Kommentarer

”Hon driver ju inte företag. En människa som verkligen (i ordets rätta bemärkelse) driver ETT ENDA företag jobbar ju häcken av sig. Varken tid till lÃ¥ngledigt eller att fixa naglarna. Knappt hinns det med att äta lunch”

”Sorgligt att ha städerska när man är 20. Ã?r inte det lite överdrivet? Jag gillar dig Bella, I really do, men detta tycker jag är liteâ?¦ bortkastade pengar? Speciellt när det är sÃ¥ lätt att städa själv, i alla fall om man kan hÃ¥lla ordning. Nej fan, städhjälp skall man ha när man blir 80+ och inte KAN städa själv”

Jag känner bara att jag behöver ge lite svar. Jag blir sÃ¥ förvÃ¥nad hur vissa är sÃ¥ inrutade pÃ¥ hur ”livet ska vara”, ”det här är rätt och det här är fel”. Det är fel att ha städerska bara för att jag är 20 Ã¥r och driver man företag pÃ¥ riktigt sÃ¥ har man inte tid att fixa naglarna. Har ni testat städhjälp? Driver ni företag själva? Alla människor lever olika. Självklart jobbar man häcken av sig när man är egen företagare, det är sant. Men mÃ¥let som företagare för mig är i alla fall att driva en business där jag INTE behöver jobba dygnet runt. MÃ¥let är ju att kunna fÃ¥ jobba med det man tycker är roligt och samtidigt kunna resa, shoppa och ha rÃ¥d till den standarden jag vill. Jag har haft företag sedan jag var 16 Ã¥r, alltsÃ¥ fyra Ã¥r, jag har kommit en bit pÃ¥ vägen och i och med att nästan alla företag är baserade pÃ¥ nätet sÃ¥ rullar de flesta pÃ¥ av sig själv och kan skötas med min laptop. Alla bolag jag har omsätter idag mellan 1-2 miljoner kronor var och det är jag riktigt nöjd med. Det bästa med att driva företag är just att man är sin egen chef, Ã¥ker jag till San Diego tvÃ¥ veckor sÃ¥ tar jag mig tid till det, men dÃ¥ vet jag att det väntar sena arbetskvällar veckan därpÃ¥. Jag bestämmer själv!

För mig har friheten alltid varit prio:t ett. När min första bolag var startat 2007 sÃ¥ hade jag som mÃ¥l att ”kunna sticka iväg till Brasilien ett Ã¥r om jag kände för det”. AlltsÃ¥ ha sÃ¥ mycket pengar att jag bara kunde dra. Det är därför jag driver företag, för frihetens skull och för att det är fantastiskt kul att bestämma själv. Skulle jag idag ha ett bolag som jag behövde jobba sÃ¥ mycket med att jag inte hade tid att äta lunch dÃ¥ skulle jag avveckla företaget efter ett Ã¥r. Ideén är antagligen inte tillräckligt vinstdrivande sÃ¥ att du kan anställa.

Och med städhjälp, jag har alltid prioriterat städhjälp, jag hade det när jag var 17 Ã¥r ocksÃ¥ i min andra hands-lägenhet för att jag ville hinna fokusera pÃ¥ jobb .. Det är tack vare städhjälpen som sköter mitt hem och tvätt varje vecka som jag faktiskt kan jobba, blogga, plugga, föreläsa, resa och leva – fÃ¥ allt att gÃ¥ ihop! Självklart  skulle jag kunna gÃ¥ upp en timma tidigare och dammsuga, men jag förstÃ¥r bara inte varför. Jag vill leva ett liv där jag prioriterar saker som jag vill göra, och jag är glad att jag kan det men jag har ju kämpat mig för att nÃ¥ dit. Därför passar jag pÃ¥ att njuta nu när jag kan, samtidigt fÃ¥r mer tid för jobb.

Så, sluta lägg er i andras sätt att leva och börja lev själv, jag lever mitt drömliv. Gör det du med!

  1. Jag tycker du har helt rätt! Det är skönt att kunna bestämma över sin egen tid och jag, som är på gång att starta ett eget företag, tycker att det är bland det bästa med det! Att själv kunna lägga upp sina egna arbetstider o.s.v.

    Det kommer alltid att finnas människor som är svartsjuka på dem som det går bra för, så är det bara!

  2. Hej Bella! Du har en sÃ¥ otroligt bra blogg, och i mina ögon verkar det bara vara ren avundsjuka som talar i citaten ovanför. Vad är det för fel att ha städhjälp? Vad är det för fel att bry sig om sitt yttre? Det jag gillar sÃ¥ himla mycket med dig är att du äntligen kanske kan ändra pÃ¥ dumhets-stämpeln man ibland som ung attraktiv tjej kan stöta pÃ¥ i samhället. Du är ett vandrande bevis pÃ¥ att man kan vara bÃ¥de framgÃ¥ngsrik och kvinnlig, haha. Du har blivit en förebild för mig. Ã?r väldigt intresserad av att driva företag osv, och jag är pÃ¥väg i rätt riktning för mina mÃ¥l. Du är en sann inspirationskälla! Kram! 🙂

  3. Lätt för dig att säga som fick hjälp med att bli miljonär, tänk på att alla inte har den lyxen!
    Hoppas du tänker lite innan du skriver.
    Det är ju jättebra att du fått ihop ditt liv, men alla kan inte bli som du, låter lite som tro på gud så kommer han o hjälper dig.

    1. vad fick hon hjälp med om jag får fråga?
      och kom inte och säg att det var hennes pappa, den kommentaren är nog jag inte ensam om att ha tröttnat på.

        1. Visst hon hade inte varit där i dag om hon inte hade haft pappan och hans anställda bakom sig. Och vilken värld lever du i Bella som tror att alla företag har en sådan omsättning, skärp dig och kolla på fakta om företagare. Din omsättning kan bara vissa storstadsföretag ha, inte några företag på landsbygden. Det finns företagare som inte har mer än 100 000 i omsättning, en del ännu mindre. Tror du då de lever ditt lyxliv! Välkommen till verkligheten!

          1. Eftersom Bella har 1-2 miljoner i omsättning på hennes företag, betyder det inte då att hon har satsat sina pengar på rätta idéer? Jag tycker att Bella är fantastisk som har tid att vara med sina vänner och ork att plugga och blogga utöver det att hon driver företag!

          2. Men så har hon också andra förutsättningar än de flesta andra företagare om du tänker efter!

          3. Kom in i matchen.. Då har de inte tillräckligt bra affärsidé. Som att man inte kan tjäna pengar på något annat ställe än i Stockholm. Se på Ge-kås i ullared eller ishotellet i norr. Galna människor som hade en ide jobbade fruktansvärt hårt o är stora bolag med en omsättning långt över Bellas.. Men med den målinriktningen hon har så kommer hon gå långt! Se möjlighterna, dra upp armarna o jobba.. Då kommer du också kunna leva ett gott liv. Sen är inte allt pengar, men det underlättar!

          4. När du skall ta exempel så tar du väldigt speciella företag på speciella platser men det finns massor med orter i Sverige med en liten befolkning som ligger långt ifrån turiststråken, tror du att det är så lätt att tjäna pengar där. Men dessa företagare behövs men blir inte rika!

          5. Yvonne, jag vill bara säga att Jukkasjärvi (platsen vars ishotellet ligger) är mitt ute i ingenstans. Så kan man klara av att driva ett företag med så stor omsättning där kan man klara det var som helst.

          6. Det är ju en jävligt unik idé? Alla har inte dröm att driva ett ishotell. Många kanske har en dröm att driva en lanthandel med nybakat bröd varje morgon som folk kan köpa? Sådana företag omsätter inte miljoner.

          7. Nej just det och det är sådana företag som behövs också i samhället men de har inte den omsättningen. Och det är det fjortisarna här inte inser ur sitt Stockholmsperspektiv. Och vad jag vet så har ishotellet fått en massa stöd och det ligger i stödområdet – alltså ett dåligt exempel.

          8. Stockholmsfjortis… Hm, skulle inte tro det. Eller du kanske tycker att Ã?vertorneÃ¥, en by pÃ¥ ca 3000 uppe i Norrbotten ocksÃ¥ är ett ”Stockholmsfjortis” ställe. Här har vi flera företag som gÃ¥r superbra som inte är ishotell. Min pappa är egenföretagare och jobbar väldigt mycket men han har ändÃ¥ en massa att göra och tjänar bra. SÃ¥ det behöver inte alls vara en unik idé för att lyckas.

          9. Tror ni på riktigt att dem som drömmer om att sälja färskt bröd i en lanthandel inte är medvetna om att de inte kommer blir miljonär på det? Förmodligen var ju INTE det deras mål heller. Alla har väl krav, ambitioner och drömmer – och självklart förutsättningar. Det här är ju bara en patetisk stenkastning. Låt tjejen som faktiskt lyckats i livet och är intelligent att fortsätta på samma spår. Gå och var bitter och sprid psuedofakta någon annanstans där inte folk synas igenom er avund och missunsamhet. Peace!

          10. men om någons dröm är att ha en lanthandel, så är de väl super om den personen gör de. Då lär ju han el hon va lyckligast i världen som får göra de den drömmer om. Det beror ju på vad man vill i livet. Alla kan göra exakt vad dom vill, o de e det bella menar. Men då måste man oxå jobba för de. Så jävla svenskt att bara tro att man ska få allt serverat. �r din dröm att tjäna miljoner, får man jobba efter de.

          11. Vilken verklighet menar du? Skall hon skämmas för att hon har företag som omsätter bra? Skall hon skämmas för att hon råkar bo i en storstad? Jag är gift med en egenföretagare och vi bor i en småstad. Företaget har en mycket bra omsättning precis som många andra småföretag här…

          12. Då är du lyckligt lottad att ni har ett sådant företag. Jag läser företagstidningar och har själv varit med om att driva bl.a. en lanthandel och jag vet vad jag talar om.

          13. Ja men gillar du att driva lanthandel och inte tjäna pengar på det så är det okej. Alla har olika mål och visioner. Varför denna avund??

          14. Håller med dig Julia! �r också tillsammans med en egen företagare med 10 anställda på en liten bruksort. Det går visst att ha lönsama företag utanför Sthlm, med rätt idé!

    2. Nae fast då ska man ju heller inte klaga på dom som faktiskt kan det, det är ju bara sorligt att sitta och säga att alla kan inte de. Var och en sköter sitt liv och Bella ska ju inte få dåligt samvete för att andra inte kan göra som hon!

    3. Men snälla nån.. så typiskt att det alltid är folk som avundas andra framgång! Hon har fått slita som vilken annan människa som helst skulle jag gissa på. Man får inget i livet gratis, och man bestämmer själv vilket liv man ska leva. Leva som en pessimist och anklaga alla andra för att få allting serverat på silverfat och försöka förminska deras insats – fine.

    4. Vad spelar det för roll om hon fick hjälp på vägen att bli miljonär? Det gör väl inte henne till en sämre person? Det är väl bara smart att ta hjälp? Alla kan få hjälp att bli framgångrika! Det är endast du själv som sätter begränsningar. Tror man på något större och inte nöjer sig förrän man nått toppen så kommer det också bli så, målmedvetenhet kallas det. Du skriver att alla inte kan bli som Bella – jag vill dock hävda att ALLA KAN, men alla kanske inte VILL eller har TRON på sig själva – att tro på sig själv är väldigt viktigt i detta sammanhang. Din kommentar speglar väldigt väl hur pass mycket du litar på dig själv och din förmåga. Alla kan nå hur långt dem vill med rätt medel, det gäller att vara lite smart och ta hjälp för att nå sina mål, använda sig av verktygen som finns. BUISNESS-SMART – varför arbeta ihjäl sig om man inte behöver? Se dig omkring och tänk: Hur når jag mitt mål på enklaste sätt?

    5. Livet är inte lika för alla, vi får inte samma möjligheter och chanser. Men det viktigaste är att vi tar dem chanserna och möjligheterna på största allvar och gör något bra. Och det är vad bella har gjort.Om du hade tagit dig tid och lagt energi på dig själv och DIN utveckling hade du mått så mycket bättre, men att sitta och kritisera folk för att dem njuter av pengar dem tjänat är bara fel! vad är jobb till för egentligen?

      btw Go BELLA!

  4. Så jävla rätt Bella! Finns ett ordspråk som lyder: lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död! Vem fan orkar gå runt och avundas andra för deras framgång? Ta dig dit DU vill för att DU vill det, inte för att nån annan anser att du ska det..
    Jag hejjar på dig, grymmare tjej finns inte!

    1. klart man kan avundas andras framgång,men man kan göra det på olika sätt,hallå det behöver inte vara dåligt att vara avundsjuk

  5. Jag bryr mig inte ett piss om du har städhjälp eller inte eller hur mycket pengar du har. MEN att du säger ”jag lever mitt dröm liv, gör det du med! Alla har inte samma möjligheter, du kommer från en helt annan bakgrund än de flesta, men det verkar som att du lever i din lilla bubbla och inte ser att alla har samma möjligheter!
    Tänk efter lite innan du säger saker!

    1. Så du menar att om man har en annan bakgrund än Bella så kan man inte bli något?Har man inga möjligheter alls då?
      Det kanske är DU som ska tänka efter lite innan du säger saker….

    2. Tänk dig för innan du säger att alla inte samma möjligheter. Du syftar förmodligen på att alla har olika förutsättningar. Men möjligheter har däremot alla! Med rätt hjälp på traven och en STOR portion självförtroende och målmedvetenhet så går ALLT. Det är endast du själv som sätter begränsningar. Tror man på något större och inte nöjer sig förrän man nått toppen så kommer det också bli så, målmedvetenhet kallas det. ALLA KAN, men alla kanske inte VILL eller har TRON på sig själva – att tro på sig själv är väldigt viktigt i detta sammanhang. Alla kan nå hur långt dem vill med rätt medel. Tror man inte att att det går så går det heller inte.

  6. Förstår dig, och håller med dig till fullo. Duktig kvinna är du minst sagt! 🙂

    Men tycker ändå du kunde ha besvarat mer viktiga frågor så som varför du bär päls. Köper nya pälsar trots ditt uttalande om att dom räcker i 70 år o.s.v… Men du har väl inga svar, du skäms och jag förstår det.

  7. Folk har en förmåga att bry sig alldeles för mycket om andra än sig själva. Jag fattar inte hur man orkar! B�RJA LEVA ERA TR�TTA IDIOTER.

  8. Genom att anställa städhjälp bidrar Bella dessutom till arbetstillfällen och det gör att de företagen kan ”gå runt”!!

      1. vad har skatt med städhjälp att göra?? Städbolagen är inte statliga. dina och mina skattepengar går inte till hennes städhjälp.

        1. Vad har skatt med städhjälp att göra? Det har med RUT att göra. Subvention. Att sveriges skattebetalare betalar havla Bellas städnota. Vare sig man är för eller mot RUT så är det så det fungerar.

        1. Haha; och det gör inte du??? Människor tjänar pengar och staten tar en del, den del man fâr behâlla är alltsâ en del av dina skattepengar?? Gör man avdrag för städhjälp sâ fâr man behâlla mer an sine EGNA pengar, man tar inte av ‘dina’ skattepengar. Dessutom pluggar Bella utomlands och bekostar sina studier själv. Detta minskar kostanderna för Severige samtitigt som hon betalar mycket skatt. Hon bidrar nog mer än vad du gör…

          1. haha du har så jävla rätt. Bella bidrar mer på ett år än vad charlotte kommer göra under sin livstid……

          2. För Isabella har nog skattat så mycket RUT kostar samhället. Nej, det är andras skattepengar också. Herregud. Alla skattepengar är gemensamma, inte enbart någons. Man betalar även tillbaka för det man har fått kostnadsfritt under åren: skola, tandvård och ja listan kan göras lång. Folk verkar inte fatta det.

          3. Tyvärr verkar det inte vara de skarpaste hjärnorna som skriker högt här Emelie. De vet inget om hur saker och ting fungerar.

          4. Men herregud vilka tröttsamma gråsossar ni är… Jag har jobbat och betalat skatt sedan jag varit 13år, nu 24år. Jag är supernöjd med min städhjälp jag precis införskaffat mig så att jag istället kan lägga all energi i mitt företag, vilket driver Sverige framåt och förhoppningsvis gör att jag kan anställa. Liksom att min städhjälp är arbetstillfällen för någon annan..

      2. Ja, och det får min mamma ocksom som är ensamstående och utnyttjar RUT-avdraget för att ha tid att umgås med sina barn efter hon slutat jobba på kvällarna! Så det är faktiskt inte enbart rika som kan använda sig av städhjälp! Med RUT-avdraget har ju även andra människor möjlighet att anställa hjälp! Och ja, nu kommer ni säkert skriva att alla har inte råd hit och dit, och herregud det fattar ju jag med. Det kommer alltid att finns människor som har det sämre ställt än andra och det är trist Men RUT ger möjligheter för fler människor iaf!

  9. Bra sagt! Klart du ska ha städhjälp om du nu känner för det och vad jag kan se så jobbar du häcken av dig för det mesta så en semester på 2 veckor i san diego är väl ingenting jämfört vad mycket annat folk har. YOU GO!

  10. jag är ingen av dom som kommenterade innan elr ens ifrågasätter hur du väljer att leva ditt liv,men det var en öm punkt dom träffade med dom kommentarerna med tanke påa tt du ägnar så stor tid att försvara dig kom inte och säg något annat,så fungerar människan men skitsamma!jo att många av dom som kommenterar såhär är ju typ barn asså mellan 14-16 jag vet inte kanske lite äldre men dom flesta kan itne leva ditt liv och dom flesta har inte startat företag och sånt när dom är sexton att ha ditt liv elr ett sånt glammigt liv är det få som kan leva och dom som kommenterar bor antagligen hemma och dom har väl bara lyssnat på sian föräldrar om vad dom tycker man ska leva osv

  11. Du gör helt rätt Bella, och det är skönt att du vet det och står upp för dina belut och ditt liv. Det finns så många som vill leva som du, eller har höga drömmar. Du är verkligen ett exempel på att om man bara vill så kan man! Fortsätt med din dröm. Jag strävar mot min.

  12. alla kan faktiskt inte leva sitt drömliv! man ska kanske kunna ha ekonomi för det och hur många har det.? för oftast är det så att man måste jobba och slita för att ens få det att gå ihop men du som alltid har haft det bra kanske inte är så infatt i svensson medeln..

  13. Jovisst kan man ha städhjälp då man är 20år! Visst kan man åka iväg och ha långledigt då man driver ett företag. Men, lite halvt patetiskt med denna städhjälp och åker iväg på långledigt.För det första; Vad bor du i liksom? En 1a? på ca 40kvm? Ja, förstår att du måste ha hjälp med städandet eftersom du äter lunch ute varje dag och middag och fukost och fikar, du bjuder hem vänner på middag, köper nya kläder varje dag, sitter på olika salonger och fixar det ena efter det andra! Vi förstår att du knappt har tid till att ST�DA!! Jisses.

    1. Men vem fan tycker det är kul att städa liksom? Det skulle vara det första jag skaffade om jag blev miljonär liksom. Det finns ju så mycket roligare att göra och har man pengarna så why not?!

  14. Det här med långledigt mitt i ”oxe-veckorna” är också förståeligt, det är ju trots allt ca 15 veckor tills vi ”normala” människor som också jobbar häcken av sig får ledigt! Ja fy, stackars Bella som driver eget företag, åker iväg på resor titt som tätt och får hjälp med städandet och tvättandet! Hon måste leva väldigt jobbigt!
    NU ska jag iaf, städa, tvätta och laga mat. Gå ut med hunden, handla! Efter att jag kommit hem från jobbet som varat 06,00-18,00, samma sak igår och i Söndags!
    Men hey, jag klagar inte! Bara ca 15 veckor kvar tills jag får lång helg! 4dagar! YES!

    1. Men skämtar du med mig? Tror du inte Bella gjort något i sitt liv? flickan pluggar, driver flera företag och bloggar samtidigt om allt. Nästan varje resa hon har tagit så har hon skrivit om att hon varit på minst något möte om framtida arbeten, tex senaste till San diego, hon mötte någon där om kanske att ha en föreläsning om jag kommer ihåg korrekt.

      Tror du inte Bella offrar hemskt mycket för det liv hon har? Jobbat hårt och ansträngt sig mer, för att få mer? Om hon har råd med städhjälp är det väll henes pengar hon använder. Och om det är så jävla jobbigt för dig att gå ut med hunden, skaffa inte hund. Det är så hemskt att se bittra människor som kommenterar, om det sticker så mycket i era ögon att läsa om Bellas liv, gå inte in på hennes blogg då!

    2. Det är ju helt sjukt! Egentligen är det bara synd om dig. Som inte tror på dig själv.

      Nej det är klart att om man inte har en miljon på kontot idag inte kan leva som om man hade det. Men man måste ju jobba för en långsiktig plan i livet eller hur. Blir så jävla trött på människor som dig som vill att andra ska leva ditt liv åt dig. Som hela tiden skyller på andra som har det bättre för att ”de hade bättre möjligheter”. So what. Jobba utifrån de möjligheter du har och gör dit liv till det liv du vill leva.

    3. Men heja bitter. Var glad att du har ett jobb, att du kommer få vara ledig de 4 dagarna och att du har tvätt att tvätta, mat att laga. Vissa har inte ens det! Skärpa sig, det kunde vart värre, och alla kan inte leva likadant.

  15. Jag mÃ¥ste frÃ¥ga en sak, Bella, när du nu för ovanlighetens skull interagerar med oss läsare och kommentaror: Varför skriver du pÃ¥ slutet av ditt inlägg: ”SÃ¥, sluta lägg er i andras sätt att leva..?” Ã?r det inte tack vare de som kommentarer, bÃ¥de positivt och negativt, som din blogg har blivit och förblir sÃ¥ stor? Kan du inte vara lite trevligare mot dina kunder?
    Hälsar en lärare på Handels

    1. Så sant! Det är ju en del av att ha en blogg, möta kritik och även positiva åsikter. Det är inte så att alla som läser bloggen gillar den, och tack vare bloggen har hon ju kunnat göra allt annat, från bella & tyra show, till bellme.se allt! utan bloggen hade alla sagt, isabella löwengrip vemdå ?

    2. Ironiskt även att hon driver en blogg om sitt liv, klart som korvspad att folk kommer lägga en kommentar. Man bjuder in till det utan tvekan då. Om inte – stäng kommentarsfältet.

  16. helt ärligt jag har svårt att tro att du vill avra en förebild för unga tjejer det enda du tänker på är pengar och hur du kan tjäna så mycket som möjligt genom att göra så lite som möjligt,om du skriver såhär så är du ingen förebild för unga tjejer istället för att skirva att man ska leva sitt eget liv till fullo osv och inte vara avundsjuk på dig så kan du väl hjälpa tjejer hur man kan göra det,liksom din egoboost bok var ju ett skämt

  17. du gör helt rätt som har städhjälp, du ger ju en annan människa jobb på det sättet. jag önskar att jag hade hälften av ditt driv så att jag också kunde driva företag. du är väldigt bra förebild för unga tjejer. jag hoppas att dina bolag fortsätter att gå bra. kram.

  18. Allt här i livet handlar om prioriteringar. Vill man prioritera att gå upp på morgonen en timme tidigare för att städa, så fine, men då väljer man bort något annat.

    Sen kan man göra sig själva till offer ocksÃ¥ genom att säga ”lätt för Dig att säga som har sÃ¥ mkt pengar blabla”..

    Kära medmänniskor… Tänk sÃ¥här:

    Utgå från era egna förutsättningar. Bellas mål kanske är att driva 10 framgångsrika företag inom loppet av 1 år. Ditt kanske är att träna 1 gång i veckan.
    Det är man själv som sätter sina Egna mål.
    Och det är viktigt att veta om sina mål. Att veta Var man ska sträva i denna jungel, även kallat livet.

    Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst men det får räcka där.

    Kram pÃ¥ er! Och det GÃ?R faktiskt att leva era drömliv. Det är ni själva som styr vilken väg livet ska ta….

  19. Det är väl för tusan det som är grejjen med att tjäna mycket pengar, att man kan unna sig vardagslyx som alla kanske inte har råd med. Hade jag tjänat mkt hade jag också skaffat städhjälp! Jag vill dock lära mina barn att man måste städa upp efter sig själv också!

  20. Bra svar Bella! Att folk orkar engagera sig sÃ¥ mycket i andra människors liv. Städhjälp – why not? En tjänst som vilken annan, eller? Ska man bli tvungen att sluta köpa hämtmat bara för att man lika gärna skulle kunna ställa sig och laga maten själv? Ingen taxi hem frÃ¥n krogen, för att jag lika gärna kan köra själv. Följer man det ologiska resonemanget kan man lika gärna sluta med det mesta. Grönsaker kan odlas hemma, kläder sys av egen maskin, stanna hemma med barnen för baromsorg är ocksÃ¥ en form av tjänst. eller? Ã?r det ren lättja att man tar hjälp ibland eller kallas det helt enkelt att prioritera? LÃ¥t folk fÃ¥ göra egna val i livet. Städhjälp kanske inte passar alla men lÃ¥t Bella köra sitt race om hon vill. //Cookie

  21. Nu har jag frågat 23232 gånger. Hur gör killar om dem vill dejta dig? Hur bär dem sig åt? Jag menar dig är det inte lätt att få tag på. Hur svårt är det? Vill gärna ha ett svar på det…

  22. Bara stå på dig bella. Det dom inte inser är att du ger jobb till andra. Både i dina bolag och städhjälp. Folk är bara så jävla avundsjuka för att du har lyckats med så himla mycket för att bara vara 20 år som folk aldrig lyckas med under hela sitt liv. Du är en förebild för alla, unga som gamla!

  23. ”Självklart skulle jag kunna gå upp en timma tidigare och dammsuga, men jag förstår bara inte varför.”
    Du är ju dum i huvudet på riktigt!!!!! USSSH vad förbannad jag blir fy faaan!! JAAAAAA kanske för att det är det normala människor gör har du prövat det kanske??????!!!! Du äcklar mig!!

    1. jag fattar inte, bara för att ni inte har råd med städhjälp så får isabella inte ha det? så om du har tjänat ihop en massa pengar och vill lägga dem på en fin tv, så får inte du det bara för att inte dina kompisar har råd med samma sak? så jäkla avundsjuk är du bara.

      1. Vad vet du om jag har råd eller inte? Jag blir bara upprörd över att hon är sån dubbelmoral hela tiden och tror att ingen annan har egna företag.. snälla nån lite överskattat va.. hon har en etta på 40kvm tar väl max 20 min att dammsuga.. allt hon säger kan jag övervinna med att hon är uppblåst bimbo som tror att hon äger värden och grymt bortskämd, hon tar åt sig äran för allt, dålig förebild.. ja listan kan bli väldigt lång.. Avundsjuk aa jo svårt att vara en sån person som henne. Sluta komma med den ursäkten hela tiden

        1. haha det är nog jävligt svårt att vara som henne, det är precis därför det bara är några som är det?

          och vad spelar det för roll om det bara tar 20 min att dammsuga? om jag hade lika mycket pengar skulle jag också skaffat städhjälp.. och vet du varför? eftersom det är något jag hatar att göra, och då har jag råd att slippa det.

          och varför är hon en dålig förebild? för att hon inte städar? för att hon är rik?

          1. Jag var ironisk där men det är du väl för dum för att förstå.. jag skulle kunna leva hennes liv och bete imorgon om jag vill men jag har iaf lite respekt för livet..
            Nej det tror jag faktiskt inte att du skulle, snälla hur mycket kostar det egentligen med städhjälp för 40 kvm?
            Hon är en dålig förebild för att hon säger emot sig själv hela tiden.. Hon tänker bara på pengar, är beroende av pengar, hon gör slut med sin pojkvän för pengar, det hon gör nu har hon alltid sagt emot när hon var med Nils.. Hon försöker alltid få fram att hon får ut så mycket av att göra så lite som möjligt.. Det är dåligt, och förvirrande

    2. Normal människor är överskattat, för om du är en av dem så måste de även vara idioter hela bunten. Din förklaring till varför du blir arg är ologisk och det äcklar mig!

      1. Men du äcklar mig! Jag tycker det är ologiskt för hon är sån sjuk dubbelmoral! Vem fan tror hon att är seriöst ojhon driver företag hur många gör inte det?! Min mamma som har två företag, man och två barn plus ett ”vanligt jobb” har inte ens städhjälp men den här lilla snorungen skaha det? Seriöst om hon inte äter ute så mycket och flänger runt som en fjortis sålovar jag att hon har tid med att städa sin lilla etta!

        1. Men OCH om din mamma har två företag men ingen städhjälp? Det är väl samma val som att välja att åka buss eller bil, tåg eller flyg, man väljer väl det man känner sig bekvämast med eller hur? Vill man inte städa för att man inte tycker det är kul så gör man väl bara inte det om man nu har råd!
          Samma sak: Varför ha en diskmaskin om man kan diska för hand?
          Jag förstår inte vad du menar med dubbelmoral i detta sammanhang? Har hon någonsin sagt att hon GILLAR att städa? För då hade vi kunnat diskutera dubbelmoral.

          1. Det finns nog ingen som gillar att städa lilla gumman men normala människor gör det ändå.. Skilnaden i dett samanhang (du gemför detta med att ta buss eller bil) är att det inte är normalt av en 20 åring att ha städhjälp! Hon är dubbelmoral hela hon,hela tiden!!

          2. Nääe fast sen är ju inte hon en normal 20-åring heller. Jag jämför det inte med att det skulle vara lika vanligt som att åka buss eller bil, jag menade bara på att vissa åker bil istället för buss för dom tycker det är bekvämare bara, Bella väljer att ha städhjälp för att hon tycker det är bekvämare och har råd med det.
            Sen om det är normalt eller inte för en 20 åring går ju att diskutera, men en normal 20-åring har oftast inga företag, pluggar knappast ekonomi utomlands eller har råd med den livsstil som hon har.

          3. håller definitivt med camilla, brukar inte kommentera/agrumentera i folks bloggar men måste bara skriva detta. ska man göra saker bara för att det är ”normalt” att göra det? lisa, om alla andra hoppade från en bro (dåligt exempel men ändå) skulle du också göra det då? bara för att ”alla normala 20-åringar gör ju så” …

          4. Nej det är klart jag inte skulle men hon för ju fram det på ett väldigt dåligt sätt… Först ett inlägg om att hon har städhjälp följt av att hon sitter på en nagelsalong eller på ett fik, eller på arlanda och väntar på ett flyg till San Diego.. Det är ju inte normalt och med tanke på henne målgrupp eller de läsare som hon har så blir det inte bra, man måste tänka på publiken om hon nu ska ha denna blogg som företag

          5. Det är ju just det hon lurar sånna som dig med…Visst hon har företag men hon driver de inte så som hon vill att det ska framstå så egentligen är hon en vanlig 20-åring som är bortskämd av pappa från dag 1.. Snälla du hur många är det som inte läser utlandsstudier?! Jag har gjort det, jag är inte så dum i huvudet för det

          6. Jag är inte alls lurad av bella, jag vet mycket väl att allt hon gör bara är buisness, men jag har valt att skita i det bara.
            Nej, men det var inte utlandsstudierna i sig jag menade heller, pratade om allting tillsammans; utlandsstudier, egna företag, leva som hon gör. De grejerna tillsammans är ju vad som gör henne till en ovanlig 20-åring. Jag vet mycket väl att det är många som studerar utomlands. Vad menar du med att du inte är ”så dum i huvudet för det”?

          7. Jag menar att Bella är dum i huvudet och du skrev det där om utlandsstudier som att det gör henne unik (dum i huvudet om man frågar mig) vilket jag inte tycker att hon är. Jag kunda också skriva unik för att du skulle förstå det bättre.

          8. Okej, då förstår jag. Ja, fast som sagt, jag menade ju att allt som hon gjort var ganska annorlunda för en 20-åring, och inte bara utlandsstudierna.

          9. Vem är du att tala om för människor vad som är normalt och inte? Och varför sätter du ett likhetstecken mellan onormalt och dåligt?

  24. oh jeez…why would people be jealous? or maybe you think people are like u, meaning that their main goal is to earn as much as possible. oh well, have to disappoint u here – its bullshit ;]. the fact that people don’t likE this or that thing or don’t agree, means they got an OPINION. and cmon, stop telling people what to do

  25. med en regering som du varit med och röstat fram är det inte lätt att leva sitt drömliv om man inte är höginkomsttagare, eller möjligtvis har en massa miljoner sparade i madrassen.

  26. Herregud varför bryr sig folk? Om jag hade råd så skulle jag mer än gärna ha städhjälp! Varför kan man inte unna andra människor att ha det bra?

  27. Bra sagt, lev ditt drömliv. Lite jantelag över vissa kommentarer men bra att du inte tar åt dig. �lskar din blogg och har läst den i flera år nu :).

  28. Jag förstår dig Bella! Vi funderar på att skaffa städhjälp vi med så att vi kan göra roliga saker med våra barn istället för att städa städa och städa… Men vi har inte bestämt oss än. Njut av att du kan göra det som faller dig in och strunta i alla avundsjuka kommentarer! Fortsätt vara som du är!

  29. Hej. Jag håller med er båda! Det finns för och nack delar med ALLT!! och då menar jag ALLT!! Men Bella du har förändrats sen du och Nils lämnade varanndra. Du är så hård på något sätt. Känns inte alls som en mjuka, fina snälla Isabella Löwengrip. Vilket jag tycker att allt människor skall vara, snäll, mjuk och fin. Du lever självklart ditt liv men tycker det är synd att du fortfarande har så många läsare när det känns som om du har gett upp bloggen innan lebvde du för den och var tacksam. Dina inlägg handlar mest om fester hit och dit. Om det är ditt drömliv så okej. men ta det försikitgt!

  30. Du är så grym och jag kan inte annat än tro att dessa människor som kommenterar det inte är annat än avundsjuka. Vem som helst skulle anlita städhjälp om bara pengar hade vuxit på träd. GO GIRL !!!

  31. såklart man kan leva sitt drömliv även fast man inte är höginkomsttagare. tro mig, det handlar om prioteringar och det handlar om vad man själv har för dröm. drömmer du om att få åka på resor hela tiden och köpa dyra grejer som bella gör, men �ND� så kan jag säga att alla som har skrivit och klagat här inte gör ett skit för att kunna resa eller kunna köpa grejer. Min dröm är att studera utomlands, vad tror ni jag gjorde förra året? studerade utomlands och levde mitt drömliv. Tror ni jag är höginkomstagare? Nej. Får studiebidrag. Tror ni min mamma är det? Nej, ensamstående lärare. Jag K�MPADE för min dröm. Precis som bella. Oj vad det kliar i andras ögon.. Jag är inte ett dugg avundsjuk på Bella, för att jag har mitt eget liv. visst hade jag också velat åka till USA, men jag jobbar inte med fyra företag. Alla kan göra vad man vill, om man bara vill det tillräckligt mycket. Oavsett vilka föräldrar man har.

  32. Du har helt rätt Bella. Att folk yttrar sig på det sättet grundar sig i avundsjuka. Avundsjuka för att De inte hade tänkt på hur De kunde bli framgångsrika, och så gör de folks framgång till någonting negativit. Tänk inte på dem. Du lever ditt drömliv och du är värd det, du har jobbat mot det målet!

  33. de enda skillnaden är att du bytt ut dina föräldrar mot städhjälp, ditt företag är inget jag skulle säga är DITT eftersom du haft hjälp frÃ¥n första början och inget du egentligen äger helt solo. men visst, de du säger stämmer, du lever verkligen i en DRÃ?M värld. för ingen 16 – 20 Ã¥rig tjej kan SJÃ?LV starta ett miljonföretag, utan lite hjälp. vore ju kul om du faktiskt kunde stÃ¥ för de.

    1. Det finns massvis med människor som växt upp under goda förhållanden men inte lyckats prestera någoting. Det är inte det som är grunden till att Bella är där hon är idag. Precis som andra människor med framgång och med OLIKA bakrund har Bella ett driv, en glöd, en envishet, och ett enormt intresse för det hon gör.
      För att driva och lyckas hålla igång flera företag när man bara är 20, så tror jag att de flesta förstår att det krävs en hel del innanför pannbenet.
      Undrar faktiskt vad det är hon ska stå för?
      Att hon är smart…

    2. Men snälla Anna, hur många tror du startar företag HELT själva då? I princip ingen skulle jag vilja säga. Men vad är det för del på att ta hjälp av andra människor?

      Dessutom är det just hjälp hon tar, det är ingen annan som har gjort hela eller en majoritet av jobbet, det har hon själv gjort. Det är därför hon kan skriva CEO på sina visitkort.

  34. haha barn kära barn! tror ni verkligen att Bella bara har fått allt i handen? tror ni att hon inte har kämpat för att få det hon har?
    vakna och inse att man kan ta sig dit man vill om man vill.

    det går tyvärr inte att bara sitta hemma och vänta på att det man vill ha ska trilla i händerna på en. man måste ut och kriga!
    och vad hjälper det er om ni missunnar det hon har? exakt vad får ni ut av det? när ni skriver dumma kommentarer eller snackar skit om henne, mår ni bättre av det? eller ja, ni kanske tror att ni får det ni vill ha om ni klankar ner på Bella? eller? låter det rimligt? nej såklart inte.

    tänk till lite, och ut och lev era drömmar. ni kommer inte dit av att sitta och missunna. och ni som säger att ni inte har samma förutsättningar. VAD stoppar er?

  35. Jag håller med dig om det mesta men jag tror inte du förstår hur vanliga människor startar företag. För dig kanske det går till så att du har en idé, pratar med personer som kan hjälpa dig, starta företaget, promotar i bloggen och sen rullar det på. De flesta andra kan inte ens räkna med att gå med vinst de första åren.

  36. Jag tycker det är asballt att en tjej som är lika gammal som mig har råd att anställa städhjälp av pengar hon tjänat själv! 🙂

    Kramar!

  37. Stå på dig! Det gör du rätt i 🙂 Det är inte många som lyckas lika bra som du gjort, speciellt inte vid så tidig ålder – det ska du ha all cred för!

  38. �r det någon ni ska klanka ner på så är det ju för fan kungen, han har inte gjort ett jävla skit för att ta alla våra skatte pengar. Han kan fan torka sig med sina pengar i röven. Inte nog med att dom redan tar alla våra pengar, är det en liten papparazi som är i vägen så ska lilla madelene har skadestånd, usch vad jobbigt för henne. Hon får tre miljoner bara sådär och VAD FAN KOMMER DOM PENGARNA ifrån om inte oss. Väx upp för fan, Bella har i alla fall kämpat för att få sina pengar.

    1. Allvarligt, läs på vad kungahuset genererar i pengar åt den svenska företag iform av deras pr-resor, kom sen tillbaka och klaga. Länge Leve kungahuset!

  39. Go girl… tycker att du ska vara stolt för det du byggt upp hjälp eller inte hjälp av din pappa. Men det var din förtjänst, din vilja, din tro att du lever som du vill leva! Tycker att du ska vara stolt över dig själv och om du ändå tagit till hjälp så vad är det som är konstigt med det? Alla måste ju börja någonstanns. Jag är stolt över dig och du är en förebild för oss tjejer! Kram på dig och fortsätt vara underbara Bella!

  40. Bra sagt!! 😀 Jag tycker du är kalasduktig och driven!! Fortsätt att stå på dig och lev det liv som gör dig lycklig! 😀

  41. När du säger att dina företag omsätter 1-2 miljoner kronor var. �r det då per år? och i vinst?
    Du är så jäkla inspirerande! Ta ingen skit!
    ha det bra, kram

    1. Omsättning är inte vad man vinner på ett företag. Omsättningen minskas med kostnader och vinsten blir alltså mycket lägre.

  42. Ren avundsjuka i citaten, det är ju patetiskt. Låt Bella få leva sitt drömliv som hon har kämpat för att nå.
    Landet ”Lagom” är hur alla vill ha det men kom igen, kämpa för att nå ditt drömliv istället för att klanka ner på dom som har nått det.
    Du är helt fantastisk Bella!

  43. Tycker du har rätt att man ska leva sitt eget liv och inte lägga sig i andras. Tyckte också att det lät konstigt att du har städhjälp, men du lever inte som vilken annan 20åring som helst, förstår att du prioriterar bort städningen, det hade jag också gjort om jag hade pengarna till det! Kram!!

  44. Att ha städhjälp 2 ggr/mån kostar ca 600 i mån för en normal 2:a, skippa partyt en helg i månaden så har ni med råd 🙂

  45. du har såklart rätt! vill du ha städhjälp så är det klart du ska ha det! dessutom så bildas jobb av det! du är grym

  46. Lovar att de människorna som skriver de kommentarerna sitter hemma framför sina datorer alldeles för mycket med snövit hud och minimal inkomst. På dem bara! Eller nej föressten, lägg ingen energi på de misslyckade töntarna.

  47. S� BRA SAGT! Alla lever sitt liv som man själv vill. Vem har sagt att man måste städa? det är ju svintråkigt! Hade jag haft pengarna att få bort den sysslan hade jag gärna gjort det och tagit mig tiden att vara extra mycket med min familj istället =)

  48. Har städerska hemma och har haft sen jag föddes! HElt ärligt skulle jag inte klara mig utan och jag tycker det är saker man faktiskt ska unna sig om man känner att man har råd med det! Men nästan alla jag känner som inte också har städerska hemma klagar alltid och ska alltid lägga sig i och tycker jag är knäpp som inte kan städa själv.

    1. Vad synd då att Bella kommer att tjäna mycket mindre pengar på sin blogg om det bara finns ja-sägare kvar och sådana som du som vill marknadsföra sin blogg.

  49. Jag har företag slitit väldigt mycket de senaste 4 åren. Vissa parioder har jag prioriterat att ha anställda andra jobbat mer själv. Vi hade kanske inte samma förutsättningar när vi startade men målen och drömmarna är samma! Vara oberoende kunna styra sitt eget liv. Allt handla om proriteringar.. Jag har väldigt länge funderat på städhjälp mest för att jag vill göra annat den lilla tiden jag är ledig. I mon ska jag ta tag i det:)

    �r man ung utan familj o barn, vad har man och förlora.. Det är nu ni tjejer o killar ska satsa på era drömmar. Det finns mycket hjälp att få för alla som inte har föräldrar som kan komma med råd o kanske pengar. Almi är ett av många ställen som kan hjälpa till! Men för att starta företag behöver man tro på sin förmåga o våga ta hjälp!

    vara lite ”korkad och galen” man mÃ¥ste tro pÃ¥ det sÃ¥ mycket att det är ok att äta snabbmakaroner

  50. vem vill inte ha städhjälp? ska absolut ha städhjälp när jag är klar med mina studier, vill även ha en person som hjälper mig med mina barn!

  51. YO GO GIRL! Det är bara så enkelt att vi alla är olika! Vi har olika prioriteringar, olika visioner och värderar olika saker olika högt! Tack gode gud för att de finns sånna som du Bella, som visar att alla inte behöver leva Svensson liv och som vågar gå mot ”Jantelagen”. Du är inspiration!!

  52. Jag forstar verkligen inte folk som hela tiden maste klanka ner pa Bella for att hon haft hjalp att starta foretag.Vad spelar det for roll? Hade min pappa haft pengar sa hade jag absolut bett han att investera i mitt foretag for att hjalpa mig starta det. Om man inte har pengar men en drom, vad gor man da?! Man ber om hjalp… Och det har med stadhjalp, herregud, varfor ar det en big deal liksom??!! Jag har bott i London i snart 10 ar och har har folk stadhjalp och folk som tvattar fonster och det spelar inte riktigt nan roll om man har pengar eller inte, det ar val det stadbolagen ar till for?? Eller?
    Jag tycker synd om alla mannisor som inte vagar tro pa sig sjalva, som inte vagar chansa…..

  53. Jag förstår dig 🙂 Jag är mamma och har städhjälp! Fått ganska mycket skit för det (från andra mammor såklart).. Mammor SKA ju dammsuga, skura och damma. Men den tiden jag inte lägger på städningen, den tiden lägger jag på min familj istället, hitta på roliga aktiviteter osv.
    Det finns säkert dom som tycker det är roligt att städa, men jag är inte en av dom.

  54. �h lev ditt luv Bella! Jag är 26 i år,har drivit mitt företag sen ja fyllde 18, snart 8 år.. Fattar inget,vart tar tiden vägen? Ja har anställda & drivs av pengarna som rullar in,sjklart jobbar man hårt! Man kan inte sitts hemma & se pengar rulla in på kontot!? (vilket
    många av dagen ungdomar tror,sitta hemm & väntar på drömjobbet)(lr är för fina för att starta en jobbkarriär) sen ar ja ett jobb där ja har få arbetstimmar & kan sköta mitt hus SJ mm!
    Men ja tkr att de. E kanon om man utnyttjar rot&rut avdrag för bl.a. Städhjälp! Tänk va de gynnat städbolag & svenskar! (bara du inte kör svart som många 08:or..)
    så kör ditt liv,ditt race! De andra kan sitta hemma vid dumburken,kommentera & vänta på drömjobbet som kan ge dem
    städhjälp(när dr lyckas flytta hemifrån) kram på dig härliga Bella.

  55. hade jag haft råd så hade jag också haft städhjälp, tänk vad mycket fräschare det varit här hemma och hur mycket mer tid jag haft för min son och familj eller andra saker jag vill göra.Håller helt med att du ska leva ditt liv och unna dig saker, passa på att resa men ändå ha företag.Inte alla kan eller vill kombinera ett sånt liv. Lycka till Bella med allt du gör och vill göra!!

  56. Jag blir så trött på människor som inte förstår att oavsett om man är ung så behöver man hjälp i vardagen, så som städ hjälp m.m. Jag och min sambo har sedan en tid tillbaka haft matleverans i form av en matkasse som levereras hem varje söndag med all mat som behövs för veckan, plus recept. Hur bra som helst, och skönt att inte behöva lägga timmar i mataffären varje vecka. Vi funderar nu också på städhjälp, skulle underlätta vår vardag otroligt mycket! Vilken städfirma har du?

    Tack för en bra blogg! Och fortsätt med allt som underlättar vardagen och som gör att du kan fokusera på det som DU tycker är roligt i livet, företagande, träffa vänner med mera!

  57. Hade det inte varit för att jag själv städar som jobb så hade jag också haft städhjälp, det ger mycket av det man inte själv orkar göra, liksom vem orkar egentligen damma alla hyllor, tavlor, tvätta av kökskåpen osv. ca. 2 ggr i månaden.
    Så jag tycker det är bra att du står på dig, ha din städhjälp du, det är guldvärt!!

  58. �r du en tjej som fortfarande inte valt vad du ska bli i framtiden? Kom till Linköpings universitet och lev som en teknisk student för en dag. Vi söker DIG som fortfarande inte valt en utbildning, från årskurs 1 på fram till de som gått ut och inte valt en utbildning än. Först till kvarn gäller

    Välkomna in på
    http://www.facebook.com/event.php?eid=162366773811264

  59. ”sluta lägg er i andras sätt att leva…” bella dubbelmoral löwengrip. det var ju det enda du ägnade din blogg åt i tre år

    1. Ja, hon byggde ju upp sin karriär på att hitta på saker – hon säger ju själv att inget var sant av det hon skrev i bloggen. Jag tycker det är helt SJUKT beteende. Vem sjutton vill ha byggt upp sin karriär på en massa lögner, och vem sjutton är så korkad att de beundrar en sån person – inte jag i alla fall!

  60. Jag tror verkligen på att man ska satsa på det man vill. MEN det går inte alltid så lätt. Ska bli intressant när alla fjortisar som kommenterar här att städhjälp är så bra bivit några år äldre och ska ta tag i sina liv och inser att det inte är så lätt som BB framstår det att vara. Det krävs hårt arbete och städhjälp är ingen självklarhet bara för att man är egen företagare. Dröm och försök uppnå era drömma, men tänk lite realistiskt också, allt är inte en dans på rosor.

    För övrigt sista kommentaren att vi ska leva våra egna liv, vore det fallet Bella skulle du inte ha några företag. Du har fått en så taskig attityd, tänk på att du inte har någonting utan dina läsare.

    1. Emma!
      Du har helt rätt! Alla fjortisar som tror pÃ¥ Bella – att ”the sky is the limit” kommer om nÃ¥gra Ã¥r inse att det inte stämmer. Bra självklart att ha drivkraft, men mÃ¥nga saker, som regler, vänner, timing, föräldrar, läshuvud etc, spelar in pÃ¥ hur det gÃ¥r. Dödsfall och sjukdomar är andra saker. Dessutom Ã?R det sant att Bella skulle vara en nobody utan alla läsare!

    2. Fast alltsÃ¥.. HON är den som fÃ¥r ER att läsa den här bloggen. Vi bloggläsare gör inte mycket när vi läser bloggen, vi LÃ?SER den helt enkelt. Bella är den som uppdaterar flitigt varje dag och har extremt smarta affärsidéer. Sluta tönta er, tycker Bella är en grym inspirationskälla! Fortsätt köra Bella, du är sjukt duktig!! 😀

      1. Näe, faktiskt är inläggen hon själv skriver relativt ointressanta – det är alla roliga fjortisars inlägg som gör att bloggen är läsvärd.

    3. Nja, hon kanske inte förut var något utan sina läsare men vad ni ska ha i åtanke nu är att hon har företag som inte kräver att hon har en framgångsrik blogg.

      1. Men om hon slutade blogga, skulle någon köpa hennes kläder då? Hon marknadsför allting genom bloggen och jag tror inte hon är så stor att hon klarar sig utan den.

  61. MEJLA IN DIN BILD TILL MIG SÃ? GÃ?R JAG EN KISSIES-LOOK-A-LIKE OCH SLÃ?NGER UPP BILDERNA MED LÃ?NKAR PÃ? BLOGGEN â?¥ â?¥ â?¥ EN KÃ?NDIS Ã?R REDAN MED 😉

  62. Självklart får man bestämma i sitt eget liv, däremot har du valt att vara en bloggerska och att blogga om ditt liv offentligt, och måste därmed även förvänta dig kommentarer om ditt liv som du kanske inte gillar. Alla, även de som jobbar och lever sina egna liv måste städa, laga sin egen mat osv för att det är en del av livet. Alla har inte den lyxen du har, för att vara helt ärlig, du är ju överklass. Och den största delen är ju av medelklass, och därmed inte råd med en städerska, sen så tycker jag, även fast du inte tycker så att ifall man väljer att bo som du bor, göra det du gör, så vill jag inte att folk tar bort någonting JAG sölar ned. Det lär man sig när man är liten och hela vägen upp. och så tycker jag! Vare sig man är under, medel eller överklass. Trots att vi alla är lika värda märks det verkligen att klasskillnaderna verkligen finns kvar. 2011.

    1. Men att andra hämtar dina sopor går bra? Att andra tömmer åtevinningstationerna där du slänger din skit går bra? Var går gränsen egentligen? Tänk till lite.

      1. Men finns du på riktigt lilla vän? Gränsen går att det är 10km minst till närmsta soptipp medan till din papperskorg knappt 2 meter. Och det handlar inte om skräp, det handlar om att HON skapar mer tid på bekostnad av andras tid. Hur ska alla kunna ha en städerska med er generation motto ”man kan bara man vill”. Alla kan inte ha en städerska, går inte ihop rent logiskt och matematiskt. Alltså måste arbetarklass/medelklass soppa skiten ur de rika så de kan leva livet. Jävla snorungar, ni kommer köra Sverige i botten.

      2. Sara och alla vi andra betalar hyra etc för att någon ska hämta sopor. RUT-avdrag som man kan göra (Bella behöver ju bara betala 50% av städhjälpen) betalar du och jag till Bella. Där ligger skillnaden. Om du vill veta mer kan du ju fråga dina föräldrar, för du är uppenbart inte insatt i hur skattesystemet fungerar!

        1. RUT-avdrag är ett avdrag inte ett bidrag, som du får det att låta som. Det kostar inte skattebetalarna någonting. Det enda som händer är att de som köper tjänsterna inte behöver betala lika mycket i skatt på den tjänsten. Och nej, övriga skattebetalare behöver inte betala in mer i skatt för att finansiera detta.

          Det är dessutom bevisat att RUT- och ROT-avdraget inte förändrar statskassan ett smack. De extra jobb som skapats via avdragen har resulterat i att så mycket extra inkomstskatt har betalats in så att det går jämnt upp med den skatten som tagits bort för tjänstemottagaren. Bara positivt med andra ord!

          1. Jag skrev avdrag inte bidrag. Självklart är det övriga skattebetalare som betalar de 50% man får dra av. Sedan om det är positivt eller negativt har jag inga synpunkter på. Dessutom brukar ju Moderaterna tala om A-kassa och sjukförsäkrig som bidrag, medan det är försäkringar det handlar om. Jag betalar ca 52% skatt för att vara försäkrad, samt till A-kassan om jag skulle bli arbetslös. Kom med några källor till dina påståenden. Du är inte insatt som du vill göra sken av. S� himla jobbigt med människor som du, som rent av ljuger.

          2. Jag är väl medveten om att du skrev avdrag, men du skrev OM det som om det vore bidrag. Men anledningen till att någon ens kan tycka att det kostar något med rut-avdrag är ju för att man i sådana fall utgår från att skattetrycket ska vara så förbannat hårt som det är idag. Utgår man däremot ifrån att det inte borde vara någon skatt överhuvudtaget på städtjänster så säger man att 50% för mycket betalas in, om du förstår?

            Haha, lilla vän, jag är långt mycket mer insatt än vad du är gumman!

          3. Det är fortfarande skattepengar som har använts, även om det blir en ”vinst” tillbaka. Folk kanske hade sett att dessa pengar gått till vård och allt vad det nu är som kan komma folk till mer nytta. Det hade också skapat jobb. Kanske se till så det finns folk på ålderdomshemen?

          4. Du har uppenbarligen inte läst det jag skrivit eller helt enkelt inte förstått hur rut-avdraget funkar.

            Ex: Låt oss säga att du betalar 500 kr till din städtjänst, då måste du också (innan rut-avdraget) betala 200 kronor i skatt.
            Efter rut-avdraget betalar du 500 kronor till din städtjänst, och sen betalar du 100 kr i skatt.
            Det handlar då inte om att staten går in och betalar någon städtjänst, det handlar bara om att den som köper städtjänsten inte måste betala så mycket i skatt.

            Förstår du nu?

    2. Om någon får BETALT för att städa så vad är problemet? Det är sant att Isabella har valt att dela med sig av sitt liv, men hur i hela världen ger det någon annan rätt att bestämma rätt och fel? Om hon har råd att BETALA någon annan för att göra sådant som hon inte vill lägga sin tid på så är det absolut ingenting fel med det, tvärtom, så ger hon någon annan ett jobb, två flugor i en smäll. Så pinsamt med människor som har mage att uttrycka sig om sådant de inte överhuvudtaget har med att göra (med det syftar jag inte på dej, utan på dem människor du försvarar). Tycker Isabella verkar vara en alldeles fantastisk människa och hon förtjänar att bli behandlad som en sådan. Peace

  63. Jag tycker du har helt rätt! Vem drömmer inte om att jobba med det de tycker är kul och kunna prioritera det? Du ska njuta av att du har så, du har jobbat hårt och förtjänar det!!

  64. jag tycker du har rätt i det du skriver, varför ska andra lägga sig i en annan livsstil – tycker man ska få leva sitt liv precis som man vill !!

  65. Bella, självklart ska du ha städhjälp om du vill det! Men själv kan jag tycka att det är bra att städa själv. Visst kan det vara jobbigt men ibland måste man ta tag i jobbiga saker. 😉

  66. Grymt sagt Bella! Jag har alltid sett upp till dig och kommer alltid att göra. Du hjälpte mig faktiskt att våga stå på egna ben och få bra självförtroende 😀 kram!

  67. Hahahah bara fjortisar som ser upp till dig, eftersom du själv är en fjortis. Städa upp din skit och sluta lek något du inte är. Du är patetisk, omogen och okunnig om livet. Och vaddå sluta blanda sig i ditt liv, har du kommentarfältet aktiverat så får du acceptera att det finns folk som inte håller med dig. Eller du kanske är så naiv att du förväntar dig hullgull hela tiden?

  68. Det är väl jättebra att du har städhjälp. Då har ju ytterligare någon ett jobb. Jag är säker på att det gynnar en kvinnlig företagare som har en firma för hushållsnära tjänster. Jättebra!

    Ha en skön kväll!

    Hörde förresten att det är inne att ha en egen livsstilsdesigner!

  69. Tycker det är sorgligt hur mycket människor lägger sig i, i andras liv och inte fokuserar på sig själv istället. Alla tycker olika och prioriterar olika saker.
    Hur svårt är det att förstå?

  70. Om alla tycker olika, borde Bella acceptera också att vi inte tycker som henne. Herregud, hur pantad är du Frida?

  71. jag lever i en familj med två föräldrar som är egen företagare och som verkligen arbetar häcken av sig vissa veckor, utan den städhjälp som vi har hade våran familj inte existerat, så fortsätt precis som du gör Bella!! :))

  72. Man väljer själv vad man vill lägga sina pengar på, om det underlättar Isabellas vardag så förstår jag att hon använder sig av det om hon har tillräckligt med pengar! Förstår inte vad vårt lands problem är.. Jävla avundsjuka, alltid. Se till att skaffa er en bra utbildning, lite vilja och entreprenörsanda så kan ni också få en framgångsrik karriär, OCH en städhjälp!

    Suck.. Vissa lägger pengarna på dyra hus, kläder, bilar, spel osv.. Andra lägger pengarna på städhjälp, läxhjälp eller liknande. Vad fan är skillnaden?!

    1. Att det är avdragsgillt med RUT, d v s du och jag betalar för att Bella ska få städhjälp. Jipiii! Mina kläder borde vara avdragsgilla, då jag måste klä mig snyggt på jobbet, men NEJ, tyvärr – det vill inte Skatteverket, och då slipper du betala 50% av mina kläder, bra va?

      1. Men vadå bitter? Skaffa ett jobb (eller kanske flera egna företag) så får du se att alla människor inte hinner/prioriterar att städa själva. Det är ju superbra att fler får jobb pga av andra inte hinner eller??!?!! Snälla vakna upp ur den Svenska latheten! Sluta va bitter och sprid glädje istället!

          1. HAHA! Håller med My, du verkar helt körd! Jag skrev att vissa kanske prioriterar städhjälp!!!! SO WHAT? Fler får jobb.

          1. Ã?ven dumma människor kan doktorera. Jag menar inte att du är dum, men jag säger att en titel säger ingenting om en människa. Min far är professor, men inte anser jag att han är mycket bättre än människor som inte har en sÃ¥dan titel? Han är bättre för att han är den han är. FörstÃ¥r du vad jag menar? LÃ¥ter lite fÃ¥nigt att säga ”Hörredu, jag har doktorerat”.

          2. Nej, dumma människor KAN inte doktorera. Däremot är man inte en bättre människa för att man har doktorerat, självklart. Det var ju för att Apan satt i granen menade att jag skulle läsa nationalekonomi som jag skrev det (vilket jag också har gjort).

          3. Ok, du som vet allt och kan allt om nationalekonomi: förklara exakt vad inom nationalekonomi som skulle motsäga det jag tidigare nämnde! (Ps. Glöm inte att jag själv har ett antal universitetspoäng i just det ämnet…)

  73. Jag tycker det är toppen att en ung kvinna som Isabella verkligen omfamnar det som berikar hennes liv och det hon brinner för. Jag gör detsamma med mitt liv och skulle inte byta det mot något…för att komma dit man vill i livet så måste man prioritera bort vissa saker för att sedan nå sina mål. Jag tycker också att man inte ska glömma att Isabella också har ett politiskt intresse och verkligen vill påverka samhället, hon har talets gåva och vågar stå för vad hon tycker, och därigenom göra sin röst hörd. Jag tycker att alla människor har rätt att leva sitt liv hur man vill, jag väljer att göra det borta från rampljuset, Isabella är i konstant blickfång och därför får hennes ord och handlingar så stor inverkan. Höj era hattar för denna kvinna, låt henne leva sitt liv, hon låter ju er leva erat!

  74. Tycker att det var ett väldigt bra svar av dig bella. Du har jobbat för att kunna ha det liv du har idag, det kan ju ingen förneka! Men dessa svartsjukan från tjejer är inte ovanligt att vi svenskar skriver. Vi ska vara stor, bäst och vackrast! Får vi ett VG+ så kan vi börja grina i skolan för att vi inte fick det där MVG. Vi tänker inte på dom runt om att det faktiskt kanske sitter en där i hörnet som är så himla glad över att få sitt G.Men vågar inte säga det. Just för att det är inte OK att få ett G. Vi måste glädjas mer åt andras framgångar och för att få flera framgångar så måste man prioritera saker. Ibland mindre bra saker men oftast ger det bäst resultat i slutändan!

  75. Hur kan det vara möjligt att känna igen sig själv så mycket i någon annan som jag gör i dig? fan vad bra du är bella! och tack vare att jag tar mig tid att läsa din blogg så har mitt självförtroende ökat oerhört och min målbild av vart jag vill komma solklar! städ hjälp om man har pengar är ju en självklar het! här där jag bor har nästan alla städhjälp men i stället för företag så har familjerna barn.. sak samma! tack för att du hjälper mig komma dit jag vill ! kan du inte föreläsa i Halmstad? snäälla! puss och kram till världens mest motivernade bella! tack…

  76. Jag tycker det är väldigt irriterande att folk skriver sånna här kommentarer men också bra, för då kan du berätta hur det verkligen ligger till.
    Hade gärna varit min egen chef, och det är mitt mål i livet, att driva eget, jag vill ha städhjälp, för vem fan vill inte det om man har pengar till det?!? Avundsjuka tjejer tror jag …

  77. Hahahah, alltsÃ¥ vilka jävulskt avundsjuka människor som kommenterar saker som dessa. Varför känner man ett behov av att klaga pÃ¥ andra? Jo för att man är missnöjd med sig själv eller har ett sÃ¥ jävla trÃ¥kigt liv sÃ¥ att man mÃ¥ste börja bry sig i nÃ¥gon annans. hahah.. Bella när du läser sÃ¥nna kommentarer ska du känna att ”va skönt att jag lever ett sÃ¥nt bra liv sÃ¥ att jag kan lägga energin pÃ¥ mig själv och pÃ¥ att ha kul istället för att klaga pÃ¥ andra”… PATETISKA MÃ?NNISKOR!!!!!!!! Gör nÃ¥got vettigt utav er energi istället för att klaga pÃ¥ andra

    1. När du lärt dig vad det innebär att verkligen DRIVA ett företag, så kan du uttala dig. Och lär dig att kritik och ifrågasättande inte är lika med avundsjuka.

  78. Dear Bella,

    First of all, thank you for your wonderful blog. Second,I cannot believe how stupid and jealous people can be. Some people do not undestand that time is money especially for us who are working long hours. Why should we use that very little free time we have to such things as cleaning, if we can pay someone else to do it and use our energy to something more important instead! So don`t let those pathetic loosers spoil your day. You have earned your freedom with hard work and you deserve every peace of it. GO GIRL!:)

  79. Hehe Ja jag är 22 år och skulle så himla gärna ha städerska som städa tvätta å allt sådant, dock har ju jag inte råd, hade jag de skulle jag inte tveka:P

  80. Som sagt du är ju överklass och det har du all rätt till, men majoriteten av Sverige är ju medelklass och dom flesta där har inte råd med städhjälp men jag tror eller vet att det finns många som vill ha råd med det. (Jag är en av dom). Så jag förstår dom som har kommenterat.
    Sen har ju inte alla en dröm om att bli egen företagare och känna muntum, någon kanske vill bli sekreterare, byggare, bilmekaniker, städare, kassörska m.m och det finns många av sådana jobb som inte är särskilt välbetalda. Och ärligt talat så behöver vi alla dessa människor för att samhället ska fungera. Så med andra ord alla kan inte slänga ut pengar hit och dit på vissa saker. (men har man råd så har man)

  81. alltså hade jag haft råd med en städerska hade jag gladeligen haft det. Jobbar heltid och pluggar o tränar ca 14timmar i veckan. Det skulle underlätta och göra att jag kunde fokusera min lediga tid på att verkligen vara ledig o ha tid att göra annat. som tur är har man snälla föräldrar och är kanske världens bästa planerare 😉

  82. ”Självklart skulle jag kunna gå upp en timma tidigare och dammsuga, men jag förstår bara inte varför”

    För att det är DIN skit?

  83. Tycker att det är bra att du har städhjälp och därmed skapar ett arbetstillfälle för någon annan. Sjukt bra.

    Däremot ställer jag mig lite fundersam över dina uttalanden om att alla kan leva sin dröm. Alla har inte samma förutsättningar i livet. Du och jag har haft en oerhörd tur med sociala förhållanden och en driven personlighet. Alla är inte likadana, och ibland blir inte livet som man tänkt sig. Tänk på det när du snackar och skriver, snälla?

    Kramar till dig, jag tycker att du är grym! 🙂

      1. Jag vet att jag kan göra vad jag vill. Jag har en god fysisk och psykisk hälsa. Jag har ett visst kapital i form av pengar och intelligens, och är född i ett rikt västland. Ingen oförutsedd allvalig händelse, såsom sjukdom eller arbetslöshet, har förstört någonting för mig.

        Men alla har det inte så, tyvärr, och livet är inte alltid så snällt mot alla människor. Det är det jag menar, och det blir lite naivt att förenkla livet till att alla har möjligheter att komma vart de vill.

        Kram!

  84. Bra Bella, stå på dig! Lev ditt drömliv och strunta i vad andra tycker. Du ger andra människor mycket mer än vad folk vet (och antagligen mer än du själv tänker på också). Jobba på och var den du är!
    Välkommen hem föresten 🙂

  85. Det här är från många parter en rent utsagt pinsam diskussion. Sverige är ett land under Jantelagens piska! Om vi svenskar bara kunde unna varandra saker skulle vårt land bli så mycket trevligare. Har man råd med städhjälp kan man ju välja om man vill ha det eller inte och om man inte har råd så behöver man ju inte fundera mer. Kom igen, väx upp nu Sverige!

  86. Den sista meningen du skrev tog hårt..jag blev riktigt arg! Sen när jag tänkte efter så: varför ska jag bli arg (läs avundsjuk) för? Du har kämpat o jag kan inte sitta o bli avundsjuk för du lever ditt drömliv. Nä, måste nog börja röra på mitt arsle jag med! 😉
    Jag unnar dig ditt liv till tusen, puss!

  87. Haha läser inte kommentarer ofta men läste just dessa av en slump tidigare. Kände att de behövde ett ”svar på tal” faktiskt så bra att du besvarade dem!

    Förstår inte vad människor som bara kommer med negativa kommentarer och förolämpningar läser din blogg för? De gör tydligen det väldigt aktivt eftersom de kommenterar ofta och har livliga diskussioner med andra i samma inlägg. Samtidigt säger de att de är ”fullt upptagna, har ej tid med att göra annat än att driva mina företag”.. Förstår inte hur det går ihop med att sitta och kommentera en livsstilsblogg? Och de klagar på att andra är imponerade av din framgång? Vad rör det dem?

    Jag håller inte med dig om mycket av det du skriver och vi är väldigt olika tror jag, men du är fan grym som lyckats etablera företag och tjäna in storsummor! Inte kastar jag skit på dig för det?

    Lycka till du!

  88. Vadan håller folk på med egentligen? Får det er verkligen att må bättre av att prata skit och trycka ner en annan människa så mycket ni orkar bara för att?! Det är ju bara patetiskt. Att ni ens lägger ner tid på att kommentera detta bara för att vara elaka rakt igenom.
    Herregud, vart är världen påväg?

  89. DU är så jäkla bra bella!! Stör mig satan på avundsjuka människor som inte unnar andra människor något!! Det är såna som du som får vårt samhälle med ett av världens högsta skattetryck att gå runt, du betalar sjukt mycket mer skatt än medelsvensson och sysselsätter människor som annars hade varit en börda för samhället!!

    Fortsätt köra Bella, jag är inte den människa som har förebilder men jag kan lova att du varit min i flera år nu!!

  90. Riktigt bra sagt Bella! Du är grym! Fortsätt som du gör, det verkar funka bra! Du inspirerar och jag tycker du ska få leva precis hur du vill, låt ingen trycka ner dig. kram!

      1. Hejsan Apan!
        Jag förstår att du är här inne och skriver tykna kommentarer för att du själv har en blogg via Spotlife. Vill du att fler ska SLUTA läsa Bellas blogg, så att hon ska tjäna mindre pengar eller vad? Du verkar korkad, verkligen. Apa är nog en bra beskrivning på dig.

  91. Hej Bella.
    Det här är första gången jag lägger en kommentar men jag har följt din blogg/karriär i i flera år, det ska du veta!
    Jag är en tjej på 18 år, som går sista året på gymnasiet så det är all in som gäller. Jag pendlar mellan två olika jobb på helger då jag inte vill förlita mig för mycket på mina föräldrar.
    Den lilla tid jag har över på fritiden försöker jag umgås med nära och kära, träna eller plugga. Men när det känns som om tiden är knapp, när allt känns hopplöst, klickar jag mig in på din blogg.
    Dina ord, dina framgångar får mig att kämpa. Du får mig att inse att jag kan, bara jag vill. Siktar jag mot stjärnorna kommer jag nå till toppen, som min mamma brukar säga. Du ger mig hopp. jag blir glad av din blogg:)
    Jag hoppas att du inser hur mycket du betyder för unga tjejer!
    Fortsätt med det du gör,så länge du trivs och är lycklig.
    Jag önskar dig all lycka i världen 🙂
    Kram

  92. Ja är så galet imponerad av dig.Va så stark och gå från motgång t motgång och �ND� fortsätta,de är inte alla som klarar av.Du är så otroligt stark,så vacker,samtidigt som du är generös.Sjklart skulle man vilja ha städhjälp om man hade pengar tillde?!Dessutom är du värd all lyx du har, för du har tagit dig dit själv!du har jobbat för det och det finns inget man förtjänar så mkt som ngt man verkligen kämpat för!Finns de ngt litet av allt de egenskaper du har som jag önskar att ja hade,så vore det just ditt engagemang,ditt driv och din tro på dig själv.Jag skulle vilja kunna åstadkomma saker precis som du,trampa på tills jag kommit dit.Du är en inspirerande människa som får andra att fortsätta.Du får en att inse att även om det inte alltid är en vandring på moln så kan man ta sig igenom det och ingen är så bra som du.Du har fått mig att förstå,att jag duger som jag är,och jag får vara som jag är.

    Tack för hjälpen Bella

  93. Usch vad ful Jante är när han visar sig! Alla människor har samma möjligheter, dina begränsningar sitter i ditt eget huvud, Kritiker är åskådare, inte spelare! Kritiska människor är ofta bittra människor som inte nått sitt önskade mål. De är besvikna! Inget monument har någonsin byggts till en kritikers ära!

  94. Har du kanske tänkt på att en del apsolut inte har pengar för att leva sitt drömliv..t.e.x jag ….Jag har inget jobb ( letar igäll mig) massor av skulder och ingen inkomst …vid 28 års ålder….du är lycklig lottad som kan leva som du gör och så som du lever är min dröm ….men hur ska jag börja när jag inte ha något att börja med …???

    1. Det är DITT EGET FEL att du sitter med skulder och inget jobb vid 28 års ålder, INGEN ANNANS!

      Utgå från var du är idag och jobba därifrån istället för att gnälla att någon annan har det bättre. Så länge du lägger energi på det istället för att göra något åt ditt liv så kommer du aldrig komma någonstans.

      Eftersom du inte får något jobb så kanske du ska utvärdera dig själv? Söker du på fel ställen? Presenterar du dig på ett mindre bra sätt? Har du skrivit ditt cv tillräckligt bra? Kanske måste du faktiskt tänka dig att jobba någon annanstans än ditt drömjobb just nu. Det är genom kontakter som man skapar möjligheter,även om det så innebär ett städjobb.

    2. Cecilia!

      Allt hänger på attityden. Jag blir väldigt nyfiken på dig. Varför har du skulder? Kan du inte beta av dem?

      Vet du vad Cecilia, det är få som har något att börja med. För att vinna måste man satsa. Jag kan varmt rekommendera dig att sätta dig ner och fundera ut vad du verkligen vill med ditt liv. När du vet vad du vill är det bar att sikta mot stjärnorna, med först måste ta tag i dina surdegar.

      1. Du hade ju en tenta att plugga till, och skriver på din blogg om din ”lathet”. Sätt dig du och plugga då istället för att hänga här och gnälla!

      2. Apan,
        Ta du och lägg ner lite tid på att plugga till din tenta, så att du kommer någon vart här i livet.
        Hälningar en med doktorsexamen (som du f ö kritiserade ovan)

  95. Tycker precis som du skriver att man inte behöver leva efter ett inrutat schema efter samhällets normer. Jag tycker att det är viktigt att man kan gå sin egen väg, det är ingen annan som ska bestämma hur man ska leva sitt liv. Den ”lyxen” som du unnar dig har du fått för att du har jobbat dig till det! Bry dig inte om elaka kommentarer (som baseras på den svenska avundsjukan!)

  96. Det här är första gången jag skriver en kommentar här, men nu kan jag faktiskt inte hålla tyst. Det är såna som du, Isabella, som skapar ett klassamhälle. Ett samhälle där en del människor ska ha det lite bättre och ha lite mer pengar än andra. Ett samhälle där en del människor helt enkelt är värda mer än andra.

    1. Om man inte hade ett klassamhälle vad skulle det då vara för samhälle? Ska vissa jobba rslet av sig och vissa inte alls jobba men få samma lön? FY.

      1. Vad är det för skev världsbild? att de som är fattiga är det för att de är lata? vissa jobb ger oportioneligt mkt pengar och andra alldeles för lite, väx upp.

      2. Vad sägs om ett lite mer J�MST�LLT samhälle? Och som du skrev är ju precis som det är just nu, vissa jobbar arslet av sig (lärare, mattanter, vägarbetare, undersköterskor) och tjänar smågrus, medans andra (bloggare, politiker, högt uppsatta VD:s, diverse journalister) mest glider runt men ändå tjänar multum. Rättvisan i det?
        (Nej, jag är inte dum, jag fattar SJ�LVKLART att det handlar om olika inkomstkällor och att en bloggare därför tjänar mer än en undersköterska, men om man tänker rent praktiskt på vem som sliter mest, så är det ju ganska ologiskt).

        1. Camilla!

          Det är väl ändå upp till varje människa att ta sitt eget ansvar i livet och uppnå de drömmar som de strävar emot.

          Jag ska bli lärare och jag vet att jag kommer tjäna sämre än vad jag hade gjort som läkare eller advokat. Men jag vill inte bli läkare eller advokat. Dels orkar jag inte kämpa mig fram med armbågar och dels intresserar det mig inte.

          Det finns nog ingen som tvingas bli undersköterska i detta landet.

          1. Det var ju knappast det jag skrev heller. Jag sade ingenting om att jobben i sig, läs riktigt så förstår du nog vad jag menar. Det jag skrev var att det är OR�TTVIST att lärare, undersköterskor och mattanter har så låga löner, medans människor som inte gör mer än dricker kaffe på sina jobb tjänar hur mycket som helst. Tyckte jag var tillräckligt tydlig med vad jag menade.
            Skrev väl INGENSTANS att någon tvingas bli undersköterska eller någonting om mål och drömmar över huvudtaget, jag menade på att det är orättvist att människor med jätteviktiga jobb har usel lön medans människor med kanske inte lika jätteviktiga jobb tjänar dubbelt upp.
            Förstår du vad jag menar? Det var alltså orättvisa löner jag pratade om, ingenting annat.

          2. Ska du bli lärare för att du inte kom in på Läkarprogrammet eller Juristprogrammet? Det kan man ju faktiskt tro när du inte ens orkar plugga till en tenta, utan sitter här och spelar besserwisser över alla andra.
            Hälsningar jag med doktorsexamen.

          3. Tips: Att läsa koncentrerat och inte vara inne på bloggar och lägga sig i andras förehavanden. Det är det bästa tipset jag kan ge. Sen måste man ju besitta en enorm självdisciplin.

    2. du Em, att ha en lägre inkomst behöver inte betyda att man än mindre värd än andra, eller har det värre än andra heller för den delen. Vet du ens vad ett klassamhälle innebär? Plocka fram skolboken läs på innan du uttalar dej om saker du uppenbarligen inte har koll på. (och nej, jag är inte moderat).

  97. Svenska avundsjukan tillsammans med jantelagen är en dålig ekvation. Hade också skaffat städerska om jag inte var som Lill-babs och faktiskt kan tycka det är kul att städa 😉 Haha!

    Men det finns VI som kan unna andra människor när det går bra för dem, istället för att bli svartsjuka. Verkligen skitkul att det går bra för dig och att du KAN göra det du VILL! Bara att säga grattis och önska dig lycka till!

  98. Du får ju göra precis vad su själv vill! Skit i de kommentarerna.

    Men jag undrar varför det enda du talar om är pengar, hur mkt du omsätter etc etc. �r pengar det viktigaste i ditt liv? Du verkar helt besatt.

    Kram/ Louise <3

  99. Jag blir så less på folk som sätter upp spärrar i sina egna huvuden och sedan klagar på folk som inte har spärrarna, utan verkligen lever sina liv. Du lever ditt liv, som du vill ha det. Det är därför jag beundrar dig, Bella, och läser din blogg. Du tog bort mina spärrar, för jag tror verkligen att jag kan leva mitt liv som jag vill ha det nu.

    Grymt svar på tal, men synd att det finns så många gnällsjuka människor…

  100. Så sure og bitre folk er. Kjør på! Jeg skal få meg vaksehjelp (staderska) det sekundet jeg får penger til det også! Hater å vaske. Haha. Du er kjempeflink, jobber hardere enn noen andre 20åringer jeg har sett og fortjener ALT du har fått 🙂

  101. Alltså… Jag bor i en vanlig medelsvensson familj och vi har städerska varje vecka… Så så ovanligt är det ju inte. Vakna! det är 2000 talet vi lever på, hemmafruarna har skaffat sig riktiga jobb.

  102. Livet blir vad man gör det till.. Om man inter sliter så kommer man ingen vart det har tillomed jag kommit på och jag har inte ens levt halva mitt liv än.

    Tack Bella för en superbra blogg.

  103. Varför ska folk börja tjöta om Jantelagen i vartenda litet inlägg? Jag gillar Jantelagen. Jag gillar denna norm som vi har Sverige för varför ska man skylta om något så jävla grovt mycket? Visst, du kanske omsätter 1-2 miljoner per företag, men varför skylta om det så grovt? Du vet att du sårar andra, du vet att alla inte har råd med det du har råd osv. Var ödmjuk istället. Som sagt, jag gillar den här normen vi i Sverige har och jag vet att en hel del människor, b.la mina kusiner från USA, gillar den också.

    SÃ?.

      1. Förresten, Apan – behöver du hjälp i studieteknik? DÃ¥ jag jag vara behjälplig om du vill. Du tycks ju inte orka läsa till dina tentor utan sitter här och klagar pÃ¥ alla andra. Och du ska bli LÃ?RARE! HAHAHA!!!!

  104. jag tycket att det är så sjukt coolt att en tjej lika gammal som mig själv kan göra allt detta. jag hade nästan gjort vad som helst för att sitta i den situationen som blondinbella gör. men det gör jag inte. så visst jag är avundsjuk MEN jag går inte runt och surar ner mig på henne för att hon faktiskt uppfyller sina drömmar. så alla ni som är bittra och lacka för hennes val i hennes liv. ge er. gör något för er själva? ni har väl också drömmar. alla kan inte uppfylla dom, men de som faktiskt lyckas ska vara stolta och vi alla tycker jag ska vara glada för dom. för det är helt underbart att se någon så ung uppfylla sina drömmar redan! jag är iallafall otroligt glad för bellas skull att hon verkligen kan göra nästan vad hon vill! det är något speciellt! hon är någon speciell!

  105. Du kanske inte ska sälja ut dig och ditt privatliv totalt om du ingte vill att folk ska lägga sig i? You had it comming..

    1. Om ni inte vill läsa bellas blogg och om hennes liv så besök inte bloggen då! Svårare än så �R DET INTE!!!!

  106. Två saker som sänker en entreprenör till en oerhört låg nivå:
    1. Att ljuga om sina ”bolags” (kraftigt förskönade) totala omsättningar per år.
    2. Att skryta om ”sina” bolag när man har ”titeln” styrelseledamot i övervägande delen av dom.
    Just precis det här gör du.

  107. OM ni nu röster på sossarna kan ni väl ändå tänka ett steg längre och F�RST� att den här städerskan betalar SKATT vilket generar mer pengar till staten (lägg där till ett arbetstillfälle) än om hon inte hade haft henne (tvivlar starkt på ett en så offentlig person som Isabella anställer en städerska som jobbar svart). Att dra nytta av sk. komparativa fördelar är väl ingen idé att ta upp, det ligger UPPENBARLIGEN långt utanför ert kunskapsområde.

  108. helt rätt..!

    avundsjuka är något folk gärna förmedlar i skriven form men aldrig
    skulle våga säga till människan i fråga – för ingen vill verka avundsjuk
    & därmed liten. du har gått ifrån att vara en liten människa (psykiskt)
    till en ”megawomen”! otroligt duktigt gjort & en inspirationskälla åt
    alla unga tjejer i sverige! en inspiration att allt går bara man verkligen
    vill & är redo att jobba hårt för det..! bra att du är stolt!

  109. Bra sagt tjejen!
    Jag vet själv hur det är att driva ett företag, det tar rätt mycket tid och jag förstår varför du har städhjälp!

    Keep up the good work! 🙂

  110. Tror folk ifrågasätter framför allt dessa saker:
    Ekonomin i företagena. När man själv startar upp företag så får man uppenbarligen syssla med ekonomin själv, allt med bokföring och ALLT vad det innebär. Eller har jag fel? Frågan är då om du gör det själv, uppenbarligen inte eftersom det verkar kräva sjukt mycket tid. Därav den första kommentaren, som antagligen relaterar till sig själv.
    Nu har du inte kvar Bellme, men att vara chef åt andra som sitter och packar ihop varorna och skickar ut dem, tror jag inte alla heller förknippar med driva företag på egen hand på det sättet som kommentaren du tar upp gör. Alltså att man sköter allt själv, idén behöver inte suga. Du verkar erkänna att du har folk som är anställda och gör saker åt dig.
    Bloggen är ju rena reklamintäkter. Alla kan skriva blogg.
    I ett bolag stoppar du väl bara pengar i för att investera i framtiden. Som ett sparkonto?

    1. Min pappa har eget stort företag. Ska man göra ALLT själv i företaget så skulle man behöva 50-80 timmar per dygn! Har man ett stort företag så M�STE man ha anställda. Eller är du så jävla trög så du fattar inte det?!??!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!

      1. Men är DU trög?
        Det är ingen som påstår att man inte ska ha anställda. Men det är skillnad på att driva ett företag och att vara ansiktet utåt för ett företag samt komma med idéer.
        Jämför BB med din far.
        Tar han semester några gånger i månaden?
        Börjar han arbeta kl. 12 på dagen för att sluta kl. 16?
        Springer han på lunchdejter och tränar/shoppar under sin arbetstid (alltså mellan kl. 12 och 16)?
        Det tvivlar jag på. För när man driver ett företag arbetar man, på riktigt.
        Lägg till ytterligare fyra företag, det hade inte funnits utrymme för fritid.

  111. Håller med dig Bella. Du är smart. Att säga ”…det är bortkastade pengar” är helt fel. Det är precis tvärtom! Man måste tänka på alternativkostnaden. Jag tror du tjänar mer på en timmes jobb än vad det kostar dig att anställa en städerska en timme. Du tjänar ju faktiskt med andra ord på att ha en städerka.

  112. Jag tycker du gör helt rätt Bella och jag bara orkar inte läsa alla kommentarer här som lyser avundsjuka.

    Detta med städhjälp det är då inte något som bara ”höginkomsttagare” har om ni tror det. Jag har en kompis som driver ett homemaid företag och de flesta kunderna är fakstiskt ”vanliga människor” som väljer att prioritera.

    Vi är som sagt olika, fy sjutton så trist om vi alla här skulle leva ett likadant liv..inget för mig.

  113. Jag var den som skrev första kommentaren.
    Jag är varken ung, arbetslös, outbildad eller avundsjuk.

    Jag motsätter mig dock till uttrycket att ”driva” företag, för det innebär så mycket mer än att vara ansiktet utåt och komma med idéer. Man har ett helheltsansvar. Vare sig man har anställda eller ej följer detta ansvar.
    Jag tvivlar på att du är så insatt, för tro mig, ETT företag tar upp hela din arbetstid och fritid, fem företag och du har vatten över huvudet OM du DRIVER ett företag.

    Byt ut ordet driver mot äger, så är jag med dig.

    1. Om jag har förstått rätt så rör det sig om Blondinbella AB där bloggen med reklamintäkter ingår, bloggnätverket Spotlife, klädmärket Classified och Löwengrip Invest med intäkter från böcker och föreläsningsverksamhet. Jag tror att det bara bloggen som kräver daglig närvaro och uppmärksamhet. Det senaste halvåret har det dessutom varit si och så med bloggandet som många har påpekat. �vriga tre företag tror jag inte förutsätter mer än punktinsatser. Att vara affischnamn för en klädkollektion är ju inte precis samma sak som att öppna en butik kl 10 varje dag måndag-lördag. Spotlife kan inte heller vara någon krävande verksamhet eftersom det är precis ett nätverk av människor som var och en gör sin grej. Och ett riskkapitalföretag som ännu inte fått in några större summor kan väl inte heller innebära att man måste äta lunch vid datorn och telefonen för att inte missa någon affär! Fast bra jobbat ändå!

  114. ulfen i mig vill sätta ner foten nu! till alla som kommenterat: ”gör rent framför din egen dörr innan du hoppar på andra”

  115. Vore intressant Bella om du även ´vill kommentera alla kommentarer om ditt vindrickande (och festande), mycket tjat om det här.

  116. Om alla hade levt sitt drömliv och drivit företag bara gjort det som själv vill hade det inte funnits någon som arbetat som städerska hos dig, för den städerskan hade kanske hellre jobbat med något annat. så var glad var att folk är olika och värdesätt i stället alla jobb som finns och att vissa vill jobba med andra saker och inte drar in lika mycket pengar som du för annars hade inte Sverige gått runt. alla jobb behövs och det är tragiskt att det är så olika väderade både status och penngamässigt

  117. SÃ¥nt här är otroligt patetiskt. SÃ¥na här mail grundar sig pÃ¥ AVUNDSJUKA. ”Bella har företag hon har inte tid att sköta naglarna” SKA MAN JOBBA SÃ? HÃ?RT ATT MAN INTE ENS SKA TA HAND OM SITT YTTRE? Herregud, Jävla idioter. JAG JOBBAR 8 TIMMAR OM DAGEN, INTE ENS JAG ORKAR STÃ?DA NÃ?R JAG KOMMER HEM. FUCK THAT SHIT, HADE JAG KUNNAT HA STÃ?DHJÃ?LP OCH HAFT RÃ?D HADE INTE JAG TACKAT NEJ.

    SÃ?GER SOM BELLA, SKAFFA ER ERA EGNA DRÃ?MLIV O SLUTA KLAGA!!!!!!!!!!!!!!!

    1. Oj. Tagga ner. Men framförallt.. tänk på städerskan då? Okej hon skaffar sig sitt drömliv (vilket säkerligen INTE är att städa bbs hem..) och sen då? När alla skaffar sig sitt drömjobb? �sch skärp dig hennes teorier fungerar ju inte i verkligheten ändå.

      1. Och vem är du att avgöra det ?
        det finns många städare som
        driver eget och älskar det
        ochså, Din dröm är inte allas dröm och
        vice versa

  118. För dem som ”bara”kritiserar dig,IGNORERA!De skall ALDRIG komma upp till din nivÃ¥!SVARTSJUKA?!GÃ? din vägg och förtsätter PLOCKA potatis i REGN!!!LINDA,MARAVILHOSA ISABELLA:FÃ?RTSÃ?TTER med det du gör!DU Ã?R BÃ?ST!!!ADORO VOCÃ?!!!Beijos

  119. Jag tycker att du verkar grymt duktig och företagsam och om någon har gjort sig förtjänt av både städhjälp och en härlig tripp till soliga San Diego så är det väl du. Kan dock inte annat än säga att jag är lite smått avundsjuk… 😉

  120. Jag tycker att du har helt rätt, och gör helt rätt. Givetvis ska du leva ditt liv som du vill och göra de prioriteringar som du känner är rätt för dig.

    Kommentaren om städhjälp fattar jag inte alls. Alla skulle väl ha städhjälp om de hade råd! Jag vet att jag minsann skulle det.
    Det finns ingen logik i att du ska städa själv och prioritera bort saker som du VILL göra.
    Du blir förmodligen inte lyckligare av att dammsuga under soffan och hänga tvätt, men du blir lycklig av att göra saker du tycker om.

    Folk är så insnöade och ogina ibland. Du är bra.

    1. Nehe du….alla skulle inte ha städhjälp om de hade råd. Vi har råd, men jag vill att mina barn lär sig att ta hand om sitt eget hem och jag vill INTE vara med och bidra till detta samhälle:

      http://www.newsmill.se/node/19269

      Nä fy sjutton. Ge mig de skattepengarna så att jag kan gå NER i arbetstid och vara mer med mina barn i stället för att köpa in tjänster som ska ta hand om familjelivet.

      1. Men vilken tur att Isabella inte har barn då! Avundsjukan lyser igenom, Isabella har åstadkommit mer är du någonsin gjort och det sticker nog i dina ögon.

      2. Varför pratar alla som att det är fy skam att vara städerska? Det är ju ni som ser ner på alla hygientekniker, inte tvärt om. Att är ett hederligt jobb och jag vet sådana som faktsikt uppskattar sitt jobb. Du som säger att du inte vill bidra till ”ett sådant samhälle”, det är ju precis vad du gör genom att värdera människor som arbetar med olika saker på helt skilda sätt.

  121. Kan inte annat än att hålla med dig Bella! Du har så rätt! Hade jag haft råd hade jag haft städerska, ingen tvekan!

  122. Isabella är ett barn som fått allt på en silverbricka, hon har haft städhjälp i alla år så jag förstår henne. Men hon borde testa att dammsuga och tvätta så hon vet hur man gör iallafall. För vem vet vad som händer längre fram.

