1 års firande på Yasuragi

Åh måste bara börja med att jag verkligen har världens bästa och mest omtänksamma pojkvän! Igår och dag har varit helt underbara dagar!

Igår så sa Marcel att vi skulle ut till Slussen på eftermiddagen, jag hade ingen aning om vart vi skulle, men vi klädde på oss och åkte iväg.

När vi väl var där så hoppade vi på en buss, jag fick hålla för ögonen så jag visste inte vart vi var på väg.

Efter en halvtimmas resande och ha gått lite så öppnade han en dörr till en stor anläggning med reception, först hade jag ingen aning om vad det var, men sedan såg jag att allt var japan inspirerat. Sedan berättade han att vi var på Hasseludden, på Yasuragi, ett japanskt spa hotell.

Jag blev jätte glad, att han kunde komma på en sådan sak!

Sedan visade han mig till hotellrummet, som var hur fint som helst, jag hade bara trott att vi skulle vara där över dagen men när han sa ”här ska vi sova inatt älskling” blev jag överlycklig. Allt var så himla fint, helt i japansk stil med låga sängar och deras färger.

Vi fick ”morgonrock”, tofflor och badkläder, som man skulle gå runt med på hotellet, oavsett vad man gjorde. Först så var vi på Sushiskola där vi lärde oss hur man lagade sushi, det var jätte kul! Men hur svårt som helst. Godast var såklart att äta!

Efter det så gick vi ner till spa avdelningen, där vi skulle bara japanskt bad, man skulle sätta sig på en pall och hälla vatten över sig sedan skrubba sig på ett speciellt sätt, allt var jätte mysigt, sedan gick vi ut och simmade i bassängen men de bästa var ändå utomhus källorna precis vid vattnet där, källorna var 40 grader varma, de var så himla skönt att sitta i de utomhus, där njöt vi ett långt tag, sedan hämtade vi massor av frukt och juicer, vi hade de underbart!

Dessutom har jag aldrig prövat ett sånt bra schampo och balsam som fanns där, gjort på alger tror jag, håret blev super fint! 😀

Efter de så gick vi tillbaks till hotellrummet, vi tog de lugnt ett tag tills middagen började vid halv 9, det var 4 rättersmiddag, helt underbart!

alla satt och åt i sina morgonrockar i restaurangen, hel kul! Maten var väldigt god, först sushi och räkknyten till förrätt sedan kött med ris och därefter mangopanacotta, mums!

Sedan gick vi och la oss, en sån otroligt skön säng!, allt var så fint också, verkligen älskade stämningen, vi hade en perfekt firning av 1 års dagen, Marcel är så underbar! jag hade aldrig kommit på en sådan bra sak!

På morgonen åt vi en väldigt god frukost, allt var på topp.

Det var vår 1 års dag, Marcel får mig alltid att känna mig som en prinsessa!