#IsabellaLöwengrip
Följ

Månad: februari 2012

Life & thoughts
februari 29 2012 at 16:15

Jag har ett drömteam!

Intensiv onsdag med tidningen. Budgetmöte på förmiddagen, ledningsmöte på eftermiddagen samt en möte med redaktionen där vi har bollat artiklar. Nu väntar ett möte med min assistent och efter det har jag styrelsemiddag med andra företaget Spotlife. Men jag har så mycket energi inombords, har fått mycket bra gjort idag!

Jag är stolt över redaktionen, över säljarna och över mina delägare 🙂

Skriv en kommentar
E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Vilken snygg matta!!

Härligt med ett fungerade team 🙂 Jag skulle råda er att i framtiden satsa på lite mångfald för att få nya åsikter / tankesätt m.m. – någon äldre, en med utländsk bakgrund och en kille / man. Tyvärr om gruppen är för homogen kan gruppen tänka på samma sätt och missa kreativa idén. Lycka till! 🙂

Anonym

Amen please. Tell us something we DIDN’T know.

Just nu: Tävla om en träff med Megan Fox i LA – GossipGuy.se

NATACHA PEYRE. VEM Ã?R HON EGENTLIGEN? KAN NÃ?GON SVARA PÃ? DET!? ELLER Ã?R HON BARA EN VANLIG BLÃ?ST BLONDIN?

HOPPAS DENNA LÃ?T GÃ?R VIDARE PÃ? LÃ?RDAG I ANDRA CHANSEN!

NATACHA PEYRE. VEM Ã?R HON EGENTLIGEN? KAN NÃ?GON SVARA PÃ? DET!? ELLER Ã?R HON BARA EN VANLIG BLÃ?ST BLONDIN?

HOPPAS DENNA LÃ?T GÃ?R VIDARE PÃ? LÃ?RDAG I ANDRA CHANSEN!

NATACHA PEYRE. VEM Ã?R HON EGENTLIGEN? KAN NÃ?GON SVARA PÃ? DET!? ELLER Ã?R HON BARA EN VANLIG BLÃ?ST BLONDIN?

HOPPAS DENNA LÃ?T GÃ?R VIDARE PÃ? LÃ?RDAG I ANDRA CHANSEN!

NATACHA PEYRE. VEM Ã?R HON EGENTLIGEN? KAN NÃ?GON SVARA PÃ? DET!? ELLER Ã?R HON BARA EN VANLIG BLÃ?ST BLONDIN?

HOPPAS DENNA LÃ?T GÃ?R VIDARE PÃ? LÃ?RDAG I ANDRA CHANSEN!

sara

hej om man har 2 000 000 och har ingen aning om var man kan investera och börja ett projekt va har du för tips?

Donald T.

Isabella tyckte för ett tag sedan att klockor kunde vara bra investeringsobjekt. Så du kan alltid köpa ett gäng märkesklockor (vi talar alltså inget vanliga människor går omkring med utan mycket exklusiva klockor) och låsa in dem i lämpligt bankfack.
Ta ut dem efter x år och få dem värderade. Enligt riskkapitalist Löwengrip ska du då få ut mer än du betalade för klockorna. Hur mycket? Tja…
Annars kan du be att få köpa in dig i Löwengrip Invest. Isabella kan då bli stolt över ytterligare en delägare!

Nobrainer

Köp trisslotter, säkra pengar!

ni gör ett toppenjobb!

Anonym

Varför säger DennisM att han har polisanmält dig?

låter som en givande dag, ni är grymma!

Vad härligt 🙂 Funderar starkt på att flytta min blogg till Spotlife men vet inte!

Kolla min blogg =P

Yeh! Det finns ju inget bättre än att jobba med människor man älskar 🙂

Finfina bilder på Hanna Widerstedt 😛

Deltag även i tävling 🙂

Finfina bilder på Hanna Widerstedt 😛

Deltag även i tävling 🙂

Finfina bilder på Hanna Widerstedt 😛

Deltag även i tävling 🙂

Finfina bilder på Hanna Widerstedt 😛

Deltag även i tävling 🙂

Henrik C

Visst är ni grymma! Keep up the good work 🙂

Hej igen, måste bara säga till er som tog illa upp min kommentar i förra inlägget. Har skrivit ett kort inlägg på min blogg och vill gärna ni läser detta.

http://narabella.com/2012/02/29/jag-kanske-brydde-mig-for-mycket/

Nobrainer

Patetiskt!
Vad får dig att tro att han som skrev inlägget skulle vara avundsjuk på dig?
Du har ju inte ens en webshop igång och din blogsida har typ 10 besökare om dagen.
40 likes på din Facebooksida… Tja inte undra på att du är desperat och försker driva trafik genom att spama massa skitinlägg om din ”kommande” webshop som verkar bli guds gåva till mänskligheten.

Hej!

En blogg från allt mellan himmel och jord för unga tjejer. Kika gärna in! 🙂

Angelica

DINA delägare?! Haha, du äger ju inte ens 50% av tidningen!
Varför ljuger du hela jävla tiden människa?

—— LÃ?S MITT INLÃ?GG OM MINA Ã?TSTÃ?RNINGAR, om min ständiga rädsla för att aldrig vakna upp morgonen därpÃ¥ och hur jag mÃ¥r idag.

http://hellobabycake.devote.se/blogs/17485655/soul-mind-body.htm

Vad du jobbar på bra Isabella! Du verkar vara en sprudlande och inspirerande tjej med massor av energi som sprutar av idéer! Jag tror att dina medarbetare är lika stolta över dig som du är över dem!

Tänk om jag också hade haft så mycket positiv energi i kroppen som Du verkar ha hela tiden! Gudars skymning vad härligt det hade varit! 😀

Tänk om man lyckades få ett sånt jobb där man konstant trivs, längtar att gå till och kanske inte vill gå hem ifrån ;). Då skulle livet vara bra… 🙂

Mats

Snygga fåtöljer!�

Så skönt när man har mycket energi 🙂

Låter som en härlig onsdag!!
Kraam alla fina!!

Kolla in min blogg! 🙂

Hej alla glada läsare!

Ni har väl inte missat våra nyheter på Awesomevintage.se?

Bl.a klänningar och tunikor från Isay, by Ti Mo samt lite Dolce & Gabbana och Replay med mera.
Second-hand i första hand!
Vi kommer lägga upp nya kläder under hela veckan så håll utkik!

Varmt vårvälkomna!

Gissa kändisen – GossipGuy.se

Hej!! Skulle bli jätteglad om du ville kolla in min blogg på doriz.blogg.se, skulle bli jätteglad 🙂 Förlåt om du inte gillar sånna kommentarer…

Alfred

”Jag är stolt över redaktionen, över säljarna och över mina delägare.”
Isabella tror som vanligt att solsystemet roterar kring henne själv.
Faktum är att Löwengrip Invest bara äger 33% av Egoboost Magazine – Moderna Tidskrifter äger alltså 2/3!
Men trots att hon alltså är minoritetsägare till ”sin” tidning kostar hon storsint på sig att vara stolt över ”sina delägare”.
Isabella är de facto inte chef för sin egen tidning med mindre än att Moderna Tidskrifter låter henne vara det.

Anonym

Haha, ja… jag skrattade när jag läste det. Isabella har verkligen storhetsvansinne.

JF

Följ min blogg; Sveriges största egoist 2.0.
Konsumera mera och tänk inte på framtiden.
OBS. Ironi.

Fortsätt med det goda jobb du gör. Jag skriver om ABORT=MORD. kolla in om du vill.

tilda

hej Isabella! Jag är en tjej som är 12 år och skulle gjärna vilja maila med dig för jag behöver lite tips och råd. Om du undrar varför kan jag berätta det för dig via mail. Snälla svara mig på min mailadress det skulle betyda så mycket för mig! min mailadress är tilda.ka@hotmail.com

katarina

Hej, har du avskedat Olivier?

Kram och tack för en bra blogg

vad bra:) måste kännas underbart ju:)

Det låter härligt Bella 🙂

Ni gör den bästa tidningen i Sverige, kanske till och med världen. Det ska ni veta!

Alla kommentarer…
Life & thoughts
februari 29 2012 at 12:08

Alliansen klarar sig utan KD!

Jag har följt debatten kring om ensamstående kvinnor ska få hjälp med assisterad befruktning. När jag har läst vad KD säger och står för blir känner jag ett stort suck och hoppas att dom lämnar Alliansen. Mer förlegat parti finns inte. KD säger att alla ska ha rätt till en pappa och jag håller inte med. Det vi dock kan enas om allihopa är att när man skaffar barn så vill man att barnets uppväxt ska vara så bra som möjlig, alla vill barnets bästa. Punkt. Men om det sedan är en mamma, två mammor, två pappor eller en mamma och en pappa tror jag inte har ett dugg betydelse. Jag har väldigt svårt att tro att ett barn skulle må sämre av att växa upp med en ensamstående mamma. Bara för att man är två föräldrar som väljer att skaffa barn ihop finns det inget som säger att det kommer att hålla. Det finns aldrig garantier. Det finns heller inget som säger att båda föräldrarna kommer att ta ansvar senare i barnets liv bara för att föräldern var med från början. Dock tror jag att en ensamstående kvinna som väljer att gå igenom den här processen (som inte är det enklaste direkt) faktiskt har funderat länge på om man vill ha barn och verkligen gör igenom det för att man tror att man kan ge barnet en bra uppväxt. Jag skulle hellre haft en mamma som fick mig genom assisterad befruktning – och där jag var efterlängtad, än att växa upp med två päron som kanske inte lägger den tid och kärlek som att barn behöver.

Det finns inget som säger att två alltid bättre än en, eller att en mamma och pappa är bättre än två pappor. Det är förlegat och jag blir tokig på dessa partier som bakåtsträvar och försöker hålla fast vid en norm som inte gäller i vårt samhälle längre. Det viktigaste för ett barn som växer upp är kärlek och stöd. Att föräldern finns där, alltid. Sedan om det bara är en mamma, bara en pappa eller två av samma kön har noll betydelse.

Jag har förstått att moderater taktikröstar på KD för att de inte ska glida ur riksdagen. Men nu får de gärna försvinna. Jag vill inte att alliansen samarbetar med det parti som har de mest förlegade 50-tals åsikter. Det är lika läskigt som att ha SD i riksdagen. Bara det att dom pratar om homosexuella istället för invandrare.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/alla-barn-ska-ha-ratt-till-en-pappa_6886387.svd

Skriv en kommentar
E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Annette Petersson

Kvinnan finns inte till utan mannen och mannen finns inte till utan kvinnan. Det behövs en av varje för att det ska bli barn och eftersom det är så så är det en naturlig och självklar sak i världen att det ska finnas en mamma och en pappa i en familj. fråga bara alla barn om hur det har känts att inte veta vem ens mamma eller pappa är. En tomhet som man behöver fylla med något annat

Här hade du för en gångs skull rätt.

/Sossevänstern.

Väljer man att inte leva i en tvåsamhet så har man också gjort det aktiva valet att inte skaffa barn. Självklart kan man lyckas bli gravid ändå, men att skaffa barn via donation bör inte stå till förfogande för vem som helst, det ska vara för de som inte kan få barn, lesbiska par och dylikt. Att vara singel är en helt annan femma.
Att argumentera om att ”ja men nu åker ju kvinnorna utomlands så det är bättre att vi legaliserar det i sverige också” vadå?! Ska vi legalisera droger också bara för att folk åker till Holland och röker på?! Jag tycker det är bra att KD finns med i Alliansen, de håller tillbaka alla liberalers spontana tokigheter. Det ska inte vara en kvinnlig rättighet att skaffa barn. Snacka om omvänd könsdiskriminering!

Den här debatten är så fruktansvärt bakåtsträvande i det stora hela. �r det inte jämställdhet vi ska sträva efter? Kvinnan säger att mannen inte behövs. Vad hade hänt om mannen hade sagt dessa ord till kvinnan`? Barn är ingen mänsklig rättighet. Ska staten hjälpa ensamstående män med surigatmammor? Ska skattebetalarnas pengar verkligen gå till ett sånt här ändamål? -Jag vill ha, jag vill ha. Sånt snack hör hemma i sandlådan och är man i det stadiet ska man inte ha några barn..

Emma

Håller absolut inte med! Säger som flera tidigare – barn är väl ingen jävla rättighet. Ensamstående mammor har det tufft. Nu måste man väl ha ekonomi osv. för att ens kunna tänka sig insemination, men ändå. Och om mamman blir sjuk, om mamman dör? Jaha, då blir ungen föräldralös. Går väl fan inte och jämföra med de fall där pappan är frånvarande av olika skäl; det var väl inte tanken från början, oftast iaf. Men här ska man alltså göra ett aktivt val att barnet inte får ngn pappa? Vem har rätten till det? Vart fan är vi på väg egentligen?

Jag håller med Kd! Tycker inte man ska vara med i en sådan debatt överhuvud taget om man inte har egna barn själv.

Linn Otterbeck

Det här var otroligt bra skrivet av dig Bella! Jag håller med i varje ord du säger! Grymt! Tack.

Jag håller verkligen INTE med dig. Jag tycker att det är fruktansvärt fel att man gör barn till jäkla samhällsexperiment idag, inte en tanke på barnens bästa! De som klagar mest i samhället på hur svårt allt är brukar oftast vara just ensamstående mammor. Det är tungt ekonomiskt och med karriär, svårt att hinna med att hämta och lämna på dagis, hålla fint hemma och få tid över till barnen och aktiviteter till barnen. DET G�R INTE!
Kriminella vittar ofta om hur svår uppväxten var osv och att pappa struntat i dom. Dessa kan i alla fall trösta sig med att pappan är en idiot som lämnat sin familj, barn till dessa egoistiska kvinnor har inte ens en chans att lära känna sin pappa, fattar inte hur man kan ställa sig bakom det!
Man är blåst om man tror att föräldrar inte är viktiga för barn, två är dessutom alltid bättre än en, sedan om det är två mammor eller pappor vet man ju inte om det spelar roll.

sandra

jag blir verkligen imponerad och förvånad över att dessa ord kommer från dig. You go girl, grymt skrivet!

Matilda

Väldigt intressant ämne faktiskt! Och jag håller med dig i det du skriver, det spelar ingen roll hur familjen ser ut, två pappor eller två mammor eller en mamma och en pappa. Det som är viktigt är sammanhållningen i den.

Och till er som säger att KD inte vill förbjuda homosexualitet tror jag har fel, eller ja dom kan ju inte förbjuda det eftersom det inte är något man kan välja att bli. Men dom tycker det är fel och kämpar emot det, för dem anses det vara en sjukdom (detta angår självfallet inte alla men många av dom och eftersom det är ett parti som får man generalisera till det som det är mest av). KD är ett religiöst parti och trångsynta.

Alla ska få ha chansen till att skaffa barn. Och de som säger att de tänker på barnets bästa, säger jag så här till. Att skaffa barn är alltid en självisk sak eftersom ett barnet inte kan be om att bli född. Så om man skaffar det på det normala sättet eller konstgjorda spelar ingen roll.

KD måste ut, liksom alla extrema. KD skulle kunna bli lika farligt för exempelvis homosexuella – moi – som Vänsterpartiet är farligt för meningsmotståndare – moi – eller Sverigedemokraterna för invandrare – moi.

Inga extremister på våra gator, vare sig de säger sig vara ”vänsteraktivister”, ”nationalromantiker” eller ”familjevärnare.”

Och här var det uppenbart en som inte har den blekaste aning om vad KD står för *faceslap*.

Frida

Jag förstår vad du menar. Väldigt intressant att höra vad en annan ung tjej tycker om detta. Men jag måste faktiskt säga att jag inte håller med dig. KD värnar om familjen och familjelivet vilket jag tycker är väldigt fint i dagens samhälle då mycket handlar om karriär och pengar. Homosexualitet är inget som KD vill förbjuda. Att få barn är inte en rättighet och borde enligt mig inte vara det heller. Att värna om BARNS rättigheter är något vi borde bli bättre på, så att tillåta insemination vore att ta ett steg bakåt.

Jag tycker också att det är tufft av KD att våga stå på egna ben och stå emot alliansens förslag. De följer sina principer och det gillar jag. Självklart finns det saker även jag ogillar. Men så är det med politik, man kan inte gilla allt så man får greppa tag i halmstråna och välja det parti man tycker står för flest bra åsikter.

Nej ja håller inte med dig. Sitter just nu och kolla på debatten om detta på SVT. Precis som det sägs. Det måste handla om barnets bästa! Barn är ingen rättighet.
Alla har rätt till en pappa. Män kan inte insimeneras. �r inte det orättvist? Vart kommer det sluta. Pappor ska suddas bort helt?

Jag håller fullständigt med dig! Jag har absolut inte samma politiska åsikter som dig i övrigt men här är vi eniga. Bort med SD och KD!

Maya

varför bort med SD? Bor i Malmö och mina föräldrar är invandrare men vill inget hellre än att SD ska ta över stan. Här i Malmö är det okej att kalla någon för svennehora utan att det händer något men säg något mot invandrare så får du ett helvete. Nej nej dags att ta tillbaka landet som det var när mina föräldrar kom.

Sofie

Det handlar om att barn har rätten till en pappa. Visst inte alla föräldrar är närvarande i ett barns uppväxt och en ensamstående förälder kan klara det galant. Men att inte ha en pappa utan en anonym donator. Vad har du för rätt att bestämma över huruvida någon annan ska ha M�JLIGHET till en relation med en förälder? Dessutom är det förlegat att tro att KD är abortmotståndare eller emot homoäktenskap.

�h, du har så rätt! Folk har ju idag inte en aning om vad KD står för. Det är baserat på deras namn och fördomar man hör från t.ex vänstern om att de skulle vilja tvinga kvinnor att vara hemma osv. Det är det SD som gör, KD är för människors FRIA vilja. T.ex att själv bestämma vem som ska vara hemma med barnen när de är små och ge fan i att bestämma över hur människor ska leva sina liv som alla andra partier.

Nina

Varför pratar ingen om ensamstående pappor? Varför handlar det bara om kvinnors rätt att skaffa barn genom insemination? Var är männens del i debatten? KD röstar som Alla barnorganisationer gör, dvs de ser till barnens bästa. Sverige är ett av de få länder som inte har antagit FNs barnkonvention som lag, vilket KD är för. Jag har så svårt för allt detta tjat om att kvinnors rättigheter hit och dit. Vad hände med männen, de är minst lika lämpade som förälder som kvinnor.

s

Insemination är INTE samma sak som att man skulle vara ensamstående mamma! �r man verkligen så trög? Vem som helst skulle hamna i identitetskris om man inte VISSTE vem ens pappa var. En anonym spermadonator till pappa, hade du velat ha det? Tror knappast att du nickar just nu. Fy fan alltså nu får jag nog! Vad hände med etiken?

Haha det var det sämsta jag har hört. Ska man inte få adoptera då heller? Det kan ju också utlösa identitetskriser hos människor då man inte vet vem som egentligen är ens föräldrar. I fallet med insemination är pappan endast spermadonator, alltså pappa på pappret. Och jag kan tala om för dig att en identitetskris inte nödvändigtvis behöver bero på att man inte vet vilka som är ens föräldrar. Kasst argument, skärp dig.

Det handlar inte om att KD är ”gammalmodiga”, det hela handlar om BARNETS BÃ?STA. Att fÃ¥ barn är ingen rättighet lika väl som det inte är en rättighet att hitta en partner att dela sitt liv med. Barnets bästa är att som utgÃ¥ngspunkt ha tillgÃ¥ng till sina tvÃ¥ föräldrar, oavsett konstellation! Att man sedan skiljer sig eller liknande innebär ju inte att man blir av med den ena eller andre föräldern. Nej, tänk om, tänk rätt. Barn är ingen jävla rättighet eller handelsvara.

Calle

Barnens perspektiv bör alltid vara i centrum när Sverige stiftar nya lagar. FN:s Barnkonvention slår tydligt fast att ett barn har rätt till sina föräldrar, att båda föräldrarna har ett gemensamt ansvar för barnets uppfostran och utveckling och att barnet har rätt att i högsta möjliga utsträckning veta vilka dess föräldrar är. Därför tycker jag att det är problematiskt att tillåta ensamstående kvinnor assisterad befruktning. Det är tid att ta barnens rättigheter på allvar och sluta vara nonchalanta. Vi ska stifta lagar utifrån vad som är bäst för barnen och inte endast utifrån ett vuxet jämställdhetsperspektiv.

Jennifer

Att barn har behov av manliga och kvinnliga förebilder är allmänt kännt. Men att de nödvändigtvis måste komma i form av föräldrarna är inte självklart.

Skall man neka personer att bli föräldrer pga avsaknaden av en viss förebild så måste man ju också bedömma hur pass bra förebilder föräldrarna är i en tvåkönad familj. �r pappan i familjen tillräcklig maskulin eller kanske är det mamman som borde jobba mer på sina kvinnliga egenskaper?!

Får barnen verkligen gå på ett dagis där majoriteten av de anställda är kvinnor?!

Barn är kanske inte en rättighet, men det är en fantastisk möjlighet och ett stort ansvar. Jag tror att alla, oavsett läggning och familjesituation har nytta av information om barn. Så varför inte lägga in ämnen i skolan!?

/24 år och mammaledig

anna

Skulle vara intressant att höra om du fortfarande tycker likadant när du själv fått barn. Att vara förälder är det svåraste och roligaste jobbet man har. På livstid. Kom inte och säg en massa skit. Självklart ska varje barn ha rätt till en pappa.Allt annat är själviskt!!! Vart hade du varit utan din pappas råd och stöd i livet Bella?! Vi är skapta för att fortplanta oss kvinna och man av en orsak.

joakim rossberg

Varje dansgolv i Sverige vimlar av kvinnor och män som söker tillfälliga sexuella kontakter. Vill du lagstifta om detta; eller vill du ha lag om att man måste använda kondom vid dessa tillfällen? Vill du i så fall kolla att lagen efterlevs? Varken Du eller jag har rätt att lägga oss i, vem våra medmänniskor trivs tillsammans med! Vad vet du om vilket råd och stöd vi har fått i livet – och från vem ! Jag kan däremot tala om många människor; som jag har haft kontakt med genom yrkeslivet; som har haft ett helvete med verbal och fysiskt misshandel genom att ditt familjeideal INTE har fungerat.

mikaela

Jag undrar också vem min pappa är. Han dog när jag var fyra år, och jag har inte den blekaste om hur han var som person, mer än det jag har fått berättat för mig. Ni som skriver ”Ett barn klarar sig inte utan sin pappa” – jag har klarat mig jävligt bra. Min mamma är den bästa i hela världen, och jag kunde inte ha fått en bättre uppväxt.

Så vad är det som säger att ett barn egentligen behöver två föräldrar? Ett barn kan vara så önskat, och komma till en mamma ELLER en pappa som verkligen älskar barnet.

Axel

Barn behöver två föräldrar. En man och en kvinna.
Det är enkel biologi.
För din kännedom 🙂

Vad är det läskiga med SD?
Har ställt den frågan många gånger men tänk att jag aldrig får något svar..

Utlandssvensken

Vad baserar du dina påståenden på? Vilka forskningsstudier visar att ett barn inte har behov av en mamma och en pappa? Du kommer endast med känsloargument och ideologiskt färgade utspel som du inte belägger med fakta. Det här handlar till stor del om biologi, anknytning och identifikation. Hur skall en kille lära sig hur det är att vara man om det inte finns en stark manlig förebild i hans absoluta närhet? Hur skall en tjej lära sig vad som är en bra man och vad som inte är det? Var tror du termen ”Daddy issues” kommer ifrån?

Sverige behöver ett parti som är ännu mer konservativt än KD, som dessutom inte har ett religiöst fundament, för att bromsa en alltför progressiv utveckling. Du klagade ju själv på genusvansinnet, det är partier som SD och KD som opponerar sig mot sådana villfarelser. Du glömmer att Moderaterna en gång var ett väldigt konservativt parti.

Julia

läskigt att ha med SD i riksdagen ? vet du ens vad SD är för nåt? de är inte rasister utan vill ändra Sveriges invandringspolitik plus andra bra saker, och SD är de enda som skulle kunna göra en förändring åt det bättre hållet gällande det, eftersom alla andra partier är så jävla fega och bara vill ta in fler och fler invandrare tills Sverige tillslut blir ett u-land med ännu större arbetslöshet och med alla andra problem som uppstår. Svenskar blir redan diskriminerade i sitt eget land, när fan ska folk öppna ögonen ? detta har INGET med rasism och göra och den som påstår det borde kolla upp vad ordet rasism egentligen betyder, istället för att kalla allt som handlar om invandrare för rasism…

Håller med dig till 100% . har länkat detta inlägg i min blogg

Marie

Det hela handlar ju inte bara om rätten till barn, utan det handlar också om ekonomin! Klarar kvinnan av att betala för sig själv och sin unge utan att staten behöver hjälpa till? Det är ju även det som är frågan.

Sedan anser jag inte att barn är en rättighet, och jag tycker inte staten ska hjälpa till eller uppmuntra kvinnor att skaffa barn och bli beroende av staten!

Du Bella som moderat borde ju förstå att detta kommer att tära på välfärden?

Anna

Min enda reflektion är kring barnets sociala skyddsnät. Vad händer om den högpresterande, välfungerande, socialt välanpassade, ensamstående kvinnan blir utbränd, får cancer eller dör?

Självklart finns det väldigt många ‘mindre lämpade’ föräldrar som inte har förmågan/engagemanget att ge sina barn ‘rätt stöd’; samtidigt ger två föräldrar tillgång till två släkters uppbackning. Huruvida det är ett tvåkönat eller samkönat föräldrapar tror jag dock är helt ovidkommande för barnets trygghet.

För egen del väljer jag att inte skaffa barn, eftersom jag inte kan garantera en trygg uppväxt.

Caroline

BRAAAAAAA BELLA!!!! Du har så himla rätt! Det som betyder något är att barnet är älskat. 🙂

M

För ett barn är det viktigaste kärlek, stöd, uppmuntran och trygghet. Det finns ingen vetenskap som pekar på att två människor krävs för att ett barn ska få detta.

Många argumenterar för vikten av att alla barn har en manlig och kvinnlig förebild, men en förebild kan vara vem som helst; en gudmor/gudfar, en lärare, en släkting, en tränare – you name it.

En mamma, en pappa, två mammor, två pappor – det spelar ingen roll. Det är kvaliteten som är viktigast, inte kvantiteten.

Oskar

Den här typen av beslut måste väl också innebära att män som blivit far mot sin vilja ska kunna välja bort barnet och dess mor utan några konsekvenser. De är ju bara ännu en spermadonator.

Pia

Jag är en kvinna i medelåldern och jag är precis som många här tudelad i frågan. Mina föräldrar skilde sig när jag var 7 och min bror 8, min mamma är underbar och har kämpat på. Men – nu när jag är äldre märker jag att min historia, mina rötter blir allt viktigare. Att då inte veta vem som är min pappa eller mamma, att inte kunna se bakåt, att inte veta varifrån hälften av mina gener kommer, skulle göra sorgsen.

Fredrik

Hur ska man lösa det för alla de män som kanske vill ha barn, adoption är ju inte direkt något alternativ då det är skitsvårt att adoptera. Hela denna diskussionen går ut på kvinnans rätt att skaffa barn men som vanligt så glöms männen bort i denna diskussion. Tror att det finns lika många ensamstående män som skulle vilja ha barn men som inte får chansen. Säger inte att kvinnorna inte ska få skaffa barn ändå, men det hade varit en intressant vinkling om man räknat med männen med! Förövrigt så har väl alltid KD varit korkade!!!

Fattar inte varför folk tycker det är fel om man vill skaffa ett barn ensam (de kan ju faktiskt träffa någon som blir pappan senare). De som skaffar barn genom provrörsbefruktning har en god inkomst och har funderat länge på att skaffa barn. Hellre att en 35-årig välutbildad kvinna skaffar ett barn än att en 17-åring skaffar barn.

Att säga det är onaturligt att barnet kommer till utan en tvåsamhet är ju ett lika starkt argument som att det är onaturligt att förflytta sig med bil istället för att gå. Det finns ju mycket ett barn kan ”sakna” i sitt liv, tänk de som växer upp utan syskon, mor och farföräldrar, kusiner eller husdjur. Blir dessa människor sämre än vanligt folk för det? Nej. Blir dessa depressiva människor? Nej. Samma sak gäller för avsaknad av mamma eller pappa. (argument av egna erfarenheter).

Tror mer att de som är emot detta är det för att det sticker i ögonen på dem. Inte för att de egentligen tror barnet skulle fara illa.

Trött man blir pÃ¥ detta jävla tjat om SDâ?¦Läs pÃ¥ för helevet det har inte med rasism o göra vilket oxÃ¥ kan vara Ã¥t vilket hÃ¥ll som helst det gäller jye inte bara vita som trycker ner mörkhyade människor, vi kommer aldrig komma nÃ¥gonstan med denna â??efterblivenhetâ? om man tycker att SD i riksdagen är skrämmande för Sverige wtf people?!

Väl skrivet och jag delar din åsikt till punkt och pricka. Du är en klok tjej Bella!

Fredrik

Jag tycker att det låter som en jättefin tanke men är det lika lätt att som man skaffa sig ett barn tro? Det är ett perspektiv de glömt ta upp känner jag, såhär i jämställdhetens hetta 😛

Frida

Barn ska inte vara ”nÃ¥got” man skaffar Ã¥t sig SJÃ?LV, utan man skaffar med NÃ?GON man älskar. Sen om det i praktiken finns mÃ¥nga föräldrar som missköter sitt ”jobb” är en annan frÃ¥ga. MEN singelmammor kan inte försvara sig genom samma argument som ett par kan. Och det är p.g.a den anledningen barn bör komma till världen, att man vill utveckla/förstora sin familj med nÃ¥gon man älskar. BARN Ã?R INTE EN RÃ?TTIGHET. Sen är jag för om ett homosexuellt par vill insiminera, men inte en singelmänniska. Barn är inte en vara eller en hund, utan en skapelse av tvÃ¥ människor. Med det sagt, jag är inte det minsta religös eller direkt konservativ. Men nÃ¥gon mÃ¥tta fÃ¥r det vara……

M

Så de som inte har funnit sitt ”livs stora kärlek” ska gå barnlösa? Jag håller med om att barn inte är en vara som man skaffa för sakens skull, men ingenting säger att ett par älskar ett barn mer än en ensamstående förälder.

Du säger själv ”att man vill utveckla/förstora sin familj med någon man älskar”. Vad har du för bevis för att singelpersoner inte delar samma önskan/anledning som ett par?

Det är en högst osmaklig generalisering du har gjort.

Frida

Det är mycket man vill och önskar här i världen, DET BETYDER INTE att man ska fÃ¥ rätten till det. Och det hade inte varit möjligt om denna teknik inte funnits… SÃ¥ tänk efter om du verkligen stÃ¥r för dina uttalanden. Bara för tekniken finns och en människa ”vill” ngt ska det plötsligt bli en RÃ?TT? Och nu är det faktiskt barn, andra individer vi pratar om. Du kan inte hitta en osjälvisk anledning till att en singelmamma vill insiminera. Skillnad hade det varit om det var adoption eller fosterbarn.
Igen.. Sen när blev barn en R�TTIGHET för alla som vill ha det? Det är för ett partnerskap likadant som t.ex. giftemål? Ska alla singlar få gifta sig med sig själva för dem inte har hittat den rätta, bara för dem VILL gifta sig? Vad har vi för sjukt samhälle om allas viljor ska bli rättigheter utan en tanke på konsekvenserna.

Jonas ( kristdemokrat )

Skulle nog vara bra ocksÃ¥ om du blondinbella pratade med nÃ¥gon ledande kristdemokrat. bara för att man lägger in en moralisk aspekt i livsstilen sÃ¥ betyder det inte att man förringar människorvärdet. Homosexuella lobbyorganisationer har lyckats göra sina frÃ¥gor till enbart rättighetsfrÃ¥gor utifrÃ¥n sin livsstil och det är klart att i ett invidualiserat samhälle där saker är rätt om de ”känns rätt för mig” sÃ¥ vinner det synsättet terräng. Men det betyder inte att det blir bra bara för att man kräver sin rätt. Barnens rättigheter te x vem stÃ¥r upp för dem? Att blanda in SD i det hela var ocksÃ¥ tragiskt, här är du inte pÃ¥läst som du ger intryck av att vara mÃ¥nga gÃ¥nger blondinbella. Man behöver skilja pÃ¥ äpplen och päron Ã?VEN om man inte hÃ¥ller med i allt.

Kristin

Dels tycker jag att ALLA föräldrar borde genomgå test, typ ”körkort” för att ha barn. Det är tyvärr inte alla som lämpar sig för att skaffa det stora ansvaret. och om de nu lämpar sig och har samma kön eller om det bara handlar om en förälder kan väl barnet få en ”mentor” i det motsatta könet ?Någon man träffar regelbundet och kan se upp till. Kanske ganska orealistiskt , jag vet inte..

Kristin

Dels tycker jag att ALLA föräldrar borde genomgå test, typ ”körkort” för att ha barn. Det är tyvärr inte alla som lämpar sig för att skaffa det stora ansvaret. och om de nu lämpar sig och har samma kön eller om det bara handlar om en förälder kan väl barnet få en ”mentor” i det motsatta könet ?Någon man träffar regelbundet och kan se upp till. Kanske ganska orealistiskt , jag vet inte..

Jonas ( kristdemokrat )

Det är märkligt när folk skriver att Kd står för medletiden. Den som inte kan nåt om medletiden kanske skulle hålla med. Snarare är den liberala synen på relationer och på familjen ganska antik. I Korinth i dåtida hednavärlden var det ett väldigt fritt synsätt på relationer, inget tycks spela någon roll. Med det judisk kristna inflytande över västvärlden så ändrades denna syn rejält. Att bygga stabila familjer byggt på mamma och pappa blev också grunden för ett stabilt samhälle. Att påstå sig vara modern bara för att det inte spelar nån roll är inte modernt i sig, snsnare antikt och ett uttryck för hedendomen. Hur vi svenskar levde innan den judisk kristna tiden när barn förringades sitt värde och sattes ut att dö i kylan är inget att vara stolt över. men börjar vi tumma på dessa värden igen då går det snabbt utför.

Som homosexuell tjej blir jag mörkrädd av att läsa kommentarerna här inne. Det är helt galet att folk fortfarande ser mig som onormal – år 2012! Bara för att jag blir kär i tjejer. Och även ifall jag inte vill skaffa barn så vill jag ändå ha möjligheten att bilda en familj men min framtida partner. Jag vet ju inte om mina tankar ändras med åldern. Många här verkar tramsigt konservativa och har en hemskt inskränkt syn på familjer. Bara för att en man och en kvinna kan skaffa barn genom att ligga betyder det inte att det är bäst. Det som är viktigast i en familj är kärlek, så sluta diskriminera andras familjer för att de inte passar in i ert heteronorma, konservativa tänkande. Kärlek som kärlek.

anonym

att jämföra kd med sd var väl inte speciellt genomtänkt? och som flera skriver här så är det ingen rättighet att skaffa barn. jag kan skriva under på att man saknar att ha en närvarande pappa av egna erfarenheter.

Någon

Värdelöst skrivet. KD tappat för att de är pseudokonservativa, jag tillhör än av över en halv miljon människor i Sverige som sympatiserar med nationalkonservativa Sverigedemokraterna. Jag är tidigare moderat (gamla moderaterna). KD försvinner för att de gett upp sina profilfrågor, konservativa vindar blåser i hela Europa. Tack och lov.

Mycket bra inlägg Isabella!

hanna eriksson

Mycket homofober och konservativa människor i den här debatten alltså, läskigt att en del svenskar fortfarande har såna här åsikter. Skäms på er!

Kattis

….och Sverige klarar sig utan alliansen…

Anonym

Där måste jag säga stopp faktiskt! Jag tycker att det du brukar skriva är super bra, men detta är mindre bra ! Självklart behöver man och ska ha rätten till en pappa! Det står jag starkt fast vid. Jag är själv uppvuxen med skilda föräldrar och jag har väldigt god kontakt med både mamma och pappa. Skulle inte kunnat leva utan någon av dom. Tänk dig ett barn som växer upp utan en pappa eller en mamma. Det barnet kommer under sitt liv alltid undra vem den andra föräldern är. Självklart har man inte alltid möjligheten att ha både och, men om alla kunde få den chansen så är det bäst. Jag står inte på någons sida i detta, absolut så tycker jag att en ensamstående ska kunna få den chansen att få skaffa ett barn. Men man ska alltid tänka på konsekvenserna. Om det hade varit så enkelt att man automatiskt kunde få växa upp med en mamma och en pappa så hade det varit underbart och bra. Hade själv InTE kunnat växa upp utan min kära pappa

Lovisa

Stopp!! När du börjar prata om att du i NULÃ?GE aldrig skulle kunna tänka dig att välja bort din pappa sÃ¥ brister ditt argument helt och hÃ¥llet. Du refererar till det du känner nu, efter allt du upplevt. Men tror du att ett barn som aldrig växt upp med en pappa gör det? Att det barnen gÃ¥r och tänker att ”Shit, det där hade jag klarat… OM jag hade en pappa!”? Nejnejnejnej. För ett barn som bara växt upp med sin mamma kan inte känna av känslan av att välja bort sin förälder, som du desperat försöker använda som ett argument. Jag vet precis vad det är jag pratar om, dÃ¥ jag bröt kontakten med min pappa vid 14 Ã¥rs Ã¥lder. Jag hade upplevt hur det var att ha honom i mitt liv och fick även uppleva hur det var utan honom. Men den känslan och den upplevelsen kan aldrig ett barn som inte känt sin pappas närvaro känna.Som Isabella sa sÃ¥ är det faktiskt bättre att ha en ensamstÃ¥ende mamma som bryr sig än tvÃ¥ föräldrar som inte gör det.

Milo

Du fick ju välja, det får inte alla, de har bara en saknad och en tomhet. Så ditt argument faller som ett korthus.

Lovisa

Okej, kanske la upp det på lite fel sätt (trodde inte att någon skulle ha mage att använda det som mot mig, men se där!). Min pappa bröt med mig, efter år av familjebråk. Så nej, jag fick inte välja. Och åter igen, man kan inte känna saknad när man aldrig känt av den personen. Tomhet, visst. Men jag tror nog att de flesta kvinnor som går igenom det här besutet har en väldigt stark längtan av att skaffa barn och förmodligen kommer att överösa dem med kärlek, och därmed fylla ut tomheten.

Rino

Tro får man göra i kyrkan. En person kan aldrig ersätta två personer hur mycket de än älskar barnet och bara för att en kvinna känner sig ensam och den biologiska klockan börjar klämta så har de ingen rätt att tvinga till sig ett barn.

Anna

�h herregud. Ni är såna som får en att börja tappa tron på framtiden. Det är 2012!! Och det behöver inte handla om ensamhet, utan det kan helt enkelt handla om en dröm att skaffa barn? Och det är inte alls sant att en person inte kan ersätta två föräldrar. För åter igen; en mamma som bryr sig är bättre än två föräldrar som inte gör det. Tycker som någon i kommentarsfältet lite längre ned sa: alla borde göra ett slags föräldratest.

Rino

Jaha, är det 2012? Det hade jag ingen aning om. Då kan vi ju gå runt nakna och göka och våldta och skaffa barn och inseminera hur vi vill!!! Ska vi införa test för vem som ska få bli förälder så hamnar vi bland samma paragrafer som Hitler ville införa för att skapa den rena ariska rasen. Vilka sunda åsikter du har. Det är ett nystan av sällan skådat slag. Tänk lite längre än näsan räcker och börja gå på historielektionerna så gör du världen en tjänst.

Alla kommentarer…
Life & thoughts
februari 29 2012 at 11:28

Simning och budgetmöte

Började min morgon imorse 7.30 på gymmet. Jag simmade i en timma. Simning är verkligen ett bra sätt för mig att börja dagen på, jag hittar fokus och förbereder mig mentalt på allt jag ska göra under dagen. Efter träningen och frukost så hade jag budgetmöte för Egoboost Magazine med Johan, Daniel och �sa på Anglais.

20120229-112857.jpg

Sorry för dålig bildkvalité .. Min iphone fick spader imorse

Skriv en kommentar
E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Gammal artikel med himla intressant

Fix My Phone har 8 butiker i stockholm och 5 butiker i Göteborg. Där kan du laga din telefon.

Trött man blir på detta jävla tjat om SD…Läs på för helevet det har inte med rasism o göra vilket oxå kan vara åt vilket håll som helst det gäller jye inte bara vita som trycker ner mörkhyade människor, vi kommer aldrig komma någonstan med denna ”efterblivenhet” om man tycker att SD i riksdagen är skrämmande för Sverige wtf people?!

Du är välkommen in till iphonereparation.se på Odengatan 27 om din telefon strular eller går sönder 🙂

Konsulten

Märkligt att ha budgetmöte på ett hotell bara två minuter från kontoret. Kanske för att få en skattefri lunch pg av internt planeringsmöte?
Finns det inget konferensrum på det nya kontoret eller är företaget så dåligt organiserat att ledningsgruppen inte kan sitta i fred utan att bli störd av handfallna medarbetare som behöver instruktioner?

Hej, vi har nyss läst din bok. (egoboost) Super bra btw.
Kapitlet: Vägra skammen-vÃ¥ga anmäla, Vi ville bara säga att usch va vi tycker synd om dig, vi läste ocksÃ¥ att medierna och nÃ¥gra läsare inte trodde pÃ¥ dig, men vi förstÃ¥r och vi tror pÃ¥ dig! Hoppas allt har blivit bra med dig och hoppas allt har löst sig. Men gÃ¥ för gudsskull inte ensam till baren mer. 😉 KRAMKRAMKRAM!â?¥

Johnny

Hur kan man simma en timme i en 14-meters bassäng? Om varje längd tar 30 sekunder blir det 120 varv i bassängen! Så förtvivlat tråkigt det måste vara!
Men timmen kanske innehöll både förberedelser och tid för dusch och ditten och datten?

Maria

Måste bara säga att tycker att det suger att du har frågestunder och sen svarar du inte på alla frågor? Vad är då meningen med att ha en frågestund när du svarar på typ 10 stycken, alltid samma personer som får svar också 🙁

Wiseguy

Meningen med en frågestund är att dra trafik till bloggen -inte att svara på frågor.
Det Isabella tycker att vi behöver veta talar hon om i inläggen. T ex att vi ska köpa Egoboost Magazine, hennes nya bok och allt skräp som finns på Bellashop!

Vist är det något särskilt med att simma! Jag tycker att man kan tänka så klart. Jag slappnar av och simmar i min egen lilla värld.

Fast ofta känner jag en ”stress” nr jag simmar. ”Måste” simma långt och snabbt.. Dödar en hel del av glädjen i det hela. Detta är ett av mina mål. Att kunna ta det lugnt och njuta.

Mats

Du är sötare än nÃ¥gonsin! Rund o go’â?º

Simma är såå härligt och bra för heeela kroppen!! Kraam

Jag tycker din längd på håret är ultimat! Så snyggt!

�h, älskar det nya Ipadfodralet. Urhärlig färg!

DELTA I TÃ?VLING I BLOGGEN OCH VINN!
Hanna W är ju inte den vassaste kniven i lÃ¥dan… Träna pÃ¥ geografi kanske?

DELTA I TÃ?VLING I BLOGGEN OCH VINN!
Hanna W är ju inte den vassaste kniven i lÃ¥dan… Träna pÃ¥ geografi kanske?

DELTA I TÃ?VLING I BLOGGEN OCH VINN!
Hanna W är ju inte den vassaste kniven i lÃ¥dan… Träna pÃ¥ geografi kanske?

DELTA I TÃ?VLING I BLOGGEN OCH VINN!
Hanna W är ju inte den vassaste kniven i lÃ¥dan… Träna pÃ¥ geografi kanske?

HEJ! Tänkte meddela om att jag öppnar egen webbshop om 1-2 veckor:) Ni kan gärna kika in på min blogg och följa oss. Vi ska sälja smycken,skor även kläder:) Hoppas ni gillar min blogg och följer mig även på bloglovin
kramisar

Nisse

Jäckla tjat om din webshop hela tiden i vart eviga inlägg.
Här: adwords.google.com, köp annonsering som alla andra.

Duktig du är som tränar så tidigt på dagen! Själv tränar jag aldrig före 12.00

FANTASY DINING-En blogg om temarestauranger & resor

Alla kommentarer…
Life & thoughts
februari 28 2012 at 20:44

Middag med syssling

Min syssling Isolina var i Stockholm idag så vi träffades ikväll och åt middag på Riche. Det är så roligt att vi är så lika varandra, hon är också entreprenör och så märkte jag en annan sak.. Båda gillar kallt kaffe! Isolina är en riktigt cool tjej, 19 år gammal och driver beautyminerals.se. Hur som helst, inspirerande middag. Nu kom jag precis hem, klockan är inte ens nio men jag ska gå och lägga mig. Upp tidigt imorgon!

20120228-204427.jpg

20120228-204446.jpg

20120228-204453.jpg

20120228-204459.jpg

Jag trivs nog bäst i mörkare ögonbryn i alla fall.!

Skriv en kommentar
E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Gud va fint ditt hår är Isabella! Kan du inte berätta hur du stylar det för att få så där perfekt med movement i det?

Du är grym! Fortsätt att vara så inspirerande!

http://www.deeonic.com/29th-of-february-outfit-16/
Klicka här och se varför detta är stockholms snabbast växande blogg

Stine

Hej! Din hud stråler alltid og jeg lurer på hvilke ansiktsprodukter du bruker? Jeg er nettopp ferdig på roaccutane kur og sliter med å finne et bra hudpleiemerke jeg kan bruke, så acnen ikke kommer tilbake.
🙂

Lady GaGa är med i Men in Black 3 – GossipGuy.se

vad kul!

läs min blogg?
kommentera?
läs?
följ?
tack!

hur får du så många läsare bella?

vad kul!
läs min blogg?
kommentera?
titta igen?
följ?
tack!

Isabell

Jag tycker du passar bättre i de ljusare brynen, som på den gamla bilden där du har en beige draperad klänning! Jag har själv slutat fylla i, eller ibland bara använda en ljus ifyllning för det ser lätt så hårt ut med mörka ögonbryn! Vissa passar i mörka bryn men de flesta tycker jag ser lite sura ut nästan:)

snyggt med markerade ögonbryn! roligt med din syssling, hoppas att det går bra för henne!

Mats

Guuud, vad du är himmelskt vacker Isabella!!!�

Du kanske skulle kunna ha med en intervju med henne i ett kommande nummer av Egoboost Magazine? Det tycker i alla fall jag skulle vara kul att läsa om!! 🙂

anonym

jättehärligt ser det ut! Ett tips är dock att du inte har en så röd brynpenna! Om du kollar på hm:s ljusbruna brynpenna så försök utgå från den färgen. Något mörkare då kanske om du trivs i extra mörka bryn. Tyvärr gör det röda i din färg att det ser lite kladdigt ut:/ men i övrigt, vilken pingla!

Håller med ovanstående. Du gör ett bra jobb. Jag skriver om att ABORT=MORD i min blogg. Kolla in.

Gud va du är min förebild på alla sätt och vis! Som du är och som ditt liv ser ut, så skulle jag också vilja ha det i min framtid! Tack för världens bästa blogg enligt mig! Kram

Rebecca

Köpte smink av henne på en mässa förra året i jan. Trevlig tjej!

Ser gott ut…. kan du komma och bjuda mig?

Jag tycker personligen att det ar fint med morkare ogonbryn nar man ar blond, bara inte for morka. Far inte se for onaturligt ut. Testade pa ett mineral puder pa Sephora i LA dar jag bor och det blev jatte fint och naturligt faktiskt. Anvander dock oftast inte nat puder eller foundation alls… later huden andas sa mycket som mojligt 🙂

/Linda

Ps. Har fragestund pa min blogg just nu sa om nagon har nagra fragor om LA passa pa och stall dem nu :)) Ds.

Vilken kul middag 🙂 sov gott!

Ser riktigt gött ut! Va fin du är Isabella i din hårlängd nu. <3
Kramar

Ã?åå jaaa!!! Ã?ntligen nÃ¥gra som gillar kallt kaffe! Jag gillar i princip allt kaffe men har alltid med mig kallt kaffe till skolan och det ”retar” mina kompisar mig för 😉 haha men det spelar ingen roll, jag kör pÃ¥ mitt kalla kaffe ändÃ¥ 😉

Vilken söt tjej 🙂

HEJ! Tänkte meddela om att jag öppnar egen webbshop om 1-2 veckor:) Ni kan gärna kika in på min blogg och följa oss. Vi ska sälja smycken,skor även kläder:) Hoppas ni gillar min blogg och följer mig även på bloglovin
kramisar

Nisse

Kan någon spärra den här dåren, i vart enda inlägg här postas den här skiten om hennes sunkiga webshop som är på väg.
Köp annonser som alla andra istället för att spama sönder kommentarsfälten på den här bloggen.

Du passar bättre i mörkare bryn 🙂 men du är alltid vacker Bella! 🙂

Hanna W är ju inte den vassaste kniven i lådan… Träna på geografi kanske?

Hanna W är ju inte den vassaste kniven i lådan… Träna på geografi kanske?

Hanna W är ju inte den vassaste kniven i lådan… Träna på geografi kanske?

Hanna W är ju inte den vassaste kniven i lådan… Träna på geografi kanske?

anonym_h

roligt! du är söt och vacker, men jag måste säga att jag föredrar dig i ljusare bryn:P

Hej.. jag vill bara fråga en liten sak.. Har du testat att göra en kebelo-behandling någon gång? Det är en hårbehandling där man bygger upp håret med proteiner.. Jag ska utföra den imorgon på en kund och vill verkligen rekomendera den om du inte testat.. Håret blir FANTASTISK och helt frizzfritt. Ha en bra dag…

Jag köpte din bok häromdan & jag måste säga att det är nog den bästa boken jag köpt!
När jag läser den känns det som om du förstår precis hur jag känner & det du skriver peppar en, eftersom det är så mycket som stämmer med komplex och sådant & jag har inte ens läst ut hela boken & det känns redan som om min självkänsla är mycket bättre, så ville bara säga tack, det är sjukt att man bara kan läsa en bok & må lite bättre, men så känner jag!
Hoppas du skriver fler bra böcker, har sett att du har skrivit en ny ska nog köpa den direkt när den kommer ut eftersom Egoboost är så himla bra!
Kram Emma!

De är vidriga människor som kommenterar andras utseende, jag har blivit kallad ful och tjock. �r jag det? -Nej, det är mobbarna som är fula. Både på insidan och utsidan. JAG HATAR MOBBARE!
http://nattstad.se/aminoffs

Give me, give me, give me sminket hehe. Skulle gärna prova mineralsminket, aldrig testat det märket.

Fin du är 🙂

Mats

Makalöst fin! Som en ängel.�

madde

http://www.youtube.com/watch?v=VJVgDwcv3FY

kolla denna video om aspbergernatti haha

Va kul att du har sååå bra kontakt me din familj så att du till o med känner dina sysslingar! <3 ;P

Vad härligt 😀

�h, vilka härligt drivna häftiga kvinnor!=)

Hej!
Jag och några kompisar driver ett UF-företag.
Här är vårt utkast till vår reklamfilm, kolla gärna! 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=5EWxh1OS42Y&sns=fb

Alla kommentarer…