  123. Jag tycker du är grym Bella!! Fantastisk å drivande å det är ju grymt att leva som du gör, å herregud jag tror nog att det inte är en dans på rosor varje sekund på dygnet men som sagt du e grym… Kraaam

  124. Hel Bella!

    Ibland undrar jag om du läser igenom alla kommentarer du får. Du är duktig du. En bra förebild för landets kvinnor.

    Hade du varit en hårt arbetande man som ägnade en timma åt träning istället för att måla naglarna skulle ingen brytt sig. Enligt samhällets könsnormativa mönster är det nämligen så det ska vara. Bara så det vet.

  125. Jag sÃ¥g alla de där kommentarerna. Ã?ven om jag är sjuuuukt avundsjuk – det ska jag inte förneka – sÃ¥ förstÃ¥r ju jag att du har pengar att spendera pÃ¥ det du vill. Du jobbade dig ju in i väggen förut, sÃ¥ försök ta hand om dig. LÃ¥t de positiva kommentarerna bita sig fast hÃ¥rdast <3

  126. haha de som skriver är nog mest avundsjuk. Det är jag, jag skulle vilja vara lika framgångsrik, lika driven osv. MEN jag missunnar dig verkligen inte. Hade jag haft chansen med städhjälp skulle jag med ta den chansen alla gillar inte att städa och vill lägga den tiden på något roligare. Bella kör så det ryker det skulle jag ha gjort!! BTW. kollade på några gamla bilder på dig då hade du ett linne i silver med en stor rosett på vad hade du köpt det? gillade det linnet.
    Kram Anna

  127. Du har inte drivit företag sedan du var 16 år. Det var affärsmän som såg din potential att nå ut till småtjejer, som kontaktade dig, och som inviterade dig i deras företag – som sen självklart formades runt dig för maximal slagkraft hos målgruppen. Jag tror inte folk har något emot din framgång, vad jag däremot tror att folk har något emot är ditt förskönande av (din) verkligheten. Något du ägnat dig åt under hela din bloggkarriär.

  128. Jag tycker det är så otroligt starkt av Bella att hon har försökt och lyckats med allt hon har gjort. Och lika starkt som jag tycker att det är tycker jag att det är svagt av er som lämnar bittra kommentarer.

    Jag kan garantera att 90 % av er hade haft städhjälp om ni hade haft pengarna, men bara för att det är en ung tjej som har tjänat pengar på det hon har, så måste ni säga att det är fel av henne? Man har bara si och så mycket tid, är det inte bättre att lägga den tiden på vänner och familj i stället för att städa, eller stressa över en ostädad lägenhet, som iaf jag gör? Det är inte ens särskilt dyrt, jag skulle tex betala ungefär 1 000 kr/månad!

    Jag tycker så jäkla synd om alla er som måste hitta något fel, som följer en blogg bara för att hitta något i den som ni kan skriva något elakt om. Om ni la ner den energin på att förverkliga era mål, så kanske ni också hade levt det liv ni hade velat göra.

  129. Tänk att vara 20 år och kunna unna sig att ta hjälp av en städerska känner jag, det är en stor lyx och jag hade lätt gjort det om jag hade haft möjlighet. Men folk är så jävla avundsjuka att dom är tvugna att ifrågasätta och försöka se ner på människor som arbetar hårt och tjänar pengar. Trist och sorgligt

  130. JA JA JA! Du har S� rätt! Jag blir också så irriterad över folk som tycker att någonting ska vara på ett visst sätt bara för att dom tycker så!!

  131. Jag är VD och delägare i ett företag som gör en vinst på 100 miljoner om året. Jag stödjer dig till fullo i ditt synsätt på balansen mellan arbete och fritid och inte minst i valet att ha städhjälp.

    Jag är 30+ och tyvärr lite fast i synen att man ska klara sig själv vilket gör att jag städar, tvättar och fixar med elarbeten, rörmokeri mm. Jag gillar verkligen att du inte fastnat i liknande konventioner.

    1. Haha sorry men det där köper jag inte. En VD som äger ett företag som gör vinst på 100 milj/år 30 år och heter Karl som läser blondinbellas blogg och känner sig manad att kommentera?

  132. Hej Bella!
    Jag måste bara säga att jag tycker att du är så klok! Jag är sjukt imponerad av dig och önskar men tror aldrig att jag skulle klara av alla bollar du har i luften. Du är en vänligt bra förebild och jag är ändå 22 år, så lite äldre än dig. Det skulle vara så häftigt att kunna vara så driven som du är. Alla som ger dig en massa crap vill jag bara ruska om och säga fan vad ni är trångsynta och avundsjuka. Hoppas du är så ”van” att du inte tar åt dig ett dugg av vad de säger.. för det är bara skit snack!

  133. Svensk mentalitet i ett notskal! Hur saker och ting ska vara, man far inte si eller sa, allt ska vara lagom. Du gav svar pa tal med ratta. Det finns olika typer av kritik, och den har typen kallas for jantelagen, kan jamforas med religios extremism; alldeles for bakatstravande.

  134. Så svenskt att om man inte har ork, råd eller möjlighet att göra något som andra gör vill man alla ska ha det dåligt, för att det ska kännas bättre? för att inte ha något att vara avundsjuk på? när vi svenskar blir bättre på att inspireras av andra istället för att vara avundsjuka kommer vi märkas i världen!
    Lär er hantera er avundsjuka och gläds med dem de gÃ¥r bra för!! enda undataget är när det gÃ¥r bra för Sverige i sport dÃ¥ hyllar alla för dÃ¥ är det ”vi-känsla” men när en enskild person tjänar pengar som ex Blondinbella eller Ingvar Kamprad dÃ¥ är det fel?

    Och Blondinbella driver inte bara bolag hon ger jobbmöjlighet åt en städerska med, gör ni det?

    Dagens citat: If you always do what you always dit, you’ll always get what you always got.
    Detta med tanke på att ska vara som det brukar. �r det bra? vill ni ha same same eller different? Think out of the box folks!

    1. Du måste vara ironisk, eller hur? Inte ens de värsta libertarianerna såsom Nozick eller Gauthier skulle resonera såsom du gör.
      Hahahahaha din kommentar är ju som en liten mysig new age-nyliberalismhörna där alla får plats att mysa. Hihihi populism i ett kommentarsfält.

  135. ”Skulle jag idag ha ett bolag som jag behövde jobba så mycket (…)då skulle jag avveckla företaget efter ett år. Ideén är antagligen inte tillräckligt vinstdrivande så att du kan anställa.”

    Detta visar bara på hur omogen du är och att du inte har verklighetsförankring. Du har haft turen att kunna rida på bloggvågen och på så sätt fått rätt målgrupp som kan nyttja dina tjänster.

    Men inse att världen inte bygger på bloggar. Det är först när man är ett namn som man kan sälja produkter.
    Vet hade te.x. köpt Britney Spears illaluktande parfym om parfymen inte hade burit hennes namn? Just det.
    Vem hade signat och vilka hade köpt en okänd 20-årings självhjälpsbok, trots att denna person kanske hade bättre erfarenheter och råd än du?

    1. forts.

      Att bygga upp ett företag och gå med vinst kräver flera års H�RT arbete. Tänk om alla företagare resonerat som du, då hade vi inte haft framgångsrika företag som exempelvis Ikea. Din kommentar tyder bara på lathet och det faktum att du faktiskt inte alls, i ordets rätta bemärkelse, driver dina företag.

      Alla kommentarer om avundsjuka undanbedes.

      1. Det finns så många andra stora företagare som liksom Bella kunnat rida på en våg. Så är det, livet är inte alltid rättvist. Vissa råkar få en lättare väg att gå än andra.

        Tror du att de gubbar som äger/driver stora företag jobbar dygnet runt och inte hinner käka lunch? Det finns såååå många rikemanssöner som haft räkmacka genom arbetslivet men ändå är storföretagare idag. Skillnaden är att Bella är kvinna och att hon berättar om sitt liv.

    2. haha jag tror inte isabella förnekar att bloggen har hjälpt henne heller, men helt allvarligt – om du hade en blogg och din dröm var att skriva en bok (eller ge ut en illaluktande parfym) skulle du låta bli det då bara för att inte riskera att folk bara skulle köpa den för det stod ditt namn på?

      det är ju en braaa sak att hon har blivit miljonär, varför är du inte glad för hennes skull?

    3. Fattar inte vad hon ens menar med att ”om man har ett företag som ger mkt arbete så är det inte tillräckligt vinstdrivande för att du kan ska kunna anställa” kan det ju VISST vara, sen kanske personen som driver företaget inte vill anställa personer för vissa saker. Och dessa ”vissa saker” kan vara EXTREMT mkt jobb även om man har massa anställda. Så jag förstår verkligen vad du säger..

  136. Kör ditt race och strunta i alla avundsjuka kommentarer. De kan omöjligt veta hur det är att leva ditt liv.
    You go girl! 🙂

  137. Jag tycker kommentaren om företagandet är lite rolig. Det låter ju lite som att den som kommenterade påstår att Bella inte driver några företag? Men jag skulle gärna vilja se någon motbevisa det.. hennes företag finns ju?

      1. Ja det är en stor skillnad, men jag skulle som sagt vilja se någon motbevisa att hon driver dom – vilket skulle bli jävligt svårt med tanke på att de finns. För även om hon han anställda som sköter ekonomin osv så går det fortfarande inte säga att hon inte driver dem. Så länge hon har sista ordet är det fortfarande hon som driver företagen anser jag.

  138. Min åsikt är att Bella är en produkt för en viss målgrupp som säljer, detta upptäckte någon/några smarta affärsmän för några år sedan.

    Men detta är ju en skön lyx för henne såklart!

  139. Men det här med städning. Eftersom du inte gör det så vet du kanske inte att det inte tar så lång tid? Det är ju ingen jobbig syssla utan något du gör i förbifarten, i alla fall jag. Du som vill ha utmaningar omkring dig och lära dig laga mat mm, se det som en utmaning att plocka ihop dina kläder.

  140. Hej!
    Du är en enormt driftig tjej – o lyckats så bra. Vacker är du också!Eget företag är inte ett jobb 8-17. Det vet jag. Lycka till i fortsättningen med allt!

  141. Jag tycker det är bra att du kör på. Du tjänar pengar och kan ha en städerska, vilket ger städerskan jobb. Alla kan ju inte leva på socialbidrag, det måste finnas de som jobbar också.
    Ta inte åt dig av vad de säger, de verkar inte förstå sig på företag alls.

    1. Men nu var du väl lite väl harsh? .. herregud vad onödigt. Och jag tycker fortfarande att hon även ska uppmana sin städerska att leva sitt drömliv, tycker du inte ? 🙂

      1. Hennes städerska är säkert inte efterbliven och då behöver man inte ”uppmuntra till att leva sitt drömliv”.
        För att leva sitt drömliv måste man ha ett inre driv, det räcker inte med en uppmuntrande kommentar från Blondinbella eller vem som helst.

        1. Hon uppmuntrar ju alla andra i detta inlägget, så varför inte städerskan? Och nej, det var inte heller det jag sa.. Så what up? ^^ sa mest att du inte behöver vara så harsh och ställde en fråga, vilken du inte svarade på ..

  142. Så om man ifrågasätter ditt sätt att leva och att du städhjälp så är man ”bara” avundsjuk? Herregud….jaja …

      1. hahaha, jaså? Vill nog snarare säga att det är typiskt svenskt att inte kunna ifrågasätta något, utan att få slängt i ansiktet hur brutalt aaavuundsjuk man är. För mig kan Bella ha sådär 10 städerskor och åka jorden runt, fixa sina naglar..do what the hell she wants…MEN bara för att man inte begriper hur hon får tiden att räcka, bara för att man ifrågasätter varför hon anlitar städhjälp ( för EN person ) så betyder det inte att man vill önska henne olycka eller mena att hon är korkad. Man kanske bara har ett helt annat synsätt på det. ..och man säger det. Svårare än så behöver det inte vara..

        1. hon sa ju aldrig att hon inte hade tid att städa, bara att hon istället lägger den på något roligare? tiden är det dyrbaraste vi har, att hon får lite extra genom att ha råd att anställa någon för att städa åt henne måste vara riktigt jobbigt för dig.

          1. Eller så gör hon om sig till en cyborg(robotmänniska). D� har hon all tid i världen. HAHAH nej förlåt. var bara tvungen att vara lite dumdryg.
            Men hÃ¥ller med Annika. FörstÃ¥r inte varför man mÃ¥ste vara avundsjuk bara för man undrar. Eller att man ska tycka hon är korkad bara för man undrar? handlar ju inte alls om det.. Och hon har ju fint förklarat att hon hellre lägger tiden pÃ¥ andra saker. DÃ¥ ska den förklaringen räcka.. 🙂

          2. Ã?terigen kommer det vanliga dravlet om nÃ¥got som Bella väljer, gör, tycker, skulle vara _jobbigt_ för mig. VARFÃ?R DÃ?? Fan, nästa gÃ¥ng nÃ¥gon ifrÃ¥gasätter nÃ¥got jag gör sÃ¥ ska jag bara sticka näsan i vädret och fnysa ”määä, ni är bara avundsjuka”.

            Geez…avundsjuka. Give me a break. Sverige, -landet där man inte kan fÃ¥ en motsatt Ã¥sikt eller tyckande, dÃ¥ är man är en avundsjuk trÃ¥kmÃ¥ns!

          3. En annan Annika.
            Just precis, Annika! Landet där alla måste tycka lika (och jag har bott i tre andra olika länder utöver Sverige). Man M�STE nödvändigtvis tycka som alla andra. Tyvärr är många här så unga att de verkligen inte har lärt sig någon form av kritiskt förhållningssätt, som man lär sig på exv universitet. Synd om dem.

  143. Jag tycker att det är bra att du säger ifrån. �r själv väldigt trött på att alla hela tiden ska lägga sig i och tycka till om saker som är helt oviktigt. Så stå på dig!

  144. Bella är rik & bäst. Och sååå ääääääär det!
    LÃ?S MIN BLOGG
    LÃ?S MIN BLOGG
    LÃ?S MIN BLOGG
    LÃ?S MIN BLOGG
    LÃ?S MIN BLOGG
    LÃ?S MIN BLOGG

    & KOMMENTERA 🙂

  145. �r du inte rädd? Att du ska bli pressad från pengar från olika håll, hot om våld osv, har tanken slagit dig att ha en livvakt, jag hade skaffat de om jag va du. Känner du dig verkligen säker??:) De om ngn borde du slänga pengar på om du har råd, kan du gå ut en sen kväll ensam utan att vara rädd? tacksam för svar, nu när ja ser du svarat på andra kommentarer??????

  146. Tycker det är bra att du tagit dig semester, varför inte, om man jobbar på bra ska man väl få ta sig en rejäl semester, man förtjänar alltid semester, vad man än jobbar med, vad är livet annars om det bara skulle vara jobb. Nä skit i vad andra säger och njut av den semester du har haft. Att vara egenföretagare behöver inte betyda att man ska jobba ihjäl sig.

  147. Ska skriva ut ditt svar, Isabella, och klistrar det på väggen som inspirationskälla för varje dag. Thumbs up!

  148. Man ska tydligen aldrig sluta förvånas över människor. Jag tycker att du är en grym tjej med om möjligt ännu grymmare ambitioner. SO WHAT om du har en städerska? Vem vill inte ha snygga naglar? Och finns det någon på den här jorden som INTE vill ha möjligheten att åka på semester när man har lust med det?
    Keep up the work. Du är en inspirationskälla!

  149. Var människa ska ha det fria valet att göra vad de vill, så länge det inte skadar någon annan människa. Ditt val att ha städerska gynnar istället båda parter.
    Men du har fel (i mina ögon) med är att du tror att ingen ska lägga sig i hur du lever ditt liv när du är så öppen. Det är inte alla människor som öppnar dörren till sitt liv och berättar princip allt i sin vardag. Du får troligtvis både ris och ros på din blogg, men är inte just det som är syftet med att ha en blogg? Att få respons på vad man skriver, vare sig det är bra eller dålig kritik. För om det nu mot förmodan inte skulle vara det, är inte det lite konstigt av dig att tro att en blogg endast är till för att folk ska kommentera hur bra du är och hylla dig för alla kloka val (enligt dig själv) du gör i livet.
    Ta inte detta som ett påhopp eller liknande. Det enda jag gör är att jag ifrågasätter din kommentar ”sluta lägg er i andras sätt att leva och börja lev själv”

  150. �hh bella det här va skitbra sagt utav dig.
    Visst du ska inte behöva försvara dig och, som jag ser det va detta ett inlägg av en avundsjuk snorunge som inte visste bättre.
    Klart dom flesta skulle vilja leva ditt liv ink mig själv
    men vill dom ha ditt liv så får dom lyfte arselet från stolen då och G�RA någon för att nå dit!
    Och städhjälp ? Tja det sticker i ögonen på många men dom har jobb och du får hjälp och har R�D med det !

    Lev ditt liv bella som du gör!

    http://me-my-precious.bloggagratis.se/
    Välkommen in

  151. Mycket bra skrivet Bella! Du är stark! Dem som skriver sådana patetiska kommmentarer åt dig är bara avundsjuka! Du imponerar verkligen på mig! En tjej som vet vad hon vill göra med livet! FAN vad bra du är! Kram Erica

  152. De flesta 20 åringar bor fortfarande hemma och har mamma och pappa som städhjälp eller mamma och pappas städhjälp som städhjälp.
    Sen var väl det här inte så smart av b att skriva;
    ”Så, sluta lägg er i andras sätt att leva och börja lev själv, jag lever mitt drömliv. Gör det du med!”
    Skriver man en blogg så är det ju precis det människor gör, lägger sig i alltså!

  153. Tycker du har helt rätt! Tyvärr är det ju så att många företagare jobbar häcken av sig och inte ens har tid med lunch osv, men det är ju inte så det ska vara! Det är definitivt inte hälsosamt, varken psykiskt eller fysiskt. Kroppen behöver återhämtning!
    Att lyckas få sitt företag att gå så bra att man faktiskt har tid och leva också borde ju vara det normala, det alla skulle eftersträva! Sedan tar det sin tid att ta sig dit men du har ju faktiskt drivit företag ett tag. Och det ju som med allt annat, ibland går det bättre och i bland sämre. �r ganska övertygad att även du har dagar då du knappt hinner andas?
    Nej, bara för att man driver företag ska man inte behöva gå under, speciellt inte bara för att invånarna av landet lagom tycker så!

  154. Jag är 17 år och behöver också städhjälp. Det är inte överdrivet och man är inte bortskämt för det. En del har så mycket att göra att de inte hinner med att på så kort tid. Att bo själv är tufft om man pluggar som man ska umgås med vänner, träna, köpa mat, plugga och så vidare samtidigt. Hur ska det gå ihop? Inte arbetar man dygnet runt. Utan man ta hjälp med det man kan få och gör det ingen annan kan hjälpa en med. Så är det oftast för alla.

    1. Att bo själv är tufft? jobbigt läge om du känner så.. ”umgås med vänner, träna, köpa mat, plugga” är det inte lite så livet ser ut? jag håller på med allt de du precis babblade upp och jag har massa tid att sitta här och läsa din kommentar =)

  155. GO Isabella! Det vore inte ekonomiskt försvarbart att INTE ha städhjälp i ditt fall. Den tid kan du bättre lägga på att arbeta och göra det du är bäst på. Och i gengäld får en person (städaren/erskan) ett arbete att gå till. Win-win!

    Skit i den svenska ”försiktigheten” och ”lagomheten”. Ska man lyckas får man satsa, oavsett om det gäller att skaffa städhjälp eller att vila upp sig en vecka för att kunna prestera dubbelt en längre tid.

  156. Jag tycker det är intressant det här med oss svenskar. Här i SVerige är det FULT att få hjälp. Att inlita någon som kan hjälpa en med det dagliga livet. Det är fult att ha städerska, trädgårdsmästare. Jag bodde i England 1 år och det var hur normalt som helst att ha en städerska som kom nån gång i veckan för de som hade råd. Jag istället ansågs som väldigt duktig och kunnig som ville göra det mesta själv, vilket också är en bra sak. Men jag såg aldrig ner på de som anlitade hjälp, alla människor är olika. Eftersom rätt är rätt enligt vissa och andra tycker det är fel så kan man aldrig ALDRIG komme fram till något som är rätt och fel som ska täcka hela världens befolkning.

  157. Jag tycker din inställning till arbete och företagande är helt underbar! Dessutom blir jag riktigt arg på de människor som stör sig på städhjälp – du skapar ju ytterligare arbetstillfällen – du ser till att en människa till kan försörja sig och sin familj.

    Men i sverige ska man stressa ihjäl sig över allting…

    som jag brukar säga – om du gör det som du är bra på, så gör jag det som jag är bra på.

    Varje människa har en uppgift, och varför inte låta den som är bra på att städa – få städa!?

    You go Bella!

    1. Det är det ju inte. Väx upp och se dig omkring. Läs lite akademisk litteratur och dagstidningen. Världen ser inte ut så som den målas upp. Lär dig läsa mellan raderna.

  158. Det är väl bara väldigt positivt att du har städhjälp eller? Tänk om alla som idag har städhjälp bara slutade med det, vilka arbetstillfällen som går förlorade? Och att hon tar hand om sig själv? Man ska väl alltid sätta sig själv i första hand eller? �r det inte det vi gör när vi sprättar tusenlappar på oss själva varje år för lite skönhetsprodukter? Go Bella! Fortsätt med städhjälpen och ta hand om dig själv, det om något är ett gott föredöme!

  159. Fy vad skönt att du skrivit detta inlägget Bella! Tycker det har cirkulerat mycket bitterhet och avundsjuka och negativitet i kommentarsfältet en tid och jag har sagt som dig i princip. Fokusera på ditt eget liv så kanske du med har råd med en städerska/San Diego-resa/manikyrist en vacker dag. Negativiteten kan man göra om till positiv energi istället och dessutom vinna på det.

  160. Bella! MÃ¥ste bara göra ett litet inlägg här. Ã?r sÃ¥ förbannat trött pÃ¥ den svenska avundsjukan! Vem skulle INTE vilja vara ekonomisk oberoende? Vem skulle inte vilja ha hjälp med hemmer? Vem skulle inte vilja resa vart man ville? Vem skulle inte vilja bestämma över sitt eget liv? Jag kan inte komma pÃ¥ en ända! Jag är sjukt avundsjuk pÃ¥ dig, men även riktigt glad för din skull. Och alla andra som kan leva som dem flesta drömmer om! Jag kommer att nÃ¥ dit en dag jag med. För jag tänker inte finna mig i att vara avundsjuk pÃ¥ andra. Jag kommer heller aldrig klanka ner pÃ¥ dem som lever som du, bara för att jag är avundsjuk. Fan vad irriterad jag blir pÃ¥ den svenska jantelagen! Ã?t hell med den vettja 🙂

    Så, nu fick jag vräka ur mig lite! Tack.

    Hälsningar en 26 årig tvåbarnsmor som är gift med en egen företagare!

  161. Bra inlägg Bella! Har man möjlighet att ha städhjälp, vill ha det & någon erbjuder det så tycker jag att man ska ha det! Skönt med en bloggare som utbildar sig & har jobbat hårt sen hon var 16 år(?)!!

  162. Jag förstår inte varför folk hetsar upp sig – vill du ha städhjälp så får du väl ha det? Det är ju ditt val. Säger detsamma som Veronica här över mig: Trött på den svenska avundsjukan. Bara för att du är ung och kvinnlig och framgångsrik så hetsar alla upp sig för att du väljer att låta någon annan städa ditt hem och fokuserar på annat! Håller också med en annan som skrev att hade du varit man så hade folk inte brytt sig lika mycket. Det är jag fullständigt övertygad om! Men du, fortsätt med det du gör och skit i alla som menar att man ska leva inom inrutade normer. Normer är till för att brytas!

  163. �h, bry dig inte om alla dumma kommentarer! Du är superduktig och en förebild för många, för mig iaf!

    Fortsätt som du gör!

    STOR KRAM!

  164. Jag jobbar som cafébiträde och tjänar inte en massa pengar men jag har RÃ?D att betala städerska. Prioriterar hellre min tid men min vänner och familj än att tvätta fönster och dammtorka. Jag underhÃ¥ller självklart min lägenhet men den där ”grova” städningen lÃ¥ter jag gärna en städerska hjälpa mig med (som är tacksam att hon kan tjäna pengar) som dessutom inte är sÃ¥ dyrt som mÃ¥nga tror.. Sluta hacka pÃ¥ Isabella bara för att hon gör rätt prioriteringar och har lyckats med mer än alla er andra här. Jag hejar pÃ¥ dig Isabella du är grym!

    1. Kan du snälla förklara vad du menar med ”som är tacksam att hon kan tjäna pengar”? Menar du på allvar att en annan människa ska vara tacksam för att hon får städa upp efter DIG? Jag mår illa om det är så du menar…

      1. tycker det verkar va DU Lotta som ser ner på städare/städerskor.. eftersom du verkar tycka att det är ett så lågt ställt arbete?
        Alla har inte slavlön som dom ger till sina städerskor

        1. Det har jag aldrig påstått att jag tycker. Däremot tycker jag att det är en skrämmande människosyn när man vill att den man ger ett jobb ska vara tacksam för det. Det är ju trots allt arbetstagaren som gör ett jobb åt arbetsgivaren, inte tvärt om. Och vad menar du själv med ”sina städerskor”? Det pekar också på en viss människosyn..

      2. Menar ju självklart inte pÃ¥ ett nedvärderande sätt. Men vissa har inte den möjligheten till nÃ¥got annat jobb sÃ¥ dom är ju självklart tacksamma över att vissa vill ha städerska. Annars har dom istället inget jobb, ingen inkomst och kan inte försörja sig. Jag har en fin kontakt med hon som hjälper mig städa nÃ¥n gÃ¥ng ibland och vi dricker alltid en kopp kaffe när vi hinner. SÃ¥ jag är ändÃ¥ glad och tacksam att jag kan ha en städerska ibland och är Stolt över att kunna ge nÃ¥gon annan jobb. Och som svar pÃ¥ din frÃ¥ga sÃ¥ Ja jag tror hon är tacksam över att kunna städa hos folk. Det är bara ni som fÃ¥r yrket städerska att verka fult! Det är ett jobb och vilket jobb man än har sÃ¥ kan man hÃ¥lla huvudet högt och vara stolt över det. Ã?r förövrigt uppvuxen med en familj som levt pÃ¥ soc och existensminumum sÃ¥ tro inte att jag är född med nÃ¥n ”silversked” i munnen. Hoppas du inte mÃ¥r illa länge utan fÃ¥r en trevlig Kväll:)

  165. Hej Bella! Jag är sjukt avundsjuk på dig (notera avund, inte svartsjuk) haha. Jag tycker du är så himla duktig som har lyckats och har flera företag och allt. Jag vill satsa allt för att kunna lyckas, men jag jobbar på en bra affärsidé. Jag tycker att du är grym grym grym och LYCKA TILL med allt! Och självklart ska du ha städhjälp om du vill det 😉 Kram/ Sara G.

  166. Strunta i att städa annars o.0 bara en tanke som flög förbi mitt huvud. Varför ens ha det rent och fint om du endå jobbar så mkt eller reser iväg eller whatever ?
    Om man inte har tid så har man inte. Bra att man kan få hjälp då, men du ska kanske uppmana din städhjälp om att söka hennes drömliv istället ?;)

    Förstår dina tankar i det mesta, förrutom just det där med att alla ska söka sitt drömliv och skita i ditt. Du är trots allt ett känt ansikte, en person vars liv man kan få lite insyn i..

  167. Hei

    Jeg vil bare si at du er en inspirasjon. Fantastisk tøff,flink og ikke minst pen. Må innrømme at det nesten er litt vanskelig å like deg for at du er så fantastisk. Hvorfor er det sånn ?!? hehe

  168. �h jag är så avundsjuk på dig, Bella. Du lyckas verkligen intala dig att allt i livet bygger på vilja och att allt man vill ha kan man få. Den ignoransen vore onekligen väldigt skön att besitta!

    Om alla hade resonerat lika oansvarigt, fördomsfullt och aningslöst som du hade samhället kollapsat, har du tänkt pÃ¥ det? Vem ska jobba som undersköterska, mattant, sopgubbe, rörmokare, diskare osv? Jag menar inte att de här yrkena skulle vara sämre eller trÃ¥kigare än att ”driva” innehÃ¥llslösa företag, du mÃ¥ste inse att samhället inte finns helt automatiskt, vi skapar det genom vÃ¥r gemensamma ansträngning och egenansvar.

    Du borde Ã¥tminstone ha läst klart gymnasiet för att fÃ¥ en djupare förstÃ¥else för samhället och dess strukturer…

    Du fÃ¥r vara beredd pÃ¥ sÃ¥n här kritik när du är sÃ¥ öppen och stolt över din livsstil, det funkar inte att säga ”sköt er själva” till folk när du basunerar ut ditt liv sÃ¥här.

    1. Jo, Hanna, du menar visst att de yrkena är tråkigare och sämre. Du menar uppenbarligen att de som jobbar med det gör det för att de inte fått några ”bättre” jobb, att de egentligen vill göra något annat.
      Men det är ju så att folk blir undersköterska etc för att de vill, folk funkar olika.

      Klart som fan att vilja tar en långt i livet. Bella är väl ett uppenbart bevis på det? Om du ville, t.ex., så skulle du nog sluta vara så jävla dömande, men jag får känslan av att du inte vill det.

      Lycka till i livet, du blir nog också nöjd till slut. 🙂

      1. Du har delvis rätt, men inte riktigt. Jag har full förståelse för att folk trivs med jobb som har låg status, självklart. Men den låga statusen på yrkena kvarstår! Varför då, om folk så gärna VILL jobba med dem?
        Det jag menar är att utifrån Bellas resonemang så är individers vilja fristående ifrån samhället i övrigt och dess strukturer, vilket jag menar är aningslöst.

        En del av de människor som jobbar med nämnda lågstatusyrken hade förmodligen velat jobba med något annat om de haft möjlighet, men är hänvisade till dessa jobb eftersom klassamhället och socialt arv stänger dörrar för dem.

        Vilja räcker inte för att få en att inse sin potential och sina möjligheter, om man blivit intalad att man inte har några, vilket är verkligheten för många människor ur de lägre samhällsskikten.

        Jag dömer gärna folk som förtjänat det, för övrigt.

        1. ”En del av de människor som jobbar med nämnda lågstatusyrken hade förmodligen velat jobba med något annat om de haft möjlighet, men är hänvisade till dessa jobb eftersom klassamhället och socialt arv stänger dörrar för dem.”

          Skiiiiiitsnack. Snälla rara, jag utbildar mig just nu till ett ”lågstatusyrke”, och det är för att jag valt det helt själv och det beror inte på ”socialt arv”, utan för att denna karriär är vad jag vill syssla med.

          Det absolut värsta jag vet är när såna som du kommer och sätter stämpeln ”lågstatus” på yrken, hur kan du ens göra det när du sen säger att alla behövs? Det är såna som du som gör att dessa yrken kallas ”lågstatus”, för uppenbarligen finns det folk som vill jobba med dom, som undertecknad.

          Skaffa lite hyfs och sluta kalla folk lågstatus, snacka om att trycka ner folk!

          1. Så bra för dig! Jag menade inte att generalisera, givetvis finns båda delar, som sagt. Men du kan inte heller generalisera och säga att det inte finns något socialt arv, för det är bevisat i forskning.

            Att jag kallar yrkena för lågstatusyrken är inte för att jag har hittat på att de är det, utan för att det speglas i bl a lön, arbetsvillkor och sjukskrivningar. Jag vill inget hellre än att se den stämpeln tvättas bort och att alla yrken värderas lika högt och har samma status, men du är naiv om du tror att så är fallet just nu.

            Ber om ursäkt om du känner dig kränkt.

          2. Nähä. Så du är född adlig och väljer ett ”lågstatusyrke”?

            Vet du vad socialt arv eller socialt kapital betyder?

            Alla jobb är lika värdefulla och viktiga. Men har man studerat i 7 år för att uppnå ett yrke till skillnad från en person utan utbildning alls, blir det trots allt frågan om lågstatusarbeten.

            Det går inte att komma i från att en del arbeten är mer krävande och kräver människor med vissa typer av förmågor. Med det säger jag inte att alla inte skull klara av det, men just dessa människor väljer att lägga ner sin själ i studierna för att komma någonstans.

            Bella har fått sitt sociala kapital från sina föräldrar. Vare sig hon vill det eller inte. Så ser samhället ut idag.

        2. Vadå, om de haft möjlighet? Alla har möjligheten. Om man vill. Om man inte låter sej stoppas av att någon säger att man inte kan.

          Hur många tror du inte har sagt till Bella att hon inte kan? Att hon är en blåst bimbo, som aldrig kommer åstadkomma något? Och oj, här står vi! �ven om BB haft det bra ställt ekonomiskt, ja visst.

          Det här gÃ¥r igen bland mÃ¥nga kändisar, oftast de som är mest framgÃ¥ngsrika – de har kommit frÃ¥n ingenstans, frÃ¥n fattiga förhÃ¥llanden där folk sagt vad de ALDRIG kommer klara av. Det vimlar av kändisar som haft tuffa uppväxter, men som velat ha nÃ¥got bättre, som velat uppnÃ¥ nÃ¥got.

          Så kom inte med det här med förutsättningar, det är ursäkter, ursäkter och åter ursäkter, i de flesta fall.

          Man kan. Om man vill.

          1. Det vimlar även av folk (betydligt fler än de ”kändisar” du pratar om) som fått sina drömmar krossade om och om igen och inte orkar/klarar att kämpa sig igenom livet, men vill ha ett drägligt liv ändå. Inser du inte vilken enorm press och skuld ditt resonemang lägger på dem som inte ”lyckas” i livet? Det är ju i så fall BARA för att de inte ”VELAT” något tillräckligt mycket. Vad ger det dem för självbild, tror du?

            Bella har haft det tufft tidvis, jag håller verkligen med om att det finns stora problem i den könsmaktsordning som trycker ner tjejer/kvinnor och lägger ett extra ok på axlarna på kvinnor som inte har det väl förspänt från födseln.

          2. Jag förstår vad du menar Hanna, de andra märker bara ord. Förstår inte riktigt varför folk blir arga när du använder ordet lågstatus. Folk skulle se vilka reaktioner jag får när jag säger att ja jobbar på äldreboende. Vill ja inte mer med mitt liv? Det är ju något alla tänker men är förbjudet att säga. Jobbet jar lågstatus i samhället. Jag har inte låg status dock, inte mitt liv heller.
            Vad jag antar att du menar är att alla inte kan leva sitt drömliv och ha sina drömyrken. Ni är så naiva! Det finns så mycket hinder och ondska i världen som kommer sätta stopp för många av våra drömmar. Vi borde ge fattiga familjer i afrika lite av den där viljan isåfall så att de bara kunde ta tag i sina liv. Vad vi borde stanna upp och inse är att vi redan är någonting bara genom att finnas.

          3. Det är inte sans. Arv och socialt kapital spelar in. Lika så ekonomiska resurser. Klart alla har en lika stora chanser i teorin. Men inte i praktiken. Det fattar väl vem som helst.

            Dessa ”fattiga” kändisar har fått med sig ett socialt kapital trots att de har haft en dålig uppväxt. Socialt kapital handlar inte om hur mycket pengar man har.

            Läs en bok.

            Livet formar en. Klart alla har olika förutsättningar. Men det behöver inte betyda att man måste misslyckas för det. Bara kämpa lite hårdare.

            Ligg en stund på botten så kanske du får en syn av hur klassamhället egentligen ser ut.

          4. Ah… Bourdieu! Men även lite Berger, Story och Hendry… O det var länge sedan mina arma bankiröron hörde deras förtjusande klockrena teorier. Tack underbara du! =) Fler intellektuella? ··>Ja tack!
            Har i mitt yrke varit pÃ¥ otaliga tillställningar med (U)HNWI*. Sin förmögenhet har de alla tjänat ihop/fÃ¥tt/ärvt pÃ¥ olika sätt, men det märks verkligen i nivÃ¥n av Zzzzzz som framkallas hos en när man samtalar med en välutbildad, belevad och intelligent människa, och när man stÃ¥r med nÃ¥gon where the lights are on but no one’s home. Ã?ven folk som akademiskt eller intellektuellt kan anses vara stendumma kan tjäna pengar och starta företag. Ã?r allt jag kan bekräfta…

          5. Ett tillägg: det där om den ”svenska” avundsjukan är strunt! Folk i England använder samma svar sak när andra ifrågasätter något. Samma sak händer i Frakrike. Och i duktiga Tyskland. Det har inte ett smack med den så kallade ”jantelagen” att göra. Måste vara någon form av internationell konspiration då, eller?

            Och ett sista påpekande: detta är inte en privat blogg. Det är ett företag. Som bygger på att sälja fantasier och drömmar. Ni som läser konsummerar. Skribenten/upphovsdamen är medveten om detta. If anyone’s bellyaching… it’s Miss Löwengrip. Och det var inget påhopp, enbart ett iakttagande. Att be folk dra om det inte passar, är lite som att slänga ut kunder från butiken för att de undrar var blusen de tänker köpa kommer ifrån. In the end, you’re simply turning away good business.

            Tror Miss Löwengrip själv har lite svårt att skilja på det privata och företag/det professionella.

          6. Skönt att läsa kommentarer från intellektuella som du för en gångs skull på den här bloggen….

    2. Fan vad bra skrivet.. Håller helt med dig, men man kan tyvärr inte vänta sig mer från en tjej som är född med en silversked i munnen.. Tycker det är synd att någon har en så snedvriden uppfattning om hur samhället verkligen fungerar… hon har kommit lång för att vara så ung, men hennes nästa projekt skulle kanske vara att se mer hur samhället fungerar för de som är ”medelsvensson” och inte rika i innerstan…

    3. Gymnasiet lär oss ingenting om de verkliga samhället, att vara en del av det och arbeta och leva är vad som lär oss!

      1. Jag håller med, visst lär man sig mycket i (arbets)livet. Men jag blir ändå rädd när jag tar del av Bellas otroligt grunda och fördomsfulla samhällssyn. Den hade till viss del kunnat fördjupas genom undervisning, särskilt samhällsanalys och kritiskt tänkande.

  169. Fyfan vad jag blir trött på alla som säger att de som kritiserar Bella är avundsjuka och bittra. ”Typiskt svenskt”. Nej, det är snarare typsikt idioti att inte ifrågasätta och bara hylla ala USA. Jag är stolt över de svenskar som ifrågasätter och vrider och vänder.
    Som någon skrev här, du uppmanar väl din städerska att leva sitt drömliv också? HAHA.
    Nej, jag är inte någon dryg moderat som tycker att andra ska städa upp och fixa åt mig medan jag kläcker idéer och drar in pengar. Du är så enormt ytlig, jag är inte avundsjuk på ett enda av dina korvören.
    Och så länge du och dina små cheerleaders inte har något bättre att komma med än ”du är avundsjuk” så kommer jag fortsätta ifrågasätta dig.
    Du och dina moderatvänner kan ju fortsätta att försöka odla ett klassamhälle och vara en fejkad förebild för småtjejer som inte förstår bättre.

  170. Visst, absolut, hade man haft råd, levt livet på ett bananskal, aldrig saknat något och aldrig ens stuckit ut en tå utanför sin lilla bubbla så skulle väl jag också levt mitt (ditt) drömliv.

    Däremot är vi ganska många som vet att det inte fungerar på det sättet i praktiken. Det vi kan göra är bara att kämpa på, jobba jobba. Och bara vänta på den dagen vi får resa oss upp, som folket i Egypten. Revolution, snälla.

    1. Vad ska vi göra revolt mot? Mot det bästa och mest utbyggda trygghetsystemet i världen med fri utbildning, sjukvård och äldreomsorg? Det är dags att vi börjar uppskatta vårt fantastiska land för allt vi har! Jag menar inte att ta en politisk ståndpunkt eftersom jag inte har någon särskilt partitillhörighet men jag blir förbannad när folk inte uppskattar den välfärd vi faktiskt har i vårt land. Vad vill ni ska hända efter revolutionen?

    2. Men herregud, vad vet du egentligen om hur mycket blondinbella jobbar?

      ”Däremot är vi ganska mÃ¥nga som vet att det inte fungerar pÃ¥ det sättet i praktiken” JassÃ¥? Vilka är ni? Har ni en lista pÃ¥ alla i klubben?

      Blondinbella: Att folk försöker klappa dig pÃ¥ huvudet, förminska din framgÃ¥ng och berätta för dig ”hur det egentligen är”, är bara tecken pÃ¥ deras eget missnöje. Det är svÃ¥rt för vissa människor att acceptera att man kan vara UNG, KVINNA OCH FRAMGÃ?NGSRIK. Jag beundrar dig, och vÃ¥ga inte lÃ¥ta nÃ¥gon pÃ¥verka dig negativt!

  171. Jag menar när man lägger sitt liv ut o up i rampljuset o också bloggar om det, vad man gör och så vidare, så får man bara vänta att få dom kommentarer man får…. Som vi siger på norska: ”Vil man være med på leken, så får man tåle steken”. Och en blogg där man lägger ut alt… Ja, det är på det sättet livet fungerar honey… Och det värkar va en blogg för fjortisar o dom i början av åren. Och det med att ha städerska:mina föreldrar har pengar. Men min mor har varit hemma i många år för att ta hand om min syster som är hjärnskadat(multi handikappad). Hon kunde ha behövad hjälp i hjemmet. Men i stället gjorde hon o jag dagliga göramål själv… Kanske det är andra i samhället som behöver städerska o hjälp mer enn andra…??!!

  172. Om man inte levde ett Svensson-liv så skulle man absolut kunna resonera som du gör, men majoriteten av dina läsare är vanliga svenssons som inte lever som du.. Klart det sticker i ögonen då

  173. Denna diskussion känns absurd! ”lågstatusyrken”..? Lågavlönade yrken heter det väl? Ni som inte inser vilket oerhört slit och tungt arbete som ligger bakom Bellas inkomst borde ge er ut ordentligt i arbetslivet. Förmodligen kommer Bella gå in i väggen tio gånger värre än sin städerska och det är något hon väljer själv! Unga tjejer är så fruktansvärt dömande, jag söker efter som acceptens! Läs denna härliga jordnära blogg (om du jämför med tex. Kissie, Paow och dom andra riktigt innehållslösa bloggarna) och lär av Bella som så ung är så grymt målinriktad och modig!

    1. Jo, stackare… Men det ligger tung o hårt arbete bakom att äga o driva mataffär i 30 år också… O ”belöningen” för att skapa arbetsplatsar är hjärtattack några mnd. efter man gått av…(En i när familj)… 20 år o tjenar så bra… Det är en dröm för dom flesta… Som inte har en pappa som är advokat o som har dom rätta kontakterna… Nej, vakna up!!!! Jag är vuxen o vet hur livet är… på gott o ont…

    2. Eftersom jag har gett mig ut i arbetslivet på RIKTIGT så hade jag inte tid med att måla naglarna hos folk eftersom jag åkte 06.30 och kom hem 18.30. Jobb HELA dagen med andra ord. Tar nog kål på mer folk än de som kan sitta och måla naglarna varannan dag, allvarligt talat.

  174. Nej, Blondinbella-som lever i en bubbla. De flesta som driver företag har faktiskt inte så mycket tid som du har till att resa, shoppa och så vidare, det är faktiskt sant. Det är svårt för dig att veta eftersom du inte driver dina företag helt själv, det kanske du har glömt bort? Du äger företagen tillsammans med andra och har själv sagt att du är idésprutan och de andra sköter det praktiska. Varför lurar du småtjejer som ser upp till dig? (Och till alla BB-cheerleaders: Nej jag är icke avundsjuk, svartsjuk, patetisk, idiot osv, jag ifrågasätter bara varför det inte framkommer att hon faktiskt inte driver företagen själv)

    1. Hurra för dig…!!! Som jag skriver til Kakan: en i min familj har haft affär i över 30 år… O det hände några gånger at familjen inte åkte på semester för det va för mycket at göra på jobb. Tidiga morgoner o sena o långa kvällar(nätter några gånger också). O när dom andra i vårt lilla land(Norge) satt o åt sin jullunch, ja, då hade han just kommit hem… (För kunderna går inte hem själv när affären stänger(man lever ju av dom o vill yta o ge dom det bästa)). That’s some of the REAL LIFE for dom flesta av oss…

      1. Men gör något om saken då, om det inte passar. Om man inte trivs med att jobba häcken av sig och känner att man själv och familjen tar skada av saken, gör något åt saken och sitt inte och tyck synd om er själva. Jag äger inte ens en butik, ändå satt jag till kl 19 och jobbade i butik på julafton. Missade allt för kundernas skull, men det var helt självvalt så jag klagar inte över saken. Hade jag inte velat så hade jag kunnat hitta ett annat jobb. THAT is the REAL LIFE – sitt inte och tyck synd om er själva för saker ni kan ändra på, men inte gids. Tag ett språng och se vart det leder!

        1. Du har missförstÃ¥tt budskapet med kommentaren. Det handlar inte om att inte vilja jobba länge, snarare att det kräver hÃ¥rt arbete att faktiskt d-r-i-v-a ett företag, PÃ? RIKTIGT! En person jobbar mycket pÃ¥ ETT företag, medan BB ”glider runt” pÃ¥ fem företag + har ett jobb som chefredaktör (som i sig är ett heltidsjobb, om man gör det pÃ¥ riktigt). GÃ¥r det ihop? You do the math.

