#IsabellaLöwengrip
Följ
Life & thoughts
september 29 2010 at 13:59

Onsdag med pauser

Hej!

Det är bättre med mig. �t en stor frukost imorse innan jag gick till skolan. Jag läste alla era kommentarer idag och jag tror att ni har rätt, jag har ätit fel saker här, mycket choklad, socker och nästan bara pasta och bröd. Mycket kaffe, tre timmar mindre sömn varje natt än vad jag är van vid och dessutom umgåtts med nya människor varje dag och sedan hem ensam till hotellet, sådant tar energi ifrån en i längden. I och med att jag är här på mina meriter också och inte betyg eller tidigare kunskap ökar pressen på mig. Jag ska tänka på att äta näringsrikt, dricka vatten och försöka sova mer, tror att det kommer att hjälpa nu i alla fall.

Hur som helst, jag gick till Lorange imorse, jobbade med Business Simulation och sedan tog Lisa och jag en långlunch och gick till ett café. I vanliga fall så har jag jobbat varje lunch, ska sluta med det. Man behöver ett break under dagen. Jag blir lite trött på mig själv för egentligen vet jag allt det här med sova, äta, ta paus men ändå hamnar man i fällan. Varför är man dum och lägger krokben för sig själv när det väl gäller?

�t lunch med Lisa på ett café

Pumpasoppa med bröd och sallad

�garen gav oss en varsin sylt för att vi dricksade för mycket, fick lite dåligt samvete

Längs Zurichsjön

57 Kommentarer

Mia

fort. Smoothies (utan socker förstås), morotsjuice, äpple, kiwi, banan dagligen (helst ej mer än 1 banan), goda veg. sallader. Vindruvor, lite ok, för mycket ger mig viktproblem. Daglig allvitamin viktigt. Veg. kost boostar energi, hälsa, vikten. Minska gärna ner på ägg, mjölkprodukter. Ibland ok, inte jämnt om möjlighet. Lär dig om syra basbalansen och hur den påverkar hälsan. För mycket syrabildande föda kan ev. orsaka inflammationer och sämre hälsa. Ta massage varje vecka, du behöver det för att gå ner i varv och relaxa. Take care!

fina bilder 🙂

Precis vad du behöver göra. Ta hand om dig själv! 🙂

Se till att få en bra balans mellan kolhydrater, proteiner och fett. Byt ut alla snabba kolhydrater mot långsamma. Hjärnan behöver kolhydrater för att orka prestera och hålla sig alert. Se till att få i dag fina fetter som finns i nötter, avokado och fet fisk och hoppa inte över några måltider. Glöm inte heller mellanmålen, du behöver dem för att hålla blodsockret stabilt. När det sjunker snabbt finns det risk att man kan svimma.
Börja inte heller morgonen med kaffe. Efter natten är hjärnan som en liten svamp och dÃ¥ behöver den nyttigare saker än kaffe att ladda upp med. Ã?t nÃ¥got först innan du dricker morgonkaffet 🙂

Lycka till med dina studier!

/Cecilia, kostrådgivare, friskvårdskonsult

Annica

Ta hand om dig gumman!

kram

Alla kommentarer…
Skriv en kommentar
E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *