det.

What a lovely post, im a really big fan of your blog, Good luck with everything!

Anna

Tack! För att du hjälpt också mig att bara acceptera tröttheten istället för att må dåligt över den hela dagen! Det var en gång du skrev om det tidigare som budskapet verkligen fastnade i mitt huvud, ”acceptera att du är trött idag”. Otroligt hur rätt ord i rätt stund kan fastna och ha så stor inverkan 🙂

Snulan

Man har ju inte så många val än att acceptera…

Jojo

Kul att se! Vår kulturminister är Sveriges vackraste kvinna om du frågar mig!

Katta

Tröttsam kommentar! Vad fan har utseende med detta inlägg att göra?!

Erika

Vem har sagt att hon menar utseende. Det e väldigt många saker som spelar in för att en person ska vara vacker i mina ögon. Behöver inte bara vara fysiskt

En glad feminist

Ärs låt henne skriva att hon är vacker. Hon skrev inte snygg, het eller ngt sådant. Det var inget nedlåtande i denna kommentar, bara fin. Kunde hade skrivit kompetent eller cool också men hon kanske inte tycker att hon är en bra minister så då blev det vacker. Och det måste vara okej ändå.

U

Skojar du eller? Och alla kommentarer om hur vacker Isabella är i vartenda inlägg hon gör, vad har de med inläggen att göra? Får man bara säga att Isabella är vacker här, eller vad menar du?

Linnéa

Att ställa den frågan oavsett kön är ju bara vanligt hyfs. Sen är det underförstått att man förväntas svara ja på den då naturen kallar haha 🙂 men vi frågar båda saker som ”är det okej om du plockar ur diskmaskinen för jag har nymålade naglar” eller ”kan du göra frukosten i morgon så kan jag få lite sovmorgon”. Samt att jag tackar min man varje dag när han kört hem oss oh vi ör framme hemma 🙂 f har 0 med makt och allt med respekt och hövlighet att göra enligt mig.

Jenny

Håller med!

Mikaela

Tack och Förlåt. Absolut. Fråga lov? Aldrig.

Kr

Eh, kommit hem?

Linnéa

Ja vi gör det varje dag; vad är det att ehha över 😀 roliga de är dina ehkommentarer under världens mest banala inlägg, typ ”ehh, dricker vatten?!” 😂

Katta

Instämmer!

Victoria

Fast det där är ju helt andra exempel, för där frågar man ju om någon annan kan göra något, man ber inte om lov att själv få göra något. Det är ju stor skillnad att säga ”jag går på toa nu” och att säga ”jag har nymålade naglar så nu plockar du ur diskmaskinen”. Det första tycker jag är en helt vanlig mening medan den andra är ohyfsad.

Tove

Jag tror inte du riktigt tänker på sammma typ av situationer. Hon har skrivit om det förut och skrev då att Odd inte frågade innan han t ex gick på toaletten eller duschade, medan hon frågade om det var okej. Tanken med att inte fråga, om inte ens partner heller gör det, är väl att det blir lite som att Bella har huvudansvaret för barnen medan Odd bara passar dem, ifall hon frågar om hon får avvika ett par minuter för att uträtta sina behov varje gång, medan han bara tar förgivet att det är okej.

Tror inte att det spelar så stor roll om man har för vana att fråga eller inte men jag tror ansvarsfördelningen kan kännas mer jämn om båda föräldrarna gör likadant.

Att fråga om den andra kan plocka ur dismaskinen eller göra frukost är väl ett rimligt sätt att kommunicera behov, det är nog ingen som tycker man ska sluta med det.

Anna

Precis så tänker jag med. Vi har samma situation här hemma, jag frågar medan sambon informerar. Kan hålla med om att det kan vara artigt att fråga men om nu inte min sambo gör det och jag inte tänker tvinga honom så gör jag helt enkelt på samma vis som han. Och faktiskt så blir ju resultatet detsamma, men lika villkor för oss:)

S

Fin du är i rött ☺️ Lite skrämmande att det tog tid innan du tog dig den friheten med Odd, skönt att du kommit dit.

Anna

Det var nog för att hon var så liten när hon skaffade barn. Och delvis kan det också beror på att hon umgicks med inte så ”mogna” tjejer heller.
Isabellas värld är bara hennes och är ganska unik och tack och lov inte stämmer överens med dagens ungdommar vilka är totalt annorlunda.

Hur menar du nu? Menar du att dagens ungdomar skulle vara mer mogna än Isabella när hon skaffade barn? Är det mer moget att skaffa barn när man är 16 då eller? Dagens ungdom är inte så mogen och utbildad som många gärna vill tro, de är ytterst lättpåverkade av kompisarna och har svårt för att gå sin egen väg eftersom man genast blir tillrättavisad om man kliver ut ur ledet. Mycket forskning kring detta finns särksilt när det kommer till könsroller och genus.

sandra

Var hon ”liten” när hon skaffade barn??

Jenni

Fast det här med att som mamma fråga om lov och som pappa bara göra är ganska vanligt, inte alls någonting som är begränsat till Isabellas unika värld. Jag är 28, har inga barn, är feminist och strävar definitivt efter att vara självständig och värdesätta min egen tid och mina egna behov – det är alltså någonting jag dagligen aktivt jobbar för – och jag (och många av mina vänner som är likasinnade) har ändå svårt att inte fastna i vissa traditionella roller. Tar på mig ansvar över hemmet och min och min mans gemensamma liv som han inte gör. Han har inga problem att bara flyta med, ”saker funkar ju”, men de funkar därför att jag ser till att de funkar. Trots att jag är otroligt medveten om det här och trots att det tynger mig, är det verkligen inte lätt att skaka av sig.

Så nja, det är nog inte därför att hon var så ”liten” när hon skaffade barn eller umgåtts med omogna tjejer (vilket jag inte alls tycker att hon har gjort, typ någonsin?).

Isabella Löwengrip

Verkligen!

evelina

Majja- för att du har ett ansvar gentemot ditt barn. Du kollar helt enkelt av med din man med typ ”visst har du koll nu när jag går”…. högst normalt och annat är högst onormalt skulle jag säga.

Majja

Helt sjukt har en fem månaders hemma och nu när jag tänker efter tror jag att jag frågar/säger till min man varje gång jag ska på toa eller duscha. Inget jag gjorde för 6 månader sen. Hahah varför har jag ens börjat med en sån sak.

Alla kommentarer…