          1. I ett vanligt liv går det inte ihop, det förstår jag med, men som vi ser bevis på, så går det ihop i Isabellas liv. Hon ”glider runt” på fem företag och ett chefredaktörsjobb, men det fungerar ju?

          2. Nej precis, det går inte ihop i ett vanligt liv, så hur kan Isabella få det att gå ihop? Jo, för att hon har delägare som antagligen jobbar med företagen medan hon är iväg på semester, fixar naglarna, festar och är bakis, åker i väg på modeveckor, shoppar i London osv. Nu är det INTE så att jag missunnar henne detta, det är ju jäätteroliga saker, absolut! Men hon förskönar sitt liv så mycket och låter oss tro att hon sköter allt själv när hon i själva verket inte gör det. Det är inte så enkelt som hon får det att låta, som alla tror som inte kan läsa mellan raderna. Sen kommer dom bli rejält besvikna när dom inte kan ha det som Blondinbella trots att dom har en egen blogg…För blondinbella har ju minsann sagt att det går om man vill!

        2. Du har inte tänkt på att man behöver pengar? Folk jobbar för pengar, eller tror du folk jobbar för att det är superskoj? Klart folk hade valt att lega och glassat på stranden i Thailand hellre. Bella jobbar för att tjäna pengar också. Sen kan jobbet vara kul, men man kan inte skita i det.

        3. Jag sa heller inte at vi sitter o tycker synd om oss själva… Jag sa bara hur saker är hos många som inte har det lika enkelt som antageligen du o Bella o många andra… Och det real life… det är det många olika variasjoner av…

  175. Bra svarat!
    hade jag tagit mig/haft råd att ha städhjälp så hade jag också haft det. Tänk va skönt att slippa en sån sak 😉

    Jag är i uppstartsfasen av mitt eventföretag och självklart är ju ambitionen att bara göra dom allra roligaste eventen medan medarbetarna sköter resten.

  176. Usch vad arg man blir på folk som klagar på dig bara för att du har en städerska.

    Om du har det behovet, råd med det och inte gör något olagligt fattar jag verkligen inte varför det ska vara en stor grej. Vi lever i moderna tider. Jesus.

    Ville bara säga att jag håller med dig och förstår inte varför folk ska hoppa på dig hit och dit. Du anklagar väl inte andras livstil och om dem INTE har städerska? Folk borde sluta lägga näsan i blöt och säga vad som är bäst för dig, det vet väl bara du.

    1. Finns inget att klaga på folk som kan bädda sin säng, eller ska det vara något att förakta menar du?
      Folk kanske tycker det är ansvarslöst att inte kunna sätta igång en tvättmaskin. Alla har olika åsikter. Tror inte det är städerska i sig, utan själva principen om att kunna klara av sådana simpla saker.

      1. Jag tror inte hon har städerska för att hon inte kan klara av simpla saker utan för att hon hellre vill använda sin tid till annat. Bara för att man har en städerska betyder det inte att man vet inte vet hur man städar.

        Jag tycker inte att man behöver förakta en 20-åring för att hon har en städerska. Precis på samma sätt som man inte behöver förakta någon som inte har en. Alla lever på olika sätt. Det finns inget rätt eller fel. Jag förstår inte varför alla ska döma folk bara för att de inte är som alla andra eller följer normen.

  177. Helt rätt Bella!
    Jag gillar din filosofi. sköt dej själv och skit i andra är ganska bra ibland =) hihi!

  178. Jag tycker det är jättebra skrivet! Det är ju grymt kul att dina företag går så pass bra ATT du kan ta ut mycket pengar, ATT du kan ha tid att göra naglarna och resa…Hade de inte gått så bra som de gjort ( tack vare att du kläckt bra ideer och anställt kompetent personal) så hade du ju inte kunnat det. Alla företagare har det inte som du, men de har inte heller så framgångsrika företag som du har. So what om du är delägare med andra och delgerat mycket arbete på andra, det är väll bara smart? Vem vill jobba hela tiden och inte ha tid att resa och äta lunch? Du är grym som kommit så långt när du är så ung och då kan njuta av dina framgångar. Jag kämpar efter samma sak och kommer förhoppningsvis själv vara där nån dag!

  179. Om ni faktiskt läser hennes inlägg så är hon, förvisso, på semestrar osv. Men även under hennes semestrar skapar hon kontakter och nätverk. Som nu senast i London då hon kommer hem och har nya projekt på gång.

    Isabella Löwengrip verkar aldrig riktigt vila, men med hennes unga ålder är risken för hjärtattack (som några pratade om) minimal, men för den sakens skull är det inte uteslutet att hon får det efter 20års slit hon med.

    Ta tag i era egna liv, sluta sura vid datorn för att andra har det bättre. Det enda sättet att ta sig framåt och uppåt här i livet är hårt arbete, målinriktning och beslutsamhet. Det är bara du själv som kan ändra på ditt liv till det bättre!

    För, om vi är helt ärliga mot oss själva, vi vill alla ha mycket pengar och kunna resa och köpa vad man vill, när man vill.

  180. Ni som kallar undersköterska ett lÃ¥gstatusyrke är fullkomligt ignoranta idioter. Vet ni vad undersköterskor sysslar med? En undersköterska räddar liv, likt läkare och andra som jobbar inom sjukvÃ¥rden. Det är ett högstatusyrke, fan sÃ¥ mycket mer hög status än idéspruta, marknadsekonom eller nÃ¥got annat som alla smÃ¥ ”nymoderater” (a.k.a wannabe rika arbetare i förorterna) anser vara högstatusarbeten. Hög status innebär inte pengar. Hög status är att jobba med vad man vill. SKÃ?MS!

    1. Jag håller med dig, men för människorna som inte fattar att livet kan handla om mer än pengar och materiella ting så är det lågstatus att vara undersköterska. Med det sagt så håller jag absolut med dig, hög status är och bör vara att jobba med det man vill och ta ansvar för fler liv än sitt eget. Bara det att många inte fattar innebörden av att VETA att man kan klara allt själv, utan ett gäng av små tomtenissar. Att dessutom ta ansvar för någon annans liv, DET är hög status i mina ögon.

    2. Så jäkla sant! Jag tycker självklart att Bella ska få ha städerska och infria sina drömmar om ekonomiskt oberoende och så vidare. Jag blir dock riktigt arg på människor som sätter stämplar på olika yrken.. Ni kan inte förstå hur lyckligt lottade ni är att det finns människor som vill axla den hedersvärda uppgiften att hjälpa just DIG eller DINA föräldrar mot hälsa när det är svårt. Själv så pluggar jag till sjuksköterska – men möts ständigt av oförståelse i det här samhället. ”Varför inte läkare då?!?” – så går jargongen. Joooo, om jag endast tänkte på pengar och status och om jag hade ett hål i min själ som behövde fyllas med materiella ting så kanske jag skulle ha valt det. Men nu går jag efter mitt hjärtas lust och hjälper människor att lindra sitt lidande på alla plan istället. Jag ska ha ett långt lyckligt liv och det ska Bella också! 🙂 Kanske möts vi en vårdsituation om 20 år.

      1. Så sant! Jag missunnar inte Bella att ha städerska, jag missunnar ingen att ha städerska. Jag är uppväxt med både städerskor och trädgårdsmästare och ändå vill jag jobba med sagda ”lågstatusyrke”. Där gick teorin om socialt arv! Jag beundrar alla som arbetar för att alla människor ska ha det så bra som möjligt, städerskor, läkare, lärare, barnskötare, undersköterskor, jurister osv. En persons lycka och en persons status sitter inte i lönespecen och det har verkligen ingenting med intelligens att göra. De flesta av mina kollegor har högsta betyg och flera påbyggnadsutbildningar. Det är gamla tråkiga stämplar från årtionden som är sedan länge förbi. GET WITH THE PROGRAM PEOPLE! Jag säger som du, M.. Vi kanske möts i en vårdsituation. Imorgon eller om 20 år..

  181. Grejen med dig Bella är också att du totalt verkar sakna ödmjukhet och tacksamhet. Du sitter snarare och tycker synd om dig själv förtäckt i en fysisk sjukdom. Du verkar inte inse att du inte hade varit ett piss utan dina läsare, folk som köpt din bok osv. Du bara hyllar dig själv hela tiden och hur duktig du är. Det är ju bra, men när du inte kan vara tacksam och ödmjuk inför vad du har börjar jag må illa på riktigt.

    1. Hej Jantelagen!? Försök se saker från flera olika perspektiv. Klart Isabella har sina läsare att tacka för sina framgångar, men hon har ju inte fått läsarna gratis? Så ställ dig frågan: HUR har hon fått alla dessa läsare? Just det, för hon jobbat för det. Ingenting kommer gratis i livet och det känns tråkigt att ni hackar ner på en person som älskar det hon gör för att ni inte valt att leva ert liv likadant. Tycker att detta är så typiskt det svenska folket! Fy fy på er.

      1. Men snälla du, jag missunnar henne inte hennes framgång men det är ganska otäckt med människor som saknar ödmjukhet och inte visar tacksamhet. Fy på dig själv. Sluta ta upp det jävla Jantelag-kortet så fort man skriver något som inte är positivt om en människa.
        Och btw, jag vill inte ha hennes liv. Skulle inte ens byta för femton miljarder. �r det svårt att förstå? Tydligen.

        1. Jag skrev inte att du ville ha hennes liv, utan just att du INTE valt att leva ditt liv som hennes. Alla gör sina egna val och detta är hennes sätt att leva på. Och tydligen drar alla upp jantelag-kortet just för att det är så. Hur ska hon va ödmjuk och visa tacksamhet tycker du? Hon har väl aldrig gjort motsatsen till detta? Jag känner inte Isabella men jag kan verkligen inte tänka mig att hon aldrig visat tacksamhet mot folk som stöttat henne tex. Jag fattar inte ens vad folk blir så jäkla upprörda över. Bella lever sin dröm och det är väl helt fantastiskt! �r hon ödmjuk eller ej kan man ju inte veta om man inte känner henne.

      2. fick inte hon en massa lasare genom att vara en provocerande fjortis-brat, en sofistikerad och snobbigare version av kissie? nu spelar hon ju pa karriarkvinne-rollen som fan.

  182. HAHAHAHAAHAHHAAAA!!! J�VLA IDIOTER SOM SKREV DE D�R KOMMENTARERNA! Hoppas de skäms nu när de ser motreaktionerna.. det är väl ändå upp till en själv hur man vill spendera sina pengar (ex städhjälp..) kan inte tro att det är sant att folk reagerar såhär. Hoppas du skrattar år dem BELLA!

    1. Jag skrev kommentaren om att driva ett företag. Du kallar mig för idiot, vad grundar du det på?

      Börja på ett vanligt 8-17-jobb eller starta ett (enda) företag, så kan du återkomma med synpunkter huruvida man hinner med fritidssysslor under arbetstid.
      Verkligheten är annorlunda än den BB försöker måla upp.
      �n en gång, att driva ett företag, på riktigt, kräver mer än att komma med idéer. Och jag vidhåller fortfarande att det är fullkomligt omöjligt att driva fem företag och hinna med fritidssysslor (som utför typ 2/3 av bellas dygn).

      1. hur kan du säga att verkligheten är annorlunda? DIN och många andras kanske.. men det är ju fortf HENNES verklighet. Hon lever så. Så uppenbarligen funkar det

      2. Men på riktigt?!
        Verkligheten är annorlunda? Alla har inte samma verklighet som du. Och vadå omöjligt att driva fem företag och hinna med fritidssysslor? Det är ju uppenbart att det faktiskt är möjligt-hon lyckas ju!
        Visst att dom flesta inte lyckas med det, men vissa gör det, och det gör iaf mej grymt imponerad!
        Och lite avis oxå såklart, för vem skulle inte vilja ha det så?
        Förmodligen du oxå!

    2. Skäms inte ett dugg faktiskt, står fortfarande fast vid min åsikt. 🙂 Sedan får folk skratta bäst de vill för det rör mig inte i ryggen.

      Ha en fin helg! (:

  183. herregud jag ber till gud om en jävla städhjälp! vem vill inte ha det??

    det vill varenda jävla människa men dom som inte säger det är för feta och lama för det är som som inte klarar av att fixa sig ett jobb där du tjänar tillräckligt för att ha en städerska!

    Feta kortklippta kärringar som inte har fått sig ett skjut på länge och som är bittra över att dom inte åstadkommit något i sitt liv förutom 4 ungar och ett jobb inom vården.

    Jag kommer att ha en städerska snart!=) och jag ska njutan som fan över det! inte dammsuga inte damma inte tvätta! åh lyx!!=)

    Ha en bra dag och lycka till ikväll!

    1. Kan man inte bara få göra som man själv vill? Vill Bella och Frida ha städhjälp låt dem ha det! Alla har inte all tid i världen, det är bara 24 timmar på ett dygn och de spenderar man olika. Vissa jobbar typ 8-20 varje dag (typ som bella) och då vill man kanske inte städa när man kommer hem. Eller så är det så att man har ett vanligt 8-17 jobb, men med tre barn så när man kommer hem till barnen vill man vara med dem, och inte städa. Det finns så mycket saker som är roligare än att städa, så varför måste alla promt göra det själva? Finns det städare/städerskor så finns det väl. De blir väl glada att de får jobba.

  184. Du är bara så jäkla bra! 🙂 Alltid samma visa, går jag in på isabellas blogg, ja då vet jag att jag kommer att få massor av inspiration! Jag beundrar verkligen dig, och har jag en jobbig dag, så brukar jag faktiskt tänka, ”tänk på bella, vad mycket hon klarar av, klart jag också fixar detta!” Tack för att du finns!!

  185. Du är en förebild för många unga tjejer och du bevisar att det går att lyckas om man har idéerna och drivkraften. Jag är imponerad av det du har åstadkommit – och du är bara 20 år! Att du har städerska tycker jag bara är positivt, man ska ju kunna unna sig det man kan. Bra att du säger ifrån till folk som inte tycks kunna acceptera att det inte är de som är i din position. Kram

  186. jag har med städhjälp! Hur gutt som helst, slippa städa plus komma hem till ett rent hem så att jag kan lägga min tid på det som är roligt!

  187. Brukar inte kommentera men gör det nu iaf. Allt handlar hur man prioriterar. Jag har ett gäng tävlingshästar som jag sköter och tränar samt tävlar med. Jag håller på med trav vilket innebär att jag får köra minst 10 mil varje gång jag ska tävla. Oftast 25 mil. Jag bor på en gård, med allt vad en gård innebär. Jag pluggar heltid till sjuksköterska och pendlar till skolan (9mil) utöver det jobbar jag på sjukhuset som undersköterska. Jag kanske inte omsätter miljoner varje år. Men jag har massor att göra. De flesta förstår inte hur jag hinner. Dygnet har ju bara 24 timmar. Trots det har jag tid över att fara iväg. Att gå på bio. resa. Eller vad jag nu vill göra. Man blir mästare i att planera.
    Och hade jag kunnat, städerska SJ�LVKLART. En sak mindre att oroa sig för. Vad gör det om man inte städar jämt själv. ABSOLUT INGET.

  188. Kan ingen bemöta kommentarerna förutom ”svensk avundsjuka” och ”jantelagen”. Det bevisar ju bara eran brist på att bemöta något. Med det menar jag heller inte att jag håller med, men varför häva ur sig ännu mer korkade kommentarer än vad ni själva anser de första vara?

  189. Det funkar ju JUST DÃ?RFÃ?R ATT – Bella gör inte slitgörat!! Det är DET folk försöker fÃ¥ fram! Som tom. Blondinbella själv inte verkar förstÃ¥! – Bella gliiiiider omkring och verkar TRO att hon gör allt hÃ¥rt arbete, men hon kan komma pÃ¥ idéer borta i L.A och sedan maila över/ringa/säga idén till nÃ¥gon av sin anställda sÃ¥ fixar DE jobbet – sÃ¥ kan Bella ha tid för sina resor! Har hennes anställda samma frihet som DRIVER företagen framÃ¥t? Nej, troligtvis inte – och det är DET folk försöker fÃ¥ fram!

    VAD är det som är så jävla svårt att förstå?

    Det är inte prestige eller tidskrävande att vara en idéspruta som Bella är – det är att SITTA med alla papper – ta kontakt med allt och alla – planera ihop allt – skriva en budget – dra i trÃ¥darna som Bella själva troligvis inte alls sitter och gör – och JA – dÃ¥ har man sÃ¥klart mer frihet!

    1. Tack Zara!
      Du har precis sammanfattat vad begreppet driva ett företag innebär!
      Det är det jag har menat med kommentaren som blev grunden till detta blogginlägg och som fick alla 400 kommentatorer att kalla mig avundsjuk och bitter.
      Tack!

  190. Superbra skrivet bella, det handlar bara om avundsjuka människor. Du är en av de få unga tjejer som får leva en sån här dröm!

  191. Hej bella! Bara en fråga, eftersom detta är ett ganska bra argument för att ha städhjälp och du inte srev något om det så då undrar jag om du har städhjälp svart?

    Eftersom du inte skrev argumentet att genom städhjälp får fler personer jobb, även om det kanske inte är en stor summa så är det fortfarande ett jobb som många kan tänka sig att jobba med för att få pengar.

  192. Vill bara säga att jag är grymt imponerad av dig!

    Fortsätt med det du gör, uppenbarligen gör du det bra och du trivs med det! Vad annat spelar nån roll!!?

    Tack för att du delar med dig!!

  193. Fy fan va jag älskar när du verkligen piskar alla kommentarer!!! Jag skulle lätt använda städhjälp om jag hade råd. Just nu är jag student och ska precis börja skriva c-uppsats så då vore det guld värt om jag slapp städ och tvätt 😀 Bella, kan du inte annordna en tävling. Fri städning en månad till den med bästa anledningen?? 😀 Kram Elin

  194. Hej! jag är 20 år gammal och jag jobbar som städerska. Jag måste bara få lägga in här att om sådana som du inte hade haft städhjälp så hade inte jag haft ett jobb och därmed ej kunnat äga min egen lägenhet! Jag och dom jag jobbar med är så tacksamma för att stämpeln på städhjälp börjar försvinna, det är inte längre något ”fult” som man borde sticka under stolen med och det är personer som du som gör detta möjligt! Hade folk har den attityden till städhjälp, att man endast borde ha det när man blir gammal skrämmer mig då jag vet hur många som faktiskt försörjer sig på detta! Samtidigt är det en vardagslyx att ha städhjälp, även jag själv önskar jag kunde komma hem till en nystädad lägenhet efter en hård dag på jobbet! 🙂 Tack för att du försöker ändra åsikter på gamla stofiler och på så sätt rädda mitt jobb!

    1. Bra skrivet!!!! Och så rätt. Om fler tänkte som er vore det jättebra. Läst en bok som utspelade sig i Botswana där det ansågs dåligt att inte ha hushållerska om man hade råd med det. Snålt att neka hushållerskorna arbete. Vet inte om det stämmer men helt klart ett mycket trevligare resonemang.

    2. Bra svar! jag har själv städerska, och kan nog säga att det är en av dom personerna jag uppskattar mest under mina veckor. Du har ett kanon jobb, och fortsätt med det! Du behövs och har ett mycket viktigt jobb!

      Kram

  195. HERREGUD!
    Nu får ni ge er! Hur orkar ni ens tjata om det här?
    Uppenbarligen så gör Isabella ett riktig bra jobb. Det var ju ändå hon som startade upp allt från början, endast 16-17 år gammal. Hon har drivit företaget framåt och jobbat hårt för att kunna anställa personal som i sin tur ger henne den frihet hon är värd. Som alla är värda. Men vi måste alla lista ut hur vi ska ta oss dit själva, på ett sätt som passar just den man är.

    1. HERREGUD, Diana – de allra flesta har ju kommit med positiv feedback till Bella om städningen – vad mer kräver du? Att precis ALLA är överens? Det är ju du som håller på och tjatar med din tråkiga kommentar som redan sagts av flera hundra andra. Det är inte alls intressant att läsa det om och om igen, faktiskt.

      1. Antagligen att Bella ska bli hyllad som någon slags frihetskämpe ala Nelson Mandela för att hon har städhjälp.
        Isabella, du är stark som vågar ge moppen till någon annan! You go girl! Yeah baby.

        1. Ja,det verkar ju sÃ¥…att lägga ner sÃ¥ mÃ¥nga hundra kommentarer för att försvara att Bella ska fÃ¥ ha städhjälp. Hon FÃ?R judet enligt lag, och vad bryr sig hon om alla som kämpar sÃ¥ hÃ¥rt för att hon ska fÃ¥ cred för det? Finns det inte viktigare saker att debattera om? Trodde aldrig att en harmlös kommentar nÃ¥gon skrivit angÃ¥ende städhjälp skulle göra alla Bella-fans sÃ¥ upprörda! Har all aPMS samtidigt, eller vad?

  196. okunniga manniskor som antagligen jobbar 9-17 jobb som skriver sa dumma kommentarer. om vi som har stadhjalp jobbar en extra timme med vad vi tycker ar kul och vad vi ar utbildade for, kan vi med latthet tjana in vad en timmes stadhjalp kostar. plus att stadhjalp innebar skapande av jobb, vilket bara ar positivt. alltsa, alla gor vad de ar bast pa och bara for att vissa besserwissrar valjer att vara snala och trista ska de inte ta ut det pa de som faktiskt JOBBAR MED ETT JOBB SOM DE TYCKER AR KUL SA ATT DE SKA SLIPPA SYSSLOR SOM DE TYCKER AR TRAKIGA – vilket i mitt fall ar stadning. aagh jag kokar verkligen av sana dumma kommentarer. go isabella – stand up for yourself!

  197. Alla gör vi val dagligen, vill man förändra sitt liv, nå sin dröm så är det bara en själv som kan hindra det! Sen förstår jag inte hur så många anser att de har rätt att lägga sig i bellas liv bara för att hon har en blogg och är känd? Hon är människa, var är er godhet? Känns som ni vill straffa henne bara för att hon är framgångsrik? Ni skrämmer mig! Bella jag älskar din drivkraft och passion! Fantastiskt! Stor kram

  198. Jag håller helt med de som skriver om svensk avundsjuka. Låt bruden vara. läs inte bloggen om det stör dig att hon har städhjälp mm. Hon har ekonomin till det så varför inte? Nej det kanske inte är någon som vill jobba som städerska men får de inget annat jobb och vill jobba så är det väl hundra gånger bättre än att de lever på socialen? Det är väl ändå inte bella som tvingar dom till att städa hos henne! alla måste jobba och vissa lyckas bättre än andra för de har viljan precis som bella. så ansträng dig lite du också i livet så ska du se att du kommer dit du vill och din bitterhet kanske försvinner. hemskt att alla negativa kommentarer kommer av avundsjuka tjejer. Bella är en tjej som visar att vi kvinnor också kan.. kanske istället borde ni få lite insperation av henne.. ung och framgångsrik.. vem fan vill inte det! alla tjejer/kvinnor lär från varandra istället för att trycka ner varandra!

    1. Ehm, klart kvinnor kan. Om det nu är att jobba du syftar på, städa och laga mat kan inte alla. Man behöver inte vara ”framgångsrik” för att vara lyckad vilket vissa försöker påskina (hennes cheerleaders oftast).

      1. Jag tycker Bellas cheerleaders ska acceptera att det finns olk har yttrandefrihet och att om de inte tål att folk har olika åsikter så kan de gå in på Bellas fanpage där kommentarer som är emot Bellas åsikter censureras. Alla tycks tro att det handlar om avundsjuka eller Jantelagen, men nej, snarare handlar det om att vi i Sverige ofta inte accepterar att folk har olika åsikter.

          1. Eh, ja. Men jag behöver inte hålla med för det. Skillnaden är att vi som inte ”hejar” på Bella är att vi har argument som inte handlar om de typiska missuppfattningarna om avundsjuka, jante eller bitterhet.

  199. �lskar hur du skrev detta inlägg, och det sista gav mig gåshud på något konstigt sätt, you go girl, och lev ditt drömliv bella, man ska inte vara avundsjuk utan se upp till dig och verkligen beundra det du har åstadkommit.
    Peace!

  200. Vill bara poängtera att alla INTE har möjligheten att leva sitt drömliv hur mycket de än sliter. Oavsett vad moderaterna vill få dig att tro så ser inte samhället ut så. Dräför upprör det att du inte ser att medans du får hjälp att städa så är det många som skulle vara glada om de överhuvud taget hade ett hem som de kunde bo i.

  201. Hola chica,

    Ville bara nämna det spanska ”ordspråket”:

    ”Vive y deja vivir” (Lev och låt leva)

    I lagomlandet Sverige är det inte bra att man sticker ut…

    🙂

    Saludos desde Madrid,
    La Madrileña

  202. Du är otrolig Bella! Fortsätt som du gör. �r så imponerad av dig och allt du gör (och så klart lite avundsjuk :-* ) men fortsätt i samma riktning. Jag tror starkt på dig!

  203. Tycker dina argument mot dessa kommentarer är slående. Stå på dej. Jag tycker du är en fantastisk affärskvinna som visar på att ingenting är omöjligt. Jag lär mig mycket utav sådana som dig och känner att jag vågar försöka nå mina mål på helt andra sätt än tidigare.
    NI som utger dessa kommentarer… vet inte vad jag ska säga utan att låta elak, men skaffa er ett liv, livskraft och självdistnas.

    Take care
    Sandra

  204. Alla NI som gnäller – släpp de! Jag blir så trött på denna utbredda jantelag, låt folk få vara lyckade och lyckliga. (Unna folk som lyckas att få vara stolta över sitt jobb)
    Vill man ha städhjälp så köper man den tjänsten, vill man inte, hoppa över det.
    Alla sliter med sitt, och Bella har nog slitit mer än många andra för att faktiskt kunna vara sin egen chef idag. You go girl, ta inte åt dig, och din support är stor.

    1. Jag blir så trött på er trögpannor som inte fattar att det inte har något med själva städhjälpen att göra. Det är en fråga om KLASS och om man HAR R�D med städhjälp. Har städhjälpen också städhjälp?
      Sen, i Bellas fall, handlar det trots allt om det här med att göra själv. Hon skulle platsat bra i programmet ”Ung & bortskämd”. Hade varit intressant att se hur hon skulle gÃ¥ tillväga när det inte fans städhjälp, hämtmat osv.
      Det handlar om att veta att man KAN SJ�LV och det finns faktiskt en slags glädje i att klara av allt sånt själv, även om det inte är så jävla roligt att dammsuga eller diska. Människor som Bella och hennes påhejare kan inte ha tråkigt. Det är farligt att ha tråkigt. Det får någon annan göra.

      1. Formodligen har inte stadhjalpen, stadhjalp. Varfor skulle stadhjalpen ha det? Det kanske den har? Vad vet du? Ar det fel av stadhjalpen att ha stadhjalp?
        Hur blev det en fraga om klass och om man har rad med stadhjalp? Menar du att alla borde fa ha stadhjalp annars ar det inte rattvist?
        Det ar var klart att man KAN sjalv. Man ar inte handlingsforlamad for att man anlitar nagon att gora det at en. Ibland ar jag for lat for att aka nattbuss hem om natten, da tar jag en taxi. Undrar om taxichaufforen aker taxi hem?
        Jag har inga pengar som Isabella, men det handlar om prioriteringar.
        Tank bara pa alla de soc-fall som roker ett paket om dagen, hade de slutat och sparat alla femtiolappar hade de ocksa haft rad med stadhjalp. Det ar ingen klassfraga, eller vem som har rad. Utan prioriteringar pa vad som ar viktigt for den enskilda personen att lagga sina pengar pa.

          1. Ã?r du fem Ã¥r eller? ”Smart resonerat” haha. Eller sÃ¥ kan Bella sälja alla sina pälsar till nÃ¥gon östermalmskärring och rusta upp en hel by i Afrika?

        1. Vakna snälla du. ”Tank bara pa alla de soc-fall som roker ett paket om dagen, hade de slutat och sparat alla femtiolappar hade de ocksa haft rad med stadhjalp. Det ar ingen klassfraga, eller vem som har rad. Utan prioriteringar pa vad som ar viktigt for den enskilda personen att lagga sina pengar pa.”
          Dummaste jag hört på länge.

          1. Ja, verkligen dumt och fördomsfullt. Det finns många som inte är ”soc-fall” som röker, väääääldigt många!!

        2. Städhjälpen har antagligen inte råd med städhjälp själv. Finns barnfamiljer som inte har råd med städhjälp men behöver det mer än en ensam 20 åring.
          ”Menar du att alla borde fa ha stadhjalp annars ar det inte rattvist?” Ã?r du dum pÃ¥ riktigt? Tycker du att det är rättvist att inte alla har rÃ¥d med städhjälp eller?
          Och nej, livet är inte rättvist, det syns ju ganska väl på denna blogg.

  205. Först och främst: du är så inspirerande och en otroligt bra förebild! Jag blir bara så irriterad på folk som inte kan lägga fokus på något annat än på att du har städhjälp! Jag hade gjort precis likadant som du … Att hinna med ALLT själv går inte alltid, varför skulle man då inte kunna få ta lite hjälp så man faktiskt kan lägga fokus på det man verkligen vill och behöver. Fortsätt som du gör och jag hoppas du är så stolt över dig själv som du borde vara 🙂 Kram ida

  206. Hej Isabella,
    jag vet precis vad du menar och ville berätta att här sitter i alla fall en människa som ser skönheten i det du gör med ditt liv! Jag lever inte heller på det traditionella sättet och jag har liksom du fått erfara att det är många som inte förstår hur FRI man faktiskt kan vara. Apropå städhjälp: I morgon flyttar jag och familjen till annan ort, ändå kan jag sitta här och lyssna på min sovande bebis andetag och läsa lite bloggar. Varför? Jo, för att med pengar ut flyter fritid in. Städfirman fixar flyttstädningen 😀

    Du är en inspiration, det är du!

  207. Du är grym Bella. Stå på 🙂 Finns många människor där ute som bara är avnudsjuka. 🙂

    Ska själv skaffa mig en städerska när jag flyttar till större lägenhet här i Oslo och pga av 100% jobb och sen min webshop på sidan om. 🙂

  208. Sluta gnäll på andras liv och bry dig mer om ditt eget. Att inte kunna unna andras framgång och val tycker jag syftar på att man är avundsjuk och missnöjd med sitt eget liv.
    Varför inte ha en städerska när man faktisk har råd till det, du kan ju själv inte tycka städa är så himla kul så om du hade ekonomi att anlita en städare så tror jag nog många och även du skulle göra det. FINNS INGEN ålder för hur man ska leva sitt liv och på vilket sätt. SLUTA missunna andras liv och ALLT handlar om avundsjuka. SK�T DIG SJ�LV

  209. Såååååååååååååååååååå himla rätt Isabella Löwengrip!
    till skillnad mot den som klagade på dig, så ger du positiv energi åt folket, du vet ALLA vi som finner dig inspirerande på många bra sätt. Må bra drick vatten och ta hand om Dig/ kärlek.

  210. skit i om bella får städhjälp! de viktigare för den hä nationen är att stoppa islamiseringen, för Islam är INTE frihet

  211. Klart att Blondinbella känner att hon måste provocera nu. Efter att hon uppdaterat skitdåligt i några månader måste hon ju ta till trick likt Kissie för att få tillbaka lite läsare.

      1. Ja, verkligen! Bella lilla, synd att du inte fattar att vi är en del som genomskådar dina marknadsföringsstrategier!

  212. Det finns sa mycket sma manniskor i sverige, som inte kan unna folk framgang. Och annu varre, de som inte kan unna folk att leva som de vill utan maste kommentera detta, av vilken anledning da? For att kanna att ens egen vardag ar lite battre?
    Om Isabella driver flera foretag, utan att behova lagga ner varenda timma pa sin dag pa detta, tyder det ju pa hur bra det gar for dem. Och, som nagon poangterade, om det inte ar hon som ”sliter” sa ar det nagon annan, och ar inte det precis vad sverige behover? arbetstillfallen?

    alla med vilja har mojlighet att skapa sig det liv man vill leva. oavsett bakgrund. det handlar om vilja, och att ta for sig.

  213. Problemet med hela konceptet att Bella kallar sig foretagare for folk i Sverige ar val att bilden av en egen foretaget ar att de jobbar 24/7 och ar allmant utslitna. Bella gor ju en del av foretagen, att komma pa ideer och driva. Jattebra! Sen att hon inte sitter och gor sin egen bokforing, planerar allt i minsta detalj och ligger och vrider och vander pa sig 5 pa morgonen for att ga runt ar ju en annan story… Vilket manga egna foretagare gor aven om det gar bra!
    Det ska uppmuntras till eget foretagande men folk verkar lite naiva och tro att alla kan gora en Bella del av ett foretag, utan att behova gor allt runt omkring for det kan ju ”nan annan” gora. Verkar som vissa missar att foretagande ocksa har andra delar och bara for att man startar ett foretag sa garanterar det inte att det kommer bli framgangsrikt. Hur som helst ar Bella bra pa att just driva ett foretag â?? gora en del av en foretag – stora applader!

  214. Jag håller helt med Isabella, det finns inget som är ”rätt” sätt att leva på.

    Jag lever min dröm i Australien..

    Gå gärna in och kika på min blogg, hoppas du gillar den:)

  215. Vore det bättre om alla rika lade pengarna på hög på banken och aldrig anställde någon? En fråga att ställa sig innan man slänger fram avunden. För det är vad det är. Vare sig hon ligger och vrider sig på natten eller ej så är hon den som startat sina frmgångsrika företag, och om hon dessutom kommit på hur hon ska driva dem för att samtidigt kunna leva ett roligt liv så är väl det bara bra! Och by the way, jag själv har inte missat att bakom alla resor och snygga naglar så ligger det sjukt mycket slit, alltid vara representabel, alltid ha tusen ställen att vara på. Det är ett jobb det med.

  216. härligt! rätt inställning, jag jobbar också på att få det liv jag vill ha! Gott att du kom på det så tidigt, jag kom på det lite senare när jag fått barn, men det är aldrig försent att ändra mönster eller inriktning i livet. Jag ska genast kolla upp detta med städerska det skulle jag behöva! ha det gott och allt det bästa till dig!

  217. seriöst, en del svenskar behöver ändra sin attetyd till människor som faktiskt lyckas i livet. Ã?ven dom behövs precis som ”lÃ¥ginkomsttagare”. Ta över bellas jobb för en dag sÃ¥ tror jag du ändrar Ã¥sikt. Heja Bella!

  218. Ã?h, jag blir sÃ¥ jävla less pÃ¥ hur in i helvete korkade folk är här. Det handlar inte om att vara avundsjuk och att missunna Bella hennes livsstil, kan ni inte begripa det? Det handlar om det oerhört överlägsna i hennes inställning att ”alla kan leva sitt drömliv, det handlar bara om vilja”. Det är sÃ¥ oerhört kränkande mot de människor som gÃ¥ng pÃ¥ gÃ¥ng kämpar för att ta sig nÃ¥gon vart, eller har gett upp till slut och är kvar pÃ¥ botten. Det hon säger till dem är ”ni ville bara inte tillräckligt mycket, skyll er själva!” Inser ni inte hur förödande det är att fÃ¥ höra? En sÃ¥ hemsk människosyn.

  219. nej nu ska jag lacka naglarna rosa jag med, och gå och leta jobb. sen tänker jag skaffa städerska. basta!
    heja bella!

    1. Lycka till! Och glöm inte att det finns andra räkningar man måste lägga pengarna på innan man ens kan överväga att skaffa städhjälp! Hemförsäkring, bredband, tandläkarräkningar etc etc.

      1. jo alla de räkningarna har jag redan. behöver bara ett BÃ?TTRE betalt jobb innan städerskan kan komma in i mitt liv… 🙂 men SEN, dÃ¥…

  220. Bella, du är ung och har mycket att lära. Lev ditt liv som du vill, men gå inte och tro att de som inte lever ditt liv inte gör det för att de inte kämpar. Alla är inte födda i en rik familj och har fått en trygg uppväxt och har alla kontakter och allt serverat. Alla kan inte välja att leva sitt drömliv. Det handlar inte om att man inte vill tillräckligt mycket eller inte jobbar tillräckligt hårt. Det handlar om vilka förutsättningar man har, och ditt liv är ju mer eller mindre en räkmacka jämfört med många andras. Du måste läsa på lite mer och försöka vara lite mer förstående och ödmjuk om du inte vill bli känd som en hatad, okunnig och provocerande bloggerska. Jag i alla fall förstått det som att du vill ha en mer seriös blogg nuförtiden. Visa det!

  221. Jag har också städerska. Jag är född -87, är student, tar en Master grad och driver ett eget företag. Den tiden som jag skulle kunna använt till att städa, använder jag på mina studier och arbete som både genererar mer kunskap och pengar än om jag skulle städat själv.

    Att ha städerska kan för vissa anses som lyx, men för min del är det en praktisk lösning då jag själv inte har tid. Dessutom ger jag en annan människa lön som bidrar till att hennes liv är bättre. Att ha städerska är super bra, så fortsätt med det Bella och alla andra som tycker det är ett praktiskt sätt att lösa vardagen.

  222. Det är väl än bra att hon har städhjälp om hon känner att hon vill prioritera andra saker? Om inte annat så skapar det (städhjälpen) ju arbetstillfälle för någon annan. Samhället går runt. Alla blir glada. Toppenbra! Heja heja!

  223. Jag lovar dig, du har aldrig kämpat på riktigt. Att kämpa för en rikemansunge i Sthlm är inte samma sak som att kämpa för en vanlig svensson. Det spelar ingen roll hur mycket du än säger att ”jag har kämpat för det här” för du gled in på ett bananskal och du råkar vara en rikemansunge. Om jag är avundsjuk? Ja, jag är jävligt avundsjuk men jag skriver inte detta för att jag är avundsjuk utan för att det är sant.

    Jag mår skitdåligt över att se mina föräldrar slita röven av sig varje dag för att ha råd till mat. Min pappa har eget och jobbar från fem varje morgon till runt åtta på kvällen och han har opererats för hjärtfel, som har blivit extra påverkad pga stress, har du någon gång jobbat så? Min dröm är att ha din plånbok i stort sett. Jag vill försörja mig och min familj. Lyckas med det du. Jag har ingenting – vart vill du börja?

    1. Shit, den där beskrivningen var otäckt lik min egen. Min pappa går upp vid 05.00 varje dag och kommer hem omkring 23.00 ibland, och han har också opererats för hjärtfel. Han VILL liksom inte jobba så mycket, men han M�STE för att få allt att gå runt.

      Jag gillar Bella och missunnar henne ingenting, men just den där beskrivningen du gav stämde så jäkla bra in på mig och min familj, hurdant det varit över alla år.

  224. Alla som kommenterar negativt, ifrågasätter etc. är inte avundsjuka. Antagligen så är det många som stör sig på BBs livsstil, inte för att man är avundsjuk, utan för att man blir provocerad, kanske till och med äcklad. Själv blir jag både provocerad OCH lite äcklad då BB sätter någon slags norm som kanske en halv promille av hennes läsare kommer kunna leva efter, om ens det. Dessutom anammar hon en livsstil som förstör vår planet samt uppmuntrar folk till att tänka mer på sig själva och mindre på andra i en tid då vi hade behövt det motsatta. Pengar och saker definierar inte en individ. Jag är inte ett dugg avundsjuk på Isabella, jag lever ett helt annat liv och värderar helt andra saker, that’s it. Pengar är bara papperslappar i en plånbok, siffror på ett konto. Och man kan definitivt vara en harmonisk människa utan 10 mille på banken.

  225. Wow! Jag blir förvånad hur folk kan vara så avundsjuka. Alla som driver företag/är chef på ett företag vet ju om att den bästa chefen är ju den som aldrig är på jobbet. Varje företagare strävar ju efter att tjäna pengar och därmed få mer fritid. Jag som inte alls är i närheten av den som Bella är har också funderat över städhjälp. Jag jobbar nästan heltid i butik och har en liten verksamhet vid sidan av vilket betyder att jag ständigt jobbar. När jag väl har ledig tid så vill ju jag inte behöva städa. jag vill ju ge min lediga tid till sambon, familjen och vänner. Bella du är ju bara helt fantastisk, en inspirationskälla för mig. Tack! <3

  226. Det var jag som skrev kommentaren om städhjälp och jag är inte ett uns avundsjuk pÃ¥ Bella. Jag gillar verkligen Bella och har följt hennes blogg i flera, flera Ã¥r nu! 🙂

    Jag bara reagerar över det här med städhjälp eftersom jag själv inte hade skaffat det (och ingen annan jag känner) ens om jag hade haft råd med det. Mina föräldrar har drivit eget företag sedan dess att jag föddes, slitit häcken av sig för att få ekonomin och familjen att gå runt, men min mamma har alltid städat själv och gör det än idag fastän hon är 50+ och har mer jobb än någonsin.

    Det är egentligen inte min personliga Ã¥sikt ang. Bella utan min Ã¥sikt overall att städhjälp bör utnyttjas först när man liksom inte KAN städa själv längre. SJÃ?LVKLART kan jag förstÃ¥ vad Bella menar, men jag hÃ¥ller likförbannat inte med! :p Hade en kompis till mig skaffat städhjälp hade jag reagerat precis likadant, sÃ¥ att komma med ”folk är bara avundsjuka” är inte argument nog.

    1. tror du inte att din mor själv gärna hade använt sig av städhjälp för att få mera tid till familj och det som ger en större livskvalitet.
      När företagare jobbar ihjäl sig för att få det att gå ihop så är det väl ett ganska tydligt teckan på att det tyvärr inte ger så stor vinst.

      1. JasÃ¥? Ã?r det? Och BB som ocksÃ¥ jobbar häcken av sig, som hon säger själv, drar inte in tillräckligt med pengar när hennes företag omfattar miljontals kronor om Ã¥ret? Okej. Hur mycket skall man dra in dÃ¥ för att det skall vara ”tillräckligt”, undrar jag.

        Mina föräldrar drar in tillräckligt med pengar för att överleva, det tycker jag är mer än nog i och med att det inte är alla som har den turen i världen.

        Och svaret pÃ¥ din frÃ¥ga om min mamma skulle vilja ha städhjälp är absolut nej. Varför skulle hon vilja ha det när hon själv sköter det sÃ¥ bra? Hon kan städa själv och kommer förmodligen göra det till dess att hemtjänst är nödvändigt. SÃ¥ är det ju för de flesta! 🙂

  227. Dom kanske menar så här, som jag också känner.. du har städhjälp vilket är helt galet, du har företag vilket också är helt snurrigt för du är BARA 20 år, snälla människa i den åldern ska livet leka, man ska ha skoj inte ha företag & städhjälp, du kan väl inte bo större än i en 3:a alla fall??? Då kan man faktiskt ha en timme över för att städa upp själv!
    Bella du är BARA 20 år, men är som 45.. du är som en tant!

    GL�M INTE BORT ATT LEVA! Livet går inte ut på jobb, jobb, jobb, jobb & städhjälp! Du har ETT liv, ta vara på det, du hinner ha jobb & företag, man bli inte yngre så ta vara på åren i stället när du är ung!!!

  228. Ja. Och din städhjälp kan långt ifrån göra allt det du gör för dem pengarna hon får loss genom att sköta DINA vardagssysslor. Stackars, rika lilla flicka som inte hinner med att göra det alla andra i hela jävla världen gör. Hur mycket behövde du göra för att få all uppmärksamhet du har idag? Ingenting! Du drev en blogg. Den fick läsare, därefter har det utvecklats. Fan vad människor som du är irriterande!!!!!

  229. Blir så jävla äcklad av alla svenssonkommentarer här. Visst att vissa människor lyckas på grund av sin familj, men tänk så här; om du fick barn, skulle inte du vilja ge barnet ett riktigt bra liv, om du kunde?

    Sluta agera som avundsjuka svensson-svenssonfittor och lev era egna jävla liv!

    // en medelklassmänniska

  230. Det är klart man ska kunna ha städhjälp! Man väljer själv hur man vill leva och prioriterar man exempelvis familj och jobb före städning har man rätt att göra det.

  231. Jag har växt upp med att en städerska hemma i hela mitt liv. Och vet ni vad? Jag har lyckats städa ändå sedan jag flyttade, vilken grej va? Fast att jag hade städerska!
    Nu är jag dock sjukskriven samtidigt som jag är ensam med två valpar på vardagarna så jag kommer skaffa en städerska här med så jag får lite egen tid, vilket jag tycker alla är värda!

    Alla växer upp olika, alla kan inte leva i er bubbla. Herregud, kan inte ni bara sluta klaga över andras val? Alla har växt upp olika, alla har inte samma värderingar, alla har inte samma möjligheter. Men var glad och låt dem som har det bättre än er njuta av det istället för att vara sådana bitterfittor.

    Hon har arbetat ihop sina pengar och alltså har hon mer frihet, för pengar ger frihet vare sig ni vill eller inte. Sedan att hon inte har barn eller pojkvän gör henne ännu mer fri och hon är i sina bästa år så låt henne njuta av tiden. Hon har arbetat ihop sin frihet och är värd den till 100%.

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Information om hur vi använder dina personuppgifter och om dina rättigheter finns på vår hemsida

LOADING..